Jump to content

Birmingham v Arsenal, 27.03.10


Overmars

Tipp  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Birmingham v Arsenal

 

20080704152817%21Birmingham_City_FC_logo.png 200px-Arsenal_FC.svg.png

 

Barclays Premier League

 

St Andrews Stadium

25,800 seats

 

Lørdag, 27. Mars, kl. 16:00

 

Vises direkte på: Canal+ Sport 2

 

 

Forhåndsomtale

 

Arsenals utfordring på Premier League tittelen tok seg opp etter forrige ukes 2-0 seier over West Ham United. Arsenal er nå tredje i ligaen, bare et poeng bak andreplassen Chelsea og to poeng bak lederne Manchester United.

 

The Midlands Klubben ligger niende i ligaen, er elleve poeng bak Champions League-sporet. Med den formen Birmingham viser nå, så virker Champions League plass usannsynlig.

 

Men Birminghamspillerne har fortsatt noen mål og oppnå. Joe Hart har nå kun syv kamper igjen til å imponere nok for å bli med i Englands tropp i sommer.

 

Seieren mot West Ham United var Arsenal sin sjette seier på rad. Etter å ha knust FC Porto 5-0 i Champions League, så er de klar til kvartfinale mot Barcelona som skal spilles onsdag.

 

Selv om Barcelona står for tur, så vil nok Arsene Wenger vise full styrke under lørdagens kamp.

 

Birmingham fem siste kamper: L W D L L

Arsenal fem siste kamper: W W W W W

 

Siste innbyrdes oppgjør Resultat

17/10-09 Premier League Arsenal - Birmingham City 3-1

23/02-08 Premiership Birmingham City FC - Arsenal FC 2-2

12/01-08 Premiership Arsenal FC - Birmingham City FC 1-1

04/02-06 Premiership Birmingham - Arsenal 0-2

02/10-05 Premiership Arsenal - Birmingham 1-0

15/05-05 Premiership Birmingham - Arsenal 2-1

 

Arsenal+v+Birmingham+City+Premier+League+XPKC96cL2IOl.jpg

 

Skader:

 

Arsenal vil være uten Thomas Vermaelen gjennom suspensjon etter at han ble utvist i forrige helg seier mot West Ham United.

 

Langsiktig skader, Aaron Ramsey (brukket ben), Kieran Gibbs (Mellomfot fraktur), Robin Van Persie (ankel) og Johan Djourou (kne) er fortsatt ute av spill.

 

William Gallas er fremdeles usikker.

 

Birmingham

Garry O'Connor (hofte) og Lee Carsley (ankel) fortsatt være den eneste bekymringer for McLeish.

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

Almunia

 

Sagna - Campbell - Song - Clichy

 

Fabregas - Denilson - Diaby

 

Nasri - Bendtner - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Jeg håper virkelig at Wenger bruker alt det han har av kuler og krutt her, ihvertfall ikke spare på det på grunn av Champions League. For meg er ligaen 3-4 ganger så viktig som et Champions League gull, det er ingen tvil. Denne kampen mot Birmingham er vell så viktig som resten, og det kan virkelig bli vanskelig. Det har ikke vært lett for noen å komme til St. Andrews denne sesongen, og det er ikke utenkelig at vi får noe å stri med vi også. Sett i forhold til at vi kanskje ikke har den aller beste statistikken mot lavtliggende lag samt at Birmingham kanskje er det laget som har hatt størst suksess med en slik taktikk så er det faktorer her som kan tilsi at denne kampen blir vell så vanskelig som kampen mot Tottenham eller Manchester City!

 

Jeg får ikke sett kampen selv, er på hytta på fjellet uten strøm og TV. Så da blir det svært nervøst å komme hjem på søndag å prøve å få sett et opptak uten å få med meg resultatet. Det blir vanskelig, veldig vanskelig!

 

Men det nå det gjelder fellow Gooners, dette er første del av Premier League trofét, klarer vi å plukke alle de 3 bitene som er mulig per kamp er jeg 110 % sikker på at vi har hele trofét når vi har vunnet mot Fulham hjemme på Emirates stadium 9. mai 2010!

 

Vi får krysse fingrene folkens! :)

Link to comment
Share on other sites

Frykter at denne kampen ender med poengtap, Birmingham har visst seg veldig gode hjemme på St.Andrews, og kan på en god dag kjempe Arsenal ut av stilen. Om Joe Hart har dagen bakerst kan han ene og alene frarøve oss poeng.

Midtforsvaret vårt bekrymrer meg en smule foran denne kampen, med både Vermaelen og Gallas ute blir det mest sannsynlig Campbell ved siden av enten Silvestre eller Song.

Campbell har visst gode takter etter han gjorde comeback i klubben, men frykter at det har blitt litt for stor belastning med mange kamper. Som makker til Sol håper jeg Wenger trekker Song ned som stopper, Silvestre syns jeg holder så lav standard at jeg frykter han nesten mer enn motstanderens spisser.

Fremover ser det heldigvis litt bedre ut, vi har Cesc tilbake i form, Bendtner har visst at han har målteft om dagen, og Arshavin viser glimt av storhet. I bakhånd har vi også Walcott som er i ferd med å komme tilbake i form og en Eboue som har vært meget god denne sesongen og på egenhånd med sitt ufortsigbare spill kan gi oss store målsjanser.

Veldig nervøs foran kampen, men håper vi klarer å ta med oss 3 poeng. Neste helg mot Wolves sitter jeg ringside og hva hadde vel vært bedre enn å feire mulig tabelltopp i London en lørdagskveld!?

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker er Bendtner utilgjengelig mot Birmingham. Krysser fingrene for at vi vinner dette ganske greit. Birmingham er ikke et lag vi skal frykte, det er et lag vi uansett skal slå!

 

Vil se denne lagoppstillingen:

Almunia

Sagna - Campbell - Silvestre - Clichy

Fabregas - Song - Denilson

Walcott - Eduardo - Arshavin

 

Eboue, Diaby, Bendtner og Nasri bør hviles til onsdagen..dessuten bør dette være en god nok ellever!

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker er Bendtner utilgjengelig mot Birmingham. Krysser fingrene for at vi vinner dette ganske greit. Birmingham er ikke et lag vi skal frykte, det er et lag vi uansett skal slå!

 

Vil se denne lagoppstillingen:

Almunia

Sagna - Campbell - Silvestre - Clichy

Fabregas - Song - Denilson

Walcott - Eduardo - Arshavin

 

Eboue, Diaby, Bendtner og Nasri bør hviles til onsdagen..dessuten bør dette være en god nok ellever!

 

I følge Wenger kommer Bendtner til å spille mot Birmingham. Og hvorfor bør vi hvile spillere?

Borte mot Birmingham er akkurat like viktig, om ikke viktigere enn hjemme mot Barcelona. Hos meg er Premier League en større prioritet enn Champions League. Wenger sier også at det er Birmingham som er prioriteten akkurat nå.

Vil ha denne oppstillingen:

 

---------------------Almunia--------------

 

--Ebouè----Campbell----Song---Clichy

 

-----Fabregas----Diaby------Denilson---

 

-------Nasri----Bendtner---Arshavin----

Link to comment
Share on other sites

Utrolig viktig kamp, og herregud som jeg gruer/gleder meg. Skal tittelsjansen ryke på St.Andrews igjen?

Dette kommer til å bli en veldig spesiell kamp for de spillerne som var med i 07/08 sesongen i tilsvarende oppgjør. Vi får krysse fingrene for at det ikke påvirker spillerne. Vårt suverene midtstopperpar (Gallas/Vermaelen) er utilgjengelig, så dette kan bli vår akilleshæl i dette oppgjøret. Det er betryggende å ha Campbell bak der, men så er det den andre plassen som skal fylles da.

Jeg tipper på en 3-1 seier til oss, der Eduardo kommer inn på de 10 siste minuttene og setter spikeren i kista med et vakkert mål fra distanse.

 

Håper på følgende lag:

 

Almunia

 

Sagna-Campbell-Song-Clichy

 

Fabregas-Diaby-Nasri

 

Eboue-Bendtner-Arshavin

 

Jeg vil helst se Song i midtforsvaret da jeg vet at alternativet er Silvestre. I de siste kampene gjelder det å redusere risiko, og da syns jeg det er lurt å benytte spillere i form og med ferdigheter, m.a.o Silvestre er utelukket.

 

http://www.skysports.com/football/match_pr...3151427,00.html

Bendtner er mest sannsynlig klar for i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal skuta skal ikke senkes på St. Andrews, her må vi gi allt og spille bra, Song tar vel over plassen til Vermaelen, eller blir Campbell og Silvestre brukt ?

For min del så bryr jeg meg ikke om ås mye Champions League nå, vi har en liga der vi har like god sjans til å vinne som United og Chelsea. Tror vi ikke har noen kjempesjans i CL, greit å komme til finale, men å ryke å tape finale er noe av der værste som er.

Jeg håper gutta rundspiller Birmingham spillerne og knuser dem solid 0-3 !

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en vanskelig kamp, men tror vi vinner denne sålenge vi ikke sparer på spillere. Jeg vil ikke at Denilson og Eduardo spiller(starter). Eduardo er desverre blitt alt for dårlig, og helt ærlig tror jeg at jeg kunne vært mer målfarlig enn det han har vært i det siste. Men med bakgrunnen hans er det forstålig, og han trenger tid. Sammen med denilson er de lettvektere og jeg synes ihverfall denilson er en spiller vi ikke bør ha med i denne krigen. Ser heller for meg som nedenfor at nasri, eller eboue(sagna på becken) tar plassen, eller hvilken som helst annen midtbanespiller.. Ekspertene har tippet denne kampen til uavgjort, men så lenge vi har en bra startelever og spillere som vet hvordan de skal kjempe mot de fysiske lagene og hvilket ansvar de har i forhold til posisjonen vi er i nå tror jeg vi tar de 3 poenga vi trenger for å løfte pokalen!

 

råtips: 1-2

ønsket startelver:

 

-------------Almunia--------------

 

--Ebouè----Campbell----Song---Clichy

 

---Nasri----Fabregas------Diaby---

 

---Walcott---Bendtner---Arshavin--

Link to comment
Share on other sites

Det er merkelig, det føles virkelig som det med tap her vil være game over. Det er en skrekkelig følelse, og en følelse som kommer til å forfølge oss i alle de resterende kampene...

 

Valium, takk!

Link to comment
Share on other sites

Spar Eduardo i denne kampen. Stakkaren har garantert fortsatt traumer etter hendelsen her for 2 år siden.

Sånn typisk greie, så snur det vel ratt for Eduardo på denne banen igjen... Det hadde vært gøy! Kommer innpå etter 70 min på 0-0 og scorer tre, da hadde jeg blitt rørt til tårer :)

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig vanskelig dette, men hvis vi viser angreps spill fra øverste klasse så går dette veien.

Forsvaret vårt er tynt til denne kampen, jeg håpe vi setter ned Song, er aldri trygg med Silvestre bak der.

Forventer at alt fokus er mot denne kampen, og ikke mot Barcelona kampen neste uke!

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Song-Clichy

 

Fabregas-Diaby-Nasri

 

Rosicky-Bendtner-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Da er det klart for årets desidert viktigste kamp, must-win-match, som selvfølgelig kommer til å bli like tøff som alle her inne forventer.

Vi stiller med følgende elleve: Almunia, Sagna, Campbell, Song, Clichy, Fabregas, Denilson, Diaby, Eboue, Bendtner, Rosicky.

 

Synes både Arshavin og Nasri har vist tretthetstegn i det siste, men en benk med Eduardo, Walcott, Arshavin og Nasri sier vel litt om hvor elendig stall Arsenal har...

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt viktig kamp dette her!

 

Håper på det her laget :

 

Almunia

 

Eboue Campbell Song Clichy

 

Denilson

 

Fabregas Diaby

 

 

Nasri/Walcott Bendtner Arshavin

 

 

 

Dette laget mener jeg er mer en god nok til å vinne mot b'ham!

Håper for guds skyld at vi IKKE starter med Silvestre!

 

Nå er det ulidelig spennende fremover,gleder meg som en unge til onsdagen også!

 

Men PL er egentlig viktigere enn CL.

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Vinn eller forsvinn. Dette er nok en kamp vi må vinne for å henge med i toppen. Jeg tror det vil bli veldig vanskelig i morgen, men jeg tror fortsatt at det er vi som trekker det lengste strået. Scorer vi et tidlig mål og får flyttet Birmingham opp i banen så tror jeg mye er gjort.

 

Det er bare å gå ut i hundre og helvete og ikke gi oss før dommeren blåser av kampen. CL-kampen får vi tenke på når denne kampen er unnagjort. Jeg er sikker på at Wenger er fullstendig klar over dette, og han vil ikke gi noe gratis.

 

Almunia

Sagna-Campbell-Song-Clichy

Fabregas-Diaby-Denilson

Walcott-Bendtner-Arshavin

 

Siden jeg er sikker på at B'ham vil ligge med 10 mann inne i egen sekstenmeter, håper jeg virkelig Denilson er skuddvillig. Dette gjelder forøvrig resten av gjengen. Håper virkelig jeg får se

til Sol i morgen. Frykter villmannen Ridgewell på venstrebacken til B'ham i morgen. Tror Eboue/Nasri/Walcott skal være forsiktig med å kjøre karusell med han, for fyren er rimelig svimmel fra før av.
Link to comment
Share on other sites

Birmingham er i dårlig form og er ikke like lette bakover som de var tidligere i sesongen. Spissen Jerome har vært i god form i det siste, men spørsmålet er om hvor lenge han kan holde det nivået. Mange snakker om at dette er en av de vanskeligste kampene igjen. Tidligere i sesongen ville jeg vært enig i denne påstanden, men formen til lagene tilsier noe annet. Noen lett kamp blir det ikke, men jeg tror vi tar denne kampen greit. Denne sesongen er laget sterkere mentalt enn på lenge og med et så fysisk lag som vi kommer til å stille med tror jeg vi heller ikke kommer til å bli taklet ut av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir ikke lett, som nesten alle har nevnt, men jeg mener bestemt at B'ham er et lag vi skal og slå om vi skal være med i gullkampen. Dette er en kamp hvor vi IKKE kan avgi poeng, noe jeg heller ikke tror at vi kommer til å gjøre.

 

Håper på denne startoppstillingen:

 

Almunia

Sagna - Sol - Song - Clichy

Cesc - Abou - Denilson

Eboué - Bendtner - Nasri/Arshavin

 

Mener at Eboué bør starte, han er i god form og utrolig uforutsigbar, + at han har en enorm arbeidskapasitet vi definitivt kommer til å få bruk for.

 

Lykke til, dette tar vi hjem med en 2-0 seier - etter mål av Bendtner og Cesc!

Link to comment
Share on other sites

Hver kamp er en cupfinale nå, har ikke råd til å avgi poeng mot Birmingham.... frykter 1-1 og da er jeg redd PL-gullet er utenfor rekkevidde. United og Chelsea vinner nok i dag. Så i dag må Arsenal være 100 % fokuserte på Birmingham og ikke tenke Barcelona.

 

Ønsker følgende lag:

 

Almunia

Sagna

Campbell

Silvestre (huff)

Clichy

Walcott

Diaby

Cesc

Song

Nasri

Bendtner

 

Subs: Fabianski, Eboue, denilson, Arshavin, Eduardo, Mozart og Traore

 

COME ON YOU GUNNERS!!! jeg er nervøs

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...