Jump to content

Birmingham v Arsenal, 27.03.10


Overmars

Tipp  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er helt knust etter at vi har kastet bort en unik sjanse. Vi hadde muligheten og almunia kastet den bort. Nok en gang roter en spiller det til når det gjelder som mest. Hvis vi ikke skaffer ny keeper etter sessongen gir jeg opp wengers vurderingesevner. Man må investere litt for å vinne, når man ikke gjør det blir det som i idag. Man er så forsiktig med kjøp at det koster oss penger(iform av å ikke vinne noe), noe det ikke ville gjort med f.eks en bedre keeper(ihvertfall en større sjanse). Ser ikke for meg at vi klarer å vinne nå. Klovnekeeperne våres gjør sikkert noen flere tabber før sessongen er over også. dette er helt jævlig

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Hadde tenkt meg ut i dag. Men det er jeg ikke lengre i humør til. Lurer på hvordan det skal gå når jeg får familie. Da må disse følelsene kontrolleres i større grad enn hva jeg klarer nå. Jeg blir rett og slett uvel av slike kamper.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg vet.. Hvorfor nevner ingen det? Var jo soleklar offside. Men offside eller ei, almunia burde ha reddet den. Stakkars mann..

 

Det skulle vært blåst for offside. mener jeg var den som stod i offside og han tar all oppmerksomheten til Sagna i den situasjonen. Hadde ikke Benitez vært der hadde sagna fått ballen unna!

 

Rettelse:

 

Det skulle vært blåst for offside. Benitez mener jeg var den som stod i offside og han tar all oppmerksomheten til Sagna i den situasjonen. Hadde ikke Benitez vært der hadde sagna fått ballen unna!

Link to comment
Share on other sites

Ja mange selvmål har Man Utd fått med seg i år, så en video for litt siden med alle måla som Man Utd har fått selvmål med seg. Å det var mange fikk egentlig litt sjokk at det var så mange som det var, tydeligvis lærer ikke de som møter Man Utd av andre tabber gang på gang. :(

Link to comment
Share on other sites

Meget svak kamp av Arsenal i dag, vi fortjente faktisk ikke mer enn 1 poeng. sagt det før og sier det igjen, dette er det svakeste Arsenallaget jeg har sett på mange år. Men løpet er ikke helt kjørt ennå, men jeg tror muligheten for gull nå bare er 10 %. holder united som klar favoritt nå.

de har ingen klare svake punkter i laget, det har Arsenal og det er "hellige" Wengers ansvar. Almunia, Denilson og Bendtner? ja vi ser det alle.

I dag var forsvaret ok, Diaby meget god og Rosicky tidvis god. Walcott skuffer igjen, denilson er denilson (hverken fugl eller fisk, tilfører ingenting) Bendtner er ingen klassespiss.

 

Hvor mange år gir folket Wenger før tålmodigheten er slutt?

 

Forresten, Cesc var ELENDIG I DAG! halvskada, sur!

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange år gir folket Wenger før tålmodigheten er slutt?

 

Forresten, Cesc var ELENDIG I DAG! halvskada, sur!

 

 

Fortsetter Wenger å få laget til CL år etter år, så vil min tålmodighet med han ikke ta slutt, uansett om vi skulle vinne noe eller ikke.

 

Cesc var dårligere enn jeg kan huske å ha sett han tidligere og det før han ble skadet også.

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter Wenger å få laget til CL år etter år, så vil min tålmodighet med han ikke ta slutt, uansett om vi skulle vinne noe eller ikke.

 

Cesc var dårligere enn jeg kan huske å ha sett han tidligere og det før han ble skadet også.

 

 

Jøss, CL spill er målet altså, jaja sånn er det nok ikke hos United og Chelsea.... kanskje derfor de ligger noen hakk over Arsenal. Arsenal er en superklubb og skal av og til hente hjem en tittel. (Arsenal er ikke Arsene Wenger)

Link to comment
Share on other sites

Mye av grunnen til at Arsenal ikke klarer å følge Manu og Chelsea kan oppsummeres i en sammenligning:

 

Talent:

Chelsea 9

Manu 8

Arsenal 9

 

Mentale ferdigheter:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 5

 

Steierevne:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 7

 

Erfaring:

Chelsea 9

Manu 9

Arsenal 7

 

Legger man til at Chelsea har en topp 3 i verden keeper, og at Manu har en topp 10-12 i verden keeper, mens Almunia ikke er inne på topp 200, er man godt på vei til å forklare hvorfor ting er som de er.

Link to comment
Share on other sites

Mye av grunnen til at Arsenal ikke klarer å følge Manu og Chelsea kan oppsummeres i en sammenligning:

 

Talent:

Chelsea 9

Manu 8

Arsenal 9

 

Mentale ferdigheter:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 5

 

Steierevne:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 7

 

Erfaring:

Chelsea 9

Manu 9

Arsenal 7

 

Legger man til at Chelsea har en topp 3 i verden keeper, og at Manu har en topp 10-12 i verden keeper, mens Almunia ikke er inne på topp 200, er man godt på vei til å forklare hvorfor ting er som de er.

 

Hvis du har sett Petr Cech og Van der Sar i år så burde du se at det er motsatt. Cech har ikke vært den samme siden han kom tilbake fra den alvorlige skaden. Men han er likevel inne på topp 10.

Ellers er jeg helt enig med deg. Vi mangler mentale ferdigheter noe Wenger påstår vi har i massevis, skjønner ikke hvor han henter det fra. Det eneste jeg så de siste 10 minuttene var gutter som jogga rundt på bana som om det skulle vært en treningskamp. De ga langt fra alt og bare stod å så på at Birmingham fikk ta duellene.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har sett Petr Cech og Van der Sar i år så burde du se at det er motsatt. Cech har ikke vært den samme siden han kom tilbake fra den alvorlige skaden. Men han er likevel inne på topp 10.

Ellers er jeg helt enig med deg. Vi mangler mentale ferdigheter noe Wenger påstår vi har i massevis, skjønner ikke hvor han henter det fra. Det eneste jeg så de siste 10 minuttene var gutter som jogga rundt på bana som om det skulle vært en treningskamp. De ga langt fra alt og bare stod å så på at Birmingham fikk ta duellene.

Helt enig i at Cech var lenge nokså ordinær etter skaden sin, men i år har han vært veldig god.

Som du insinuerer er gjerne mentaliteten til Wenger et minst like stort problem som spillernes mentalitet.

Link to comment
Share on other sites

Almunia mangler mentale ferdigheter til å håndtere forventningspress. Resten av laget har hevet seg til ett akseptabelt nivå i det siste. Vi får bare vinne resten av kampene og se hvor det bærer hen. Så får vi håpe at United tar max ett poeng mot Chelsea og spenningen kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Mye av grunnen til at Arsenal ikke klarer å følge Manu og Chelsea kan oppsummeres i en sammenligning:

 

Talent:

Chelsea 9

Manu 8

Arsenal 9

 

Mentale ferdigheter:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 5

 

Steierevne:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 7

 

Erfaring:

Chelsea 9

Manu 9

Arsenal 7

 

Legger man til at Chelsea har en topp 3 i verden keeper, og at Manu har en topp 10-12 i verden keeper, mens Almunia ikke er inne på topp 200, er man godt på vei til å forklare hvorfor ting er som de er.

 

Ehm.. Van Der Sar er en av verdens beste keepere og er spillt bedre enn Chech denne sessongen, som jeg skrev 20 feb. under rykter:

 

"ja, Joe hart er da mye bedre enn våre keepere. Sky har gitt han 6,9 som rating hittil denne sesongen. Mens Almunia har 6,2 og er sessongens tredde dårligste keeper hittil. Med reservekeeperen til Hull, Matt Duke (5,7) på sisteplass, og Robert Green på nest sist med en gjennomsnittlig stat på 6,1. Skal nevnes at Duke kun har spillt 7 kamper hittil. Hart blir slått av Man utd's Van der sar, thomas Kuszczak som begge har 7,1 og Villas brad Friedel med 7 i rating. Gjør ikke Wenger noe med keeperplassen til neste sessong gir jeg opp hans vurderingsevner."

 

Er vel litt enig i Dag solheims oppfatning at Almunia hadde vært en middelmådig keeper i Tippeligaen.

Link to comment
Share on other sites

Mye av grunnen til at Arsenal ikke klarer å følge Manu og Chelsea kan oppsummeres i en sammenligning:

 

Talent:

Chelsea 9

Manu 8

Arsenal 9

 

Mentale ferdigheter:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 5

 

Steierevne:

Chelsea 8

Manu 9

Arsenal 7

 

Erfaring:

Chelsea 9

Manu 9

Arsenal 7

 

Legger man til at Chelsea har en topp 3 i verden keeper, og at Manu har en topp 10-12 i verden keeper, mens Almunia ikke er inne på topp 200, er man godt på vei til å forklare hvorfor ting er som de er.

 

Veldig interessant å vite hvor du har disse tallene fra??

Link to comment
Share on other sites

Jøss, CL spill er målet altså, jaja sånn er det nok ikke hos United og Chelsea.... kanskje derfor de ligger noen hakk over Arsenal. Arsenal er en superklubb og skal av og til hente hjem en tittel. (Arsenal er ikke Arsene Wenger)

Jo, Arsenal ER Arsene wenger, dte er han som har "skapt" Arsenal.. uten han hadde vi aldri vært der vi er nå! Så lenge jeg blir underholdt av Arsenal så bryr jeg meg egentlig ikke om trofeer, selvom jeg vil at vi skal vinne trofeer!

 

Jeg mener at 1-1 er et greit resultat her, med tanke på at heller ikke man utd og chelsea hadde vunnet der.. Nå må vi se frem mot Barcelona og håpe på at gutta legger sin sjel i spillet og spiller på den måten som vi ALLE liker, THE ARSENAL WAY!

Link to comment
Share on other sites

Chelsea og United skipene flyter, Arsenal skipet har sunket, det var den ligatittelen.

Håper Wenger ser at vi må ha inn klassespillere med rutine nå, slik at vi KAN vinne noe.

Begynner faen emg å bli litt lei dette nå.

Håper Chelsea og United driter seg ut, så vi kan close inn på dem. Men vil det skje med klassespillerene dem har ? Neppe, men er jo lov og håpe

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig hvordan flere av medlemmene bytter mening 24\7, ved å si at dette laget er godtdf nok å vinne serien, og etter 1 kamp si at vi ikke kan måle oss med lag som Man u og Chelsea.

 

Arsenal Comment: Birmingham Blow Need Not Kill Off Title Chances As It Did In 2008

 

Team spirit means St Andrews setback should not derail them this time...

 

 

http://goal.com/en/news/1717/editorial/201...-kill-off-title

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt noen kamper igjen og jeg ser Wenger sier det skal kjempes til siste spark er gjort. Personlig tror jeg Wenger har rettet fokus mot CL naa og hadde kampen mot Barca i hodet foer denne kampen ogsaa. Jeg ser det er enkelte som nevner at Wenger igjen ikke komponerer rett lag, noe som Fergus er virkelig god til, og jeg maa si meg enig.

Walcott spiller mye bedre med Eboue bak seg da Eboue ofte trekker seg inn i banen og skaper rom for Walcott. Hvorfor baade Nasri og Arshavin startet paa benken er for meg et mysterium. Begge er kreative nok til aa sparke liv i en kamp naar som helst og det fikk vi bevis paa naar de entret banen. Alt for sent dog.

Det vi ser naa i sluttspurten av PL er at baade MU og chelski virkelig har tatt seg sammen og skjoent alvoret. Vaart resultat og kampen i sin helhet viser at vi ikke har denne egenskapen enda og ikke innehar det rette nivaaet for aa drepe en kamp naar vi kan. Killerinstinktet mangler hos denne gruppen Arsenal spillere.

Og selvsagt blir vi satt under press de siste minuttene, ingen overraskelse ettersom vi leder kun 1-0, men igjen viser vi at vi er fryktelig svake til aa haandtere dette presset. Mentalt mangler det ogsaa en del foer jeg tror vi er klare for en tittel igjen.

 

Jeg er fortsatt enig med vedkommende som sa at vi ikke "fortjener en dritt" selv om det kanskje er litt sterkt. Som nevnt viser vaare konkurrenter en helt annen vilje og evne til aa vinne enn hva vi makter og resultatene taler for seg selv. Vi har ikke satt og selv i den posisjonen vi er, men har vaert veldig heldige med noen svake resultater fra de to andre. Det tror jeg derimot at det er slutt paa naa. 7-1 mot Villa og 4-0 borte mot Bolton er fryktelig sterkt. 1-1 mot Brum i en kamp der vi ikke viser paa langt naer nok er ikke bra nok til aa vinne tittelen. Er det noen som tror vi ville slaatt tottene eller city med denne innsatsen og dette spillet? Heldigvis spilte vi ikke mot noen av dem i gaar.

 

Naa faar jeg sikkert kjeft for at jeg er negativ, men det er lov aa vaere realistisk ogsaa selv om det er noen kamper igjen.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig hvordan flere av medlemmene bytter mening 24\7, ved å si at dette laget er godtdf nok å vinne serien, og etter 1 kamp si at vi ikke kan måle oss med lag som Man u og Chelsea.

 

Det kan forklares med at etter 6 strake seiere kan laget se godt nok ut til å vinne ligaen, men når det faktisk gjelder som mest svikter vi. Samtidig knuser Man U/Chelsea sine motstandere og demonstrerer at tapene mot de ikke var noen tilfeldighet.

Link to comment
Share on other sites

Jo, Arsenal ER Arsene wenger, dte er han som har "skapt" Arsenal.. uten han hadde vi aldri vært der vi er nå! Så lenge jeg blir underholdt av Arsenal så bryr jeg meg egentlig ikke om trofeer, selvom jeg vil at vi skal vinne trofeer!

 

Jeg mener at 1-1 er et greit resultat her, med tanke på at heller ikke man utd og chelsea hadde vunnet der.. Nå må vi se frem mot Barcelona og håpe på at gutta legger sin sjel i spillet og spiller på den måten som vi ALLE liker, THE ARSENAL WAY!

 

 

ok, så den dagen Wenger er ferdig så er Arsenal ingenting mer. !! Arsenal vant mye før Wenger og kommer til å vinne titler etter Wenger også. Selvfølgelig er jeg enig i at Wenger har gjort utrolig mye bra for Gunners og at vi tidvis (sjelden denne sesongen) spiller fantastisk fotball.

JEG HOLDER MED ARSENAL FC, ikke wenger fc.

Link to comment
Share on other sites

Har det fra? Må jeg ha det fra et sted? Det er en "analyse" jeg selv har gjort og jeg tror den stemmer ganske bra.

 

Det er jeg ganske uenig i.

 

Talent Chelsea 9? Hvor er de? Ballack,Deco,Beletti,Cech,Alex osv osv....

 

Mentalt Arsenal 5? Hadde det vært tilfelle hadde de knekket sammen under Stoke kampen da

Ramsay brakk foten. De hadde tapt flere kampe de kom under.

Mentalt har Arsenal løftet seg flere hakk.

Vi hadde 6 seire på rad før denne kampen.

Chelsea dreit seg ut mot Blackburn 1-1...men supporterne knakk sikkert ikke sammen av den grunn.

 

Vi har ikke ressursene til Chelsea og United men kjemper jevnt med dem. Hadde Diaby headet ut istedet for inn mot MU etter å ha vært best mot dem hadde vi hatt et poeng mer og United 2 mindre.

Arsenal har gjort en kanonsesong og gjort alle tips foran denne sesongen til skamme.

 

Og en ting er sikkert. 3 plass er sterkt. Og jeg håper de ennå tar gullet.

De fortjener det etter en god sesong med mange skader.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...