Jump to content

Burnley B, 16.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Selvfølgelig skal det være rom for meninger på et forum, men det avhenger litt av hvordan dette kommer ut via tastetrykkene.

Oppgulp og usakligheter uten noen form for argumentasjon, er vel noe som burde være nulltoleranse.

 

Jeg er normalt ikke en som er veldig negativ, for jeg nyter livet med Arsenal. Det er oppturer og nedturer, men nå har det nesten vært en himmelsk tid siden Wenger ankom øya.

Likevel kan man bli frustrert, og det var jeg igår.

 

Ikke pga at vi kun fikk 1 poeng i utgangspunktet, men måten hele kampen i alle faser endret fra bra til stryk.

For meg virker det som om det står litt med viljen, og det å blø for drakta som er litt fraværende for øyeblikket. Jeg trodde virkelig at spillerene forstod æren med å spille for Arsenal, etter pausepraten med Wenger på Anfield. Når vi da snur kampen, burde dette være et gigantisk løft for moral, vilje, og motivasjon videre i sesongen. Det er dette som var så sårt i hjertet igår, når denne pep-talken har blitt "glemt" så kort tid etter..... Det er vondt som supporter, når du føler at mange ikke forstår alvoret.

 

Vi spilte meget bra de første 25-30minuttene, og etter det stoppet absolutt alt opp. Vi blir spilt over i løpstyrke, beveglighet, kjemping, og vilje/moral. Dette kan ikke bare skyldes på at Fabregas måtte ut, slik jeg ser det.

Er det så mange spillere som er ute av form, eller hva har skjedd med innsatsen til mange spillere i laget? Tok opp noen spørsmål etter kampslutt igår, så jeg starter ikke på nytt nå.

 

4 poeng på de to siste bortekampene er bra, men vi kunne og burde hatt 6 poeng om man ser de første 25minuttene igår.

 

Jeg har tro på at dette snur, for de neste 7 kampene er overkommelige. Kan vi spille på oss selvtilitt, vilje, moral, og innsats......; ja da er vi med i toppen til en viktig vårsesong.

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Gårsdagens kamp bar tydeleg preg av eit usikkert Arsenal lag som vart enno meir usikre når Fabregas måtte forlate bana med skade i fyrste halvleik.

Bakerst på bana ein usikker Almunia som ikkje skapar ro i bakre rekker med sine usikre involveringar. Med litt utur kunne me fått enno eit mål i fleisen. Framover på bana er det fleire spelarar som ikkje er ven med ballen. Theo er langt unna kampform og det seier litt om utvalget når han må starte kamper på dette nivået. Kampen syner og kor mykje me saknar både RvP og NB framover på bana. Når ein ser på laget sin skadesituasjon siste månadane så kan ein forstå at det ikkje er enkelt for Wenger. Eg vil ikkje spekulere for mykje i kva spelarar som må selgjast, for etter mi meining bør me forsterke utan å selge spelarar.

 

Me treng: Ny keeper eller gje Fabianski sjansen. Ein midtbanekrigar som kan gje litt juling på midten og ein etablert spiss.

Gje meg gjerne: Igor Akinfeev, Patrick Vieira og David Villa, blir Villa for dyr kan Carlton Cole vere ei nødløysing. Ulempa med han er at han er skadeutsatt. Eit anna alternativ framover er Romelu Lukaku, men han er berre 16 år.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de jeg har blitt kjent med via mine turer rundt omkring var blandt de som buet Eboue av banen nei. Husker jeg snakket med dem første gangen jeg var over etter dette skjedde, og spurte om dette. De hadde absolutt ingen ting til overs for de supporterne som gjorde dette.

 

Som jeg skrev i innlegget mitt, innrømmer jeg at jeg var en veldig pessimistisk person tidligere, men at dette faktisk har snudd, etter at jeg har gjort disse bekjentskapene. Jeg har fått ett helt annet syn på ting og tang kan man si.

Jeg har aldri sagt at jeg ønsker at en spiller skal spille dårlig. Jeg har sagt at jeg ikke tror Fabianski er god nok for laget. Og hvis det er spilletid som skal til for at folk skal skjønne dette, så får det bare være. Ifølge mange her inne, har vi jo ikke sjanse på ligagullet uansett, så da burde jo ikke dette være noe problem.

 

Dette handler ikke om å vinne en diskusjon. Men det er vel kanskje derfor du her inne? For å vinne diskusjoner?

 

Jeg prøver heller ikke å belære noen. Jeg sier hva jeg mener om all negativiteten som er her inne.

 

Kjenner også jeg begynner å bli dritt lei av å ha den samme diskusjonen med deg om igjen og om igjen.

 

helt sikkert noen som er lei av både deg og meg :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe...dette er første gangen jeg har hørt om noen som savner den pessimistiske Kim :)

 

Jeg er fortsatt kritisk til mange ting, selv om det kanskje ikke virker sånn. Jeg har bare valgt litt annen måte å uttrykke meg på :)

 

F. eks river jeg meg i håret de gangene Almunia gjør en feil. Men jeg ser liksom ikke helt poenget med å nevne det etter hver eneste kamp. Til og med etter å ha nedsablet Everton 6-1 skulle man kritisere. Almunia er ikke god nok. Du finner nok ikke en eneste person her inne som mener han er god nok. Men jeg har ikke noe behov for å slenge dritt om han til stadighet hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

Så får vi bare håpe at du og jeg kan fortsatt være enig i fremtiden, selv om jeg ikke lenger er den håpløse pessimisten jeg engang var :)

Var vel ikke sånn jeg mente det :P Behøver ikke å være en negativ grinebitter. Men har lagt merke til at du kanskje irriterer deg litt vel mye over visse innlegg. Noen av de kanskje med god grunn :) Men som jeg sa så synes jeg at du er en veldig god debattant med gode innlegg. Så kunne vært intressant å lese hva du selv syntes, istede for å irritere seg over andre :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget spent på hvor du fant påstanden om at jeg skulle kalle Burnley et møkkalag..? :)

 

Se på innlegget mitt èn gang til.... Turf Moor har de gjort nærmest til sitt fort og her vil mange lag slite, utvilsomt.

 

Min store ergelse igår og min store ergelse idag gjelder skadesituasjonen vår. Jeg har ikke gitt opp ligagullet, men jeg tror det blir altfor tøft med konstant et dusin spillere ute. Og dette er forferdelig leit og irriterende. - Og som jeg påpekte igår, feilen er jeg overbevist om ligger i treningsopplegget/skadeforebyggingen. Kampen igår var ikke god og mange spilte på det jevne, de var ikke "dritt elendige", dette er min mening. Utenom Almunia da....

 

Noe jeg tror mange glemmer er at spillerne, så vell som laget, sliter mer enn mange tror på grunn av alle skadene. Det blir hele tiden nye folk å forholde seg til, og omtrent halvparten av laget vårt får konstant småskader. Dermed må de bruke tid på å komme tilbake og sånn blir det på flere spillere uke etter uke...

 

Noe gjøres feil.......

 

Her sjal jeg skvelge kameler karameller og alt annet - jeg har tydeligvis lest noe jeg ikke skal kunne ha lest - eller om jeg har quotet feil på ett vis? Nei ikke vet jeg - Beklager!

 

Enig med deg angående skadeforebygging og treningsopplegg - det lukter svidd av sakene, og man må undre på om noe gjøres meget feil i Arsenal kontra andre klubber. Dette har jeg ingen viten eller kunnskap om, men kanskje noen andre har det?

 

Og som du sier - vi får ikke en samkjørt 11'er å spille med - pga alle skadene. Nye løpsformasjoner, vendinger, innleggstype.. ja det er mye som forandres med 1 enkelt spiller. Og i kampen mot Burnley kunne vi trengt Bendtner og Traore. en sterk hodespiller, og en god innleggsfot.

 

Men nok en gang - beklager! Jeg har nok sett meget meget feil.

 

Trist.

 

Walcott, Almunia, Song, Diaby, Eduardo og Silvestre er så fantastisk dårlige idag at innsatsen til de andre ikke er i nærheten av å veie opp.

 

At Arsenal fortsatt stiller med Almunia i mål er en katastrofe og en hån mot supprterne. 100% idioti å betale noen for å ikke gjøre en dritt riktig.

 

Walcott ser ut som han aldri har rørt en ball før. Da han ble spilt fri på høyresiden inne i 16-meteren og "fyrte" av et håpløst innsideskudd 40 meter over mål, burde han fulgt opp med å løpe rett i garderoben mens han ga signal til bytte.

 

Vi vinner så og si ikke en eneste duell eller andreball gjennom hele kampen, da sier det seg selv at det blir vanskelig å vinne, selv mot et møkkalag som Burnley

Og der fant jeg det :)

Link to comment
Share on other sites

Men jeg ser liksom ikke helt poenget med å nevne det etter hver eneste kamp.

 

Dette er jo egentlig essensen i hele denne diskusjonen. Det er menneskelig å feile og det er derfor litt meningsløst å HELE TIDEN påpeke hver eneste individuelle feil. Det er mer konstruktivt å påpeke de KOLLEKTIVE svakhetene. Dette har MYE større betydning for kamputfallet enn individuelle ferdigheter når det kommer til stykket. Fotball er tross alt et lagspill. Arshavins kunstverk ble stående som selve symbolet på Arsenals seier på Anfield og er det som huskes av folket, men den kollektive innsatsen etter pause var selve FORUTSETNINGEN for seieren. Så kan man naturligvis OVER TID vurdere om den enkelte spiller gjør FOR MANGE feil og bidrar for lite positivt, og om vedkommede egentlig er god nok for laget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...