Jump to content

Arsenal v Porto, 09.03.10


ernsti14

Recommended Posts

Hvor er alle kritikerne i kveld??

ravenghost osv...

Deilig at de glimrer med sitt fravær.

Jeg ser absolutt INGEN som kan måle seg med oss, vi manglet altså Fabregas, van Persie og Gallas!!!!!!!!!!!

Hvilket helvetes lag kan gjøre det og slå et så gjennomført godt og rutinert lag i Europa som Porto??

Riktig svar er INGEN.

Så ufattelig stolt av å være en gooner, så ufattelig stolt :D

 

Når eg ser målet til Nasri igjen nå så ser eg for meg en ung Giggs, tyngdeoverføring og springer motsatt av den foten forsvaren står/går på.

Fantastik kveld! God natt.

 

 

Jeg ser for meg en laaaangt bedre spiller enn Giggs, nemlig Diego Armando Maradona, Nasri ligger absolutt ingenting bak Cesc for tiden, en av verdens absolutt spillere!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Jeg klarer ikke å slutte å smile, er så glad!! Er fristende å peke nese til de som mente at Bendtner burde vært solgt etter Burnley-kampen. Men til og med dere må smile nå!

 

For en mann! Etter å ha vært så langt nede etter lørdagen er det meget sterkt å putte et hat-trick bare noen dager senere.

 

Satt på O`Reileys, Grunerløkka i Oslo med Arsenaldrakten min med Bendtner på ryggen. Har angret litt på at jeg valgte han på ryggen, noe jeg gjorde for 2-3 år siden. Men i dag var jeg bare stolt av å bære navnet hans.

 

Nasri, simply brilliant!

 

Blir nesten skuffa om det ikke blir sølvtøy i år!

 

Oh to, oh to be, oh to be a Gooner!!!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig godt å se at vi ikke er noe en-to eller tremannslag!! Nasri viser at han har et utrolig talent og jeg er utrolig glad for at Nicky B har begynt å prestere jevnlig. Noe som jo også er rimelig imponerende med tanke på at han nettopp(altså før disse kampene) er kommet tilbake fra skade og står nå med en enormt bra målstatistikk. Man kan begynne å lure hvordan det hadde gått med enten RvP eller Bendtner på topp mot de to over oss på tabellen...

 

Fikk dessverre ikke sett kampen selv grunnet jobb, men 5-0 over Porto er virkelig ikke til å skimse av.

 

Gleder meg til resten av sesongen!! Blir nok ulidelig spennende i både PL og CL fremover.

Link to comment
Share on other sites

FY FAEN for en kamp av gutta!!!

Vi totalt eide dem hele kampen,og spilte så fin fotball at jeg nesten begynte å gråte!

Pluss til absolutt hele gjengen,godt at danskepølsa fikk seg ett hat-trick,nå er jeg sikker på at det renner inn for hans del:D

Midtbanen var upåklagelig,Nasri med årets CL-Mål uten tvil,danset seg forbi de stakkars portugiserne!

Arshavin tilbake i godt gammelt slag,dribler mye og har tyngdepunkt av en annen verden!

Song storspiller,diaby også,Verminator er like solid som vanlig med sin rause spillestil fylt med ekstremt engasjement.

Campbell klarte seg bra også,litt smårare greier av og til,men jeg gir en god F!

VI er klare for kvartfinale,og måten vi gjorde det er rett og slett historisk!

 

Oh to be a Gooner :D

Link to comment
Share on other sites

Almunia må selges, ubrukelig keeper.

Bendtner stinker, bommer jo på alt.

Nasri og Rosicky eier ikke fysikk og har ingenting i engelsk fotball å gjøre.

Sol er aaaaalt for gammel, nok et uintelligent trekk av Wenger å hente ham tilbake.

Diaby og Song mister ballen til motstanderne hele tiden, veldig dårlige pasningsspillere.

Selg selg selg!!!!!!!!!!!!!!!

 

Og ikke minst, som alt for mange har kjatet om i alt for lang tid, kjøp kjøp kjøp!!!!!!!!

 

He he, Wenger knows mine venner :D

Link to comment
Share on other sites

Legender som Alan Smith gjorde det i 1991, Ray Parlour gjorde det i 2000, Henry gjorde det i 2002 og Bendtner gjorde det i 2010, nemlig å gjøre hat-trick i Europa! Absolutely brilliant!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var litt av en kveld. 5-0 på hjemmebane i 8.delsfinalen i CL. Fantastisk. I dag er det ingenting å utsette på lag manager eller publikum. I cesc sitt fravær var det enormt mange som stod frem. Vi kan jo Begynne med Nick, han beviser at han er en goalgetter, han kommer til mange sjanser. I motsetning til på lørdag setter han disse. Og i dag ender det med 3 mål. Han har vel da ca. skåret 1 mål per kamp etter skaden snart så la den gode statistikken fortsette. Arsjavin viser også hvorfor vi nettopp elsker han. 3 assist, og noen fenomenale raid. Dette er den Arsjavin vi vil se. Nasri har i det siste vist verdensklasse spill. Trur nesten ingen spiller i verden har bedre nærteknikk en den mannen. Selv om jeg får hjerte i halsen når han dribler som bakerste mann kommer han alltid ut med ballen. Fantastisk kamp av n8.

 

Vidre så gjør Diaby det han har gjort i hele år. Han er overalt. I lufta på bakken og gjør en utrolig innsats. Han viser virkelig hvor mye han betyr for laget. Song gjør som alltid en solid innsats. Noen farlige balltap. Men bidrar masse både offensivt og defensivt.

 

Resten av gutta gjorde også en fantastisk jobb. Dette var virkelig en lag seier. Vil som mange andre også nevne to episoder. Den første er hvordan Eboue har kommet tilbake. For et år siden ville ingen arsenal supportere se denne mannen på banen. Nå skriker vi etter at han skal spille. Med sin spillestil og posisjon er jeg ingen bedre i verden. Som både dekker beck og midtbaneplass. Samtidig som de har en så vill innsats. Selvfølgelig kan man nevne Maicon og Alves men disse mener jeg ikke fungerer på samme måte som eboue. Han er et virkelig stort menneske. Og han spiller virkelig med følelsene. Og det er godt å ha slike spillere og. Det siste jeg vil nevne er hvordan Sol samlet alle gutta etter kampen i en ring. Hvor de jubla var fantastisk å se på. Dette var en guest vi hadde under unbeaten 39 som jeg gjerne ser vi tar med videre.

 

Til slutt Wenger knows. I dag var det coaching i verdensklasse!

Link to comment
Share on other sites

Hvor er alle kritikerne i kveld??

ravenghost osv...

Deilig at de glimrer med sitt fravær.

Jeg ser absolutt INGEN som kan måle seg med oss, vi manglet altså Fabregas, van Persie og Gallas!!!!!!!!!!!

Hvilket helvetes lag kan gjøre det og slå et så gjennomført godt og rutinert lag i Europa som Porto??

Riktig svar er INGEN.

Så ufattelig stolt av å være en gooner, så ufattelig stolt :)

Jeg ser for meg en laaaangt bedre spiller enn Giggs, nemlig Diego Armando Maradona, Nasri ligger absolutt ingenting bak Cesc for tiden, en av verdens absolutt spillere!!!!!!!!!

Idiot! Jeg hoppet faktisk rundt i stua. Jeg var dritglad! En fantastisk kamp, selv om jeg tror et enda bedre lag hadde straffet Campbell et par ganger. Men det er greit. Hvis det er det du vil, så kan jeg godt slutte å være på gunners.no

Link to comment
Share on other sites

Idiot! Jeg hoppet faktisk rundt i stua. Jeg var dritglad! En fantastisk kamp, selv om jeg tror et enda bedre lag hadde straffet Campbell et par ganger. Men det er greit. Hvis det er det du vil, så kan jeg godt slutte å være på gunners.no

 

Ta det med ro Ravenghost, er bare visse folk som antagligvis ikke tror man er supporter selv om man er kritisk. Skjønner ikke helt poenget med å være på et forum uten kritiske meninger, så ser heller for meg du blir...

 

Kampen var litt av et fyrverkeri. Helt herlige mål! Men var faktisk ganske stressa etter 2-0 da vi stadig lot portugiserne komme til farlige angrep. Mange dumme feil fra både Song og Arshavin. Kan fort bli straffet av farligere lag av slike tullete feil.

 

Men nå er det fest!

Link to comment
Share on other sites

En kanonseier. Porto var heldig at Fabregas ikke var med. ;)

Ben3tner fikk svare på tiltale.....må det bare fortsette!

 

Selv Almunia var ok. :)

 

Og så er det en del besserwissere som skal "geipe tunge" til kritikerne.

Vel denne seieren skal vi nyte, men

man skal ikke ta helt av. Porto er ikke det det en gang var. De sliter voldsomt i sin hjemlige liga.

Åkkesom Bedtner brente 100% sjanser mot Burnley, så vi får inderlig håpe at målene mot Porto gir gutten ballast til å dunke inn mål videre. Det trengs. ;)

Og ja spark Wenger, men kun på leggen når han ikke gjør de riktige byttene i kamper hvor vi sliter. :)

 

He he, besserwissere er vel slike som alltid vet mye bedre enn Wenger vel??

Jeg for min del har aldri hatt sansen for "supportere" som slakter sine egne spillere, du er definitivt en slik.

Det jeg prøver å si er at vi må prøve å være litt mere balanserte når vi vurderer spillerne etter kamper.

Får av og til følelsen av at det alltid er himmel eller helvete.

I fotball kan alt snu opp-ned i løpet av tre dager, eks Bendtner, og det kan det være greit å huske på når følelsene tar overhånd etter en skuffelse.

Bendtner mangler helt klart et godt første-touch før han kan blande seg inn helt blant de største av de største, men husk at gutten er 22 år og har stort utviklingspotensiale.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er alle kritikerne i kveld??

ravenghost osv...

Deilig at de glimrer med sitt fravær.

Jeg ser absolutt INGEN som kan måle seg med oss, vi manglet altså Fabregas, van Persie og Gallas!!!!!!!!!!!

Hvilket helvetes lag kan gjøre det og slå et så gjennomført godt og rutinert lag i Europa som Porto??

Riktig svar er INGEN.

Så ufattelig stolt av å være en gooner, så ufattelig stolt :)

Jeg ser for meg en laaaangt bedre spiller enn Giggs, nemlig Diego Armando Maradona, Nasri ligger absolutt ingenting bak Cesc for tiden, en av verdens absolutt spillere!!!!!!!!!

 

 

Vi kritikere er like fornøyde som deg etter en sånn kamp, når Arsenal virkelig har dagen ja da er det herlig å se på. Men vi har fortsatt ikke vunnet noe på mange år og det er det som teller når sesongen er over.

Flere lag kan måle seg med oss, Barca, Real, United og Chelsea kan også spille strålende fotball, og også vinne titler. Alle de laga kunne slått Porto 5-0, det vet du også.

Men nok om det, kampen i går var fantastisk, ALLE spillerne var meget gode, full tenning, stort tempo. HERLIG!

Måtte det bare fortsette, slik at vi kan hente hjem en tittel i år.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner var ikveld goalgetteren vi har savnet for mange ganger denne sesongen. Produserer han slike eller nesten-slike prestasjoner oftere enn det han har gjort, blir han en spiss i verdensklassen.

 

Når det er sagt, må vi vel i rettferdighetens navn si at det var flere som var minst like god som han ikveld - spesielt Arshavin, Song og Vermaelen.

 

Clichy og Sagna fant ikveld formen som de hadde et par sesonger siden da de kom på årets lag i England. Herlig å se!

 

Utrolig bra jobbet av samtlige igårkveld! Når selv Almunia gir målgivende pasninger, vet vi at vi har en god kveld! :)

Link to comment
Share on other sites

Produserer vi slike kamper fremover både i serien og i CL så kan vi nå langt både i serie og CL. At vi går helt til topps i CL blir tøft, men det er så absolutt mulig hvis vi klarer å spille på et slikt nivå som vi gjorde i går.

 

Gledelig å se hvordan Clichy og Sagna også spilte mye bedre enn på lenge. De var tilbake til sitt aller beste i går og med Eboue i bakhånd også som kan gi Sagna hard kamp om plassen og gir oss muligheten til å rulere gjør det veldig positivt. Nå gjelder det å ta en kamp av gangen og fortsette i det samme sporet :)

Link to comment
Share on other sites

En kjempe kamp av gutta i går!! Var før kampen litt nervøs for at det skulle bli reprise på kampen(e) mot PSV, men alle visste at de var voksne for oppgaven.

Fremover fungerte laget optimalt i store deler av kampen i går, Nasri sto frem i Fabregas fravær og var STOR i går. Vår sentrale midtbane virket i går utrolig godt balansert og samtlige spilte en meget god kamp. Syns også Song var mer innblandet i angrep i går, men flere pasninger som åpnet forsvaret til portugiserne.

At det løsner for den store dansken er også gledelig, hattrick i sluttspillet i CL lar seg høre, og forhåpentligvis gir det Bendtner nødvendig selvtillit som kan gjøre han til matchvinner i flere viktige kamper framover.

Arshavin ser faktisk ut til å ha hatt godt av et lite skadeavbrekk, i går lignet han mer på den spilleren som kom i fjor og løftet laget. Spillgleden ser ut til å være tilbake hos den russiske magikeren. Måtte le litt på forspillet til 2-0 målet når han nærmest snubler seg fram med ballen limt til foten.

Om vi klarer å ta med oss flyten vi hadde i denne kampen videre i sesonginnspurten tror jeg vi skal bli tøffe å slå både i CL og PL. Hvem vet kanskje dette er sesongen vi skal få en etterlengtet tittel.

Gleder meg mer og mer til hver eneste kamp nå!!

 

Forresten noen som vet når trekningen for neste runde er?

Link to comment
Share on other sites

Eboue er sistemann inn i garderoben i dag, ser det ut som. Jeg nyter å se hvordan han blir applaudert.

 

Det er selvsagt ikke bra når en spiller blir pepet ut av sitt eget publikum, men den episoden har merkelig nok skapt en ny Eboue. Skuespillet og dei håreisande taklingane og etterslengene som Eboue sleit med er nesten borte. I stedet har vi fått en spiller som gir alt og er blitt en humørspreder. Når spillerne og laget sliter er det ofte Eboue som er den som "jager" dei andre fremover.

 

For et par år siden var jeg sikker på at Eboue var på vei ut av klubben, og jeg kan ikke si at jeg var lei for det. Men jeg må bare innrømme at nå er han blitt en av mine favorittspillere, ikke nødvendigvis for at han er en av våre beste, men fordi for meg så er han den som på mange måter står fram som den som kjemper mest for drakta av våre spillere.

Link to comment
Share on other sites

Relax! Bendtner har mye å bevise før han er en toppspiss av det kaliber Arsenal har hatt de siste 20 år.

Bendtner er ikke rask, han har ingen god teknikk og han scorer ikke flust med må. Dette er fakta pr idag. Hva statusen er om 10 år har jeg ikke peiling på, iallefall må han forbedre seg betraktelig skal han ha fast plass i Arsenal.

Alle håper vel han slår til for Arsenals del.

Denne sesongen har så langt ikke vært Bendtners (skader kan ta mye av skylda).

Du har så rett. Jeg er Arsenal-fan, og ikke enkelt spillernes fan. Jeg er ikke medlem i Bentners fan-klubb, heller ikke andre spilleres fan-klubb.

For meg betyr Arsenal så mye, at jeg tålererer ikke slendrian. Bendtners kamp mot Burnley var til stryk!

Jeg håper dette var starten på en goalgetter-Bendtner.

Og så må du ikke ta av da lille venn. Porto er gode, men ikke så gode som Burnely. :)

 

 

Enig i at Nick har en del å hente enda, men påstår at Henry ikke var noe særlig bedre når han var 22.

Jeg tror ikke vår danske venn har stoff i seg til å bli like gigantisk som Titi men han kan nok overraske noen og enhver om en 5-6 år om han fortsetter å trene under monsieur Wenger.

Synes forøvrig du inntok en fornuftig holdning her, jeg er klar over at du er en hardcore Gooner Oskar, men du må komme deg opp fra sofaen og ta sundbåten over til Chr Bar, det er der det skjer når kampen ikke sendes på tv :)

mvh

Pol-Pål

 

 

Relax! Bendtner har mye å bevise før han er en toppspiss av det kaliber Arsenal har hatt de siste 20 år.

Bendtner er ikke rask, han har ingen god teknikk og han scorer ikke flust med må. Dette er fakta pr idag. Hva statusen er om 10 år har jeg ikke peiling på, iallefall må han forbedre seg betraktelig skal han ha fast plass i Arsenal.

Alle håper vel han slår til for Arsenals del.

Denne sesongen har så langt ikke vært Bendtners (skader kan ta mye av skylda).

Du har så rett. Jeg er Arsenal-fan, og ikke enkelt spillernes fan. Jeg er ikke medlem i Bentners fan-klubb, heller ikke andre spilleres fan-klubb.

For meg betyr Arsenal så mye, at jeg tålererer ikke slendrian. Bendtners kamp mot Burnley var til stryk!

Jeg håper dette var starten på en goalgetter-Bendtner.

Og så må du ikke ta av da lille venn. Porto er gode, men ikke så gode som Burnely. ;)

 

 

Porto er forøvrig et laaaaangt bedre lag enn Burnley ;)

Super-Nick har vel puttet 6 mål på de 6 siste kampene, må han bare klare det samme på de 6 neste!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var en herlig kamp å se på, vi dominerte fra starten og nesten til slutten, men det var bare i begynnelsen av andre omgang Porto fikk komme frempå.

Alle spillerne idag var fantastiske, en ene kommer med magi etter den andre, og lekende lett spill.

Bendtner viser at han er i form nå med hat-trick og Arshavin begynner å finne frem storform.

Nasri var meget god denne kampen, og holdt lekestue med 3 Porto forsvarere, før han dundret den inn ved stolperota.

Forsvarerene våre var også gode idag, Vermaelen er som vanlig i god form om imponerer under hver kamp.

Campbell var sterk igår, men karen har ikke tempo og nok fart, men jeg tror han kan klare oppgavene bra fo Gallas som har fåt et set-back på skaden sin og kan være ute i en måned til.

 

En herlig kamp, men ikke gå opp i den 7. himmel for vi vant, vi har ikke vunnet CL, så hold beina på jorda og nyt seieren ! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...