Jump to content

Aston Villa v Arsenal, 27.01.10


ernsti14

Recommended Posts

Med tanke på at Aston Villa slo Chelsea hjemme, samt United borte(ikke spilt hjemme mor united enda). Hvem er det da som er god nok til å vinne gullet? Arsenal er det laget av topp 4 med flest poeng mot nettopp Villa.

 

Arsenal: 4 poeng (to kamper)

Liverpool: 3 poeng(to kamper)

Chelsea: 0 poeng (en kamp)

Manchester United: 0 poeng (en kamp)

Jo, men Chelsea gjør det mye bedre mot drittlagene!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Mener du virkelig at han burde sentret ballen til Cesc når han har en perfekt skuddmulighet som dessverre traff nedsiden på tverrliggeren?

 

Jeg sier han enten burde scoret eller sentret til Cesc :)

 

Rosicky brukte litt lang tid på å legge ballen til rette. Når han skjøt var det 1 eller to mann på streken, i tillegg til to Villa-spillere som kastet seg inn for å blokkere skuddet. Rosicky hadde altså begrensede rom å plassere ballen i, langt fra en perfekt skuddmulighet.

 

Hadde han sentret til Cesc, ville vår kaptein hatt en enkel sak med å sette den i mål!

 

Så ja, det mener jeg virkelig !

 

 

Dannialdo : Skuddstatistikken viste 2-8 i skudd på mål....

Link to comment
Share on other sites

Ser man på Match Facts og Match Report fra kampen så var nok ikke Arsenal klart det beste lage.

Var ganske likt til begge lag på alt, Villa hadde noen flere skudd på mål, men vi hadde de 2 som gikk i stengene som gjore vi hadde de 2 farligste sjangsene ja. Men Villa kjørte kampen til tider med en Young som la mange farlige innlegg, utrolig at de klarte å bomme på åpent mål på bakre stolpe. Godt ikke Carew spilte i dag da hadde nok den ballen ligget i mål. Tenker vi på alle de farlige døballen Villa fikk så skal vi være glad nå for at vi fikk 1 poeng med oss. Vi hadde en del kontringer, men ofte ble det stopp med utrolig mange feil passninger og bruk av for lang tid. Ut over det var Young banen klart beste med Milner og Dunne på 2 plass, hos Arsenal var Gallas den beste.

Jeg er helt enig at Arsenal ikke var klart best i dag. Det bølget frem og tilbake. Villa var litt bedre enn oss i første, vi var litt bedre enn de i andre. Jeg er derimot litt uenig i den evaluering av Villa. De var helt på bølgelengde med oss, men de kjørte da aldri kampen? Mulig jeg har en annen oppfattning av det uttrykket enn deg så jeg koster på meg en kort forklaring. Når jeg hører uttrykket "kjørte kampen" ser jeg for meg en beleiring av motstanderens siste 1/3 del av banen og mange målsjanser. Og det syns jeg ikke Villa gjorde i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men Chelsea gjør det mye bedre mot drittlagene!

 

Mye bedre mot drittlagene? Chelsea ligger to (!) poeng foran oss. Fjerner du den innbyrdes kampen, er vi ett foran. Fjerner du kampene mot Man U er vi fire foran. "Mye bedre mot drittlagene" er ganske enkelt en påstand som ikke medfører riktighet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier han enten burde scoret eller sentret til Cesc :)

 

Rosicky brukte litt lang tid på å legge ballen til rette. Når han skjøt var det 1 eller to mann på streken, i tillegg til to Villa-spillere som kastet seg inn for å blokkere skuddet. Rosicky hadde altså begrensede rom å plassere ballen i, langt fra en perfekt skuddmulighet.

 

Hadde han sentret til Cesc, ville vår kaptein hatt en enkel sak med å sette den i mål!

 

Så ja, det mener jeg virkelig !

Dannialdo : Skuddstatistikken viste 2-8 i skudd på mål....

 

jaha? Villa hadde 1 farlig skudd Arsenal hadde 3. mindre farlig skudd hadde Villa 10 og Arsenal 4.

 

Alt i alt Villa hadde 11 skudd på mål og Arsenal hadde 7 :(

 

Uten om stang skudde våres hadde Villa en gigant sjanse som de fleste hadde satt i mål på hode fra 2-3 meter på åpent mål, bakre stolpe

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig at Arsenal ikke var klart best i dag. Det bølget frem og tilbake. Villa var litt bedre enn oss i første, vi var litt bedre enn de i andre. Jeg er derimot litt uenig i den evaluering av Villa. De var helt på bølgelengde med oss, men de kjørte da aldri kampen? Mulig jeg har en annen oppfattning av det uttrykket enn deg så jeg koster på meg en kort forklaring. Når jeg hører uttrykket "kjørte kampen" ser jeg for meg en beleiring av motstanderens siste 1/3 del av banen og mange målsjanser. Og det syns jeg ikke Villa gjorde i dag.

 

Ballen var oftest inne i Arsenal 16 meter en Villas, grunnen er enkel Young som hærja til tider og slo ofte inn farlige innlegg. Villa hadde flest døballer også inn i Arsenals 16 meter, kjørte kampen var litt feil skrevet.

Men vi kom ofte med kontringer etter Villa pressa voldsomt til tider, men for mye feil pasninger og miste ballen mye med drillinger og tull. Tar vi vekk begge stang skudde så skapte vi lite framover, vi gikk oss ofte fast når vi kom til 16 metern til Villa :)

Link to comment
Share on other sites

desverre tror jeg at nedturen begynte mot stoke, forsatte litt i dag, og etter de neste 3 kampene er det ikke annet enn håp igjen..

 

kjipt at vi ikke klarte i drar i land en 3 poenger i dag..

 

men synes vi har ridd litt på en bølge en stund no, hatt litt i vår favør..

 

tror at for oss å ha sjans til ogh vinne serien måtte vi hatt slått chelsea, scum og hatt minimum 10 poeng på disse 4 kampene,noe jeg tviler på vi greier

Link to comment
Share on other sites

Rosicky brukte litt lang tid på å legge ballen til rette. Når han skjøt var det 1 eller to mann på streken, i tillegg til to Villa-spillere som kastet seg inn for å blokkere skuddet. Rosicky hadde altså begrensede rom å plassere ballen i, langt fra en perfekt skuddmulighet.

 

Hva er en perfekt skuddmuighet da? Å være inni femmeteren og alene på banehalvdelen? Han står under fem meter fra mål og det er forferdelig dårlig å ikke treffe innsiden av målet. Hadde han gjort det hadde vi hatt to poeng mer nå. Keeper er ute av posisjon og ingen forsvarspillere er så tett at de klarer å blokkere, jeg skjønner ikke da hvorfor han skal bruke silketouchen med utsiden av vristen istedet for å bare få den kjapt, sikkert og effektivt på mål. Som en av mine trenere alltid har sagt, hvis du treffer mål er sjansen for å score 1000ganger større enn hvis du ikke gjør det. Fra 4,5 meter skal verdensklassespillere treffe mål, vi kunne sikkert regnet på hvor stor del av målflaten(ca 18 kvadratmeter, en ganske liten hybel det!) han kunne treffet og scort ift den veldig lille delen som ikke hadde gitt mål. Drogba har scoret fra 25 med innsiden, da kan en vel forvente at Rosicky skal kunne gjøre det fra 4,5 meter? Jeg tror vi må kunne kalle dette en perfekt skuddmulighet all den tid vi spiller i en liga der det alltid er to lag på banen og det andre laget alltid prøver å hindre oss i å score. Jeg frykter udyktighet sånn som det kan være det som ødelegger tiitelhåpet, for greit at Fabregas er god, men han kommer til å få dager der han ikke scorer han og, og når vi heller ikke har noen spisser som scorer MÅ midtbanespillerne score på enorme muligheter som den Rosicky fikk i dag, han bør sette den 19 av 20 ganger, og det tror jeg ikke midtbanespillerne våre med unntak av Fabregas hadde gjort, dessverre.

 

Ellers er jeg utrolig bekymret for Vermaelens skade, uten han i alle disse viktige kampene kan det bli tøft. Hvis han er ute i 3-4 uker ville jeg mye heller foretrukket at vi tapte i dag og at han ikke ble skadet, så mye har han betydd for oss fram til nå.

Link to comment
Share on other sites

jeg forlanger at arsenal skal klare å skape flere sjanser, og at de skal prøve å avslutte enkelte angrep før de kommer inn i 5 meteren. ramsey løper i veien for rosicky når han skal klemme til, og hva er det bendtner holder på med når han har ballen rettvendt på 15 meter? snur seg og begynner å drible. de må satse litt mer, og variere spillet mer. i dag gikk det stort sett på poling. å si at de var det beste laget, og at de kontrollerte kampen, minner mye om benitez kommentarer etter uavgjort og tap. hadde ballen mest og kontrollerte kampen. ja men hvor da? jo i eget forsvar og på midtbanen. akkurat som motstanderne vil. det blir sjelden de store truslene framover, og stopperne til villa gjør vel sin letteste kamp på flere måneder. de vinner vel alle duellene de går i. poeng borte mot villa er bra det, men med en plan b (plan a var nok flopasningen), ville de muligens klart å skape usikkerhet og åpninger i villaforvaret. de har gode stoppere, men backene holder ikke samme nivå. det burde det vært muligheter for å utnytte i mye større grad!

 

Syns ikke stopperene til Villa så veldig komfortable ut. De redder seg med mm involveringer et par ganger og sliter veldig med Arshavin og etterhvert Bendtner.

En kamp hvor motstander skaper to sjanser på hjemmebane føler jeg at vi kontrollerer. At vi ikke klarer å skape mer enn 5 store sjanser syns jeg ikke er så ille. Man må balansere forsvar og angrep. Et snev av hell i denne kampen og vi hadde tatt en komfortabel seier på Villa Park.

 

Dannialdo:

Villa har en god avslutning etter 4 min som Almunia stopper greit. De har deretter en nikk hvor Downing får ballen i hodet. Resten av det som registreres som avslutninger er ikke engang halvsjanser. Skuddene til Petrov fra 30 meter som ender 20 m over mål eller ved hjøreflagget blir registrert som skudd utenfor.

Du nevner dødballer i farlig posisjon:

Arsenal har 4 dødballer rett utenfor 16, Villa har såvidt jeg husker også 4. Begge lag har 7 hjørnespark. Hvilke flere dødballer hadde Villa som var veldig farlige og kom det noe ut av dem?

Vi har 7 blokkerte avslutninger, bl a Dunne som stopper en god avslutning fra Campbell og Collins som stopper en fra Arshavin. Villa har 0 blokkerte skudd. For meg er det en langt viktigere faktor med tanke på sjanser enn avslutninger utenfor mål.

 

Jeg mener i motsetning til deg at vi var det beste laget. Ikke klart best som enkelte har ment at jeg har skrevet, men best.

Link to comment
Share on other sites

I følge debattanter på flere engelske forumer så meldte Sky Sports at The Verminator forlot Villa Park på krykker med mistanke om brukket bein...

 

Betyr vel uansett at han mister kampene mot United, Chelsea og Liverpool. Snakk om katastrofal timing...

 

Frykter også han kan være lenge borte. Kampen sett under ett syns jeg det var greit

med uavgjort. Vi hadde et par store sjanser,men det hadde Villa også.

Det som bekymrer mest nå er alle skadene.

Jeg mener ennå at Wenger burde ha hentet inn en spiss på lån eller noe.

Nå kom Bendtner tilbake og Eduardo skadet. Skjer noe med Bendtner nå

er dekningen minimal på topp.

Spørsmålet er også om Campbell tåler å spille kamp ut og inn nå.

Må innrømme at jeg er litt betenkt.

Link to comment
Share on other sites

En ting som har blitt nevnt tidligere i forumet er hvordan motstandere bevisst har angrepet på vår "svake" venstreside når Traore har vikariert der i de seneste kampene. Dette fortsatte Villa med i går og A.Young herjet til tider med Clichy på vår venstre side.

Som det også har blitt nevnt tidligere får vår venstre back om det har vært Traore eller i går Clichy svært lite hjelp fra våre offensive spillere, også i går virket det som Sagna fikk langt bedre støtte defensivt en hva Clichy gjorde. Om jeg ikke tar feil ble Young flyttet fra venstreving til høyreving i går, virker som motstandere begynner å bli mer og mer klar over at dette er et svakt punkt i Arsenal laget - ikke nødvendigvis pga spilleren på vår venstre back, men at støtten vår venstre back får er for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

En ting som har blitt nevnt tidligere i forumet er hvordan motstandere bevisst har angrepet på vår "svake" venstreside når Traore har vikariert der i de seneste kampene. Dette fortsatte Villa med i går og A.Young herjet til tider med Clichy på vår venstre side.

 

Nå må det vel også tas med i betraktningen at Clichy er litt kamprusten og at dette kombinert med en av PL's beste vinger ble rått parti i går.. Med Traore satt jeg med hjertet i halsen hele tiden, men jeg tror at Clichy vil vise seg oppgaven verdig i løpet av få kamper..

Link to comment
Share on other sites

Jeg gruer meg til helga etter dette.

Ser mange teller sjanser den ene og den andre veien, men selv om vi hadde to i treverket saa gikk ingen inn. Punktum. Heldigvis kom det ingen den andre veien heller, men neste kamp, og neste, og neste, er motstanderen av et annet kaliber. Vi blir for tamme fremover og tror vi kan faa slite hardt paa midten mot united osv.

Link to comment
Share on other sites

En ting som har blitt nevnt tidligere i forumet er hvordan motstandere bevisst har angrepet på vår "svake" venstreside når Traore har vikariert der i de seneste kampene. Dette fortsatte Villa med i går og A.Young herjet til tider med Clichy på vår venstre side.

Som det også har blitt nevnt tidligere får vår venstre back om det har vært Traore eller i går Clichy svært lite hjelp fra våre offensive spillere, også i går virket det som Sagna fikk langt bedre støtte defensivt en hva Clichy gjorde. Om jeg ikke tar feil ble Young flyttet fra venstreving til høyreving i går, virker som motstandere begynner å bli mer og mer klar over at dette er et svakt punkt i Arsenal laget - ikke nødvendigvis pga spilleren på vår venstre back, men at støtten vår venstre back får er for dårlig.

 

Campbell hjalp Clichy veldig lite som sikkring, Gallas hjalp Sagna veldig mye så på den siden fikk Villa til lite. Ikke rart Young fikk hele tiden utfordre Clichy som ble veldig avlene, mittbanen hjalp han veldig lite også. Campell plaserte seg veldig bra heletiden men vi så tydelig at Dunne parkerte Campbell på slutten der. Campell hadde litt flaks der når han dro ned Dunne og dommeren vinka spille videre. Men frykter at farta til Campell kan bli et problem i de neste kampene, for håpe jeg tar feil. Men husker godt Drogba kamp etter kamp parkerte Senderos og avgjore de kampene.

Link to comment
Share on other sites

HVorfor tror du det? Vi eide midtbanen mot United sist og stiller sannsynligvis med vår desidert sterkeste midtbane. Er det en lagdel jeg ikke frykter før den kampen er det midtbanen, der er vi en klasse over scum..

Jeg glemte aa skrive om Song ikke spiller. Beklager.

Uten ham blir vi for lette.

Link to comment
Share on other sites

Uavgjort på bortebane mot Villa er et akseptabelt resultat.

Men om man tar sikte på å vinne ligaen, så burde det her vært 3 poeng før vi møter enda verre motstand.

 

Personlig har jeg aldri trodd på ligagull. Til det er mannskapet alt for variabelt.

For å sette det på spissen med et syrlig tilsnitt; Denilson er ingen stor fotballspiller, temposvak, tacklingssvak og ukloke pasningsløsninger. Bendtner er en selvoppskrytt spiss som tror han er den nye Zlatan om noen år....... og Sagna spiller så krampaktig at det er ondt å se. Og en keeper som på langt nær er noen matchvinner.

 

Skal Arsenal vinne ligaen så må det brukes penger, penger og penger.

Men klarer vi å bli blant de 4 beste med nåværende mannskap så er jeg fornøyd, men er Fabregas fornøyd....

 

Kampen var en bekreftelse på at mannskapet ikke holder til 1.plass!

 

Er så enig, mange har skrytt Denilson opp i skyene, men jeg har alltid synes at han ikke har holdt mål..

Bendtner har sine glimt og kan være en viktig brikke om noen år, men akkurat nå synes jeg han er for dårlig.

Fabregas har sagt at han blir i Arsenal i mange år fremover, og da regner jeg med/håper jeg at han holder ord.

Link to comment
Share on other sites

 

Kampen var en bekreftelse på at mannskapet ikke holder til 1.plass!

 

Jeg forstår ikke at flere bruker kommentarer som "kampen var en bekreftelse på at vi ikke er gode nok"

 

Vi er da for f%&¤ bare 2 poeng bak Chelski (dog med 1 kamp mer). Hva når ManU og Chelski spiller rævva og taper poeng. Er det da også en bekreftelse på at de ikke er gode nok. Hvem er da gode nok?

 

Ingen enkeltkamp kan si noe som helst om hvor vi ender i mai. Tabellen i mai er fasiten, ikke i januar når vi ligger rett bak teten. Disse kommentarene er for meg totalt irrasjonelle.

 

Ja, hvert poeng tapt, reduserer mulighetene for gull, men vi har da i de aller fleste kampene i år vist at vi nettopp er gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt ufattelig at man klarer å avskrive Arsenals gullsjanser etter at vi klarte ett poeng mot Aston Villa. Som enkelte har nevnt, så er vi det eneste laget av de tre gullkandidatene som ikke har tapt mot nettopp Villa. Chelsea tapte på Villa Park, vi klarte uavgjort. United tapte hjemme mot Villa, vi tok tre poeng.

 

Vi er langt ifra ute av kampen om gullet. Så lenge vi unngår tap mot United og Chelsea kommer vi til å være med helt inn til siste slutt.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva som er så ille med uavgjort borte mot Villa!

Vi har kommet veldig godt ut fra kampene mot Villa i denne sesongen syns nå jeg..

Vi spiller en dårlig kamp, det er jeg enig i.

Godt og se Bendtner tilbake, nå har vi en som kan vinne høye baller langt opp i banen.

Men syns han gjorde noen rare valg til tider, men han har jo ikke spilt på 3 måneder.

Denilson spiller nok en dårlig kamp, han spilte dårlig mot Bolton og Stoke.

Nå er det viktig og slå United i neste kamp, gleder meg utrolig mye! :D

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Uavgjort på bortebane mot Villa er et akseptabelt resultat.

Men om man tar sikte på å vinne ligaen, så burde det her vært 3 poeng før vi møter enda verre motstand.

 

Personlig har jeg aldri trodd på ligagull. Til det er mannskapet alt for variabelt.

For å sette det på spissen med et syrlig tilsnitt; Denilson er ingen stor fotballspiller, temposvak, tacklingssvak og ukloke pasningsløsninger. Bendtner er en selvoppskrytt spiss som tror han er den nye Zlatan om noen år....... og Sagna spiller så krampaktig at det er ondt å se. Og en keeper som på langt nær er noen matchvinner.

 

Skal Arsenal vinne ligaen så må det brukes penger, penger og penger.

Men klarer vi å bli blant de 4 beste med nåværende mannskap så er jeg fornøyd, men er Fabregas fornøyd....

 

Kampen var en bekreftelse på at mannskapet ikke holder til 1.plass!

 

ta med at eduardo er for tafatt til sinn rolle og at vermaelen ble skadet i går så hjelper ikke det på håpet.

denilson var katastrofal i går, håper ikke han spiller mot moan u

Link to comment
Share on other sites

Denilson - Ut!

 

Eduardo - Ut!

 

Say no more....

 

Jo..Fornøyd med Bendtler tilbake og et godt innhopp av Sol Campell..

 

Så du synes virkelig Bendtner var bedre enn Eduardo? Eduardo blir brukt totalt feil, med høye oppspill. Får ikke muligheten til å komme rettvendt i det hele tatt - men den ene gangen vi spiller os gjennom, så er vi en ufin takling unna skudd på blank kasse. Ramsey ble klippa ned men får ingenting, og da var Eduardo SÆRDELES sentral, men ett flott veggspill.

 

Denilson var helt på det jevne - men det samme var FAbregas. Det kommer seg av at midtbanen er dårlig balansert. Hadde Denilson hatt Ramsey sin rolle, og Song sittet i Denilson sin rolle, hadde vi vært særdeles mye bedre balansert på midtbanen. Denilson er IKKE en defensiv midtbane, men han er det nærmeste vi kommer nå når Song er borte.

 

Uavgjort borte med aston villa er ikke noe dårlig resultat - Villa Park er en festning, og det har alle andre lag fått merke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...