Jump to content

Arsenal v Porto, 09.03.10


ernsti14

Recommended Posts

Arsenal FC v FC Porto

UEFA Champions League

 

 

 

Arsenal-256x256.png fcporto.png

 

 

 

Åttendedelsfinale, 2. kamp

 

Emirates Stadium

 

 

Tirsdag, 09. Mars, Kl. 20:45

 

 

På TV: viasat_fotball_100x50.jpg

 

Link til chat under kamp

 

 

 

Forhåndsomtale, Arsenal

 

Arsenal ligger under 2-1 foran returmøte på Emirates, men Sol Campbell sikret oss et viktig bortemål i Portugal.

 

Cesc Fabregas måtte ut med en strekk-skade mot Burnley, visstnok den samme skaden som har plaget han tidligere i sesongen.

 

Wenger sa først at Cesc hadde en sjanse til å nå kampen, men har nå uttalt seg om at han ikke vil være med i troppen.

 

William Gallas er fortsatt ute med sin skade, og vil heller ikke være klar til Hull kampen. Ellers er Ramsey, Djourou, Van Persie og Gibbs fortsatt ute.

 

På den positive siden, har vi fått Sol Campbell og Alex Song tilbake i troppen. Carlos Vela er usikker.

 

Link til video av Arsenal spillerne på treningsfeltet før Porto kampen.

 

 

PS: Sliter med å finne forhåndsinformasjon om Porto, men skal legge det inn så fort jeg finner det. Det er også lov med bidrag, om dere har bra kilder :P

 

 

Arsenal+v+FC+Porto+UEFA+Champions+League+-5-atwwepL5l.jpg

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

Arshavin - Bendtner - Walcott

 

 

Diaby - Song - Nasri

 

 

Clichy - Vermaelen - Campbell - Eboue

 

 

Almunia

 

 

Sitter og stusser over om Sagna snart skal få starte. Har en følelse på en 4-5-1 formasjon i morgen, men vi får se.

 

I tilfelle går nok Eboue opp på Walcott sin plass, i en mer defensiv rolle. Men Walcott hadde jo tross alt en fantastisk kamp mot Burnley.

 

Vi får se hva Wenger gjør. Her har han et luksus-problem for en gang skyld! B)

 

Om det blir dette laget, har vi jo en veldig sterk benk, bestående av Denilson, Rosicky, Eduardo, Silvestre, Fabianski, Traore og Sagna

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Her er mitt forslag til lag:

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Diaby-Song-Nasri

Walcott-Bendtner-Arshavin

 

edit: Nesten samme lag.. :P

 

Sterkt nok til å vinne, men laget vil nok sakne Fabregas. Porto vil truleg ligge litt lågt og satse på overgangar sjølv om dei seier dei skal angripe fra start. Kantane våre blir viktige i morgon skal me klare å bryte opp Porto sitt forsvar noko eg trur me klarar. 1-0 held lenge, men ein skal ikkje sjå vekk i fra att sluttresultatet blir 3-1.

 

3 siste Porto:

Braga 5-1

Sporting Lisboa 0-3

Olhanese 2-2

 

Fin kamptråd, men har alle gått vekk i fra kamptråd malen?

 

Eksempel:

 

2004.07.10 Darlington B

 

Under skal det stå kamptype: Liga, FA-cup, Liga-cup, Champions League eller kva det måtte vere...

Link to comment
Share on other sites

Denne gang er det relativt enkelt å plukke startoppstillingen, ingen tvil om at du har plukket riktig.

Rosicky og Sagna kan komme inn og forandre kampbildet underveis.

Håper på høyt tempo fra start og at vi vil trykke dem godt tilbake på banen, da vil nok kampen bikke i vår favør etterhvert.

You know it makes sense!!!

Link to comment
Share on other sites

Håper Eboue starter i denne. Gjerne på vingen til fordel for Walcott, som heller kan få noen minutter på slutten.

 

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Nasri/Rosicky-Song-Diaby

Eboue-Bendtner-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjentar det jeg sa etter bortekampen; her lukter det en relativt tidlig 1-0-ledelse til Arsenal, for så å få en utligning fra Porto helt på tampen av kampen. Rett og slett en PSV-reprise...

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjentar det jeg sa etter bortekampen; her lukter det en relativt tidlig 1-0-ledelse til Arsenal, for så å få en utligning fra Porto helt på tampen av kampen. Rett og slett en PSV-reprise...

 

Du må ha trua, unge Evju :P Det her klarer vi utmerket.. Bendtner hevner seg, Nasri og Diaby gjør at vi tilslutt vinner 4-2 sammenlagt..

 

Oh to be a Gooner!!

Link to comment
Share on other sites

Nervene er allerede på plass kvelden før kvelden! Denne, som alle de andre gjenstående kampene er veldig viktig for hvordan sesongen vår kan sees tilbake på. Blir det enda en "nesten-sesong" eller er dette året vi igjen tar med oss sølvtøyet der det hører hjemme?

 

Er enig i laguttaket til trådstarter og håper på en tidlig scoring, men at vi ikke legger oss bakpå av den grunn. Det kan fort bli vår vei ut av CL. Arsenal er best når de angriper, og som en klok trener en gang sa; angrep er det beste forsvar!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Porto er et langt dårligere bortelag enn hjemmelag. Fab eller ikke, jeg mener at det viktigste er at Campbell er tilbake. Fab er av øverste verdensklasse, men klasseforskjellen på erstattere til Fab og Gallas/Campbell tilsier at vi skal klare oss uten Fab.

 

Backene våre begynner endelig å vise litt form igjen. Det kommer godt med. Midtbanen vår har vært veldig god i dag, og så lenge vi har minst to av Diaby, Song og Fab skal det gå greit. Nasri ser dessuten ut til å komme i form. Kan Walcott fortsette storformen? Hevner Bendtner seg for sjansesløseriet? Har Arshavin hatt godt av skadeavbrekket? Det er flere spillere jeg er spent på.

 

Jeg har god tro på at vi klarer å score minst ett mål mot Porto. Vi får bare håpe på at vi ikke slipper inn for mange bakover. Gleder meg til match!

 

Håper på dette laget:

-----------------Almunia-------------------

Eboue - Campbell - Vermaelen - Clichy

------------------Song----------------------

------------Diaby-------Nasri---------------

Walcott ------- Bendtner -------- Arshavin

 

Eventuelt starte med Rosicky og ta innpå Arshavin utover kampen. Denilson er ikke i god nok form enda til at jeg ønsker at han starter en så viktig kamp. Jeg håper at Wenger også innser dette.

 

EDIT: - Jeg kan også nevne at Porto ligger 11 poeng bak i ligaen sin med 8 kamper igjen. I praksis må de mest sannsynlig vinne CL for å være i det gode selskap til neste år. 6 av spillere som startet mot oss for noen uker siden, ble spart i helgens kamp. Kan dette skjerpe dem enda mer?

- Arsenal har aldri gått videre i CL etter å ha tapt første kampen i sluttspillet. Er dette året der statistikken blir brutt?

- Arshavin er fin i beina igjen ifølge intervjuet på hans offisielle hjemmeside (han har forøvrig en god kommentar angående Bendtners sløsing): http://www.arshavin.eu/news.php?id=515

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget fra start:

 

 

-----------------Almunia-------------------

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

------------------Song----------------------

------------Eboue-------Diaby---------------

Walcott ------- Bendtner -------- Nasri

 

 

Håper og tror at vi skal gå videre. Råtips: 3-0 til Arsenal (4-2 sammenlagt).

Link to comment
Share on other sites

Porto har Nuno, Fucile, Rolando, Meireles og Hulk tilbake i troppen.

 

Eneste som jeg fant fra SkySports.

 

Vi må passe odss og forsvare oss bra idag, Falcao, Gonzalez, Rodriguez og Hulk er farlige klassespillere.

Satser på at den godeste Campbell knuser dem alle med styrken sin! :P

Håper vi kommer bra ut fra start og kjører over Porto, og Arshavin åpner målprotokollen etterfulgt av at Nasri og Bendtner scorer.

 

Up with the Gunners !

Link to comment
Share on other sites

Dette blir vanskelig, men tror vi klarer dette.

Vi må jo selfølgelig angripe fra start, så vi bør passe oss for kontringene til Porto, der er de dødelige!

Men Porto er ikke det samme borte som hjemme, men de er selfølgelig fortsatt veldig gode.

Håper Nasri funker bra i rollen til Cesc, noe jeg tror han kommer til å gjøre.

Tror vi vinner 2 - 0, håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Nasri-Song-Diaby

 

Walcott-Bendtner-Rosicky

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir vanskelig, men tror vi klarer dette.

Vi må jo selfølgelig angripe fra start, så vi bør passe oss for kontringene til Porto, der er de dødelige!

Men Porto er ikke det samme borte som hjemme, men de er selfølgelig fortsatt veldig gode.

Håper Nasri funker bra i rollen til Cesc, noe jeg tror han kommer til å gjøre.

Tror vi vinner 2 - 0, håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Nasri-Song-Diaby

 

Walcott-Bendtner-Rosicky

 

COME ON YOU GUNNERS!

 

Er helt enig med laget ditt, men jeg ville heller spilt med Arshavin isteden for Rosicky.

Jeg tror Nasri stepper bra inn for Cesc. Han er vel den samme type spilleren.

Det kan hende at de merker at vi er sårbar uten Fabregas og da kan det hende at de kjører utrolig offensivt fra start og satser på å putte ett mål.

Men vi har Diaby tilbake og han har vært en av våre viktigste i år. Jeg er ekstremt nervøs, men sikker på en 3-1 seier !

Link to comment
Share on other sites

Dette blir fryktelig nervepirrende, jeg kjenner at det suger i magen når jeg tenker på hva vi begir oss ut på ikveld. Selv om den berømte "statistikken" taler mot oss føler jeg meg ganske sikker på at vi skal klare dette ikveld. Det handler bare om at gutta er fokuserte.

 

Håper forresten på dette laget:

------------Almunia------------------

Sagna-Verminator-Campbell-Clichy

-------Nasri-Song-Diaby--------

--Walcott-Bendtner-Arshavin--

 

La oss krysse fingrene for en kjempekamp fra vår side! Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 9 2010, 07:38 PM) 191217[/snapback]

Forøvrig i signaturen din, "There's only one Emmanuel Eboue" ikke it's :)

 

Da kan jeg legge til at den feilen er rettet ;)

Takk for tipset !

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 9 2010, 07:38 PM) 191217[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Forøvrig i signaturen din, "There's only one Emmanuel Eboue" ikke it's :)

Da kan jeg legge til at den feilen er rettet ;)

Takk for tipset !

 

You're welcome B)

Link to comment
Share on other sites

Laget:

Arsenal: 1-Manuel Almunia; 3-Bacary Sagna, 31-Sol Campbell, 5-Thomas Vermaelen, 22-Gael Clichy; 8-Samir Nasri, 17-Alex Song, 2-Abou Diaby; 7-Tomas Rosicky, 23-Andrei Arshavin; 52-Nicklas Bendtner.

 

Benken

 

Substitutes: Fabianski, Silvestre, Traore, Eboue, Denilson, Theo Walcott, Eduardo

 

 

Skulle gjerne sett Walcott fra start, i og med at han spilte så godt sist

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er uklokt å spille med Rosicky heller. Han har teknikk og evne til å holde litt på ballen, og kan også slå geniale pasninger. Men jeg håper Theo kommer inn utover i kampen mot slitne Porto-bein.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er uklokt å spille med Rosicky heller. Han har teknikk og evne til å holde litt på ballen, og kan også slå geniale pasninger. Men jeg håper Theo kommer inn utover i kampen mot slitne Porto-bein.

 

Tror Wenger er litt redd for at Walcott skal bli skadet igjen. Han spilte tross alt for England og Arsenal forrige uke, 3 kamper på 7-8 dager blir kanskje litt mye for han pdd. Dog er jeg ganske sikker på at han kommer inn for Arshavin etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er absolutt fornøyd med det laget. Litt leit at Eboue ikke starter, men Wenger ønsker nok at vi holder nullen. Jeg har troen på at midtbanen vår overkjører dem totalt. Gleder meg! Dette går veien :)

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 9 2010, 08:21 PM) 191225[/snapback]

Tror Wenger er litt redd for at Walcott skal bli skadet igjen. Han spilte tross alt for England og Arsenal forrige uke, 3 kamper på 7-8 dager blir kanskje litt mye for han pdd. Dog er jeg ganske sikker på at han kommer inn for Arshavin etterhvert.

 

Godt poeng. Vil vel helst unngå enda en skade på den lille sprinteren, etter som han virkelig har fått fart på sakene i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...