Jump to content

Everton H, 09.01.10


ted_uh

Recommended Posts

For innsatsen til enkeltspillere er ikke så "endimensjonal" som mange liker å gi inntrykk av. Her er det mange forumister som er alt for "tabloide"! Spillerne gjør noe bra og noe mindre bra. Det er sjelden bare det ene eller det andre. Som eksempel fra gårdagen kan man jo trekke frem Traore, mange vil vel hevde at han hadde en dårlig kamp i går, men glem ikke at han hadde flere gode innlegg, og et skuddforsøk som gikk like over. Hadde den duppet ned i vinkelen hadde han blitt helt istedenfor syndebukk. SÅ små er marginene i dette spillet. Som gjentatt i det kjedsommelige, man vinner som lag og taper som lag. Og om en spiller er god nok eller ikke må som jeg tidligere har sagt, ses over lang tid.

Dette er noko av det eg òg prøvde å få fram. Det virkar nesten som ein, etter kvar einaste kamp, må leite etter spelarar å plassere tapet på skuldrane til. Og då har det tydelegvis blitt convenient å plassere eit slikt på skuldrane til Almunia(!), Traorè og/eller Silvestre..

 

Eg håpar verkeleg at dette er haldningar folk kun viser her inne på forumet, og ikkje ute blant andre lag sine supporterar. Det verste eg veit er folk som ope kritiserer sitt eige lag sine spelarar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

På tide å la Rosicky få en periode med kamper fra start tror jeg. Virker som han er tilbake for fullt nå, og da er det egentlig tåpelig å ikke la han starte foran Ramsey. Ramsey kan komme inn i 2. omgangen og åpne opp med kreativitet og pasninger.

 

Rosicky er i tillegg til å være en veldig god angripsspiller også rimelig god defensivt. Vinnerinstinktet er på plass og han regelrett oser av klasse mener jeg. Vanskelig å ta ballen i fra og flink til å slippe ballen til riktig tid. Bedre både fremover og bakover enn Ramsey pdd.

 

Hvis Denilson er ute bør midtbanen se slik ut:

 

Ramsey-Rosicky-Diaby

Link to comment
Share on other sites

Dette er noko av det eg òg prøvde å få fram. Det virkar nesten som ein, etter kvar einaste kamp, må leite etter spelarar å plassere tapet på skuldrane til. Og då har det tydelegvis blitt convenient å plassere eit slikt på skuldrane til Almunia(!), Traorè og/eller Silvestre..

 

Eg håpar verkeleg at dette er haldningar folk kun viser her inne på forumet, og ikkje ute blant andre lag sine supporterar. Det verste eg veit er folk som ope kritiserer sitt eige lag sine spelarar.

Ja, det er viktig å ikke bruke feil ord:

Traore og Almunia var dårlige, men de hadde da ikke dårlig innsats. Det er snakk om en back som helt klart egentlig er OMV, og som samtidig er ung. I Almunia sitt tilfelle er han bare elendig, men ut fra sine ferdigheter er ikke innsatsen dårlig.

Da vil jeg heller trekke frem Arshavin, hvis INNSATS i går var helt katastrofal!

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal man på liv og død dissikere hver eneste kamp? En slik kvasi-vitenskaplig tilnærming til fotball, der man forsøker å forklare tap med enkeltspilleres innsats er nokså meningsløs.

 

Her syns jeg utgangspunktet ditt blir helt galt piscator. Jeg er ikke interessert i noen vitenskapelig eller rasjonell tilnærming til Arsenal, til det har jeg investert alt for mange følelser til klubben fra jeg var et lite barn.

 

Jeg antar at veldig mange her på forumet er sterkt følelsesmessig involvert i laget, på godt og vondt. Derfor klarer jeg ikke å hisse meg veldig over folk som i kamptråder kommer med noen kraftutrykk.

 

La oss ta et tenkt eksempel hvor Eduardo misser en kjempesjanse og noen skriver at han bør dra til helvete for selv bestemor ville scoret der. Noe slikt vil jeg ikke tolke som om debattanten ønsker at Eduardo skal bli utsatt for evig pinsel og at bestemoren til den imaginære debattanten er bedre enn Eduardo.

 

Hvis Eduardo i neste kamp storspiller og den samme debattanten kaller han for gud, så ser jeg i grunn ikke det som en selvmotsigelse. Det er bare følelser som kommer til utløp der og da.

 

I jobbsammenheng må jeg være rasjonell, jeg har frister jeg må overholde, rapporter som må skrives etc. For meg personlig er det veldig godt å ha et irrasjonelt forhold til Arsenal, hvor jeg kan få utløp for følelser som jeg ofte ellers undertykker.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke Almunias feil at det kun ble 1 poeng i går mot Everton. Var vel ingen av utespillerne som var spesielt mye bedre enn noen andre, men det er likevel ikke rart Almunia nevnes i denne kampen. Hans vurderinger i feltarbeid, utspill og utrusninger er veldig tvilsomme hele kampen igjennom, og det er bare tilfeldigheter som gjør at vi ikke slipper inn flere mål. Skjønner ikke at Almunia skal ha ros for å ha gjort èn redning på slutten av kampen. Isolert sett er selvsagt denne redningen en god prestasjon, men det er så mange svake prestasjoner i løpet av 96 minutter at innsatsen nok en gang såvidt holder til strykkarakter. Det er ufattelig å se Almunia gjøre samme feil gang på gang i feltarbeidet uten at det blir tatt tak i på treningsfeltet eller gjennom et keeperbytte. Hvorfor skal Almunia rykke ut et par steg på hver eneste corner for så å ta noen steg tilbake og ikke ha mulighet til å slenge seg? Utboksinger går i hytt og pine, han klarer sjeldent å vurdere når han skal holde eller bokse. Han sliter med utspill som plutselig går langs bakken, eller fyker opp på tribunen. I tillegg så står han ofte på strek når han skal komme ut og plukke ball, og andre ganger er han plutselig ute i dueller mellom utespillere når han skulle stått på strek. Det er svært bekymringsfullt å ha en keeper som ikke evner å vurdere situasjonen ute på banen, som til stadighet viser at han ikke har god nok forståelse for spillet og som sjeldent er den matchvinneren vi trenger bakerst.

 

Synes som sagt det var helt på sin plass at Almunia ble nevnt etter denne kampen etter at han gjorde et tosifret antall feil. Keeperbytte Wenger!!! Fabianski er kanskje ikke den langsiktige løsningen på problemet bakerst, men det kan ikke være noen tvil om at han er bedre enn Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Good one, RP7! B) :D :D

Dette er en meningsløs post uten at vi får quotingen. Og når jeg skal quote blir det, som det jeg kommenterer kommenteringen til, borte. Det blir historieløst at en spennende post skal kunne ende opp i to meningsløse innlegg, når de blir tatt ut av sin sammenheng.

Jeg gidder ikke alltid lese alt og merker at jeg mister litt av interessen.

Dette innlegget burde stått under annen post, men jeg tok det her for å få poenget mitt illustrert. Det kan gjerne bli flyttet.

 

La oss få full pakke tilbake.

Vet ikke om mange av dere fanskolleger er enige med meg.

Link to comment
Share on other sites

Her syns jeg utgangspunktet ditt blir helt galt piscator. Jeg er ikke interessert i noen vitenskapelig eller rasjonell tilnærming til Arsenal, til det har jeg investert alt for mange følelser til klubben fra jeg var et lite barn.

 

Her får jeg et inntrykk av at du misforstår noe hva jeg forsøkte å si. Jeg skriver jo selv at jeg er i mot en slik (kvasi)vitenskaplig tilnærming som denne overdrevne dissikeringen av kampene i enkeltepisoder er et uttrykk for. Som om en slik åpenbart reduksjonistisk tilnærming (i motsats til en mer helhetlig vurdering) til fotball gir oss god innsikt. Uansett hvor vitenskaplig professor Wenger måtte være, er det noen her inne som tror Wenger sitter og dissikerer enkeltspillernes innsats etter kampene? I den grad han gjør dette er jeg rimelig sikker på at det er innsatsen over tid som vurderes. En manager som henger seg opp i enkeltepisoder og detaljer istedenfor det store bildet blir neppe gammel i gamet. Nå er naturligvis ikke noen av oss i Wengers sted, og folk må gjerne få lov til å fortsette denne virksomheten. Det er jo tross alt ytringsfrihet i dette landet. Men da må de også tåle den kritikk jeg og flere nå kommer med. For vi andre har vel også lov til å gi uttrykk for vår mening?

 

Jeg har heller ikke sagt at det er galt å gi uttrykk for følelser. Men det er forskjell på MUNTLIGE utrop DER OG DA, i kampens hete på tribunene eller hjemme i sofaen, og hva man setter på trykk på et SKRIFTLIG medium - som internett vitterlig er - og det ETTERPÅ, da man kanskje burde forvente at de heteste følelsene kanskje hadde lagt seg noe? Hvis ikke burde man kanskje vente litt med å sette sine synspunkter på trykk?

 

Dette er en meningsløs post uten at vi får quotingen. Og når jeg skal quote blir det, som det jeg kommenterer kommenteringen til, borte. Det blir historieløst at en spennende post skal kunne ende opp i to meningsløse innlegg, når de blir tatt ut av sin sammenheng.

 

 

Det får være grenser på hvor "late" vi skal bli. Trådene blir alt for lange dersom vi skal ha nøstede siteringer. Når jeg skrev ytringen du siterte, klippet jeg ut den setningen fra innlegget til RP7 som var MEST relevant for hva jeg skrev. Så får de som er interessert ta seg bryet å lese de relevante postene. Og ja, isolert sett er mitt innlegg meningsløst, og det gir jo ikke særlig mye ut over det heller, det skal innrømmes. Men jeg synes jo innlegget til RP7 inneholdt glimrende ironi, og det må det vel være lov å kommentere? Eller ønsker vi et forum der alle går rundt gravalvorlige med skyhøye skuldre? ;)

Link to comment
Share on other sites

På tide å la Rosicky få en periode med kamper fra start tror jeg. Virker som han er tilbake for fullt nå, og da er det egentlig tåpelig å ikke la han starte foran Ramsey.

 

Grunnen til at Rosicky ikke startet er nok at han nettopp var skadet (Derfor han ikke spilte mot W.Ham hvor han var tiltenkt en rolle). Og HELT tåpelig synes jeg ikke det var å la Ramsey starte, han har jo ikke akkurat vært dårlig i det siste ;) I går var han under pari, men det må være lov fra en 19-åring

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk merke at Song og Fabregas er borte. Vi trenger en klassekeeper. Almunia er altfor ustabil og gjør stadig idiotiske feil. Traore er en rundingsbøye og det er direkte flaut og se han spille så sårlig som han gjør. I tillegg til å gjøre feil gang på gang så er han agressiv mot resten av lagkameratene, men muligens så er dette en form for frustrasjon, men det blir ikke mindre dumt av den grunn. Clichy er visst snart klar igjen og det er bra, fordi, hvis vi skal være nødt å bruke Traore, så er jeg redd vi kommer til å tape masse poeng bare pga det. Det er kjipt fordi han viste så mye bra tidligere i de andre sesongene, med masse fart fremover og flotte innlegg, og jeg må si jeg har hatt stor tro på denne unggutten, men nå er den troen borte. Få inn Sylvestre heller på venstre back og selg eller bruk Traore på venstre ving heller.

 

Wenger bør få inn en spiss snarest og gi Manone sjansen igjen. Manone var helt sykt god da vi spilte mot Fulham, og slikt spill vil jeg se igjen. Almunia har aldri vært i nærheten av en slik kamp som Vito gjorde. Hvis ikke Manone er klar for denne oppgaven, så må det kjøpes inn en ny keeper som faktisk klarer og ta rasjonelle beslutninger og ha flere redninger som kan være med å gi oss flere poeng i løpet av en sesong.

 

det er INGEN som har sagt at det er almunias feil at vi tapte i dag, men han gjør så utrolig mye dumt i kampene, han tenker rett og slett IKKE logisk! han har driti seg ut på noen av de feilene, men har også hadt MØKKA flaks på MANGE feil som har endt bra.. derfor er han ikke god nok for arsenal!

 

En usikker keeper vil påvirke forsvaret å gjøre det usikkert!

 

Vi tapte ikke ffs!!!

Link to comment
Share on other sites

Vi er tilnærmet halvspilt sesong og dette er i mine øyne den første kampen vi kke klarte å få 3 poeng i en kamp vi i utgangspunktet bør klare. Slik jeg ser det bør, bør vi vinne mot alle lag hjemme med unntak av de 3 andre store, pluss at jeg kan godta opptil 3 andre poengtap hjemme. Sånn sett er vi fortsatt i rute. For vi har vunnet mot både Villa og Spurs. Nå gjenstar kun City, Man U og Liverpool av de mer vanskelige hjemmekampene. Vi har fortsatt ikke gått på en skikkelig smell, ala Wigan eller Burnley borte som våre to ligarivaler har gjort. Sunderland er et mye bedre hjemmelag enn de to nevnte.

 

Jeg nevnte tidligere i posten at dette i utgangpunktet var en kamp vi burde vinne. De hadde mange spillere enten ute på skadebenken eller i Afrika. Hverken fjoråets beste spiller, Jagielka, eller frisparkspesialisten Arteta spilte. Ei heller duellmonsteret Yakubu. Dette burde da være grei kjøring for arsenals del, Everton har jo underpestert i år? Så lett er det desverre ikke fotball. Motstanderne vår er i god form og var kjempemotiverte til kampen. Det var helt tydelig at de ville hevne seg for den flaue forestillingen tidligere i år. Liten tvil om at de kommer til å klatre på tabellen utover sesongen hvis de fortsetter slik.

 

Det var tilnærmet snøstorm i 80 minutter. Hvorfor ble ikke kampen utsatt i 2 timer? For det er liten tvil om at det neppe blir en kamp med finspill medslike værforhold. Og med slike dueller som været fører til, vinner Arsenal sjelden kamper.

 

Kollektiv svikt er nøkkelordet til dette poengtapet. Bakover var det tydelig dårlig kommunikasjon. mange blir nok ekstra frustrerte når de ser Traore helt på slutten av kampen tuller det til på 2 cornere, og dermed drøyer dyrebar tid til å få det ekstra målet som gir oss 3 (ufortjente?) poeng. Det var helt tydelig at det var store kommunasjonproblemer der bak, noe også traore kommuniserte. Hvem som har skyld i dette er ikke lett å si, så de

som ønsker kan lage en konspirasjonsteori om det.

 

Almunia var dårlig på første mål, kan ikke lastet for andre (hadde kun vært bonus om han hadde reddet, selv om han kanskje selger seg litt lett?) og bra på den andre alene mot keeper situasjonen. Det gir en OK kamp sammenlagt, for han hadde noe annet surr også, men det hadde ikke så mye å si for resultatet. Fabianski bør spille, men ingen vits i å hetse Almunia eller dra diskusjon lenger. Alle her er enige i at Almunia er vårt svkaeste ledd og ikke er god nok for et lag som skal vinne PL og CL. Om Fabianski er løsningen er det ingen som kan garantere, men jeg synes han i alle fall bør få sjansen. Det er tydelig at forsvaret er mer usikkert og ikke helt stoler på hverandre der bak. Det må endres på!

 

Offensivt fungerte det desverre enda dårligere. Arsenal skapte minimalt, og spissene fikk veldig lite å jobbe med. Likevel synes jeg spissene hadde mange gode løp. Det var Everton som gjorde en knalljobb på midten og fikk oss ut av rytmen. Særlig Fellaini gjorde en meget god kamp. MOM i mine øyne. Vi fikk til veldig få skikkelig angrep. Det ble for meste lange baller og meningsløs balltrilling rundt 16-meteren dems.

 

Hvem skal ta over for Song nå? Denilson var for offensiv med tanke på at Ramsey og Diaby også gikk mye framover. Ramsey er desverre for svak i slike kamper til tross at han gir 100% i duellene. Jeg hadde foretrukket å ha Nasri bak på midten slik at han kreativitet og evne til å holde på ballen ville hjulpet bedre til. Kan Diaby klare å spille DM uten å bli fristet til å storme framover? Eller blir kanskje Eastmond tatt inn? Jeg er spent på å se hva Wenger gjør med sitasjonen, og håper at han ikke er naivt godtroende til evnene til spilleren som skal løse den vanskelige jobben.

 

Jeg sa i pausen at Everton ikke ville klare å opprettholde trykket, slik at vi ville komme gradvis mer inn i kampen. Førstenevnte påstand stemte, men spilleren klarte ikke å gripe sjansen. Hvorfor klarte vi ikke det? Spillerne hadde fått hvilt etter at vi ikke spilte i midtuken. Det er det som skuffer meg mest med denne kampen. At det så ut som at spillerne ikke la inn det ekstra giret tidligere.

 

Forresten, noen andre enn meg som synes det er umoralsk å starte et angrep når man vinner ballen som følge av at motstanderen kollapser og gir fra seg ballen? Kommentatoren gav skryt til Evertonspilleren som spilte ut ballen etter at angrepet var ferdig. Jeg synes det var noen trekk for seint!

 

Positive ting vi kan trekke ut fra kampen:

- Vi får 1 poeng på en dårlig dag vi egentlig bør tape på. Wenger innnrømmet forresten at Everton var bedre. Hvor er alle de som sier er en gammel bitter pedofil mann nå?

- Vi kommer tilbake to ganger. Begge skikkelige heldige. Deilig å få slike marginer på sin side når vi første trenger det!

- Eduardo er helt tydelig på vei mot bedre form. Hadde mange gode løp.

- Til tross for mange skader, og med spillere på banen som ikke har spilt så mye sammen før, klarer vi oss til tider bra. Det er ikke lenge før Fab og Clichy er tilbake.

- Vi er fortsatt ikke langt i fra toppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke sagt at det er galt å gi uttrykk for følelser. Men det er forskjell på MUNTLIGE utrop DER OG DA, i kampens hete på tribunene eller hjemme i sofaen, og hva man setter på trykk på et SKRIFTLIG medium - som internett vitterlig er - og det ETTERPÅ, da man kanskje burde forvente at de heteste følelsene kanskje hadde lagt seg noe? Hvis ikke burde man kanskje vente litt med å sette sine synspunkter på trykk?

 

En god grunn til dette finn vi nederst i denne tråden frå TV-forumet...

Link to comment
Share on other sites

Her får jeg et inntrykk av at du misforstår noe hva jeg forsøkte å si. Jeg skriver jo selv at jeg er i mot en slik (kvasi)vitenskaplig tilnærming som denne overdrevne dissikeringen av kampene i enkeltepisoder er et uttrykk for. Som om en slik åpenbart reduksjonistisk tilnærming (i motsats til en mer helhetlig vurdering) til fotball gir oss god innsikt. Uansett hvor vitenskaplig professor Wenger måtte være, er det noen her inne som tror Wenger sitter og dissikerer enkeltspillernes innsats etter kampene? I den grad han gjør dette er jeg rimelig sikker på at det er innsatsen over tid som vurderes. En manager som henger seg opp i enkeltepisoder og detaljer istedenfor det store bildet blir neppe gammel i gamet. Nå er naturligvis ikke noen av oss i Wengers sted, og folk må gjerne få lov til å fortsette denne virksomheten. Det er jo tross alt ytringsfrihet i dette landet. Men da må de også tåle den kritikk jeg og flere nå kommer med. For vi andre har vel også lov til å gi uttrykk for vår mening?

 

Jeg har heller ikke sagt at det er galt å gi uttrykk for følelser. Men det er forskjell på MUNTLIGE utrop DER OG DA, i kampens hete på tribunene eller hjemme i sofaen, og hva man setter på trykk på et SKRIFTLIG medium - som internett vitterlig er - og det ETTERPÅ, da man kanskje burde forvente at de heteste følelsene kanskje hadde lagt seg noe? Hvis ikke burde man kanskje vente litt med å sette sine synspunkter på trykk?

Det får være grenser på hvor "late" vi skal bli. Trådene blir alt for lange dersom vi skal ha nøstede siteringer. Når jeg skrev ytringen du siterte, klippet jeg ut den setningen fra innlegget til RP7 som var MEST relevant for hva jeg skrev. Så får de som er interessert ta seg bryet å lese de relevante postene. Og ja, isolert sett er mitt innlegg meningsløst, og det gir jo ikke særlig mye ut over det heller, det skal innrømmes. Men jeg synes jo innlegget til RP7 inneholdt glimrende ironi, og det må det vel være lov å kommentere? Eller ønsker vi et forum der alle går rundt gravalvorlige med skyhøye skuldre? ;)

 

Jeg ønsker i alle fall ikke for mye alvor.

Ja kanskje er jeg litt lat.

Og det blir meningsløst i mitt hode at man må lese diskusjonene motsatt vei.

Det vil si finne argumentet før det og så før det. Blir veldig lite lett og ledig.

Greit at det var ironi, men ironi i forhold til hva, ja det må man lete etter i en tidligere post.

 

Og jeg tror vi mister mange av de som ikke er her inne hele tiden. Det er uproblematisk for de som "bor" her inne.

Link to comment
Share on other sites

Edvardo og Arshavin har veldig mange dårlige kamper på rad og rekke nå, for meg hjelper det ikke å skore et mål på 3-4 kamper å være så ufarlige som de er fortiden.

 

De blir for små og alt for plusslette når du værken er raske nok eller er store nok til å vinne hode dueller.

 

Vi hadde leda serien klart hadde vi hatt en spiss av klasse som vet hvor måle står.

 

Nå blir vi redda gang på gang at mittbanen må ta ansvar å skore målene.

 

Må være første året vi ikke har en eneste spiss som som er med på topp 5 toppskorerlista i PL.

 

Arsenal har i alle år hatt minst 2 klasse spisser i laget, for håpe Wenger gjør noe med det.

 

Almunia og Traore ødlegger alt for mye bakover med å være så ustabile.

 

Wenger er alt for bløthjerta og gir spillere alt for mange sjanser og det koster oss mange 3 poengere år etter år.

Link to comment
Share on other sites

Edvardo og Arshavin har veldig mange dårlige kamper på rad og rekke nå, for meg hjelper det ikke å skore et mål på 3-4 kamper å være så ufarlige som de er fortiden.

 

De blir for små og alt for plusslette når du værken er raske nok eller er store nok til å vinne hode dueller.

 

Må være første året vi ikke har en eneste spiss som som er med på topp 5 toppskorerlista i PL.

 

Almunia og Traore ødlegger alt for mye bakover med å være så ustabile.

Er enig i at Arshavin og Eduardo har vært under par i det siste, men dudu har putta 3 de siste 5, og ikke en slik du sier.

 

Eduardo knuste Upson(!) i lufta da han skorte mot West ham.

 

Ifjor var Persie vår toppskårer med 11 mål, noe som holdt til 11 plass. I 06/07 sesongen hadde vi heller ingen i nærheten av topp 5 toppskårere.

 

Traore er 3. valget på venstre backen, ingen andre klubber i PL som har så bra dekning.

Link to comment
Share on other sites

Måten Gallas oppførte seg på når Traore slurvet litt de siste minuttene var helt patetisk. Greit nok, jeg skjønner at Traore ikke hadde sin beste kamp heller, men herre, det skal da være grenser. Gutten er tross alt 3. valget, ung og har mye å lære. At vår tidligere kaptein driver med noe sånt er bare helt på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal man på liv og død dissikere hver eneste kamp?

 

Kanskje fordi person-fokuset har vorte ekstremt stort. Kløna som har rota det til skal takast. Kall det gjerne ein trend i tida, og det vart eksta ille etter at nokon fekk det for seg å kommentere kvar minste fjert frå Almunia.

 

Eg tykkjer generelt det har komme ein aggressiv og hatsk tone over deler av forumet, enten dei nemnde klønene har kosta oss poeng eller ikkje. Det finst i tillegg ein del sinte unge menn her, som nyttar forumet til å få utløp for aggresjonane og frustrasjonane, særleg etter at dei skyhøge forventningane ein stiller med før kvar kamp går i dass. For å ta tilfellet Almunia er han ein "pill råtten klovn" og "doptryne" som nokon no til å med er byrja å kjenne hat for. Sakleg og konstruktiv kritikk? Eller hets, sjikane og trakassering? Eg går for det siste alternativet, sjølv om heiagjengen dekkjer seg bak ei mildt sagt spesiell form for humor.

 

Det er trist at dei seriøse debattantane forsvinn herifrå ein etter ein. Takk til deg Piscator som framleis held ut, og på ein framifrå måte evnar å kombinere eit kritisk blikk på vår kjære klubb med ein sakleg og ikkje minst høfleg tone. Det ville vore for ille om usaklegheitene og manglande folkeskikk fullstendig skulle ta overhand, og redusere forumet til det reine galehuset, a la Tottenhams Venner.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at Rosicky ikke startet er nok at han nettopp var skadet (Derfor han ikke spilte mot W.Ham hvor han var tiltenkt en rolle). Og HELT tåpelig synes jeg ikke det var å la Ramsey starte, han har jo ikke akkurat vært dårlig i det siste ;) I går var han under pari, men det må være lov fra en 19-åring

Nå var det ikke akkurat denne kampen jeg mente;) Men de neste jeg tenker på. Var ikke helt tåpelig å la Ramsey starte denne siden det nettopp var Rosickys "comeback" fra skade, men det vil være tåpelig å ikke la Rosicky starte foran Ramsey videre(om Denilson da ikke blir ute lenge) siden Rosicky har både rutine og egenskaper som Ramsey mangler pdd.

 

Mye av meninga mi kommer av at Ramsey er 19 år gammel og kommer uten tvil til å være ustabil. Derfor er det nok bedre å la han komme inn i 2. omgangen når kampene som oftest blir mer åpne.

 

For å si det slik:

 

Hvis Denilson er tilbake neste kamp mener jeg dette bør være midtbanetreeren vår:

Diaby-Rosicky-Denilson

 

Men hvis Denilson er ute:

Diaby-Rosicky-Ramsey/Nasri

Link to comment
Share on other sites

Måten Gallas oppførte seg på når Traore slurvet litt de siste minuttene var helt patetisk. Greit nok, jeg skjønner at Traore ikke hadde sin beste kamp heller, men herre, det skal da være grenser. Gutten er tross alt 3. valget, ung og har mye å lære. At vår tidligere kaptein driver med noe sånt er bare helt på trynet.

Syntes faktisk at det var på sin rette plass. Han gjorde feil på feil, og slikt skaper usikkerhet i laget som fører til at andre gjør feil. Rett og slett en katastrofe at han får spille. Vi kunne satt inn en av de andre reservene i stedet. En annen ting som var meget negativ var at Traore ble agressiv mot resten av laget da det var han selv som gjorde megatabber. Patetisk

Link to comment
Share on other sites

særleg etter at dei skyhøge forventningane ein stiller med før kvar kamp går i dass

 

Her ligger nok veldig mye. Alt er relativt heter det, og hvis referansen kun er epoken med Bergkamp og Henry så skal det noe til å ha et avbalansert forhold til hverdagen. Når det er sagt er det også alltid to sider av en sak. Jeg har ingen enkle løsninger, men på ett eller annet vis må en få ryddet unna det som kommer i affekt samtidig som en beholder en løs tone. Alt må ikke være som en akademisk avhandling for å være seriøst, og alle "one linere" er ikke meningsløse.

Link to comment
Share on other sites

Nå var det ikke akkurat denne kampen jeg mente;) Men de neste jeg tenker på. Var ikke helt tåpelig å la Ramsey starte denne siden det nettopp var Rosickys "comeback" fra skade, men det vil være tåpelig å ikke la Rosicky starte foran Ramsey videre(om Denilson da ikke blir ute lenge) siden Rosicky har både rutine og egenskaper som Ramsey mangler pdd.

 

Mye av meninga mi kommer av at Ramsey er 19 år gammel og kommer uten tvil til å være ustabil. Derfor er det nok bedre å la han komme inn i 2. omgangen når kampene som oftest blir mer åpne.

 

For å si det slik:

 

Hvis Denilson er tilbake neste kamp mener jeg dette bør være midtbanetreeren vår:

Diaby-Rosicky-Denilson

 

Men hvis Denilson er ute:

Diaby-Rosicky-Ramsey/Nasri

 

Okei, da missforstod jeg deg. Helt enig i at Rosicky skal velges foran Ramsey generelt

Link to comment
Share on other sites

Kanskje fordi person-fokuset har vorte ekstremt stort. Kløna som har rota det til skal takast. Kall det gjerne ein trend i tida,

 

ja, det er en trend i tiden. Og dette skyldes delvis en manglende evne til å se ting i sammenheng. Det er gjerne en grunn til at noen kløner det til. Og i fotball er det gjerne slik at individuelle feil er en konsekvens av kollektiv svikt.

 

Takk til deg Piscator som framleis held ut, og på ein framifrå måte evnar å kombinere eit kritisk blikk på vår kjære klubb med ein sakleg og ikkje minst høfleg tone. Det ville vore for ille om usaklegheitene og manglande folkeskikk fullstendig skulle ta overhand, og redusere forumet til det reine galehuset, a la Tottenhams Venner.

 

takk for hyggelige ord! Mulig jeg har tykk hud, men egentlig handler dette om at man ikke tar ting på forumet personlig. Jeg kan godt diskutere friskt, og jeg kan godt bli forundret over ordene enkelte bruker, men det fremstår som litt meningsløst og la seg fornærme av dette. For det første bør man alltid forsøke å skille sak og person. For det andre er det vel, med noen unntak, få som kjenner hverandre personlig her på forumet. Og sett i det lyset blir det enda mer meningsløst å ta utsagn på forumet personlig..? Og ja, for all del, det ville vært for ille om vårt forum hadde havnet på tottenham-nivå.

 

hvis referansen kun er epoken med Bergkamp og Henry så skal det noe til å ha et avbalansert forhold til hverdagen. Når det er sagt er det også alltid to sider av en sak. Jeg har ingen enkle løsninger, men på ett eller annet vis må en få ryddet unna det som kommer i affekt samtidig som en beholder en løs tone. Alt må ikke være som en akademisk avhandling for å være seriøst, og alle "one linere" er ikke meningsløse.

 

Klart at de som ble goonere når DB10 og Henry herjet ble rimelig fartsblinde fra starten av! Da blir det vanskelig å venne seg til striskjorte og havrelefse! ;) Enig at det ikke finnes noen enkle løsninger. Og enig at vi ikke må gjøre ting for seriøst! Som skrevet lenger opp, selv om jeg personlig mener dette personfokuset er en feil måte å se fotballkamper på, aksepterer jeg at andre ser det annerledes, om ikke annet i ytringsfrihetens tjeneste. Men selv om dette ikke bør bli en akademisk diskusjon, er det likevel noe med MÅTEN diskusjonen foregår på, og valg av ord. Og for all del, det er viktig at vi alle forsøker å senke skuldrene! En saklig og høflig tone kan godt kombineres med lettere ironi og en munter tone! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...