Jump to content

Arsenal v Porto, 09.03.10


ernsti14

Recommended Posts

Forhåpentligvis blir Campbell bare bedre og bedre også, desto flere kamper han får på seg. Han har gjort det kjempebra så langt og håper han fortsetter i dette sporet. Han har nok veldig stor påvirkning for de yngre spillerne i laget både på og utenfor banen, så denne forsterkningen av Wenger kan vise seg å bli gullverdt mot slutten av denne sesongen.

 

Ikke ofte man kan si det om forsvarere, men Campbell har virkelig vist seg å være et veldig klokt valg :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

men påstår at Henry ikke var noe særlig bedre når han var 22.

 

denne påstanden er jeg nok ikke helt enig i. Klart at alderen til Bendtner taler til hans fordel, og ja, Henry var heller ikke like effektiv da han var så ung, som han var når karrieren var på høyden. Og Bendtner har kanskje egenskaper som Henry manglet (fysikk, hodespill, arbeidsmoral). Men likevel vil jeg påstå at Henry allerede i en alder av 22 hadde egenskaper og totalt sett var på et nivå Bendtner ikke er i nærheten av (og aldri kommer til å være i nærheten av), spesielt når det gjelder fart og teknikk. Det betyr ikke at jeg har gitt opp Bendtner. Han kan fortsatt bli en svært verdifull spiller for Arsenal hvis han bedrer effektiviteten, særlig fordi han har egenskaper laget ellers mangler. Men å sammenlikne ham med Henry blir uansett lite fruktbart. Og det er lite fruktbart å skryte ham opp i skyene etter gårdagen like lite som det er lurt å slakte ham for sløsingen mot Burnley. Enhver spiller må bedømmes for prestasjonene over tid. Men poenget er vel at prestasjonen mot Burnley enn så lenge var mer representativ enn den i går. Så får vi håpe at scoringene mot Porto kan gi Bendtner den nødvendige selvtillit, slik at scoringene kommer hyppigere utover våren. Er det lov å tro på en ketchup-effekt? :)

Link to comment
Share on other sites

 

Og Porto hadde fått store problemer på Turf Moor. :)

 

Du mener det faktisk, du?! Jeg som trodde du var ironisk i ditt første innlegg siden du la på denne smileyen: :) .

 

Jeg tror du er ganske alene om å tro at Burnley er et bedre lag enn Porto.

 

Spillerlønninger, spillerverdier, meritter, resultater, spillerutvikling og økonomi tilsier vel at Porto er et klart bedre lag enn Burnley?

 

Skal ikke se bort fra at Burnley kunne fått et godt resultat mot Porto i en enkeltkamp, spesielt på hjemmebane, men etter min mening er det stor forskjell på disse lagene - i Portos favør.

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel at det ikke var noe stort lag som ble moset på Emirates i går. Det var det heller ikke når en tenker på at det er snakk om utslagsrunde i CL.

 

Selv om det ble imponerende siffer, særlig tatt i betraktning av at det var CL, og Porto har en god record i turneringen, er det farlig å ta av etter et slik resultat. Da kommer man fort ned på jorden igjen... Man må nok regne med å møte MYE hardere motstand ved neste korsvei. Likevel kan denne kampen vise seg å bli viktig i den forstand at den kan ha gitt laget nødvendig selvtillit foran innspurten.

Link to comment
Share on other sites

I debatten om Bendter er på høyde med Henry på samme alder blir det vanskelig å sammenligne to spillere med så vidt forskjellige spillestiler og kvaliteter.

Henry var uten tvil en av de aller beste spissene som har spilt i Arsenal, han scoret mye, kom til mange sjanser og var en fotballartist i verdenstoppen.

Bendtner er en hardarbeid, "tung" og hodesterk spiss med masse muskler, det er vel ingen tvil om at Bendter aldri kommer til å være på lik linje med Henry når det gjelder underholdning og artisteri, men en spisstype som Bendtner er noe jeg mener vi har manglet i mange år, artister og teknikere har vi plenty av på andre plasser, så en target spiss er gull verdt i dagens lag.

I et spillende Arsenal lag som er flinke til å komme rundt på kantene er en spiss som Bendter som vinner dueller og skaper rom for andre i boksen utrolig viktig.

Så at Bendter vil varte opp med like mange spektakulære mål som Henry har jeg ingen tro på, men at Bendtner med rett utvikling i noen år til er en spiller som kan bøtte inn 20-30 mål på en sesong som Henry gjorde mener jeg er fullt mulig!

Link to comment
Share on other sites

En maktdemonstrasjon! :)

Jeg er så utrolig fornøyd, ingen gjør en dårlig kamp.

Nasri fortsetter storformen, målet hans var MAGISK.

Ser ut til at vi slapp unna med skader, som er utrolig godt :)

Alle guttene gjør en veldig bra kamp, sterkt.

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel at det ikke var noe stort lag som ble moset på Emirates i går. Det var det heller ikke når en tenker på at det er snakk om utslagsrunde i CL.

 

5-0 i en åttendelsfinale er et massivt resultat uansett. Tror faktisk de fleste lag hadde hatt

problemer med dette Arsenal laget som spilte igår.

 

Greit å ikke ta av,men godt å nyte dette også for vi vet alle at Arsenal og Wenger virker kjempefokusert på hver kamp nå.

 

Som Bendtner sa: Every time I play a game I put it behind me, as soon as it's finished it'll be the same with this one.

 

"We're through to the next round and now we have to focus on that so I'm happy with my hat-trick but tomorrow it's forgotten."

 

Dette liker jeg. Beina godt plantet på jorden.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Nick har en del å hente enda, men påstår at Henry ikke var noe særlig bedre når han var 22.

 

Er som flere her sier at det er vanskelig å sammenligne to typer spillere, og gjerne når det er 10 års aldersforskjell.

 

Uansett så mener jeg at du her bommer grovt arshavin. Ser man den sesongen som Henry fylte 22 år, så var det den første sesongen i årsenal altså 99-2000 sesongen. Da var Henry allerede verdensmester med Frankrike i 1998, et mesterskap hvor han scorte 3 mål pluss 1 i straffekonkuranse. Sommeren 2000 ble han forresten Europamester med Frankrike hvor han også scorte 3 mål.

 

Så tilbake til 99/2000 sesongen (jada vet at Bendtner fylte 22 år nå i januar - altså midt i sesongen, mens Henry fylte 22 år i august 99 altså i starten av sesongen), men den sesongen scorte Henry 26 mål for Arsenal, og da slet han noe aldeles i starten (han scorte ikke før i den 10. kampen). Hittil i år har Bendtner laget 7 mål for Arsnal (JA - jeg vet han har vært skadet)

Link to comment
Share on other sites

Er som flere her sier at det er vanskelig å sammenligne to typer spillere, og gjerne når det er 10 års aldersforskjell.

 

Uansett så mener jeg at du her bommer grovt arshavin. Ser man den sesongen som Henry fylte 22 år, så var det den første sesongen i årsenal altså 99-2000 sesongen. Da var Henry allerede verdensmester med Frankrike i 1998, et mesterskap hvor han scorte 3 mål pluss 1 i straffekonkuranse. Sommeren 2000 ble han forresten Europamester med Frankrike hvor han også scorte 3 mål.

 

Så tilbake til 99/2000 sesongen (jada vet at Bendtner fylte 22 år nå i januar - altså midt i sesongen, mens Henry fylte 22 år i august 99 altså i starten av sesongen), men den sesongen scorte Henry 26 mål for Arsenal, og da slet han noe aldeles i starten (han scorte ikke før i den 10. kampen). Hittil i år har Bendtner laget 7 mål for Arsnal (JA - jeg vet han har vært skadet)

 

Bendter har ikke samme mulighetene i Danmark, men har spilt meget godt for landslaget. Han har 32 kamper med 11 mål foreløpig. Han imponerte i kamper mot Nederland, Sverige og Portugal. Han ble også kåret "Danmarks beste spiller". Skadene har selvfølgelig hatt mye å si for hans statistikker denne sesongen, og jeg er sikker på han kunne stått med en meget god uttelling hadde han vært med hele sesongen. Selv mener jeg Bendter har vist mer enn Henry i yngre alder, men jeg tror også han aldri kommer til å være i nærheten av å prestere det Henry gjorde i Arsenal drakta.

Link to comment
Share on other sites

5-0 i en åttendelsfinale er et massivt resultat uansett. Tror faktisk de fleste lag hadde hatt

problemer med dette Arsenal laget som spilte igår.

 

Greit å ikke ta av,men godt å nyte dette også for vi vet alle at Arsenal og Wenger virker kjempefokusert på hver kamp nå.

 

Som Bendtner sa: Every time I play a game I put it behind me, as soon as it's finished it'll be the same with this one.

 

"We're through to the next round and now we have to focus on that so I'm happy with my hat-trick but tomorrow it's forgotten."

 

Dette liker jeg. Beina godt plantet på jorden.

Vel, det kan også tolkes som at han ikke lærer og studerer sine feil etterpå, noe jeg tror er viktig for en proffesjonell fotballspiller

Link to comment
Share on other sites

Vel, det kan også tolkes som at han ikke lærer og studerer sine feil etterpå, noe jeg tror er viktig for en proffesjonell fotballspiller

I følge Eboue kan det virke som at han lærte av sine feil fra Burnley-kampen: "Nicklas missed a lot of chances when we played Burnley so against Porto we were so happy for him. On Monday he worked very, very hard in training so now we are so happy for him because he scored a hat-trick."

 

Tror virkelig Bendtner har psyken til å klare å bli en skikkelig klassespiss!!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel at det ikke var noe stort lag som ble moset på Emirates i går. Det var det heller ikke når en tenker på at det er snakk om utslagsrunde i CL.

 

Nettopp. Spark Wenger!!!

 

Bendtner? Danske? Dansker har poteter i halsen!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel at det ikke var noe stort lag som ble moset på Emirates i går. Det var det heller ikke når en tenker på at det er snakk om utslagsrunde i CL.

 

 

Hva bygger du denne påstanden på???

Jeg påstår det motsatte, Porto er et stort lag i CL-sammenheng, et lag som i gruppespillet slår Atletico Madrid 3-0 på bortebane er et stort lag.

Det er ikke minst et rutinert lag i denne turneringen, deltatt mange, mange, mange år på rad og tilegnet seg ferdigheter som gjør at de vanligvis går videre fra gruppespillet.

Kan du svare på følgende spørsmål; har porto noen gang tapt mere i en kamp i CL?

Og hvis svaret er nei, kan du klare å se at det var Arsenal som gjorde Porto dårlige i denne kampen?

Link to comment
Share on other sites

Er som flere her sier at det er vanskelig å sammenligne to typer spillere, og gjerne når det er 10 års aldersforskjell.

 

Uansett så mener jeg at du her bommer grovt arshavin. Ser man den sesongen som Henry fylte 22 år, så var det den første sesongen i årsenal altså 99-2000 sesongen. Da var Henry allerede verdensmester med Frankrike i 1998, et mesterskap hvor han scorte 3 mål pluss 1 i straffekonkuranse. Sommeren 2000 ble han forresten Europamester med Frankrike hvor han også scorte 3 mål.

 

Så tilbake til 99/2000 sesongen (jada vet at Bendtner fylte 22 år nå i januar - altså midt i sesongen, mens Henry fylte 22 år i august 99 altså i starten av sesongen), men den sesongen scorte Henry 26 mål for Arsenal, og da slet han noe aldeles i starten (han scorte ikke før i den 10. kampen). Hittil i år har Bendtner laget 7 mål for Arsnal (JA - jeg vet han har vært skadet)

 

Spillere blir sammenlignet til enhver tid, f.eks Wright/Henry, Ronaldo/Rooney, Maradona/Messi osv

Vanskelig å ikke se at Henry var en raskere spiller allerede i en alder av 22 år men det tok et par sesonger før også han begynte å levere varene stabilt, men makan til spiller i Premier League har vi vel aldri sett?

Det viktigste poenget her er at Bendtner har et utrolig stort potensiale hvis han får spille regelmessig, ingen tvil om at han har lidd under konkuransen med Adebayor og van Persie og manglet spilletid de siste sesongene.

Slik er det når man spiller på verdens desidert beste lag, the mighty Gunners, og derfor tror jeg nå vi kan oppleve den etterlengtede oppturen for super-Nick hvis han holder seg skadefri.

Ingen kan ta fra ham spiss-plassen så lenge van Persie er skadd og det betyr at utviklingen kan starte for alvor. Jeg mener at han har scoret seks mål på de seks siste kampene? og hvis man da klager på effektiviteten skyter man litt over mål etter min mening.

Dette altså på tross av alle brente sjanser mot Burnley.

De tre mot Porto var helt ok men målet mot Stoke var etter min mening en prestasjon utenom det vanlige.

Jeg har lyst å gjøre en ny sammenligning, nemlig Bendtner/Alan Smith.

Jeg vet ikke hvor gamle dere på dette forumet er men noen av oss husker iallefall Smith veldig godt fra bl.a en kamp som gikk den 26.mai i 1989.

(Min største opplevelse som Arsenal-supporter for øvrig).

Alan Smith var en meget viktig og god spiller for Arsenal i flere sesonger, men manglet veldig mye som fotballspiller, f.eks Henrys fart og teknikk, han var imidlertid en meget habil hodespiller og hadde en evne til å dukke opp på rett sted til rett tid foran motstanderens mål.

Jeg påstår herved at Bendtner har et langt større potensiale enn Alan Smith noen gang hadde.

Så til slutt en liten spådom; Bendtner kommer til å score adskillige mål i innspurten av årets sesong og vil bidra sterkt til at Arsenal blir stående alene på toppen når sesongen 2010 er over.

Link to comment
Share on other sites

Godt du er på forumet, herlig med noen provokatører. ;)

Ad Bendtner; Arsenals beste spissalternativ. Og det er kanskje Arsenals største problem....foruten alternativene til å bekle drakt nr 1.

Og Porto hadde fått store problemer på Turf Moor. ;)

 

Ja, vi savner Jensemann noe så inni granskauen :)

Link to comment
Share on other sites

Har mekket til mål og videoklipp i HD for de som vil ha:

 

 

Almunia_Pre_Game_Interview_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

Wenger_Build_Up_Interview_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

9_Bendtner_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

25_Bendtner_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

63_Nasri_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

66_Eboue_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

90_Bendtner_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

Eboue_Gives_His_Shirt_Away_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

 

 

Arsenal vs Porto highlights + interviews and analysis. (HD 1080i @ 25.00 FPS) (Korte intervjuer fra Nicklas Bendtner, Arsene Wenger og analyse fra Ruud Gullit, Graeme Souness og Tony Adams.)

 

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

Part 5

Part 6

Part 7

Part 8

Part 9

Part 10

Part 11

Part 12

 

 

Arsenal vs Porto highlights + interviews and analysis. (HD 720p @ 50.00 FPS) (Korte intervjuer fra Nicklas Bendtner, Arsene Wenger og analyse fra Ruud Gullit, Graeme Souness og Tony Adams.)

 

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

Part 5

Part 6

Link to comment
Share on other sites

Har mekket til mål og videoklipp i HD for de som vil ha:

Almunia_Pre_Game_Interview_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

Wenger_Build_Up_Interview_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

9_Bendtner_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

25_Bendtner_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

63_Nasri_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

66_Eboue_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

90_Bendtner_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

Eboue_Gives_His_Shirt_Away_eng_720p_HDTV_x264_DD5.1

Arsenal vs Porto highlights + interviews and analysis. (HD 1080i @ 25.00 FPS) (Korte intervjuer fra Nicklas Bendtner, Arsene Wenger og analyse fra Ruud Gullit, Graeme Souness og Tony Adams.)

 

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

Part 5

Part 6

Part 7

Part 8

Part 9

Part 10

Part 11

Part 12

Arsenal vs Porto highlights + interviews and analysis. (HD 720p @ 50.00 FPS) (Korte intervjuer fra Nicklas Bendtner, Arsene Wenger og analyse fra Ruud Gullit, Graeme Souness og Tony Adams.)

 

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

Part 5

Part 6

 

Tusen takk for dette ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...