Jump to content

Aston Villa v Arsenal, 27.01.10


ernsti14

Recommended Posts

Synes vi trenger en kraftspiss som kan holde på ballen og vinne dueller spesiellt i lufta,derfor heller Bendtler enn Eduardo..Har sett meg lei på Denilson nå,vi blir aldri et lag helt i toppen med slike spillere,Denilson bør hvertfall ta på seg 1-2 målet mot Stoke i cupen å etter en slett innsats og jeg synes han roter alt for mye selv om han glimter til med kvalitet av og til....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Synes vi trenger en kraftspiss som kan holde på ballen og vinne dueller spesiellt i lufta,derfor heller Bendtler enn Eduardo..Har sett meg lei på Denilson nå,vi blir aldri et lag helt i toppen med slike spillere,Denilson bør hvertfall ta på seg 1-2 målet mot Stoke i cupen å etter en slett innsats og jeg synes han roter alt for mye selv om han glimter til med kvalitet av og til....

Slett innsats fordi han blir fraløpt av en spiller som er raskere enn seg? Og at Traore som egentlig skulle dekket det rommet er et helt annet sted på banen?

 

Denilson storspilte med Song og Cesc på midten før han ble skadet, og Song forsvant til Afrikamesterskapet. Han er klart best i en indreløperrolle ved siden av disse to. Han er ikke god nok for en DM rolle, det har vi sett. Men er idiotisk å ville ha han bort fra klubben nå. Han er kanskje ikke den beste spilleren vi har, men han har allerede vist at han kan score viktige mål, han har en enorm innsats all-over og er bra defensivt og bra offensivt. Og siden Diaby ser ut til å miste søndagskampen, håper jeg virkelig at Song starter med Cesc og Denilson på hver sin side på midten.

 

Når det gjelder Bendtner/Eduardo er jeg enig i at vi trenger en kraftspiss på topp sånn som ståa er nå. Men er veldig synd at Eduardo blir skadet igjen nå, siden han har forbedret seg de siste ukene og jeg tror at han kunne fått til et bra samarbeid med Bendtner på høyrekanten og Arshavin på venstre. Dessverre blir ikke det noe av i førstkommende kamp, og jeg håper derfor at Eboue eller Rosicky starter på høyrevingen og Bendtner som midtspiss.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er litt mye doom and gloom her. Synes ikke dette var så ille, og ett poeng på Villa Park kan jeg godt ta med meg. Villa har slått Chelsea, Utd og Pool denne sesongen, mens vi har tatt 4 poeng. At vi sliter med å finne rytmen er en ting, men Villa jobber veldig bra, og stresser oss hele tiden. Så synes det er like mye de som fortjener skryt, som våre spillere fortjener kritikk.

 

Defensivt er det et par ustøheter, men i forhold til det vi har sett tidligere, så var dette solid. Det er ikke mange sjansene Villa kommer til, og følte meg betrygga av måten vi sto opp på i forsvar (satt ikke med hjertet i halsen). Villa har mange cornere og dødballer bl.a, men klarer vel knapt å skape en halvsjanse på noen av disse. En liten spillervurdering:

 

Almunia: 6

En god redning når Agbonlahor skyter fra noe spiss vinkel tidlig. Ellers stort sett grei i feltet, men er (selvfølgelig) noen bærturer, og sprer ikke akkurat trygghet i forsvar. Ikke så mye å gjøre totalt sett.

Sagna: 6

Solid som vanlig. Trygg, god i posisjoneringene og resolutt. Dårlige innlegg, se og lær av A. Young.

Gallas: 8 Arsenals beste!

Klasse. Vinner mange dueller, mot en sterk og en superkjapp spiss. Klok, aggresiv og leser spillet bra. Takler også partnerbyttet utmerket.

Vermaelen: 5

Tidlig gult kort. Virket litt usikker etter det. Ble deretter skadet.

Clichy: 5

Ble herja med av Young. En vanskelig oppgave, og får ikke mye hjelp. Kjemper, og kommer noe mer inn i det etter hvert.

Ramsey: 6

Viser i små glimt tegn på "Cescness", men mangler litt "end product". Kan dra av et par mann, men gir ofte ballen videre til feil tidspunkt eller feil mann. Men dette kommer. Jobber bra.

Denilson: 6

Innsatsen er det ingenting å si på. En del slurv i pasningsspillet. Tydelig ikke en DM, for han er ofte i feil posisjon, og leser ikke spillet bra nok.

Fabregas: 7

Litt usynlig. Jobber bra, og et par glimt av storhet. Står for høydepunktet i 1.omg med sitt fantastiske raid. Synd den ikke gikk 5 cm til høyre eller Ramsey hadde latt Rosicky få returen.

Rosicky: 6

Skulle scoret. Bruker litt for lang tid, men er også uheldig at ballen ikke går inn. Viser små tegn, men er litt for lite involvert.

Eduardo: 5

Usynlig og tam. Han blir lett bytte når det kommer lange baller eller innlegg fra siden. Blir brukt feil. Ed kan hverken vinne dueller eller holde på ballen. Han er en man kan bruke i småspill, og til å avslutte inni feltet. Det får han ikke i denne kampen.

Arshavin: 6

Borte i for store deler av kampen, men når han først glimter til, så ser man hva som bor i denne lille magikeren. Bare vi hadde sett mer av det.

 

Campbell: 8

Fikk ikke sett kampen mot Stoke, så var veldig spent når han måtte inn. Kunne fort vært sliten etter søndagens batalje også. Mulig jeg er påvirka av lave forventninger, men Sol leverer meget bra syns jeg. Gjør ting enkelt, er bunnsolid i duellene og fungere meget bra med Gallas. Jeg er vedig imponert. Skulle hatt gult for fellingen av Dunne, men utenom det husker jeg ikke et feiltrinn. Bedre enn 2 Silvestre.

 

Bendtner: 7

Regnet med en rusten danske, men ble også her imponert. Tilfører laget noe nytt, og hadde han spilt sånn og spilt hele kampen, så hadde vi vunnet. Vinner dueller mot Dunne og Collins som den eneste offensivt i Arsenal, og klarer også å holde ballen oppe. Hvorfor havnet han ute på kanten en stund? Blir hvertfall godt å ha med dansken i kampene som kommer!

Link to comment
Share on other sites

Synes vi trenger en kraftspiss som kan holde på ballen og vinne dueller spesiellt i lufta,derfor heller Bendtler enn Eduardo..Har sett meg lei på Denilson nå,vi blir aldri et lag helt i toppen med slike spillere,Denilson bør hvertfall ta på seg 1-2 målet mot Stoke i cupen å etter en slett innsats og jeg synes han roter alt for mye selv om han glimter til med kvalitet av og til....

 

Er det noe du aldri kan ta Denilson på så er det innsatsen. Han er den som løper mest av arsenalspillerene i snitt. Denilson får alt for lite kred for den jobben han gjør som DM. Han lukker rom, faller fint ned når midtstopperene går opp. Fungerer veldig bra som skygge for Fabregas -dvs den som lukker rommet bak ham når han tar sine løp, er stort sett alltid spillbar og løser de fleste vanskelige situasjoner på en glimrende måte. Han spiller på stor risiko, men i 90% av tilfellene gjør han de riktige valgene. Noe slurv er det fortsatt, men det er endel av læringsprosessen. Mot Villa gjør han ingen toppkamp, men langt ifra så dårlig som enkelte skal ha det til.

Vi har sett i samtlige kamper hvor Ramsey har startet at hans midtbanepartnere underpresterer noe. Det være seg Song, Denilson eller Diaby. For meg er det åpenbart at Ramsey ofte bryter ut av sin tiltenkte rolle og gjør livet vanskelig for de rundt seg. Gutten har så mye talent at det viktig at han får lov til dette. Det er så ekstremt viktig for utviklingen og spilleforståelsen hans, men det går dessverre ut over prestasjonene til de andre som må gjøre jobber de egentlig ikke skulle ha gjort. Dette forrykker balansen i laget og den som da har ansvaret for å stabilisere er den som blir sittende med "svarteper".

 

 

At Denilson ikke lykkes med alt er greit. At han skal få skylden for alt som er dårlig er i god gammel tradisjon her inne. Hvor mange av de som nå har rakket ned på ham er de samme som rakket ned på Song, Flamini, Diaby og andre? Litt tålmodighet og ikke minst litt tro på at Wenger igjen ser det de fleste andre ikke ser er ikke å forakte

Link to comment
Share on other sites

Det har jo gått et par dager etter kampen nå, men har lyst til å dele det jeg sitter igjen med av inntrykk fra kampen. Og det var mange upressede feil og slurv i avleveringene og five-a-sidespillet vårt.

Hvorfor skal keeper gi fra oss ballen med sinne utspill. Det var vår keeper som hadde ballen, men det var de som gikk i neste angrep.Syntes vårt kjennetegn om raske igangsettinger til en i forsvaret er unntaket nå for tiden. Og så innleggene fra sidene når vi er i angrep da, langt unna der vi skal være.Mange potensielle målsjanser sløses bort på denne måten

Link to comment
Share on other sites

Det har jo gått et par dager etter kampen nå, men har lyst til å dele det jeg sitter igjen med av inntrykk fra kampen. Og det var mange upressede feil og slurv i avleveringene og five-a-sidespillet vårt.

Hvorfor skal keeper gi fra oss ballen med sinne utspill. Det var vår keeper som hadde ballen, men det var de som gikk i neste angrep.Syntes vårt kjennetegn om raske igangsettinger til en i forsvaret er unntaket nå for tiden. Og så innleggene fra sidene når vi er i angrep da, langt unna der vi skal være.Mange potensielle målsjanser sløses bort på denne måten

Nå må vi også se litt på hvor mange alternativer Almunia hadde foran seg med tanke på raske utkast... Var ikke akkurat altfor mange ganger våre spillere klarte å løsrive seg... Villa skal ha for at de presset veldig agressivt og bra.

 

At Almunia da, uten alternativer til å kaste raskt, blir nødt til å sparke langt sier seg jo selv. At midtbanen vår ikke klarer å vinne andreballene skal ikke Almunia ha kjeft for iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi også se litt på hvor mange alternativer Almunia hadde foran seg med tanke på raske utkast... Var ikke akkurat altfor mange ganger våre spillere klarte å løsrive seg... Villa skal ha for at de presset veldig agressivt og bra.

 

At Almunia da, uten alternativer til å kaste raskt, blir nødt til å sparke langt sier seg jo selv. At midtbanen vår ikke klarer å vinne andreballene skal ikke Almunia ha kjeft for iallefall.

 

Han kunne kastet til en sideback, slik at vi kunne få starte en oppbygging, Men i stedet spiller han ballen i brystet til motstanderspiller, og de kan bygge opp noe.

Netsen konsekvent som jeg husker det. Trodde egentlig Wenger hadde lagt ned et delvis veto mot slike utspill.

Link to comment
Share on other sites

Han kunne kastet til en sideback, slik at vi kunne få starte en oppbygging, Men i stedet spiller han ballen i brystet til motstanderspiller, og de kan bygge opp noe.

Netsen konsekvent som jeg husker det. Trodde egentlig Wenger hadde lagt ned et delvis veto mot slike utspill.

For ett minutt siden så man hvor viktig det er med rask i gangsetting. Ett nydelig utkast fra Cech, 4 sekunder senere er det mål. (0-1 målet)

 

Vi har også en keeper som kan sette meget godt i gang, men han sitter på benken.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...