Jump to content

Everton H, 09.01.10


ted_uh

Recommended Posts

Under de rådende forhold, og den svake kollektive prestasjonen tatt i betraktning, var dette et meget godt/heldig resultat som jeg tror vi skal være svært fornøyde med!

 

Seriegullet ble ikke delt ut efter Chelsea-kampen, ei heller i dag. Personlig synes jeg det lukter mai-gull lang lang vei..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

I dag leverer han faktisk enda værre enn sitt vanlige svake spill. Setter i tillegg både Sagna og Traore i fare med spillet sitt, må være rimelig frustrerede for polakken å se på..

Her er du inne på noe jeg har poengtert før. Noen her inne har ment at man skal støtte Almunia og gi han nye sjanser. Men når man gjør det, hva er det egentlig da man gjør med Fabianski????

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å bli litt engstelig for resten av sessongen, det er to ting som kan få meg til å føle meg trygg igjen; Gi Fabianski sjansen og ikke minst at Wenger må ut på shopping-tur. Vi må ha en tryggere sisteskanse som kan kommunisere med resten av laget. Jeg vil tørre og påstå at vi har en av PL's topp 5 dårligste keepere.

 

Og hvis Denilson nå har slått opp sin ryggskade, kan han fort få en del uker på sidelinjen. Da begynner det plutselig å bli tynt i rekkene, og ingen ordentlige spillere som kan steppe inn og gjøre en god innsats. Vi har Eastmond, men han blir for uerfaren og det blir for dristig og satse på en slik unggutt. Spissene våre bli altfor puslete, og jeg ser ikke helt meningen med å slå så mange innlegg, når sjansen for å score er ekstremt lav. Så jeg håper at Wenger skjønner at vi må begynne å handle, hvis vi skal begynne å kjempe om trofeer. En klassespiss, en DM med muskler, og som kan hjelpe forsvaret og la Fabianski få sjansen, så tror jeg at vi kommer oss på sporet igjen.

 

Det ble et litt negativt innlegg, men jeg måtte bare få det ut. Rosicky sin scoring satt langt inne, og den var ekstremt viktig. Ekstrem forskjell på 0 og 1 poeng idag.

 

Proud to be a gooner..

Link to comment
Share on other sites

Dette var ille. Jeg skjønner seriøst ikke hva Traore gjør i denne klubben. Fyren gjør tabbe etter tabbe. Greit nok om han hadde hatt et par dårlige inngrep, men fyren er helt krise! Konstant feilposisjonert, blir lett rundet av Donovan(!) og begynner å klage og grine som en liten unge ved flere anledninger.

 

Jeg er helt enig i at han hadde en veldig dårlig kamp i dag, men han er et stort talent. Jeg har lenge vært skeptisk til hans plasseringsevne og syns han har bedret seg helt enormt i år. Idag falt han dessverre tilbake til gamle synder.

 

Det vi ikke skal glemme er at han har mange ekstremferdigheter. Han er kjemperask, han orker enormt mye og han legger glitrende innlegg. Gibbs er en mer intelligent spiller, men har ikke de samme ekstremferdigheter som Traore. I Traore ser jeg vår fremtidige førstevalg. Han er ung og i forsvar er det ekstra viktig med rutine.

 

Han er ung og unge spillere er ofte mer ustabile enn mer rutinerte spillere. Se på Ramsey, glitrende på sitt beste, dårlig på sitt verste. Akkurat slik er Traore også og jeg har tro på begge to.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til fotballverden. Ja, når vi spiller hjemme så forventer vi alltid 3 poeng, og det er heller ingen unnskylding idag heller. Men som sagt er 1 poeng bedre en 0.

 

Enig med at Eduardo er alt for dårlig. Hva har skjedd med han ?

 

Jeg synes Eduardo var mye bedre enn Arshavin i dag. Når Vela kom inn var jeg nesten sikker på at Arhavin skulle av, men Wenger hadde sikkert troen på at Arshavin skulle gjøre noe magisk ....

Link to comment
Share on other sites

Hva kan grunnet til at alle utpå der idag spiller seg til 2-3 på børsen. Hadde tenk å begynne med at Almunia ikke hadde vært vår dårligste idag, men så presterer han å komme ut på slutten der...Hva i H............ er det med den mannen?? Han er jo nå så inne i granskauen talentløs, og jeg blir direkte provosert å se på doplignende trynet hans etter feil på feil på feil på feil...Ser jo helt uanfektet ut. Hvis ikke Wenger ser snart å få ut den fyren fra laget vårt...Ja da lurer jeg virkelig på hva som er galt....Kan Almunia være i familie med Kroenke og det er han som gir oss store summer for å la han spille? Noe må det i hvertfall være, for den sløvingen der har virkelig ikke noe ute på en bane å gjøre. Ikke på løkka utenfor huset mitt er han velkomme eigang! Men nok om KJEGLA som en annen her så passende har beskrevet han som( Selv om jeg tror ei kjegle er bedre, den ville i hvertfall ikke rusa ned egne spillere)

 

Kampen idag var jo helt horribel, jeg satt og håpte på en avlysning ute i andre omgang. For jeg kan virkelig ikke huske sist jeg så ett så totalt uinteressert Arsenal lag gå på banen. Så det med en gang. Virket som de tenkte mer på å få kampen over og komme seg inn. Og Arshavin hadde jeg forventet meg mer av idag, dette burde jo vært vant klima for han, men neida...Ikke han heller.

 

Det eneste posetive jeg kan få ut fra denne kampen er at Wenger virkelig må se at der er behov for nye spillere. Denilson har ingen sjangs til og skulle erstatte Song, og foran, Arshavin er ingen spiss, og jeg personlig synes ikke han har hatt noen spesielt god sesong. Blir mer å mer redd for det andre sier, at han ikke ser for seg en veldig lang karriere i Arsenal, men dette blir bare spekulasjoner.

Sagna må jo være den dårligste i hele premier leauge på innlegg, har tenkt på det i hver kamp de siste ukene, han treffer jo i 9 av 10 forsøk førsteforsvareren. Der har han noe å lære av Traore, selv om sistnevte nok har langt igjen å gå på det defansive. Hva holdt han på med på slutten der???Virket jo som han fikk ett tourrets anfall, trodde det bare var Tim Howard på banen idag som hadde det.

 

Eduardo virker det på meg som helt har mistet killerinnstinktet han hadde før skaden, og jeg ser virkelig ikke noen storscorer i han. Diaby var i store deler av kampen idag tilbake til den gamle seg, med å stoppe spillet og ta en og to og tre touch for mye.

 

Alumina, jeg vet jeg har sagt sikkert alt for mye, men hjelpe meg. Jeg greier bare ikke å la være....Hvordan den mannen har fått seg en karriere som keeper, og hvordan i alle dager han har havnet i klubben vår...Det kan jeg bare spekulere i...Er fan av konspirasjonsteorier og med den mannen er det mange....Alt han blander seg inn i blir katastrofe. Og hvordan er det mulig å sitte på ræva før Pienaar i det hele tatt har prøvd på noe???Nei si hva dere vil om å støtte spillerne, jeg støtter laget Arsenal, og til Arsenals beste så forsvinner han LAAAAANGT vekk fra Emirates. Eller vent litt, han er hjertlig velkommen på WHL. det hadde vært noe å smile av...

 

Tragisk kamp!

 

 

PS: Ben Elfen. Jeg har ett spørsmål. Alle vet du har rett angående Almunia, men kan du være så grei å bare drite i og diskutere han så slipper jeg og lese navnet hans så alt for mye, gir meg dårlige vibber vær gang...Bare ett spørsmål.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Her er du inne på noe jeg har poengtert før. Noen her inne har ment at man skal støtte Almunia og gi han nye sjanser. Men når man gjør det, hva er det egentlig da man gjør med Fabianski????

da foreslår vi at wenger bruker fabianski, og sender almunia til namsos eller trondheim til sin kompis kim :unsure:

spøk spøk spøk (litt)

 

almunia burde vært benket for lenge siden. stuart taylor, richard wright og alexander manninger holder mye høyere nivå.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke ord på hvor skuffet jeg er nå..

Forsvaret vårt var rett og slett elendig i denne kampen.

Traore sammen med Almunia spiller horribelt. Almunia er jo helt tullete, hva tenker han egentlig med?

Rosicky hever laget noen hakk, men jeg vil si at det er også han som forårsaket 2. målet til Everton. Men han gjør det godt igjen med å score på overtid.

Denilson funker dessverre ikke som defensiv midtbane. Så ikke bra ut det som skjedde med han heller.

Diaby spiller bra i 3 minutter av kampen. Arshavin er litt av og på, gjør gode ting av og til.

Dette resultatet satte en liten stopper i håpet om seriegull, men jeg har fortsatt troa!

Nå gjelder det og slå hardt tilbake å vinne det meste framover!

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Dette var elendig!

 

Greit nok at man får slike resultater enkelte ganger, problemet hvordan vi "klarer" dette. Ikke mange som får godkjent og for meg er dette nok et bevis på at vi aldri i livet holder helt inn. Skal dog nevnes at jeg aldri hatt den helt store troen denne sesongen.

 

Akkurat nå funderer jeg på hvem Arsene Wenger henter inn. Jeg ser helt behovet for nytt blod, men frykter samtidig at null niks skjer på overgangsmarkedet. Bare ved å se på innbytterbenken i dagens kamp, så skjønner man at dette ikke holder.

Link to comment
Share on other sites

Dette var ille. Jeg skjønner seriøst ikke hva Traore gjør i denne klubben. Fyren gjør tabbe etter tabbe. Greit nok om han hadde hatt et par dårlige inngrep, men fyren er helt krise! Konstant feilposisjonert, blir lett rundet av Donovan(!) og begynner å klage og grine som en liten unge ved flere anledninger.

 

Og Almunia...Ben Elfen, jeg er helt enig i alt det du har sagt om denne keeperen. Han kommer ut i ingenmannsland hele tiden og presterer til og med å nesten skade egne spillere. Vi er nødt til å få inn en ny keeper.

du må tenke på at traore er 3 valget og har sikkert ikke vært med på så mange voldsomme nedturer som i dag...

 

skjønner meg ikke på de fleste her, Idioter alle sammen.. bare negative kommentarer hele tiden.. greit at vi var dårlige i dag, men everton ga 150% i dag, dette kommer sikkert av at moyes spikra inn i hodene til spillerne at vi ydmyket dem forige kamp..

 

Fotball er fotball, kan ikke legge skylden på 1 spiller.. Laget "tapte" i dag som ett lag!

 

Almunia har gjort rare ting i maange kamper nå, wenger må få opp øynene og bytte han ut..

Jeg ser ikke for meg at Eduardo blir en typisk arsenal spiller, så håper wenger kjøper inn en spiss ganske snart... og etter det tragiske som skjedde med togo så håper jeg virkelig afrikamesterskapet blir avlyst og song vender hjem, merker at han er en VELDIG viktig brikke både offensivt og deffansivt for oss...

 

Gutta må skjerpe seg MENTALT, og ikke minst prestere bedre i kamper når det gjelder.. Vi må tenke litt positivt til neste kamp, Fabregas er vell tilbake og wenger har peppret gutta med sine visdomsord..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å bli litt engstelig for resten av sessongen, det er to ting som kan få meg til å føle meg trygg igjen; Gi Fabianski sjansen og ikke minst at Wenger må ut på shopping-tur. Vi må ha en tryggere sisteskanse som kan kommunisere med resten av laget. Jeg vil tørre og påstå at vi har en av PL's topp 5 dårligste keepere.

 

Og hvis Denilson nå har slått opp sin ryggskade, kan han fort få en del uker på sidelinjen. Da begynner det plutselig å bli tynt i rekkene, og ingen ordentlige spillere som kan steppe inn og gjøre en god innsats. Vi har Eastmond, men han blir for uerfaren og det blir for dristig og satse på en slik unggutt. Spissene våre bli altfor puslete, og jeg ser ikke helt meningen med å slå så mange innlegg, når sjansen for å score er ekstremt lav. Så jeg håper at Wenger skjønner at vi må begynne å handle, hvis vi skal begynne å kjempe om trofeer. En klassespiss, en DM med muskler, og som kan hjelpe forsvaret og la Fabianski få sjansen, så tror jeg at vi kommer oss på sporet igjen.

 

Det ble et litt negativt innlegg, men jeg måtte bare få det ut. Rosicky sin scoring satt langt inne, og den var ekstremt viktig. Ekstrem forskjell på 0 og 1 poeng idag.

 

Proud to be a gooner..

Påstanden om at MA er blant PLs bunn 5 stemmer: Cech, van der Saar, Reina, Friedel, Gomez, Given, Schwarzer, Gordon, Green, James/Begovic, Sørensen, Howard, Kirkland, Jaaskelainen er bedre. Hart og Robinson litt mer i tvil, men de er nok bedre de også. Almunia er helt på bunn med Myhill, Jensen, Hahnemann

 

da foreslår vi at wenger bruker fabianski, og sender almunia til namsos eller trondheim til sin kompis kim :unsure:

spøk spøk spøk (litt)

 

almunia burde vært benket for lenge siden. stuart taylor, richard wright og alexander manninger holder mye høyere nivå.

Hiv på Graham Stack, Rami Shabaan, Alan Miller, Vince Bartram og Lee Harper også...

Link to comment
Share on other sites

Dette var elendig!

 

Greit nok at man får slike resultater enkelte ganger, problemet hvordan vi "klarer" dette. Ikke mange som får godkjent og for meg er dette nok et bevis på at vi aldri i livet holder helt inn. Skal dog nevnes at jeg aldri hatt den helt store troen denne sesongen.

 

Akkurat nå funderer jeg på hvem Arsene Wenger henter inn. Jeg ser helt behovet for nytt blod, men frykter samtidig at null niks skjer på overgangsmarkedet. Bare ved å se på innbytterbenken i dagens kamp, så skjønner man at dette ikke holder.

 

Joa, men nå var ikke spillere som Fabregas og Song med. Også spillere som Van Persie og Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

 

skjønner meg ikke på de fleste her, Idioter alle sammen.. bare negative kommentarer hele tiden.. greit at vi var dårlige i dag, men everton ga 150% i dag, dette kommer sikkert av at moyes spikra inn i hodene til spillerne at vi ydmyket dem forige kamp..

 

Fotball er fotball, kan ikke legge skylden på 1 spiller.. Laget "tapte" i dag som ett lag!

 

Gutta må skjerpe seg MENTALT, og ikke minst prestere bedre i kamper når det gjelder.. Vi må tenke litt positivt til neste kamp, Fabregas er vell tilbake og wenger har peppret gutta med sine visdomsord..!

Hvorfor gir ikke vi 150%? Dette var en kamp som kunne dytte oss helt opp i ryggen til chelski, men vi roter det til som vanlig pga laber innsats.

Hvilke unskyldninger faar vi servert denne gangen?

Link to comment
Share on other sites

Påstanden om at MA er blant PLs bunn 5 stemmer: Cech, van der Saar, Reina, Friedel, Gomez, Given, Schwarzer, Gordon, Green, James/Begovic, Sørensen, Howard, Kirkland, Jaaskelainen er bedre. Hart og Robinson litt mer i tvil, men de er nok bedre de også. Almunia er helt på bunn med Myhill, Jensen, Hahnemann

Hiv på Graham Stack, Rami Shabaan, Alan Miller, Vince Bartram og Lee Harper også...

 

 

Det er en fornærmelse, han er DESIDERT den dårligste. Hadde byttet han gladlig med alle nevnte...og sikkert 1000 unevnte....

Link to comment
Share on other sites

Påstanden om at MA er blant PLs bunn 5 stemmer: Cech, van der Saar, Reina, Friedel, Gomez, Given, Schwarzer, Gordon, Green, James/Begovic, Sørensen, Howard, Kirkland, Jaaskelainen er bedre. Hart og Robinson litt mer i tvil, men de er nok bedre de også. Almunia er helt på bunn med Myhill, Jensen, Hahnemann

Hiv på Graham Stack, Rami Shabaan, Alan Miller, Vince Bartram og Lee Harper også...

lurer på om det er mulig å få overtalt lukic til et comeback? trist...

 

nei, nå er vi stygge her. frustrasjonen er jo naturlig, men vi får bare glede oss til neste kamp, og se med nysgjerrighet frem til hvilke 3 spiller wenger henter til arsenals alt for magre stall. en kompis av meg er evertonfan, og han var godt fornøyd med almunias innsats. han var også glad for at diaby viste gamle egenskaper som å løpe ballen rett i beina på motspillere. blir voldsomt kjedelig greier når voksne supportere av motstanderlaget har arsenalspillere å glede seg over...

 

frey

cambiasso

dzeko

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dårlig kamp av oss - og man ser at vi mangler de faste spillerne som løser slike kamper. Fabregas, Bendtner, RvP spesielt. Men jaggu er det ikke så ille som folk her skal ha det til. Almunia er dårlig - det har vi visst lenge. Traore er 3. valg på backen, selvsagt vil han være usikker? Pluss at han akkurat er tilbake fra skade.

 

Arshavin er mildt sagt borte nesten hele kampen, men det skyldes at han får mye dårlig å jobbe med - om noe i det hele tatt.

 

Men hvordan kan folk si at det ikke er sjanse for gull enda? Hvis vi taper 4 på rad nå, mot Villa, united, chelsea og liverpool - DA er det tapt. Men frem til de kampene er ferdig er det like åpent som red light district i amsterdam.

Ja vi trenger å kjøpe, det har tilogmed Wenger innrømma. Men hva forventer folk? Vi har så sykt mye skader, og man kan ikke kjøpe spiller på spiller fordi vi er uheldige med skadene. Måte på hvor mange ekstra man skal ha pr plass.

 

Men en generell ny "ryggrad" hadde ikke gjort noe - Keeper, god backup på stopperplass, ny midtbanespiller som kan støtte Song - Også må vi begynne å bruke Rosicky i Fabregas sin rolle.

 

 

Men ikke svartmal alt. Man kaller det "diskutere" etc. Men det er rart å se hvordan folk her skifter mening fra kamp til kamp.

Link to comment
Share on other sites

Hart og Robinson litt mer i tvil, men de er nok bedre de også. Almunia er helt på bunn med Myhill, Jensen, Hahnemann

 

Hart er i alle fall kneppet hvassere enn El Loco, og for å være dønn ærlig er jeg ikke overbevist om resten av navnene heller.

 

Desverre var det for mange som ikke møtte opp samtidig i dag, ikke bare Blondie.

Link to comment
Share on other sites

Vi klarer heldigvis å karre oss til et poeng på overtid. Vi fortjente heller ikke mer enn et poeng i dag.

Det var ikke mye som stemte i dag, vi mangler rett og slett for mange nøkkelspillere. Og i tillegg var jo ikke

forholdene optimale. Har aldri sett en sånt snøvær i England. Har det også preget treningene den siste uka?

 

Det virket i alle fall sånn, eller jeg håper det, for det var et Arsenal i 1.gir vi så. Vi fikk meget sjeldent noe tempo på ballen. Her må det jobbes!

 

Håper kulda slipper taket til neste kamp..

Link to comment
Share on other sites

Eduardo virker det på meg som helt har mistet killerinnstinktet han hadde før skaden, og jeg ser virkelig ikke noen storscorer i han.

Trenger en sentral midtbanespiller og en SPISS. Eduardo er ræva.

Enig med at Eduardo er alt for dårlig. Hva har skjedd med han ?

 

Ehh... Ja hva var det igjen? Åååå nå kom jeg på det! Han er i ferd med å gjøre comeback fra en av de værste skadene i fotballhistorien. At dere ikke er i stand til å se at han blir bedre og bedre for hver kamp får være deres probem. Men jeg blir veldig flau på deres vegne over at dere forventer at han skal være 100% så pass kort tid etter. Når dere i tillegg klarer å kritisere han på en dag som dette der han er den mest positive av de offensive spillerene og gjør sine saker meget bra med bla. en god assist skjønner jeg virkelig ikke hva det er dere prater om.

 

Heldigvis kan jeg ta det med ro for Wenger har stor tro på ham og det ville ikke overaske meg mye om Eduardo kommer tilbake som en bedre spiller enn vi noengang har sett ham. Helt der oppe med Henry er mitt stalltips.

Link to comment
Share on other sites

Punkt 1:

Uten Song så kan vi ikke ta oss råd til å sende opp stopperne i angrep. Hele den tiden vi har hatt Song på defensiv midtbane så har han lagt seg ned som stopper når enten Gallas eller Vermaelen har gått opp. I dag så vi at vi hadde problemer med det og det er forferdelig å se på. Blir rett og slett uvell når jeg ser hvordan vi blir kontra i senk.

 

Vi kommer sterkere tilbake i neste kamp!

Link to comment
Share on other sites

Mine venner, jeg har noe å dele med dere, vi har faktisk PL dårligste keeper!

 

Støtter den! Han burde definitivt gjort bedre på 2-1 scoringen til Everton han satt seg ned på ræv akkuratt som han hadde en dass bak seg og han skulle drite. En keeper skal stå når det kommer en mot en. Han er på bærtur flere ganger dårlig i feltet og ikke minst dårlige avleveringer :angry:

 

Men i dag var det ikke bare Almunia så var RÆVA! Hele lager var RÆVA!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...