Jump to content

Aston Villa v Arsenal, 27.01.10


ernsti14

Recommended Posts

Det jeg lurer på er om en rusten Bendtner er bedre enn Eduardo å få på topp. Vi virker nokså tannløse.

 

Bendtner bør være mange hakk bedre enn hva Eduardo viser i dag og ellers. For i følge Wenger så trenger vi ingen flere spisser nå som dansken er tilbake... ;)

 

Jævla synd at ikke Fabregas satte stolpeskuddet. Synd med Vermaelan. Regner med at Sol har kontroll sammen med Gallas. :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Synd vi ikke gikk opp 1-0 på tampen av omgangen, men dette skal vi ta! We've got Cesc Fabregas og vi er et bedre lag en Villa.

 

 

Dagens "banter" på tribunen går forresten til bortesupporterne! Dette var faktisk hysterisk morsomt:

 

Villa-fansen synger "Engerland, Engerland, Engerlaaand..." rettet mot Arsenal og deres bruk av engelskmenn. En sang tydeligvis alle småklubber liker å synge mot Arsenal. Arsenal responderer da med "You need more foreigners!" (som er spesielt populær på Villa Park), og mitt i det hele, hva skjer? Jo, Emile Heskey får ballen i god posisjon og i "true Heskey-style" smeller han ballen minst 20 meter over mål! Hvem er det som synger "Engerland" da? ;) Regner med at Villa-fansen satt seg godt ned i setene etter dette, spesielt når det samme skjer med Downing ca 5 minutter etterpå.

 

Herlig!

 

COME ON ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Synd med Vermaelan. Regner med at Sol har kontroll sammen med Gallas. ;)

 

Jeg er ikke det granne bekymret for Sol i denne kampen. Han var solid mot Stoke til kreftene tok slutt som ca 65-70 min ut i kampen og villa har ikke prøvd å tråkle seg gjennom på midten, men satset på innlegg. På hodet er Sol komfortabel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke det granne bekymret for Sol i denne kampen. Han var solid mot Stoke til kreftene tok slutt som ca 65-70 min ut i kampen og villa har ikke prøvd å tråkle seg gjennom på midten, men satset på innlegg. På hodet er Sol komfortabel.

 

Sol viser at han fortsatt har det, kanskje ikke like rask som han var før. Men utrolig posisjonering, styrke og intelligent spill.

 

Håper snart Bendtner kommer inn for Eduardo, tror det kan løfte hele laget.

 

Edit: Men jeg ville VIRKELIG ikke at han skulle bli skadet. Faen!

Link to comment
Share on other sites

U borte mot Villa ER bra, men i forhold til å vinne gullet er det ikke godt nok.

 

Hvis det stemmer at Wenger har sagt at han rett og slett ikke finner gode nok spillere (eller noe i den duren) for Arsenal nå i transfervinduet, så er det noe galt med han!. Lloris og Dzeko...

Link to comment
Share on other sites

Uavgjort borte mot Villa er et helt akseptabelt resultat. Litt surt med en i stangen og en i tverrligger, men alt i alt et ok resultat.

 

Vi trenger sårt et midtbaneanker, og håper Song har holdt formen sin når han returnerer. Flere som gjør en svak kamp i dag, men jeg velger mer å glede meg over at Sol holder nivået og at Bendtner er tilbake.

 

Seier hjemme mot ManU og Pool, og uavgjort borte mot Chelsea så er jeg absolutt fornøyd med "the hard four games"!

Link to comment
Share on other sites

Ett poeng var ikke så ille. Var noen muligheter til begge lag for å ta med seg tre poeng, men dette var en tøff bortekamp og da skal man ikke være altfor skuffet selv om han så gjerne skulle hatt med seg tre poeng.

 

Vinner vi hjemmekampene i disse 4 kampene som vi har nå og tar minst ett poeng på bortebane så bør vi komme bra ut av det.

 

Godt å se at Campbell gjør nok en god innsats. Bare veldig bekymret for hvor lenge Vermaelen og Eduardo blir ute.

Link to comment
Share on other sites

U borte mot Villa ER bra, men i forhold til å vinne gullet er det ikke godt nok.

 

Hvis det stemmer at Wenger har sagt at han rett og slett ikke finner gode nok spillere (eller noe i den duren) for Arsenal nå i transfervinduet, så er det noe galt med han!. Lloris og Dzeko...

U borte mot villa er bra, vi er det eneste topplaget som ikke har tapt mot villa i år ;)

Er fornøyd jeg iallefall!

Link to comment
Share on other sites

Dagens gladmelding:

Sol Campbell

Han klarte seg meget bra!!

 

Enig i det, men banens konge var helt klart Gallas. Jeg digger denne smågale mannen.

 

Edit, synd Sol ikke fikk avgjøre kampen helt på tampen, og det med føttene! Tror han har scoret ett mål med beina i sin karriere, det var borte mot Portsmouth for noen sesonger siden.

Link to comment
Share on other sites

Resultatsmessig er dette godkjent, men jeg mener vi absolutt skulle og burde ha vunnet dette. Synd vi ikke har marginene med oss på stolpeskuddene, men nå er det bare å rette nesa mot Man Utd-matchen. Vi må opp flere hakk hvis vi skal slå United.

 

Campbell viser hva han står for, og jeg tror han blir VELDIG viktig for oss frammover når vi møter spisstyper som Heskey. Vi så alle at Vermaelen og Gallas slet mot Heskey, men Sol satte han ut av kampen. Ser ut til at Campbell/Gallas kan bli et godt stopperpar. Håper ikke det var alvorlig med Vermaelen, for jeg tror Sol blir litt for treg til å spille mot Man Utd, og de har jo ingen spisser som er hodespesialister. Almunia leverer en god kamp bortsett fra enkelte utspill, og det er viktig at han får med seg selvtillit ved å holde nullen. Clichy er forstatt rusten, men fortsatt bedre enn Traore. Ramsey blir litt for lett og er for lik Fabregas, men jeg tror de to kan få ut et samarbeid ala Rosicky/Fabregas. Denilson er altfor dårlig som DM, og er langt ifra en mann som kan fylle den posisjonen. I dag stormet ikke Gallas like mye opp i angrep, og der reddet han seg. Mister ballen unødvendig mye også. Vi burde handle inn cover på dm og kjøre Denilson som indreløper hvis han skal spille.

 

Eduardo virker til å være helt ute av kampform. Han er jo rævva foran mål for tiden. Målet mot West Ham er jo det eneste han har fått til i det siste. Rosicky er roen selv og er flink til å skape overtall på vingen. Dog ser jeg heller på han som midtbanespiller enn ving. Arshavin er den typen som er helt borte, før han kommer med magi, og han blir veldig viktig frammover.

 

Alt i alt helt greit med ett poeng.

Link to comment
Share on other sites

0-0 på Villa Park er et OK resultat. Skulle selvfølgelig gjerne hatt 3 poeng, men to hjemmekamper på de tre neste. Vi bør ha minst en seier i løpet av de kampene. Aller helst to, skal vi ha noe sjans på gullet etter denne perioden.

Neste er hjemme mot Manure... Det er en kamp som kan ende begge veier, men da er forhåpentligvis Song klar og også Diaby.

 

Nå har Bendtner fått litt spilletid, og viste glimt av sin hodestyrke. Håper han starter på søndag, og at Eduardo tar turen på benken.

 

Håper virkelig ikke skaden til Vermaelen er alvorlig... Selv om vi har Sol, som er en habil backup, vil det være utrolig viktig å ha han tilbake mot Rooney og evt Berbatov. Rooney har jo vært i utrolig god scoringsform den siste tiden, og da trenger vi vårt beste stopperpar.

 

Come On You Gunners!!

Fortsatt optimist! Og Arsenal 'till I Die!

Link to comment
Share on other sites

Villa var klart et mye bedre lag en oss i dag de ville mere og Young var veldig go til tider.

Uten om de få sjangsene vi hadde med 2 i stengene, er nok vi langt fra goe nok til å vinne noe PL gull.

Er vel bare Wenger som ikke ser vi trenger en spiss som skorer mål, det er en go grunn til at Chelsea kruser videre mot PL gull.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi spiller en helt ok kamp og med litt marginer kunne vi stukket av med tre poeng (les to stolpeskudd). Nå skal det sies at Villa også hadde sine farligheter og uavgjort var vel et greit resultat sånn sett. Må huske at Villa slo Chelsea hjemme og at United skal dit ikke så lenge etter de møter oss.

 

Synes det er svært gledelig at Campbell klarer seg glitrende, hvis dette er standarden gamlefar skal holde jevnt har Wenger virkelig gjort et kupp. Trygg og god, smart i posisjoneringen, og en KONGE i luftrommet.

 

Trist at Eduardo og Vermaelen må ut med skade, håper ikke den uheldige kroaten og den staute belgieren må tilbringe mye tid på sidelinja. En tydelig kamprusten Bendtner, men viser glimtvis det vi har savnet i en stor fysisk spiss. Flink til å ta imot ballen med mann i rygg og vinner faktisk noen hodedueller (i motsetning til Eduardo/Arshavin).

 

Ellers var det veldig mye nesten i dag. Stolpeskudd, flikker som nesten var vellykket, fellinger og skliing i farlige situasjoner osv. Håper og tror et sterkt borteresultat gir gutta selvtillit foran monsterkampen mot hatlag nr. 2!

 

Ha en fin kveld!

Link to comment
Share on other sites

U borte mot Villa ER bra, men i forhold til å vinne gullet er det ikke godt nok.

 

Hvis det stemmer at Wenger har sagt at han rett og slett ikke finner gode nok spillere (eller noe i den duren) for Arsenal nå i transfervinduet, så er det noe galt med han!. Lloris og Dzeko...

 

Med tanke på at Aston Villa slo Chelsea hjemme, samt United borte(ikke spilt hjemme mor united enda). Hvem er det da som er god nok til å vinne gullet? Arsenal er det laget av topp 4 med flest poeng mot nettopp Villa.

 

Arsenal: 4 poeng (to kamper)

Liverpool: 3 poeng(to kamper)

Chelsea: 0 poeng (en kamp)

Manchester United: 0 poeng (en kamp)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...