Jump to content

Burnley B, 16.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Jeg har vært på en del kamper de siste årene, både på Highbury, Emirates, og bortekamper i Europa. På bortekampene i Europa, treffer du stort sett den harde kjernen. Og mitt inntrykk etter å ha blitt godt kjent med mange av disse, er at de har svært lite til overs til "supportere" som til enhver tid skal være kritisk til alt, og som kommer med utskjellinger og karakteristikker av spillerne som ikke hører hjemme noen plass.

 

Jeg har selv vært veldig pessmistisk av meg, noe som de som har vært på dette forumet i noen år garantert har legt merke til. Jeg har også fått høre det flere ganger. Den senere tid, har jeg valgt å ha ett helt annet syn på ting og tang, da jeg har funnet ut at jeg får det mye bedre med å ikke være så pessimistisk og kritisk hele tiden. Mye av dette er grunnet de bekjentskapene jeg har gjort på mine turer over til koksholmen, og på bortekamper i Europa.

 

En ting er at man var kritisk på 60-tallet. Da var Arsenal regelrett ett dårlig lag. Dagens Arsenal hører til i den ypperste eliten i Europa. Vi spiller Champions Leauge hver sesong. Vi har vært inne i topp 4 i hele Wenger's tid som manager. Likevel skal vi klage, kritisere og slenge dritt om egne spillere. Det vitner om supportere som har blitt alt for bortskjemte.

 

At dagens supportere er bortskjemte er jo akkurat det jeg også antydet. Jeg bare påpekte at det også har vært sutring tidligere, mer eller mindre velbegrunnet. Men jeg er enig med deg at vi har sett en endring blant den trofaste fan-basen under Wenger. De som har vært med en stund har lært seg å sette ting litt mer i perspektiv. Vi som er vokst opp på slutten av 60-tallet og opplevd både 70- og 80-tallet vet å sette pris på den underholdende fotballen Wenger har gitt oss. Og at vi gjør dette skyldes ihvertfall delvis at vi har sett hvor dårlig det KAN være. Så totalt sett er vel Wenger det beste som noen gang har skjedd klubben vår. Det er synd ikke Arsenal under Wenger har fått flere pokaler enn de har gjort ut av all den kunstneriske fotballen, men setter man ting i perspektiv bør vi kanskje likevel være rimelig happy, tross alt. Nå har vi i hvertfall et lag som pleier å gi oss litt god underholdning, og som sånn sett gjør oss litt mer glade i hverdagen. Så ja, jeg er enig i at vi alle bør klage mindre, og heller forsøke å fokusere mer på de positive tingene.

 

Når det er sagt, må det være lov å være kritisk. Men det har kanskje noe med MÅTEN man er kritisk på? Surmaget, tendensiøs, eller helt urimelig kritikk som et utslag av frustrasjon der og da er ikke særlig konstruktiv, og tilfører vel heller lite. En gjennomtenkt kritikk, der man evner å sette ting i perspektiv er derimot helt på sin plass, noen ganger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Chelsea sleit nok en gang uten Essien. Han er fortsatt ute i et par kamper, samt at han er ute under ACN. De er kun 5 poeng foran oss dersom vi vinner hengekampen vår. Det er mulig å ta igjen med tanke på at vi ikke engang har spilt halvparten av kampene. Det er liten tvil om at lagene rundt oss kommer til å gå på overaskende poengtap.

 

Dermed er det viktig at vi gjør jobben vår. Flere her, inkludert meg, har ment at Fabregas og van Persie ikke er uerstatterlige. Nå får vi se hvordan den påstanden holder. Ramsey har ikke vært på topp i lag med Fabregas på midten, men i Fab sin rolle føler jeg meg sikker på at han kan gjøre en god jobb. Bare se på hvor god han er for Wales! Dessuten kan Nasri brukes i den posisjonen, men han tror jeg blir brukt lenger framover.

 

Vela og Dudu lider begge av det samme: De trenger et mål. Dersom Dudu hadde scort på en av kjempesjansene sine mot Spurs, er jeg sikker på at han ville ha scort minst 3 til før denne kampen. Vela sliter med det samme. For alt vi vet kan det hende at begge scorer mot Hull. Da er jeg sikker på at flyten vil begynne å komme tilbake. Greit nok at vi sliter i mange dueller, men det generelle spillet vårt har ikke vært så bra. Det tror jeg det bare er spørsmål om tid for blir bedre igjen.

Link to comment
Share on other sites

men jeg synes det er morsomt å diskutere fotball.

 

Det er absolutt morsomt å diskutere fotball. Du nevner kompisen din som ler av de de som forsvarer spillere her inne. Jeg antar at du er av samme oppfatning som han. Hvis det ikke hadde vært noen her inne som faktisk hadde forsvart disse spillerne. så ville det heller ikke vært noen diskusjon. Da vile alle ha ment det samme, og da har man ikke lenger en diskusjon.

 

Jeg forstår at du er frustrert når det går som det gikk i går. Og det finnes selvfølgelig mange måter å få ut denne frustrasjonen på. Jeg kan bare ikke skjønne at man blir noe mindre frustrert av å være så negative her inne.

Link to comment
Share on other sites

At dagens supportere er bortskjemte er jo akkurat det jeg også antydet. Jeg bare påpekte at det også har vært sutring tidligere, mer eller mindre velbegrunnet. Men jeg er enig med deg at vi har sett en endring blant den trofaste fan-basen under Wenger. De som har vært med en stund har lært seg å sette ting litt mer i perspektiv. Vi som er vokst opp på slutten av 60-tallet og opplevd både 70- og 80-tallet vet å sette pris på den underholdende fotballen Wenger har gitt oss. Og at vi gjør dette skyldes ihvertfall delvis at vi har sett hvor dårlig det KAN være. Så totalt sett er vel Wenger det beste som noen gang har skjedd klubben vår. Det er synd ikke Arsenal under Wenger har fått flere pokaler enn de har gjort ut av all den kunstneriske fotballen, men setter man ting i perspektiv bør vi kanskje likevel være rimelig happy, tross alt. Nå har vi i hvertfall et lag som pleier å gi oss litt god underholdning, og som sånn sett gjør oss litt mer glade i hverdagen. Så ja, jeg er enig i at vi alle bør klage mindre, og heller forsøke å fokusere mer på de positive tingene.

 

Når det er sagt, må det være lov å være kritisk. Men det har kanskje noe med MÅTEN man er kritisk på? Surmaget, tendensiøs, eller helt urimelig kritikk som et utslag av frustrasjon der og da er ikke særlig konstruktiv, og tilfører vel heller lite. En gjennomtenkt kritikk, der man evner å sette ting i perspektiv er derimot helt på sin plass, noen ganger.

 

bortskjemte ja. laget vårt spiller til tider verdens beste fotball, og jeg koser meg alltid over å være arsenalsupporter. selv når det går dårlig. jeg engasjerer meg i det som skjer med laget. drømmer om nye signeringer av kvalitetsspillere. roter ned kritiske og noen ganger også innlegg som ikke er kritiske. men jeg ser ikke på meg selv som surmaget. er ikke sikkert at det er tenkt på meg heller da, men jeg velger å uttale meg allikavel. de som jeg ser på som surmaget, er de som til stadighet prøver å fremheve seg selv som bedre supportere enn andre. de som påstår at det er deres meninger som er rett. de som rakker ned på andre supportere bare fordi de ikke er forøyde med lagets innsats. jeg er en møkkasupporter for at jeg synes almunia er en møkkakeeper. det hevder noen av de som "eier" arsenal. de som vet best, og elsker å fremheve hvor gode supportere de er. dette gjelder ikke på noe vis deg piscator eller deg kim.

 

Chelsea sleit nok en gang uten Essien. Han er fortsatt ute i et par kamper, samt at han er ute under ACN. De er kun 5 poeng foran oss dersom vi vinner hengekampen vår. Det er mulig å ta igjen med tanke på at vi ikke engang har spilt halvparten av kampene. Det er liten tvil om at lagene rundt oss kommer til å gå på overaskende poengtap.

 

Dermed er det viktig at vi gjør jobben vår. Flere her, inkludert meg, har ment at Fabregas og van Persie ikke er uerstatterlige. Nå får vi se hvordan den påstanden holder. Ramsey har ikke vært på topp i lag med Fabregas på midten, men i Fab sin rolle føler jeg meg sikker på at han kan gjøre en god jobb. Bare se på hvor god han er for Wales! Dessuten kan Nasri brukes i den posisjonen, men han tror jeg blir brukt lenger framover.

 

Vela og Dudu lider begge av det samme: De trenger et mål. Dersom Dudu hadde scort på en av kjempesjansene sine mot Spurs, er jeg sikker på at han ville ha scort minst 3 til før denne kampen. Vela sliter med det samme. For alt vi vet kan det hende at begge scorer mot Hull. Da er jeg sikker på at flyten vil begynne å komme tilbake. Greit nok at vi sliter i mange dueller, men det generelle spillet vårt har ikke vært så bra. Det tror jeg det bare er spørsmål om tid for blir bedre igjen.

 

ser lys i tunnelen her ja. essien borte kan fort bety flere poengtap for cfc

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt, må det være lov å være kritisk. Men det har kanskje noe med MÅTEN man er kritisk på? Surmaget, tendensiøs, eller helt urimelig kritikk som et utslag av frustrasjon der og da er ikke særlig konstruktiv, og tilfører vel heller lite. En gjennomtenkt kritikk, der man evner å sette ting i perspektiv er derimot helt på sin plass, noen ganger.

 

Som jeg har skrevet før, skal det selvfølgelig være rom for kritikk. Hvis man ikke analyserer tingenes tilstand, kommer man seg ikke fremover. Men som du sier, så er det måten kritikken serveres på, og at det stort sett er dommedagstilstander de gangene vi avgir poeng.

 

Mange skylder på at ting er skrevet i kampens hete osv. Det var derfor jeg kom med forslaget om at man burde stenge kamptrådene under kampene, slik at man heller kunne bruke tid på å reflektere litt og tenke over hva man skriver før man faktisk skriver det.

Link to comment
Share on other sites

de som jeg ser på som surmaget, er de som til stadighet prøver å fremheve seg selv som bedre supportere enn andre. de som påstår at det er deres meninger som er rett. de som rakker ned på andre supportere bare fordi de ikke er forøyde med lagets innsats. jeg er en møkkasupporter for at jeg synes almunia er en møkkakeeper. det hevder noen av de som "eier" arsenal. de som vet best, og elsker å fremheve hvor gode supportere de er. dette gjelder ikke på noe vis deg piscator eller deg kim.

 

Ingen skal selvfølgelig komme å tro at man er en bedre supporter enn den andre. Og hvis du oppfatter at noen med sine skriverier mener de er en bedre supporter enn deg, så er det selvfølgelig ikke bra.

 

Og det er forsåvidt en felle man på passe seg for å gå i når man skal påpeke noen ting ved andres skriverier. Jeg ser du skriver at det ikke gjelder meg, men jeg vet at jeg har skrevet en del som fort kan oppfattes på den måten. Men en ting er sikkert, og det er at jeg ikke anser meg som noen bedre supporter enn andre.

 

Og som jeg skrev i svar til Piscator, så er det ikke kritikken i seg selv jeg reagerer på, men måten mye av den skrives på og formuleres på. For det er til envher tid viktig å analysere tingenes tilstand, hvis ikke kommer man seg ingen vei. Men i mange tilfeller kan det være lurt å tenke seg om ett par ganger før man poster innlegget. Da vil kritikken være mer gjennomtenkt, og man oppnår også ett høyere nivå på innleggene, som igjen vil være med på å løfte seriøsiteten på forumet som en helhet ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller vi har et supporterproblem. Lampen igår var ikke all verden,men innleggene fra en del såkalte supportere her inne er flau lesing.

Er nesten dritt at vi fikk en del supportere under the invincibleperioden. Makan til negativitet som er på dette forumet overgår det meste.

For å være supporter kreves det en del ryggrad. Det trengs ikke for å supporte United el Chelsea. Tenk på det.

Og 3 poeng borte mot Pool er ikke bortkasta.

Nå ser jeg fram mot Hull kampen hvor vi fortsetter kampen mot ligagull.

Ikke f... om jeg gir opp det i desember!!!!

Skjønner ikke helt hvorfor du quota meg for å skrive det der. JEG har vel ikke gitt opp ligagullet. Jeg har derimot gitt opp Almunia. Jeg mener at man som god supporter bør si fra når det er noe som ikke funker, slik det er med Almunia. Man bør se på ting som kan gjøre det bedre, og da må noen ofres. Det er det som må til for å bli best.

Skal man sitte passiv og vente på at laget går under uten å si fra? Og støtte enhver avgjørelse treneren gjør selv om det åpenbart er feil? Er det å være en god supporter?

 

Og argumentet noen kommer med om at Wenger ikke kan gjøre noe med keepersituasjonen før i januar uansett er syltynt, for han visste akkurat det samme da vinduet var åpent...

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor du quota meg for å skrive det der. JEG har vel ikke gitt opp ligagullet. Jeg har derimot gitt opp Almunia. Jeg mener at man som god supporter bør si fra når det er noe som ikke funker, slik det er med Almunia. Man bør se på ting som kan gjøre det bedre, og da må noen ofres. Det er det som må til for å bli best.

Skal man sitte passiv og vente på at laget går under uten å si fra? Og støtte enhver avgjørelse treneren gjør selv om det åpenbart er feil? Er det å være en god supporter?

 

Og argumentet noen kommer med om at Wenger ikke kan gjøre noe med keepersituasjonen før i januar uansett er syltynt, for han visste akkurat det samme da vinduet var åpent...

 

Det var nok en tabbe det Ravenghost..beklager det. Og for all del så er det ikke mening på noen måte å si at jeg er noe bedre supporter enn andre.

Er bare så drittlei av at etter poengtap så er det dommedag til tider her inne.

Men at Wenger gjør feil er en selvfølge....alle gjør feil og det er det som er så interessant med å diskutere fotball. Det er ingen fasit på hva som er rett. Og å diskutere uenigheter på en saklig konstruktiv måte kan være givende det.

Jeg har ennå troen på dette laget...og 4 poeng borte mot Burnley og Pool uten å overbevise er vel ikke så gale så det blir beskrevet her?

 

Hvor kunne vi vært på tabellen med en skadefri Van Persie f.eks?

Link to comment
Share on other sites

Hvor kunne vi vært på tabellen med en skadefri Van Persie f.eks?

 

Vi kunne vært på førsteplass med en frisk RvP og om vi hadde generelt sett hadde vært mindre uheldige med skader. Vår skadefrie førsteellver kan matche hvem som helst.

 

Skadene til side, mye av kritikken nå mot at f.eks Walcott og Almunia får spille er at mange tydeligvis mener at vi har bedre, friske alternativer.

 

Personlig er jeg stort positiv, hvis vi kommer igjennom dette skadehelvete innen "touching distance" fra Chelsea og Man U så har vi en sjanse til å vinne serien. Noe jeg tror kan skje hvis Wenger prioriterer Eboue og Fabianski foran Almunia og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Skal man sitte passiv og vente på at laget går under uten å si fra? Og støtte enhver avgjørelse treneren gjør selv om det åpenbart er feil? Er det å være en god supporter?

 

Som jeg har skrevet ett par ganger tidligere i dag, så er det ikke kritikken i seg selv jeg reagerer på. Jeg reagerer på måten man kritiserer på. En måte man lett kunne unngått, hvis alle hadde tenkt seg om ett par ganger før man skrev innlegget. Forklaringen med at ting blir skrevet i kampens hete, begynner å bli litt oppbrukt.

 

Det er selvfølgelig viktig å analysere tingenes tilstand. Gjør man ikke det, kommer man ingen vei. Men som sagt, vil denne kritikken oppleves mye mer konstuktiv og gi rom for en seriøs debatt, dersom det man skriver er gjennomtenkt, og ikke bare slengt ut i kampens hete.

 

Utsagn som at en spiller kan pakke kofferten og dra, at en spiller er en skam for drakta osv. Hører ikke hjemme her på forumet i mine øyne. Slik jeg ser det bør alle spillere som ikler seg vår flotte drakt behandles med respekt så lenge de er i klubben. Unntakene er selvfølgelig Adebayor og Cole.

 

Og jeg ser heller ikke poenget med å komme med den samme kritikken om igjen hele tiden. Ja, Almunia er for dårlig, men man kommer ingen vei med å henge oss oppi de samme detaljene etter hver kamp. Det blir bare kjedelig og utrolig kjedelig å lese i lengden.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har skrevet ett par ganger tidligere i dag, så er det ikke kritikken i seg selv jeg reagerer på. Jeg reagerer på måten man kritiserer på. En måte man lett kunne unngått, hvis alle hadde tenkt seg om ett par ganger før man skrev innlegget. Forklaringen med at ting blir skrevet i kampens hete, begynner å bli litt oppbrukt.

 

Det er selvfølgelig viktig å analysere tingenes tilstand. Gjør man ikke det, kommer man ingen vei. Men som sagt, vil denne kritikken oppleves mye mer konstuktiv og gi rom for en seriøs debatt, dersom det man skriver er gjennomtenkt, og ikke bare slengt ut i kampens hete.

 

Utsagn som at en spiller kan pakke kofferten og dra, at en spiller er en skam for drakta osv. Hører ikke hjemme her på forumet i mine øyne. Slik jeg ser det bør alle spillere som ikler seg vår flotte drakt behandles med respekt så lenge de er i klubben. Unntakene er selvfølgelig Adebayor og Cole.

 

Og jeg ser heller ikke poenget med å komme med den samme kritikken om igjen hele tiden. Ja, Almunia er for dårlig, men man kommer ingen vei med å henge oss oppi de samme detaljene etter hver kamp. Det blir bare kjedelig og utrolig kjedelig å lese i lengden.

 

nå er det da slik at jeg mener at både almunia og diaby ikke har noe i startoppstillingen til arsenal å gjøre. almunia kan godt få sitte på benken, men diaby mener jeg nestemt at kan forlate klubben. dette skrives ikke i kampens hete, og det gjorde det heller ikke i går. selv om diaby spiller for favorittlaget mitt, må jeg kunne si at jeg synes han er tragisk. han har fått alt for mange sjanser. han har spilt en god og en ok kamp, for så å følge opp med en rekke dårlige. og noen av de har vært virkelig dårlige. for å være helt ærlig, så ønsker jeg ikke at han skal spille for arsenal noe mer. gjør han det, og overbeviser, er det ikke noe som vil glede meg mer. for laget trenger virkelig en hardtarbeidende midtbanespiller(det noen hevder at han er). eduardo spilte elendig i denne kampen han også, men han har tidliger vist at han kan prestere over lengre tid. om walcott har gjort det, må vi vel snakke med southampton om.

 

jeg føler ikke på noen måte at jeg ødelegger dette forumet fordi om jeg skriver at jeg ønsker at klubben skal selge almunia, silvestre, senderos og diaby. ok spillere, men de har ikke det lille ekstra som vi forventer og forlanger av en arsenalspiller. det som jeg mener er lite hyggelig på dette forumet, er drittkasting til andre debattanter. jeg kan ikke si at jeg har fått noe av det, men jeg har flere ganger poengtert overfor enkelte at deførst må klare å passe på seg selv før de skal fortelle andre hvordan de skal oppføre seg her inne. denne fordømte belæringen enkelte driver med overfor andre er mye mer kritikkverdig enn om ben elfen sammenligner almunia med en kjegle og at jeg ønsker diaby av banen for arsenal. ingen her inne må på noe vis se seg selv som noen bedre supporter enn noen andre, prøve å belære på sine bedrevitermåter. om noen tror de er mer modne enn andre eller har fulgt klubben lenger enn de andre, gir det de ikke rett til å bestemme hva andre skal mene og skrive her inne på forumet.

 

om noen på noen som helst måte skulle tro at jeg er pessimist, må dere tro om igjen. jeg er den fødte optimist, men ikke alle kan gå rundt å nikke og smile, og late som alt er fryd og gammen. for alt er ikke like bra alltid. selv ikke med arsenal.

Link to comment
Share on other sites

nå er det da slik at jeg mener at både almunia og diaby ikke har noe i startoppstillingen til arsenal å gjøre. almunia kan godt få sitte på benken, men diaby mener jeg nestemt at kan forlate klubben. dette skrives ikke i kampens hete, og det gjorde det heller ikke i går. selv om diaby spiller for favorittlaget mitt, må jeg kunne si at jeg synes han er tragisk. han har fått alt for mange sjanser. han har spilt en god og en ok kamp, for så å følge opp med en rekke dårlige. og noen av de har vært virkelig dårlige. for å være helt ærlig, så ønsker jeg ikke at han skal spille for arsenal noe mer. gjør han det, og overbeviser, er det ikke noe som vil glede meg mer. for laget trenger virkelig en hardtarbeidende midtbanespiller(det noen hevder at han er). eduardo spilte elendig i denne kampen han også, men han har tidliger vist at han kan prestere over lengre tid. om walcott har gjort det, må vi vel snakke med southampton om.

 

jeg føler ikke på noen måte at jeg ødelegger dette forumet fordi om jeg skriver at jeg ønsker at klubben skal selge almunia, silvestre, senderos og diaby. ok spillere, men de har ikke det lille ekstra som vi forventer og forlanger av en arsenalspiller. det som jeg mener er lite hyggelig på dette forumet, er drittkasting til andre debattanter. jeg kan ikke si at jeg har fått noe av det, men jeg har flere ganger poengtert overfor enkelte at deførst må klare å passe på seg selv før de skal fortelle andre hvordan de skal oppføre seg her inne. denne fordømte belæringen enkelte driver med overfor andre er mye mer kritikkverdig enn om ben elfen sammenligner almunia med en kjegle og at jeg ønsker diaby av banen for arsenal. ingen her inne må på noe vis se seg selv som noen bedre supporter enn noen andre, prøve å belære på sine bedrevitermåter. om noen tror de er mer modne enn andre eller har fulgt klubben lenger enn de andre, gir det de ikke rett til å bestemme hva andre skal mene og skrive her inne på forumet.

 

om noen på noen som helst måte skulle tro at jeg er pessimist, må dere tro om igjen. jeg er den fødte optimist, men ikke alle kan gå rundt å nikke og smile, og late som alt er fryd og gammen. for alt er ikke like bra alltid. selv ikke med arsenal.

 

Det eneste jeg kan konkludere med, er at vi er i hver vår ende av skalaen på hvordan vi ønsker forumet skal være, og hva vi ønsker skal kunne skrives her inne på forumet, så da er det like så greit å konkludere med at vi er uenige, og at det ekstremt tvilsomt at vi noen gang kommer til å bli enig :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan konkludere med, er at vi er i hver vår ende av skalaen på hvordan vi ønsker forumet skal være, og hva vi ønsker skal kunne skrives her inne på forumet, så da er det like så greit å konkludere med at vi er uenige, og at det ekstremt tvilsomt at vi noen gang kommer til å bli enig :rolleyes:

 

angående laguttak da håper jeg. der blir vi nok aldri enige. forumet er da trenkt for diskusjon, men angående oppførsel og måten man skriver til hverandre bør nok de fleste klare å bli enige. arrogant, hoverende oppførsel er desverre alt for ofte tilfelle her inne.

 

er det en skala på forumet?

Link to comment
Share on other sites

En ting er iallefall sikkert, og det er at hvis de hadde kommet med denne sytende holdningen og utskjellingen av spillere til kjernen med virkelige hardcore Arsenalsupportere, som har vært på alle kamper i flere tiår, så hadde man fått beskjed om å pelle seg vekk, eller om finne seg ett annet lag å heie på.

Påstår du at det ikke var noen av disse såkalte hard-core gutta som var en del av de som buet Eboué av banen i fjor? Det er nå vel i allefall hundre ganger verre det enn å kritisere enkeltspillere og prestasjoner her på forumet? Føler heller ikke du er den rette typen til å kritisere pessimistiske holdninger i.o.m. at så vidt jeg husker fra tidligere her på forumet (har vært veldig inaktiv i det siste), så har ikke du vært den mest harmoniske og optistiske forumisten. :rolleyes:

 

 

Må dog nevnes at jeg undrer din plutselige optimisme! :D

Link to comment
Share on other sites

Påstår du at det ikke var noen av disse såkalte hard-core gutta som var en del av de som buet Eboué av banen i fjor? Det er nå vel i allefall hundre ganger verre det enn å kritisere enkeltspillere og prestasjoner her på forumet? Føler heller ikke du er den rette typen til å kritisere pessimistiske holdninger i.o.m. at så vidt jeg husker fra tidligere her på forumet (har vært veldig inaktiv i det siste), så har ikke du vært den mest harmoniske og optistiske forumisten. :rolleyes:

Må dog nevnes at jeg undrer din plutselige optimisme! :D

 

Denne synes jeg var til pass for deg Kim. Av absolutt aller her på forumet er det bare en jeg vet om som ønsker at en spiller skal gjøre det dårlig for Arsenal for at han skal vinne en diskusjon og det er deg Kim. Jeg synes i hvertfall det blir patetisk når da du skal begynne å belære folk på forumet om hvordan de skal oppføre seg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i refser. Det handler om å få litt utløp for frustrasjon. Jeg fikk min første arsenaldrakt på 6 årsdagen min mitt på 70 tallet. Det er således uten tvil det lengste kjærlighetsforholdet jeg har hatt. Har også reist land og strand og sett klubben, både på godt og vondt. Det må i et lukket forum som her være lov å komme med frustrasjon når det er ting man mener ikke er på topp. Wenger hadde jo sitt raseriutbrudd i pausen mot liverpool. Å bruke karftuttrykk som " dere fortjener ikke å bære drakta" er kraftig. Det betyr jo ikke at han ikke er glad i spillerne sine! Nei gutter (og jenter) det er forskjell på syting og frustrasjon/Skuffelse.. og jeg mener det siste viser engasjement hos noen som er glad i, og vil det beste for klubben vår

Link to comment
Share on other sites

jeg ønsker at klubben skal selge almunia, silvestre,

 

tror ikke det er så mye penger å hente på å selge disse?Eller?

 

er rimelig sikker på at du skjønte at jeg ikke trodde det var for å finansere kjøp av agero jeg ønsket at de skulle selges. om så klubben betalte penger for å bli kvitt de, ville det vært ok for meg.

 

Denne synes jeg var til pass for deg Kim. Av absolutt aller her på forumet er det bare en jeg vet om som ønsker at en spiller skal gjøre det dårlig for Arsenal for at han skal vinne en diskusjon og det er deg Kim. Jeg synes i hvertfall det blir patetisk når da du skal begynne å belære folk på forumet om hvordan de skal oppføre seg.

 

BE

 

noen er belærende, men det er noen som i tillegg er arrogante. det er enda værre. den drittkastingen du får for at du deler dine synspunkter angående almunia, ligner ikke grisen. vi er ikke fornøyd med almunias keeperprestajoner, og får kjeft for det. ok det, men det er måten spesielt ben elfen får det på jeg ikke liker. er noen som kaster stein i glasshus her inne ja. eller glass i steinhus om du vil...

Link to comment
Share on other sites

Møkkalag som Burnley? Du må virkelig følge med mann. Burnley hadde før gårsdagens kamp tapt kun 7 poeng på hjemmebane, nå er det 9. Vi er ikke første laget som er kjempet ut av stil av ett solid Burnley lag.

 

Jeg er meget spent på hvor du fant påstanden om at jeg skulle kalle Burnley et møkkalag..? :rolleyes:

 

Se på innlegget mitt èn gang til.... Turf Moor har de gjort nærmest til sitt fort og her vil mange lag slite, utvilsomt.

 

Min store ergelse igår og min store ergelse idag gjelder skadesituasjonen vår. Jeg har ikke gitt opp ligagullet, men jeg tror det blir altfor tøft med konstant et dusin spillere ute. Og dette er forferdelig leit og irriterende. - Og som jeg påpekte igår, feilen er jeg overbevist om ligger i treningsopplegget/skadeforebyggingen. Kampen igår var ikke god og mange spilte på det jevne, de var ikke "dritt elendige", dette er min mening. Utenom Almunia da....

 

Noe jeg tror mange glemmer er at spillerne, så vell som laget, sliter mer enn mange tror på grunn av alle skadene. Det blir hele tiden nye folk å forholde seg til, og omtrent halvparten av laget vårt får konstant småskader. Dermed må de bruke tid på å komme tilbake og sånn blir det på flere spillere uke etter uke...

 

Noe gjøres feil.......

Link to comment
Share on other sites

Påstår du at det ikke var noen av disse såkalte hard-core gutta som var en del av de som buet Eboué av banen i fjor? Det er nå vel i allefall hundre ganger verre det enn å kritisere enkeltspillere og prestasjoner her på forumet? Føler heller ikke du er den rette typen til å kritisere pessimistiske holdninger i.o.m. at så vidt jeg husker fra tidligere her på forumet (har vært veldig inaktiv i det siste), så har ikke du vært den mest harmoniske og optistiske forumisten. :rolleyes:

Må dog nevnes at jeg undrer din plutselige optimisme! :D

 

Ingen av de jeg har blitt kjent med via mine turer rundt omkring var blandt de som buet Eboue av banen nei. Husker jeg snakket med dem første gangen jeg var over etter dette skjedde, og spurte om dette. De hadde absolutt ingen ting til overs for de supporterne som gjorde dette.

 

Som jeg skrev i innlegget mitt, innrømmer jeg at jeg var en veldig pessimistisk person tidligere, men at dette faktisk har snudd, etter at jeg har gjort disse bekjentskapene. Jeg har fått ett helt annet syn på ting og tang kan man si.

 

Denne synes jeg var til pass for deg Kim. Av absolutt aller her på forumet er det bare en jeg vet om som ønsker at en spiller skal gjøre det dårlig for Arsenal for at han skal vinne en diskusjon og det er deg Kim. Jeg synes i hvertfall det blir patetisk når da du skal begynne å belære folk på forumet om hvordan de skal oppføre seg.

 

BE

 

Jeg har aldri sagt at jeg ønsker at en spiller skal spille dårlig. Jeg har sagt at jeg ikke tror Fabianski er god nok for laget. Og hvis det er spilletid som skal til for at folk skal skjønne dette, så får det bare være. Ifølge mange her inne, har vi jo ikke sjanse på ligagullet uansett, så da burde jo ikke dette være noe problem.

 

Dette handler ikke om å vinne en diskusjon. Men det er vel kanskje derfor du her inne? For å vinne diskusjoner?

 

Jeg prøver heller ikke å belære noen. Jeg sier hva jeg mener om all negativiteten som er her inne.

 

Kjenner også jeg begynner å bli dritt lei av å ha den samme diskusjonen med deg om igjen og om igjen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffende..

Syns vi spiller bra i 1. omgang, men setter bare et mål. Vi har mer en nok sjanser til å score mange mål.

Fabregas syns jeg var stor den tiden han fikk spille. Syns han virket veldig leken utpå der.

Idiotisk av Vermaelen når han lager den straffen.

Jeg blir bare mere og mere lei av Almunia, når han holdt på og rote det til på slutten der, da var jeg veldig sur på Almunia. Vi hadde flaks den ble avblåst for offside.

Silvestre spiller helt horribelt. Jeg er redd hver gang det er noen som kommer imot Silvestre.

Da er det bare å se mot Hull kampen, og håpe vi får en fotball fest! :rolleyes:

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

4 poeng på de to siste var det jeg våget å håpe på, så sånn sett er det greit. Alt var heller ikke helsvart mot Burnley. Alle spillere gjør sine feil innimellom, noe annet ville være naivt å tro. Noen gjør det oftere enn andre og enkelte er notoriske.

 

Gallas, Vermaelen, Song og Fabregas greier seg i det store og hele greit alltid. Så også mot Burnley. Arshavin er konstant en potensiell matchvinner, og er verdt sin vekt i gull selv om det er litt mye av og på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også en av de som også var veldig frustrert igår. Kamper som de igår må vinnes føler jeg skal vi ha sjans til å vinne gull. Chelsea og United har snublet overraskende "mye" allerede, men ennå er vi 8 poeng bak. Når vi teller opp i mai, og om vi igjen ser vi ikke helt nådde opp så er jeg sikker på at vi kommer til å se tilbake på kamper som dette som avgjorde det negativt for oss. Det skal så få feilskjær til.

 

En ting er å tape mot Chelsea, men de er mine øyne topp 3 lag i verden. Burnely er et nyopprykka lag som vi skal slå om de er enn så gode på hjemmebane. Ihverfall om gullet er målet. Ikke bare var det at vi var heldige som fikk med oss 1 poeng. Men 2.omgangen var jo en ufattelig frustrerende omgang hvor vi igjen som mange andre ganger prøvde om og om og om igjen på det samme som ikke fungerte. Og hvor visse spillere ikke ser åpninger og er litt for glad i ballen.

 

Og skader er ingen unnskyldning. Alle her inne visste vi kom til å bli skadeutsatt. Og alle her inne visste vi kom til å få et spissproblem når Adebayor forsvant. Van Persie har vært skadeplaget hele karrieren, så han var aldri et sikkert kort.

 

Til helgen er det Hull. Og det er igjen ingen enkel match. Men Arsenal er et helt annet lag hjemme så det skal være overkommelig. Hull er også et lag jeg mener vi må slå både borte og hjemme skal det bli gull.

 

Så til diskusjonen overnfor. Jeg er enig i det meste Refser sier. Jeg mener også vi må få kritisere spillere og spillestiler osv. ingen er dårlige supportere for det. De fleste her gjør vel som meg, og leser og får med seg det meste som er og handler om Arsenal. Ser alt som er av kamper osv. Er jo merkelig at de gjør dette om de ikke er så intressert. Ravenghost er kanskje negativ, men han sitter da her inne og skriver daglig. Likgyldighet derimot er en dårlig ting. Ingen er bedre en andre om man er negativ eller positiv til laget så lenge det handler om Arsenal.

 

Og Kim kan ikke du bli den gamle igjen. Du var kanskje negativ og kristisk. Men du var en av de jeg oftest var mest enig i. Du var alltid kritisk til de riktige tingene :)

Link to comment
Share on other sites

Og Kim kan ikke du bli den gamle igjen. Du var kanskje negativ og kristisk. Men du var en av de jeg oftest var mest enig i. Du var alltid kritisk til de riktige tingene :)

 

Hehe...dette er første gangen jeg har hørt om noen som savner den pessimistiske Kim :)

 

Jeg er fortsatt kritisk til mange ting, selv om det kanskje ikke virker sånn. Jeg har bare valgt litt annen måte å uttrykke meg på :)

 

F. eks river jeg meg i håret de gangene Almunia gjør en feil. Men jeg ser liksom ikke helt poenget med å nevne det etter hver eneste kamp. Til og med etter å ha nedsablet Everton 6-1 skulle man kritisere. Almunia er ikke god nok. Du finner nok ikke en eneste person her inne som mener han er god nok. Men jeg har ikke noe behov for å slenge dritt om han til stadighet hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

Så får vi bare håpe at du og jeg kan fortsatt være enig i fremtiden, selv om jeg ikke lenger er den håpløse pessimisten jeg engang var :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...