Jump to content

Aston Villa v Arsenal, 27.01.10


ernsti14

Recommended Posts

Aston Villa v Arsenal

 

 

 

aston_villa.png arsenal.png

 

 

Barclays Premier League, Villa Park

 

27. Januar 2010

 

Kl. 20:45

 

På TV: Canal+ Sport EXTRA

 

 

Forhåndsomtale:

 

Det er duket for den første av de 4 kampene som kanskje kan avgjøre sesongen vår. Aston Villa borte er ingen lett match, og nå er det viktig å ha full konsentrasjon.

 

Vi har sluppet inn noen veldig tidlige, billige mål de siste kampene, og du trenger ikke å være noen fotballekspert for å vite at det er noe vi ikke har råd til å gjøre i de neste 4 kampene.

 

Skadelista har blitt vesentlig mindre den siste uka, med Nasri og Bendtner tilbake i troppen.

Miniatyrbilde av tabellen pr. dags dato:

576226.jpeg

 

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

 

Eduardo - Arshavin - Walcott

 

 

Rosicky - Denilson - Fabregas

 

 

Clichy - Vermaelen - Gallas - Sagna

 

 

Almunia

 

Om Nasri er frisk nok, tar han plassen til Walcott. Bendtner erstatter nok Eduardo utover i kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Da starter det harde og viktige kampprogrammet!

Det er ingen enkel start med Villa borte, men jeg tror vi tar det.

Dette blir ikke en kamp som 3 - 0 kampen på Emirates, det kan jeg være sikker på.

Alle spillerne må gi 110% hvis vi skal vinne idag.

Bendtner og Nasri er tilbake på benken, det er utrolig deilig!

Tror vi tar en 2 - 3 seier, håper dette laget starter:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Eastmond-Rosicky

 

Walcott-Eduardo-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Håper for guds skyld at jeg slipper å se Traore mot Agbonlahor eller Young.... håper også at Wenger benker Fabianski til fordel for Almunia igjen:

 

 

Almunia

 

Sagna Gallas Verm. Clichy

 

 

 

 

Denilson Fabregas Ramsey

 

 

 

 

 

Eduardo Nasri/Vela

 

Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Tipper Wenger kommer til å stille opp som følger:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Ramsey - Denilson

 

Rosicky - Arshavin - Eduardo

 

Forøvrig skal dette bli spennende å se hviken tenning laget stiller med. Kommer de til å surre rundt på autopilot eller blir det noe trøkk? Jeg frykter det første, det har skjedd alt for ofte at en kontrollerer til en mister kontrollen. Spesielt etter slike hvileøvelser har dette hatt en tendens til å skje de siste 3-4 årene. Exit'en fra ligacupen denne sesongen var et unntak. La oss håpe exit'en fra FA Cupen blir det samme og at gruppen nå behersker dette.

Link to comment
Share on other sites

Tipper Wenger kommer til å stille opp som følger:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Ramsey - Denilson

 

Rosicky - Arshavin - Eduardo

 

Forøvrig skal dette bli spennende å se hviken tenning laget stiller med. Kommer de til å surre rundt på autopilot eller blir det noe trøkk? Jeg frykter det første, det har skjedd alt for ofte at en kontrollerer til en mister kontrollen. Spesielt etter slike hvileøvelser har dette hatt en tendens til å skje de siste 3-4 årene. Exit'en fra ligacupen denne sesongen var et unntak. La oss håpe exit'en fra FA Cupen blir det samme og at gruppen nå behersker dette.

 

Helt enig. Jeg savner gnisten hos spillerne den første halvtimen. Virker som om ingen av spillerene er mentalt forberedt på første halvdel av 1 omgangene og jeg tror nok Villa kommer til å spille veldig aggressivt på midten for å sette Cesc ut av spill.

 

Er utrolig spent på denne kampen. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Arsene on our next 4 games:

"I have never known a run of four league games as significant as these. Never before in all my time here, not four on the trot.'

"If we win them all, we are in a very strong position, so let`s start with the first one and ignore the others.'

"It is a great opportunity to send a message to the rest of the Premier League. We want to take it and I am very confident that we are in a good position and let`s go for it. To win the next game would satisfy me. What is important is our capability to focus on each game 100 per cent and to give 100 per cent.'

 

Dette blir truleg ein vanskeleg kamp sjølv om Arsenal har eit godt tak på Villa som med tre kampar uten skåringar truleg stiller utan Stephen Warnock, Nigel Reo-Coker, John Carew og Stiliyan Petrov.

 

Arsenal sitt lag... kanskje:

Almunia, Sagna, Gallas, Vermaelen, Clichy, Denilson, Ramsey, Fabregas, Rosicky, Eduardo, Arshavin

 

Sagna og Gallas slit litt med smårusk men spelar truleg, Eastmond kan vere eit alternativ til Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir den første av en lang rekke matchballer. Nå får vi virkelig se hva disse gutta har å by på. Kommer vi nogenlunde gjennom de 4 neste kampene så tror jeg vi er med hele veien inn. Det vil legge et enormt press på de andre som vil ha tøffe interne kamper utover våren.

Vi er nå i den lykkelige situasjonen at flere og flere av spillerene er kampklare. Bendtner, Nasri, Sagna, Ramsey, Walcott og Clichy er tilbake i dag. Diaby, Eboue og Song vil være tilbake før United kampen. Cambell fikk en fin gjennomkjøring mot Stoke og det vil ikke være krise om en av midtstopperene må ut. Nå har vi snart dobbel dekning på alle plasser og det akkurat i tide til den tøffeste perioden i hele sesongen.

 

Er så vanvittig spent på dagens kamp. Den legger føringer for alt som skal skje de neste ukene. Det vil være så enormt stor forskjell på seier og tap. Uavgjort er egentlig ikke godt nok, men vil være viktig for selvtilliten. Timene frem til kampen vil være en eneste lang lidelse.

 

Ønsket lagoppstilling:

 

Almunia

Sagna Gallas Vermaelen Clichy

Fabregas Denilson Rosicky

Walcott Arshavin Eduardo

 

De tre fremme kan rullere som de vil. Ønsker å se Walcott sammen med Fabregas og Arshavin da de kan åpne rom for ham. Backene til Villa er heller ikke spesielt raske og vi kan ta dem på fart.

 

På benken: Fabianski, Vela, SC, Traore, Bendtner, Ramsey og Nasri

 

Lykke til alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Feiende flott kamptråd Ernsti !

 

Knalltøff kamp dette. Kommer ikke til å være nedbrutt hvis vi "bare" får med oss 1 poeng hjem fra Villa Park. Chelsea og United vil også tape poeng...

 

MEN.. la oss håpe vår seiersrekke på bortebane kan vokse videre !!

 

Har troa på at Dudu markerer seg med en scoring eller to idag :blink: Synes han har fått urettferdig mye kritikk.

 

OH2BEAGOONAH

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at det er så mye fokus på de 4 neste kampene. Det kan forstyrre den mentale oppladningen til kampen. I dag dreier alt seg om de 90 minuttene på Villa Park. Spent på om Rosicky og Almunia kan prestere på samme nivå som i Bolton-kampene. Blir også spennende å se hvordan formen til Clichy er. Synes han har sett litt rusten ut, men det er jo ikke så rart. Håper han finner toppnivået sitt ganske snart.

 

Lykke til alle sammen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at det er så mye fokus på de 4 neste kampene. Det kan forstyrre den mentale oppladningen til kampen. I dag dreier alt seg om de 90 minuttene på Villa Park. Spent på om Rosicky og Almunia kan prestere på samme nivå som i Bolton-kampene. Blir også spennende å se hvordan formen til Clichy er. Synes han har sett litt rusten ut, men det er jo ikke så rart. Håper han finner toppnivået sitt ganske snart.

 

Lykke til alle sammen :blink:

 

Jeg tenkte på det jeg også, det at det er så mye fokus på de 4 neste kampene. Men det er jo naturlig at vi supportere gjør det, men det som er viktig er at Wenger klarer å holde styr på den mentale delen innad i klubben.

 

Wenger pleier jo alltid å si at vi skal ta en kamp om gangen osv, men se hva han sa før denne kampen:

'If we win these games then we can really have a big hope'

 

Er det rett av Wenger å se på denne perioden på den måten? Det jeg tror at spillerne tenker før denne kampen, er at det er de 2 neste kampene som betyr mest. Det tenker neppe Villa, og det kan skape vanskeligheter for oss.

 

Men jeg er ingen fotballekspert, og jeg er sikker på at Wenger vet hva han driver med. Men en ting er sikkert; det er nå Wenger må vise hvilken manager han egentlig er.

 

Feiende flott kamptråd Ernsti !

 

Tusen takk for det :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har sliti voldsomt de siste åra mot Villa, vi må opp på et høyere nivå en de siste 3 kampene skal vi klare å vinne i dag. Må si Villa har kansje den beste angreps rekka med spillere i PL bare forsvare dems som ikke holder mål så en veldig tøff kamp.

 

Jeg vil nå si det er motsatt. Da vi møtte de sist, var de laget med færrest innsluppene mål. Og de hadde skårt få. Agbonlahor har kun fart. Og uten en carew på topp, er dødballene deres farligste våpen. Det blir serdeles viktig holde ballen innpå Villas halvdel og styre kampen. Dunne har i tillegg tatt store steg i år som midtstopper. Så Eduardo/arsjavin får en vanskelig oppgave. Denilson må bevise at han kan løpe like mye som diaby, og slutte med dumme feilpassninger. Klarer vi dette så trur jeg vi skal slå dette svekkede Aston Villa laget.

Link to comment
Share on other sites

Tenker vel det samme som deg Vegfos.

Dunne har vært god baki der for Villa.

Tror ikke det blir mange mål i denne kampen.

Midtbanen er vel det jeg er mest spent på,men tror Wenger går for Denilson-Fab-Ramsay.

Blir en utrolig spennende kamp og jeg håper Arshavin-Fab boltrer seg idag.

 

Ellers en meget fin kamptråd Ernsti. Dette håper jeg blir en morsom kveld for oss Goonere;-)

Link to comment
Share on other sites

Hva hjelper da? Tviler på man kan spille løpeballer på han heller (eller Arshavin for den saks skyld), for de er sikkert ikke raskere enn Dunne en gang! Martin Taylor har helt rett når han sier at "Arsenal really hasn´t got any pace in the front"

 

Nei er helt enig. Men er bedre å holde ballen i laget enn å måke den opp slik vi gjør støtt og stadig. Akkurat der har vi noe å lære av Manure som ofte spiller ball på egen banehalvdel.

 

Forøvrig har vi veldig lite fart der oppe ja, Rosicky og Eduardo er snegler. Arshavin er rask på korte avstander, men vi har ingen raske spisser. Til og med Bendtner utgjør en større trussel i bakrommet enn hva vi har utpå der i dag.

 

Forøvrig så JÆVLIG typisk at Vermaelen blir langtidsskada nå. Hvis det skjer tror jeg at jeg klikker mentalt.. ;)

 

Edit: Der ødela Ramsey for Rosicky! :(

Link to comment
Share on other sites

Får ikke håpe det er alvorlig med Vermaelan.

Song er sterkt savnet på en veik midtbane.

Pasningsspillet er langt under Arsenalstandard.

Det jeg lurer på er om en rusten Bendtner er bedre enn Eduardo å få på topp. Vi virker nokså tannløse.

Får håpe Wenger gjør noe lurt i pausen nå.

Link to comment
Share on other sites

Det store problemet slik det virker på meg er at gutta spiller for mye "inni seg selv! La oss håpe at de våkner i andre omgang og at de for guds skyld åpner kjeften sin litt mer i andre omgang ;)

Link to comment
Share on other sites

Får ikke håpe det er alvorlig med Vermaelan.

Song er sterkt savnet på en veik midtbane.

Pasningsspillet er langt under Arsenalstandard.

Det jeg lurer på er om en rusten Bendtner er bedre enn Eduardo å få på topp. Vi virker nokså tannløse.

Får håpe Wenger gjør noe lurt i pausen nå.

 

Midtbanen har ikke akkurat gitt Rosicky, Eduardo og Arshavin mange gode baller å jobbe med. Det er ikke rart at de ikke har fått til stort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...