Jump to content

Burnley B, 16.12.09


ted_uh

Recommended Posts

burnley-ARSENAL

turf moor, onsdag 16. desember klokka 20:45

Canal + sport 1

(obs: det står på canal+ sine sider at også spurs-Man C. skal visast på canal+ sport 1 frå kl 20:55)

 

vanskelig bortekamp mot sterkt heimelag.

 

siste ligakampar mot burnley:

 

ingen siste 5 sesongar.

I fjor slo Burnley oss ut av ligacupen i kvartfinala, men vi tok oss greit av dei i fa-cupen med 3-0 på emirates.

 

burnley har gjort det betre enn forventa i sin første PL-sesong, med 18 poeng på 16 kampar, 17 av desse poenga har dei tatt på heimebane. Dei har kun tapt 1 heimekamp, og bl.a slått Man Utd.

 

siste 5 kampar for burnley:

fulham H, 1-1, elliott

portsmouth B, 0-2

west ham B, 3-5, fletcher 2, eagles. Her låg dei under 0-5 før det vart nokre trøstemål på slutten.

aston villa H, 1-1, caldwell

man city B, 3-3, alexander, fletcher, mcdonald

 

startoppstilling forrige ligakamp (mot fulham): jensen, mears, carlisle, caldwell, jordan, eagles, alexander, bikey, blake, elliott, fletcher

 

Arsenal 5 siste kampar:

Liverpool B, 2-1, sjølvmål, Arshavin

olympiakos B, 0-1 (CL)

stoke H, 2-0, arshavin, ramsey

Man City B, 0-3 (ligacup)

Chelsea H, 0-3

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: almunia, sagna, gallas, vermaelen, traore, denilson, song, cesc, walcott, nasri, arshavin

 

traore fekk ein strekk på slutten av kampen mot liverpool, så det blir vel silvestre på venstre back.

Håper igjen på at Fabianski får prøve seg i staden for Almunia, men det skjer vel ikkje.

 

Blir spennande å sjå kva gutta klarer å få til på sure, kalde turf moor. Trur dessverre at vi ikkje klarer meir enn uavgjort.

 

Resultattips: 1-1, FM: arshavin.

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

(obs: det står på canal+ sine sider at også spurs-Man C. skal visast på canal+ sport 1 frå kl 20:55)

 

Det var en diskusjon rundt dette på vgd, og ifølge en oversikt hos Canal+ er det visstnok slik at Burnley - Arsenal blir vist på Canal+ Sport 1, mens Spudz - Sjeik City blir vist på Canal+ Sport HD

Link to comment
Share on other sites

Blir en veldig spennende kamp mot et veldig fysisk lag som Burnley. Det er jo et lag som vi skal slå, men som sagt så er det mot disse lagene særlig på bortebane vi som oftest sliter mot. Burnley er jo to forskjellige lag når de spiller på hjemmebane og bortebane. De har jo slått Man u fortjent eller ikke, så det kommer til å bli en tøft kamp. Da håper jeg at Wenger ikke starter med spillere som Walcott(ikke imponert) og denilson (som blir alt for veik i duellene), og erstatte han med Diaby. Håper også at Arshavin spiller som venstre\høyre kant, det er jo ikke vits at han spiller som spisshelt aleine mot sterke midtstopper. Arshavin gjorde ikke en bra kamp, hvis man skla ta vekk målet. Tør ikke å sette en formasjon ennå, i og med at vi får vel vite om skader osv imorra fra Arsene Wenger

 

Go Gunners !

Link to comment
Share on other sites

Herlig og slippe å vente en hel uke til neste kamp :P

Dette blir en utrolig tøff kamp, vi sliter jo ofte mot lag som dette.

Men jeg tror vi klarer det, selv om det blir tøft.

Jeg mener vi må stille med et så fysisk sterkt lag som mulig i denne kampen.

Veldig synd at Traore ble skadet, jeg syns han har spilt bedre og bedre.

Noen som vet hvordan det gikk med Arshavin?

Tror vi tar en 1 - 2 seier. Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Silvestre

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Nasri-Arshavin-Vela

Link to comment
Share on other sites

Da håper jeg nesten på Diaby pga fysikken. For her må det kjempest for å få med seg 3 poeng.

 

Håper også på Diaby, virket veldig rusten mot Liverpool, men mot Burnley er det godt å ha en spiller som Diaby. Føler uansett at Ramsey ikke fungerer sammen med Cesc, siden de løper i veien for hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Nyopprykka lag på bortebane. Huff. Tradisjonen tro sier 1-1.

Skal vi ha noe som helst å gjøre i toppen så er dette tre poeng uten diskusjon, men Burnley viser at de ikke skal tas lett på hjemme på Turf Moore. Greit å ha midtukekamper i Premier League også. :)

 

Håper på at dette laget viser hvordan et topplag skal banke Burnley.

Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Silvestre

Fabregas-Song-Ramsey

Nasri-Arshavin-Walcott

 

Sliter vi kan vi sette innpå Diaby for å få litt mer styrke på midtbanen. Velger å gi Walcott en sjanse til, men hvis ikke så setter vi innpå Vela og lar Walcott få en uke på reservelaget.

 

0-4. FM: Cesc

Link to comment
Share on other sites

Viss me ikkje vinn denne, forsvinn gleden over sigeren mot Liverpool og me er tilbake til der vi var før helga. Altså må me vinna i morgon! Antar at Silvestre og Diaby kjem inn for henholdsvis Traore og Denilson, og trur me stiller forsterka etter det. Fysikken deira vert viktig mot eit fysisk Burnley-lag. Trur ikkje dette er kampen for Ramsey..

 

Fabianski (lov å håpa)

Sagna - Gallas - Vermaelen - Silvestre

Song

Diaby - Fabregas

Walcott - Arshavin - Nasri

 

Håpar Walcott no får ein skikkeleg moglegheit til å spele seg inn i laget. Han har fått mykje kritikk etter dei 2 siste kampane (delvis fortjent). Mange tviler på han, men faktum er at Walcott aldri(?) har fått tillit over tid (mykje grunna skader), derfor håpar eg han no får sjangsen..

Link to comment
Share on other sites

Da er det klar for midtukekamp! Jeg håper vi kan få i gang vårt spill fra første spark på ballen og kontrollere kampen. Burnley kommer ikke til å gi oss noe gratis så det blir viktig å la de løpe fra seg litt rådamp og jage ball. Tipper på 1-3 :) Håper dette laget stiller til start i morgen.

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Verminator-Traore

 

Diaby-Song-Fabregas

 

Nasri-Arshavin-Walcott

 

Ja jeg mener Traore bør få spille. Syns han forbedrer seg for hver kamp. Jeg mener også Walcott bør starte. Jeg er fortsatt av den oppfattning at han kan bli så god han selv vil. Gutten er tross alt bare 20 år. Resten av laget trenger vel ikke argumentasjon :)

 

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Da er det klar for midtukekamp! Jeg håper vi kan få i gang vårt spill fra første spark på ballen og kontrollere kampen. Burnley kommer ikke til å gi oss noe gratis så det blir viktig å la de løpe fra seg litt rådamp og jage ball. Tipper på 1-3 :) Håper dette laget stiller til start i morgen.

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Verminator-Traore

 

Diaby-Song-Fabregas

 

Nasri-Arshavin-Walcott

 

Ja jeg mener Traore bør få spille. Syns han forbedrer seg for hver kamp. Jeg mener også Walcott bør starte. Jeg er fortsatt av den oppfattning at han kan bli så god han selv vil. Gutten er tross alt bare 20 år. Resten av laget trenger vel ikke argumentasjon :)

COME ON YOU ARSENAL!!!

 

Dessverre er Traoré skadet.

 

Armand Traore

December 15

Armand Traore has been sidelined by the hamstring problem that forced him off in the closing stages at Anfield on Sunday and will miss the trip to Burnley.

 

Ellers er jeg enig i laget, bortsett fra at enten Eboué eller Silvestre spiller på venstrebacken istedet for Traoré, og Vela kanskje får sjansen ovenfor Walcott som hadde en liten "knock" fra Liverpool kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vi tapte mot Manu, City, Chelsea og Sunderland, men det er uavgjorten mot West Ham som ergrer mest. Ikke bare det at vi ledet 2-0, men så utrolig svake West Ham er i år, så er det rett og slett elendig å ikke vinne der.

Denne kampen er en vi SKAl vinne, og vi må ikke gjemme oss bak at Burnley har gjort det bra hjemme. Vi skal slå de uansett.

Link to comment
Share on other sites

Vi tapte mot Manu, City, Chelsea og Sunderland, men det er uavgjorten mot West Ham som ergrer mest. Ikke bare det at vi ledet 2-0, men så utrolig svake West Ham er i år, så er det rett og slett elendig å ikke vinne der.

Denne kampen er en vi SKAl vinne, og vi må ikke gjemme oss bak at Burnley har gjort det bra hjemme. Vi skal slå de uansett.

Agree.

 

Tar vi ikke 3 poeng mot et nyopprykket lag, så har vi ikke noen sjanse på ligagullet.

Link to comment
Share on other sites

Manchester United er ute av gullkampen med andre ord?!

Nei, på ingen måte. De tapte jo mot dem i 2. serierunde. Vinner ikke vi imorgen såpass langt ute i sesongen hvor vi liksom skal ha fått maskineriet i gang, da er det litt verre med et tap mot Burnley. Og ihvertfall siden United nå tok 3 poeng i dag, og Chelsea kan gjøre det samme i morgen. Da er borteseieren mot Pool betydningsløs i mine øyne skulle kampen imorgen ende med noe annet enn 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

For å si det på en grusom måte, det er ingen som blir overrasket hvis vi IKKE får 3 poeg borte mot Burnley. Vi er favoritter ettersom vi tok e sterk seier borte på Anfield, ellers blir det en velidg vanskelig kamp. Det er egentlig nå vi må vise at vi er det laget som virkelig skal kjempe om gullet. Deilig å ha Eboue tilbake, da kan vi to rutinerte backer.

 

Håper på dette laget :

 

Fabianski (blir vel Almunia )

 

Eboue - Verminator - Gallas - Sagna

Diaby - Song - Fabregas ( Der song spiller som DM, og Diaby kriger litt oppover banen, og fabregas slår silke passningene)

Arshavin - Eduardo - Vela

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag mot Burnley:

 

Almunia

 

Lushny - Stepanovs - Cygan - Vivas

 

Helder - Selley - Faxe Jensen - Boa Morte

 

Jeffers - Aliadiere

Takker for tilliten! foretrekker forøvrig å spille venstrekant heller.

 

Ville nok valgt Jimmy Carter på vingen istedenfor Boa Borte, og Stephen Hughes inn for faxe, da dansken og Ian Selley blir litt for like i spillestilen.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 15 2009, 08:44 PM) 183108[/snapback]

Dessverre er Traoré skadet.

 

Armand Traore

December 15

Armand Traore has been sidelined by the hamstring problem that forced him off in the closing stages at Anfield on Sunday and will miss the trip to Burnley.

 

Ellers er jeg enig i laget, bortsett fra at enten Eboué eller Silvestre spiller på venstrebacken istedet for Traoré, og Vela kanskje får sjansen ovenfor Walcott som hadde en liten "knock" fra Liverpool kampen.

Da går jeg for Eboue! Uten tvil :)

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilliten! foretrekker forøvrig å spille venstrekant heller.

 

Ville nok valgt Jimmy Carter på vingen istedenfor Boa Borte, og Stephen Hughes inn for faxe, da dansken og Ian Selley blir litt for like i spillestilen.

 

Jeg ville heller kjørt med fem på midtbanen så det blir plass til playmakeren David Hillier.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...