Jump to content

Birmingham v Arsenal, 27.03.10


Overmars

Tipp  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ok, vi har ballen mye i andre omgang, men hvor mange gode sjansen skaper vi ? Sjansen til Birmingham er GEDIGEN, ufattelig at den ikke går i mål. Vi får være enige om å være uenige om hvorvidt Arsenal kjørte over Birmingham i denne kampen.

Jeg ser situasjonen med Phillips sitt mål igjen, kan forsåvidt være enig med deg, men er i tvil, hadde det være Arsenal som scoret i et sånt angrep hadde jeg nok "frikjent" det ;-)

Noen ganger har man marginene med seg andre ganger mot seg, Arsenal har verken mer eller mindre flaks enn andre lag, vi har heller ikke dommerne mer mot oss enn andre. Sånt går opp i opp.

Arsenals altfor mange baklengsmål skyldes for dårlig defensiv organisering og for lite kynisme i avgjørende situasjoner etter min mening. (pluss for dårlig keeper)

 

Jeg mener ikke at vi kjører over B`ham, men vi kontrollerer og har kampen i vårt spor hele 2. omgang. Vi eier den fordi det er vi som dikterer tempoet og rytmen i kampen. Etter den store sjansen så har ikke B`ham, så vidt jeg kan erindre, en eneste sjanse eller nestensjanse før overtidsmålet. Selv så skaper Arsenal 5-6 store sjanser i tillegg til målet i 2. omgang:

-Diabys vending og skudd rett på Hart.

-Nasris avslutning fra 10 meter på pass fra Arshavin

-Diabys feilaktig annulerte mål

-Nasris scoring

(-Frisparket fra Cesc)

-Arshavins bom fra 6 m på passning fra Bendtner

-Nasris gjennomløp på overtid

 

Dette er 5 store og 1 god sjanse, pluss scoring, på en omgang mot en vanskelig motstander. Når man så legger til at vi har ballen mest, spillet forgår på B`hams banehalvdel og motstander nesten ikke skaper sjanser så er min konklusjon at vi var det klart beste laget. Syns derfor det er meget rart at noen påstår at vi var heldig som fikk med oss noe som helst fra kampen.

 

Jeg ville nok også sett på det med andre øyne hvis scoringen hadde vært på den andre siden, men helt objektivt så syns jeg at Benitez er høyst delaktig og at det derfor skal blåses.

Når det gjelder marginer er jeg helt enig med deg. Denne gangen var vi heldige en gang, uheldige to. Det vil nesten alltid jevne seg ut, men denne gangen ble det dessverre helt avgjørende.

 

Ang manglende kynisme så støtter jeg deg fullt ut. I enkelte kamper er vi i stand til å være kyniske, i andre så feiler vi fullstendig. Igjen så traff vi dårlig på lørdag og summen av alle disse hendelsene fører til poengtap mer enn enkeltspilleres hell eller uhell i løpet av kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Så jævla skuffa det går an å bli av fotballkamper.

Jeg følte at verden gikk under når b.ham utligna på overtid, knust, totalt ødelagt, sinnsykt forbanna.

Deja vu fra den kampen som media hadde masa om i søkk og kav før kampen, nemlig når Dudu ble skadd og Gallas mista hodet, i tillegg til at vi rota bort to poeng på overtid.

Hvem er jeg forbanna på?

Jo, Almunia, Wenger, Nasri og ikke minst Cesc som spilte sin dårligste kamp på utrolig lang tid.

Og det satt i flere dager denne gang, men nå begynner jeg å få igjen fornuften...

Jeg var i London forrige helg og så seieren over West Ham, utrolig prestasjon av laget som spilte med en mann mindre i over en omg, Almunia var matchvinneren, Wenger var geniet som omorganiserte laget osv.

Det var seier nummer 6 på rad, og nå har vi altså 6 seier og en uavgjort på de 7 siste.

Skandale??

Nei da, langt der i fra, vi er fortsatt et av verdens beste klubblag som nok en gang er blant de 8 siste igjenlevende i champions league.

Dette på tross av massive skadeproblemer og dommere som hater oss.

Synes det er litt artig å lese innleggene på dette forumet i etterkant av tapte kamper. ;)

Hodeløs slakt av enkeltspillere, manager og lag... som ikke ligner grisen.

Hyllest av Ferguson, Ancelotti, van der Sar osv...

Skuffelsen slår ut på forskjellige måter, men jeg er helt sikker på at vi alle elsker Arsenal uansett :lol:

En ting er iallefall sikkert, Wenger er og blir verdens beste manager i mine øyne og jeg ville ikke en gang vurdert å bytte ham ut med hverken Sir Sur eller Ancelotti.

Det betyr samtidig at jeg elsker fotballen vi spiller og måten han organiserer sitt lag på, med overdrevent fokus på den offensive delen av spillet!!!

Og når jeg tenker på hvor kjapt det snur seg i fotball tror jeg at vi om noen dager kan sitte her og skrive hvor utrolig fornøyde vi er med vårt lag igjen.

Har fortsatt tro på at vi kommer til å prege premier league ut sesongen, og at vi ender opp som champions.

Og om det er slik at jeg bommer på denne spådommen, kommer jeg uansett til å forsvare mitt lag, spillere og manager med nebb og klør sommeren gjennom og fortsatt se frem mot en ny sesong hvor jeg er overbevist om at vi på ny vil løfte pokaler.

Slik er min tillit til Wenger!!!!!!

Ellers vil jeg bare gi min honnør til mmlaen og RP7 sine innlegg, jeg tar bølgen av slike innlegg og det er grunnen til at jeg gidder å være her inne og delta.

Go Gunners, you know it makes sense!!!

Link to comment
Share on other sites

Du sier mye fornuftig RP7, men jeg må si meg uenig i din vurdering av Diabys annulerte scoring. Jeg syns det var en helt grei avgjørelse. Diaby kommer hardt inn med hoftene (kombinasjon av hoftesving og takling slik jeg ser det) og det er vel i følge reglementet, ulovlig.

Link to comment
Share on other sites

Du sier mye fornuftig RP7, men jeg må si meg uenig i din vurdering av Diabys annulerte scoring. Jeg syns det var en helt grei avgjørelse. Diaby kommer hardt inn med hoftene (kombinasjon av hoftesving og takling slik jeg ser det) og det er vel i følge reglementet, ulovlig.

 

Se situasjonen igjen. Begge spillere kommer fra samme side, ballen ligger fri og ingen har kontroll på den. Diaby setter sin fot rundt ballen og vender opp. Helt lovlig. En hoftesving er når en spiller ikke har kontroll på ballen og bruker hofte/kroppen til å skaffe seg kontroll hvis jeg har skjønt regelverket riktig. Den store forskjellen ligger i at Diaby har kontroll på ballen når han vender bort motspiller.

Link to comment
Share on other sites

Så jævla skuffa det går an å bli av fotballkamper.

Jeg følte at verden gikk under når b.ham utligna på overtid, knust, totalt ødelagt, sinnsykt forbanna.

Deja vu fra den kampen som media hadde masa om i søkk og kav før kampen, nemlig når Dudu ble skadd og Gallas mista hodet, i tillegg til at vi rota bort to poeng på overtid.

Hvem er jeg forbanna på?

Jo, Almunia, Wenger, Nasri og ikke minst Cesc som spilte sin dårligste kamp på utrolig lang tid.

Og det satt i flere dager denne gang, men nå begynner jeg å få igjen fornuften...

Jeg var i London forrige helg og så seieren over West Ham, utrolig prestasjon av laget som spilte med en mann mindre i over en omg, Almunia var matchvinneren, Wenger var geniet som omorganiserte laget osv.

Det var seier nummer 6 på rad, og nå har vi altså 6 seier og en uavgjort på de 7 siste.

Skandale??

Nei da, langt der i fra, vi er fortsatt et av verdens beste klubblag som nok en gang er blant de 8 siste igjenlevende i champions league.

Dette på tross av massive skadeproblemer og dommere som hater oss.

Synes det er litt artig å lese innleggene på dette forumet i etterkant av tapte kamper. :P

Hodeløs slakt av enkeltspillere, manager og lag... som ikke ligner grisen.

Hyllest av Ferguson, Ancelotti, van der Sar osv...

Skuffelsen slår ut på forskjellige måter, men jeg er helt sikker på at vi alle elsker Arsenal uansett :lol:

En ting er iallefall sikkert, Wenger er og blir verdens beste manager i mine øyne og jeg ville ikke en gang vurdert å bytte ham ut med hverken Sir Sur eller Ancelotti.

Det betyr samtidig at jeg elsker fotballen vi spiller og måten han organiserer sitt lag på, med overdrevent fokus på den offensive delen av spillet!!!

Og når jeg tenker på hvor kjapt det snur seg i fotball tror jeg at vi om noen dager kan sitte her og skrive hvor utrolig fornøyde vi er med vårt lag igjen.

Har fortsatt tro på at vi kommer til å prege premier league ut sesongen, og at vi ender opp som champions.

Og om det er slik at jeg bommer på denne spådommen, kommer jeg uansett til å forsvare mitt lag, spillere og manager med nebb og klør sommeren gjennom og fortsatt se frem mot en ny sesong hvor jeg er overbevist om at vi på ny vil løfte pokaler.

Slik er min tillit til Wenger!!!!!!

Ellers vil jeg bare gi min honnør til mmlaen og RP7 sine innlegg, jeg tar bølgen av slike innlegg og det er grunnen til at jeg gidder å være her inne og delta.

Go Gunners, you know it makes sense!!!

 

 

Jo mere jeg tenker på denne kampen, jo mere fornøyd blir jeg ;)

Vi manglet jo begge de solide, faste stopperne våre og dette førte også til at midtbanen vår ble kraftig svekket, noe som var tydelig nok...

Song er en utrolig viktig spiller for oss, kanskje den viktigste inn mot barca-kampen nå.

Vermaelen er tilbake der, så vi får håpe at Sol klarer to såpass tette kamper.

Dermed kan Denilson få en pause og Song danner midtbanetrioen sammen med Cesc og Diaby, sistnevnte har forøvrig hatt en flott utvikling denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

At vi ikke klarte mer enn uavgjort i denne kampen er en skandale! Det hadde ALDRI skjedd med et lag som United eller Chelsea. Det at vi leder med ett mål og går ut i overtid og klarer å slippe inn mål på tampen viser bare at vi er for urutinerte til å vinne Premier League. Hadde det vært United så er jeg sikker på at de aldri hadde sluppet inn det målet. Så fort de hadde fått ballen ville de tviholdt på den og skutt den langt opp på tribunen, de hadde kriget som bare det.

Skulle vi vunnet serien, hadde det vært en utrolig prestasjon å kunne greie det uten keeper og uten spiss, men jeg er redd at vi viste på lørdag at vi ikke kommer til å gjøre det. Jeg har fortsatt trua, og håper inderlig at vi er heldige og kommer tilbake. Chelsea-kampen var det nok beste bilde på sesongen vår, hos dem var det autoritet og trygghet bakerst, men hos oss var det nærmere stikk motsatt...

 

Uansett gydd løkk, Gooners!

Link to comment
Share on other sites

26.12.2009: Birmingham-Chelsea 0-0

09.01.2010: Birmingham-ManUtd 1-1

 

Det er nok ikke på den måten han mener det.

Sånn som jeg forstår det mener han at siden vi leda 1-0 etter 81 minutter og deretter begynte å slappe av og nærmest gi dem en invitasjon til et poeng. Har ikke sett verken Chelsea eller United gjør det i år..

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke på den måten han mener det.

Sånn som jeg forstår det mener han at siden vi leda 1-0 etter 81 minutter og deretter begynte å slappe av og nærmest gi dem en invitasjon til et poeng. Har ikke sett verken Chelsea eller United gjør det i år..

Chelsea gjorde det mot Blackburn for et par uker siden.

Link to comment
Share on other sites

Nå syns jeg at dere drar det litt ut av sammenhengen. Diouf scorte for Blackburn i det 70.minuttet. Jeg mener at når man er 3-4 minutter fra å ta tre livsviktige poeng gir man alt for å ta de poengene, det tror jeg United og Chelsea ville gjort, det gjorde ikke Arsenal! Tar dere ikke den?

Link to comment
Share on other sites

Har litt problemer med at United og Chelsea trekkes fram som nesten ufeilbarlige.

 

Arsenal fortjener ikke en dritt etter 1-1 borte mot Bham.

United og Chelsea har 1-1 og 0-0 så de fortjener vel heller ikke en dritt da?

 

United har tapt mot Burnley,uavgjort hjemme mot Sland,tapt 3-0 for Fulham!

 

Chelsea har tapt 3-1 for Wigan,tapt begge kampene for City,uavgjort mot Blackburn og Hull.

 

Konklusjonen må vel være da at hverken Arsenal,Chelsea eller United fortjener å vinne PL hvis en skal følge retorikken i denne tråden.....

Link to comment
Share on other sites

Konklusjonen må vel være da at hverken Arsenal,Chelsea eller United fortjener å vinne PL hvis en skal følge retorikken i denne tråden.....

 

Det kan man vel nesten begynne å tenke. Kvaliteten på topplagene har ikke vært like imponerende denne sesongen som de forrige sesongene. Både United og Chelsea har vel hatt noen katastrofale kamper de ikke har vært i nærheten av de siste årene...

Link to comment
Share on other sites

Har litt problemer med at United og Chelsea trekkes fram som nesten ufeilbarlige.

 

Arsenal fortjener ikke en dritt etter 1-1 borte mot Bham.

United og Chelsea har 1-1 og 0-0 så de fortjener vel heller ikke en dritt da?

 

United har tapt mot Burnley,uavgjort hjemme mot Sland,tapt 3-0 for Fulham!

 

Chelsea har tapt 3-1 for Wigan,tapt begge kampene for City,uavgjort mot Blackburn og Hull.

 

Konklusjonen må vel være da at hverken Arsenal,Chelsea eller United fortjener å vinne PL hvis en skal følge retorikken i denne tråden.....

Jeg ser den og det er jo det endelige resultatet som teller. Pointet mitt er at hadde United og Chelsea hatt det samme utgangspunktet som det Arsenal hadde til 90. minutter kan jeg nærmest garantere at de ikke hadde sluppet inn mål mot Birmingham.

 

Men for all del, alle disse lagene har spilt uavgjort på St. Andrews og fått ett poeng, jeg bare mener at hadde Arsenal vært litt mer rutinerte hadde vi fått 3! En typisk seriemester tar 3 poeng i sånne kamper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser den og det er jo det endelige resultatet som teller. Pointet mitt er at hadde United og Chelsea hatt det samme utgangspunktet som det Arsenal hadde til 90. minutter kan jeg nærmest garantere at de ikke hadde sluppet inn mål mot Birmingham.

 

Men for all del, alle disse lagene har spilt uavgjort på St. Andrews og fått ett poeng, jeg bare mener at hadde Arsenal vært litt mer rutinerte hadde vi fått 3! En typisk seriemester tar 3 poeng i sånne kamper.

 

Tror du skal være forsiktig med å garantere noe som helst, hvis du har levd noen år og fulgt med på fotball vet du at garantier i dette gamet er lite verdt.

Både utd og chelsky kunne glatt hatt den samme uflaksen i en bortekamp mot birmingham, slik er det bare.

Når en av våre klarerer en ball rett i ansiktet til en motspiller tett inntil vårt eget mål kan man fra birminghams side ikke kalle det annet enn flaks.

Forøvrig er det nettopp dette aspektet som gjør fotball så vidunderlig spennende, et lite feilspark på ballen og en kamp kan snu helt om, og dette skjer ALLE lag i løpet av en sesong.

Kunsten er selvfølgelig å ikke sette seg i disse situasjonene i slutten av kampene, m.a.o drepe kampen på et tidligere tidspunkt, men slik er altså fotball av og til.

Du har imidlertid et poeng når det gjelder rutine, rutinerte spillere har en tendens til å sette spikeren i kista tidligere i kampene eller klarere situasjoner som kan bli skumle på et tidlig tidspunkt.

Jeg mener absolutt at Arsenal er blitt et rutinert lag etterhvert, til tross for at vi har en del unge spillere, saken er den at de fleste av våre gutter har et anstendig antall kamper på samvittigheten og det er jo som kjent det som avgjør hvor rutinert hver enkelt spiller er og ikke alderen, altså hvor mange ganger man har vært i lignende situasjoner tidligere.

Et godt eksempel her er vel vår kaptein, ikke gamle karen men han er absolutt en meget rutinert spiller.

I løpet av 38 steintøffe kamper kan man uansett lese ut av tabellen til slutt hvilket lag som har vært best, og jeg tror GUNNERS vil stå alene på topp til slutt :)

Link to comment
Share on other sites

Tror du skal være forsiktig med å garantere noe som helst, hvis du har levd noen år og fulgt med på fotball vet du at garantier i dette gamet er lite verdt.

Både utd og chelsky kunne glatt hatt den samme uflaksen i en bortekamp mot birmingham, slik er det bare.

Når en av våre klarerer en ball rett i ansiktet til en motspiller tett inntil vårt eget mål kan man fra birminghams side ikke kalle det annet enn flaks.

Forøvrig er det nettopp dette aspektet som gjør fotball så vidunderlig spennende, et lite feilspark på ballen og en kamp kan snu helt om, og dette skjer ALLE lag i løpet av en sesong.

Kunsten er selvfølgelig å ikke sette seg i disse situasjonene i slutten av kampene, m.a.o drepe kampen på et tidligere tidspunkt, men slik er altså fotball av og til.

Du har imidlertid et poeng når det gjelder rutine, rutinerte spillere har en tendens til å sette spikeren i kista tidligere i kampene eller klarere situasjoner som kan bli skumle på et tidlig tidspunkt.

Jeg mener absolutt at Arsenal er blitt et rutinert lag etterhvert, til tross for at vi har en del unge spillere, saken er den at de fleste av våre gutter har et anstendig antall kamper på samvittigheten og det er jo som kjent det som avgjør hvor rutinert hver enkelt spiller er og ikke alderen, altså hvor mange ganger man har vært i lignende situasjoner tidligere.

Et godt eksempel her er vel vår kaptein, ikke gamle karen men han er absolutt en meget rutinert spiller.

I løpet av 38 steintøffe kamper kan man uansett lese ut av tabellen til slutt hvilket lag som har vært best, og jeg tror GUNNERS vil stå alene på topp til slutt B)

 

He he, bedre eksempel på hvordan alt kan endre seg i løpet av et minutt kan du vel ikke få??

Bayern snur kampen mot Utd i siste spilleminutt samtidig som Rooney må byttes ut med skade...

I løv it, jøst løv it

 

Hehe, jeg liker optimismen din! :)

Men jeg står fortsatt på at det er en urutinert fadese av Gunners å slippe inn mål på overtid, og at et litt mer rutinert lag ville unngått det.

 

Optimismen er bygd på vurdering av kvaliteten på lagene i tet-striden.

Jeg ser ingen lag bedre enn oss der ;)

Utd taper kampen mot bayern i siste minutt, skal opp mot chelsky i helga før returkampen neste uke, det var vel urutinert det???????

Link to comment
Share on other sites

He he, bedre eksempel på hvordan alt kan endre seg i løpet av et minutt kan du vel ikke få??

Bayern snur kampen mot Utd i siste spilleminutt samtidig som Rooney må byttes ut med skade...

I løv it, jøst løv it

Optimismen er bygd på vurdering av kvaliteten på lagene i tet-striden.

Jeg ser ingen lag bedre enn oss der B)

Utd taper kampen mot bayern i siste minutt, skal opp mot chelsky i helga før returkampen neste uke, det var vel urutinert det???????

Hehe samtidig som det er syyykt deilig at Bayern avgjør i slutten mot United, svekker nok det mine påstander. Hehe. Men så er jo Birmingham og Bayern to vidt forskjellige lag. Men jeg er glad at jeg skrev nærmest foran garantien min. :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe samtidig som det er syyykt deilig at Bayern avgjør i slutten mot United, svekker nok det mine påstander. Hehe. Men så er jo Birmingham og Bayern to vidt forskjellige lag. Men jeg er glad at jeg skrev nærmest foran garantien min. ;)

 

Saken er at det skjer, og det skjer med alle lag. Derfor er det helt menigsløst og føre en diskusjon hvor man hevder at det aldri ville skjedd med andre osv. Sagna klarerer ballen i ansiktet på Phillips og den går i en merkelig bue mot Almunia som blitt tatt off guard. Det kunne like gjerne vært din bestemor som hadde fått den ballen i ansiktet hvis hun hadde vært der. Det er ikke kvalitetsforskjellen på Bayern og B`ham som avgjør, det er tilfeldigheter og det kan ramme alle. Det ligger flere små feil bak måten målet kommer mot oss på. Arshavin roter bort ballen. Diaby når nesten opp i duellen. Benitez er flere meter i offside, Phillips får ballen i ansiktet og Almunia er (hvis man snur det) meget nær en avgjørende redning som hadde gjort ham til helt og ikke syndebukk. Ballen sniker seg inn langs stolpen. Det er summen av flere tilfeldigheter som fører til målet og slikt rammer alle lag en gang i blandt. Syns derfor det er tulletet og menigsløst og slakte laget etter denne kampen. Vi var klart best og burde vunnet ut i fra sjanser og spill, men denne gangen gikk det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne like gjerne vært din bestemor som hadde fått den ballen i ansiktet hvis hun hadde vært der.

 

Litt av en bestemor du har taugooneren ;)

 

Isolert sett er jeg enig i det du skriver RP7, og mye av det som skjedde på tampen i denne kampen var litt tilfeldig, men ikke helt. Se gjennom billedserien av det som skjedde i forkant av scoringen som en annen debatten (tror det var mmaelan) har linket til. Tror du midtbanen til Manchester United eller Chelsea hadde stått og ventet på en eventuell kontra på overtid? Du har selv vært kritsk til Vermaelen når han gikk på et langt løp i angrep når det riktige hadde vært å holde igjen for å trygge ledelsen, det er akkurat slike småting dessverre kan koste oss poeng helt på tampen. Der har vi fortsatt noe å lære av våre argeste konkurrenter.

Link to comment
Share on other sites

....

Det ligger flere små feil bak måten målet kommer mot oss på. Arshavin roter bort ballen. Diaby når nesten opp i duellen. Benitez er flere meter i offside, Phillips får ballen i ansiktet og Almunia er (hvis man snur det) meget nær en avgjørende redning som hadde gjort ham til helt og ikke syndebukk. Ballen sniker seg inn langs stolpen. Det er summen av flere tilfeldigheter som fører til målet og slikt rammer alle lag en gang i blandt. Syns derfor det er tulletet og menigsløst og slakte laget etter denne kampen. Vi var klart best og burde vunnet ut i fra sjanser og spill, men denne gangen gikk det ikke.

Kanskje mer riktig å slakte laget fremfor enkeltspillere som noen gjør ;)

 

Vi hadde marginene mot oss i slutten av den kampen. Får håpe vi får se at gutta reiser seg nok en gang og gjør PL-innspurten spennende helt inn til siste spilleminutt og forhåpentligvis står igjen med pokalen når siste kamp er spilt!!

Link to comment
Share on other sites

Litt av en bestemor du har taugooneren ;)

 

 

Bestemor er helt rå B)

 

 

Still;

Det ligger flere små feil bak måten målet kommer mot oss på

 

Det er dette jeg mener til tider er problemet vårt. Vi har flere ganger sluppet inn mål pga sløvt spill av enkelte spillere og da tenker jeg spesielt på Rosicky og Clichy. Det er ikke VELDIG ofte, men veldig avgjørende de gangene det skjer. Jeg kommer ikke på noen eksempler i farten, men hvis du absolutt ønsker at jeg skal grave fram noen så kan jeg det. Det har skjedd flere ganger tidligere i år, ikke nødvendigvis alltid helt på tampen, men en slags sløvhet eller urutinert handling som har ført til baklengsmål. Dette må vi unngå om vi så skal skyte ballen opp på Club Level hvor kanskje bestemora til RP7 sitter! DER føler jeg de andre lagene kan være bedre enn oss.

 

Som sagt; kommer ikke på noen spesielle eksempler fra denne sesongen i farten, men man kan jo se på kampen på St. Andrews for to år siden, da var det Clichy som klarte å vase det bort på overtid. (Jeg er klar over at iom. at det er to år siden blir det litt ut av sammeheng siden du sier at det skjer med alle en gang i blant, men det har skjedd flere ganger denne sesongen!)

Link to comment
Share on other sites

Bestemor er helt rå ;)

Still;

Det er dette jeg mener til tider er problemet vårt. Vi har flere ganger sluppet inn mål pga sløvt spill av enkelte spillere og da tenker jeg spesielt på Rosicky og Clichy. Det er ikke VELDIG ofte, men veldig avgjørende de gangene det skjer. Jeg kommer ikke på noen eksempler i farten, men hvis du absolutt ønsker at jeg skal grave fram noen så kan jeg det. Det har skjedd flere ganger tidligere i år, ikke nødvendigvis alltid helt på tampen, men en slags sløvhet eller urutinert handling som har ført til baklengsmål. Dette må vi unngå om vi så skal skyte ballen opp på Club Level hvor kanskje bestemora til RP7 sitter! DER føler jeg de andre lagene kan være bedre enn oss.

 

Som sagt; kommer ikke på noen spesielle eksempler fra denne sesongen i farten, men man kan jo se på kampen på St. Andrews for to år siden, da var det Clichy som klarte å vase det bort på overtid. (Jeg er klar over at iom. at det er to år siden blir det litt ut av sammeheng siden du sier at det skjer med alle en gang i blant, men det har skjedd flere ganger denne sesongen!)

 

Helt greit at du henger deg opp i svakheter ved vårt lag taugooner, jeg er helt sikker på at også Wenger og spillerne jobber med disse tingene.

Det jeg reagerte på var heller din forherligelse av manu og chelsky, dette må du og alle andre som gjør dette slutte med.

Jeg er lei av å peke nese til dere når Gunners beviser at dere tar feil B)

Eller for den saks skyld manu beviser at dere tar feil, artig at samme dag som det blir sagt at lagene vi kjemper om gullet med ALDRI ville sluppet inn unødvendige mål på overtid, gjør nettopp det, slipper inn et gedigen forsvarstabbe-mål på overtid.

Lærdommen må være som jeg tidligere har påpekt, ALLE lag gjør tabber til tider, også manu og chelsky.

You know it makes sense!!!

Link to comment
Share on other sites

Litt av en bestemor du har taugooneren ;)

 

Isolert sett er jeg enig i det du skriver RP7, og mye av det som skjedde på tampen i denne kampen var litt tilfeldig, men ikke helt. Se gjennom billedserien av det som skjedde i forkant av scoringen som en annen debatten (tror det var mmaelan) har linket til. Tror du midtbanen til Manchester United eller Chelsea hadde stått og ventet på en eventuell kontra på overtid? Du har selv vært kritsk til Vermaelen når han gikk på et langt løp i angrep når det riktige hadde vært å holde igjen for å trygge ledelsen, det er akkurat slike småting dessverre kan koste oss poeng helt på tampen. Der har vi fortsatt noe å lære av våre argeste konkurrenter.

 

Helt enig med deg Tapapa. Det er derfor jeg sier at det er en rflere små feil og tilfeldigheter som gjør at det kommer mål i mot i denne situasjonen. Syns derfor den ensidige kritikken mot at laget spillte en dårlig kamp er helt feil. Vi var det beste laget og burde vunnet. Men, fotball er slik at små hendelser, feil og tilfeldigheter er med på å avgjøre matchene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...