Jump to content

Burnley B, 16.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Hva med å bytte plass på Walcott og Almunia til kampen mot Hull? Tror faktisk det hadde vært lurt. En ting er at Wenger beholder yndlingene sine, men det er også flere gode grunner.

 

Man får lange klareringer fra Almunia, som kanskje treffer medspillere. Det er i hvertfall bedre enn å miste ballen etter å ha prøvd på en tunnel eller annet tull, eller spurtet mot cornerflagget for SÅ og gi vekk ballen. Almunia faller heller ikke som en flue etter en liten duell med motspiller, ei heller bli skadet av overtråkk fordi det ene gresstrået var høyere enn det andre.

 

Når det gjelder Walcott i mål er reaksjonsevnene hans større (i dyp søvn) enn Almunias "reaksjonsevner" (om det så sto på livet). Walcott vil klare seg bedre med beina enn Almunia med hendene, og får også sjansen til å prøve seg på flere tunneler når spissen presser. Almunia vil også frustrere motstanderen med å bomme på alle taklingene.

 

Vi har ingenting å tape, annet enn at spillere som Vela og Fabianski vil innse at de ikke kommer til å få sjanser i Wengers startoppstilling med det samme.

 

Gooner till I die!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Hva med å bytte plass på Walcott og Almunia til kampen mot Hull? Tror faktisk det hadde vært lurt. En ting er at Wenger beholder yndlingene sine, men det er også flere gode grunner.

 

Man får lange klareringer fra Almunia, som kanskje treffer medspillere. Det er i hvertfall bedre enn å miste ballen etter å ha prøvd på en tunnel eller annet tull, eller spurtet mot cornerflagget for SÅ og gi vekk ballen. Almunia faller heller ikke som en flue etter en liten duell med motspiller, ei heller bli skadet av overtråkk fordi det ene gresstrået var høyere enn det andre.

 

Når det gjelder Walcott i mål er reaksjonsevnene hans større (i dyp søvn) enn Almunias "reaksjonsevner" (om det så sto på livet). Walcott vil klare seg bedre med beina enn Almunia med hendene, og får også sjansen til å prøve seg på flere tunneler når spissen presser. Almunia vil også frustrere motstanderen med å bomme på alle taklingene.

 

Vi har ingenting å tape, annet enn at spillere som Vela og Fabianski vil innse at de ikke kommer til å få sjanser i Wengers startoppstilling med det samme.

 

Gooner till I die!

Takk for at du gav meg en latterkule på en ellers deprimerende dag :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Frustrasjonen er stor her inne på forumet kan man trygt registrere..

Greit nok for så vidt.

Det vi alle kan ser er at noen av våre spillere ikke holder mål. Dessverre.

De blir noe avslørt. Ingen vits å nevne navn. Dette ser Wenger også,vil jeg tro.

 

Ja vi er selvfølgelig ute av gullkampen. Med seier hjemme mot ManU og seier i kampen vi har fått utsatt, ville vi etter mine beregninger være foran på bedre skåre. Et par poeng foran der ligger Chelsea. Såmed 23 kamper igjen så er det veldig klart at vi er ute av gullkampen.

 

Men hvem kan forutse dette:

Clichy, Bendtner, RvP, Rosicky, Traore, Eboue, Denilson, Gibbs, Djourou, og fra i dag Fabregas.

 

Vi kunne stilt med dette laget i dag

 

Fabianski

 

Clichy

Djourou

Gibbs

Traore

 

Denilson

Fabregas

Rosicky

Wilshere, som ikke spilte i dag

 

Bendtner

RvP

Laget vi stilte med i 2.omg. ville fort tapt mot disse 11.

 

Konklusjon: Vanskelig å ta høyde for så mange skader.

 

 

Du har helt klart et poeng ben lakris. Hadde vi vært mindre skadeutsatt så ville nok ting sett annerledes både i dag og i foregående kamper denne sesongen.

MEN, dette er vel den fjerde sesongen på rad vi sliter kolossalt på skadefronten. Neppe tilfeldig. Noe må gjøres med dette enorme problemet som lammer oss mer enn noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det blir for drøyt å skylde på Eduardo uansett. Han klarer å komme seg til veldig gode situasjoner og for meg er det helt åpenbart at han blir lammet av frykt i avsluttningsøyeblikket. Det eneste som hjelper på det er en skikkelig scoring eller to. Jeg har stor tro på at det kommer til å skje og jeg tror det kommer til å skje ganske snart.

 

Walcott har vært ekstremt mye skadet i det siste og jeg syntes det lyser usikkerhet, utrygghet og dårlig selvtillit av alt han foretar seg om dagen. Veien hans frem er ganske lang og jeg syntes ikke at bør stille i startoppstillingen på en stund. Han bør heller brukes som superresverve, slik som han var i starten av sin karriere hos oss. Med sine ekstreme egenskaper har en utvilt Walcott større muligheter til å endre kampbildet mot en sliten motstander mot slutten av kamper.

 

Jeg syntes ingen kan kreve at noen av disse spillerene SKAL slå igjennom på grunn av at RvP og Bendtner skader seg. Hvis noen skal kritiseres må det være Wenger som ikke har insett at vi alltid er skadeplaget og prøvde seg på å ikke erstatte Ade. Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, men nå savner jeg Bendtner. Ikke fordi jeg tror han vil bli noen toppscorer med det første, men i mangel på alternative spillertyper.

Link to comment
Share on other sites

Mest av alt har jeg lyst til å brøle ut alt av frustrasjon.... Dette var svakt, svakt og vanvittig frustrerende. Her kunne/burde(?) vi ha tapt

 

Men min mening er at når vi ser på hvilke spillere vi har ute med skade når 2 omgang starter, så kan må man ha dette litt i bakhodet og ikke slakte laget sitt. Vi har våre 2 beste spillere ute med skade, Cesc og RVP.

 

Ta vekk Drogba, Essien

 

Ta vekk Torres, Gerrard

 

Ta vekk Rooney, Giggs

 

... og se hva som skjer....

 

I tillegg har vi Clichy, Rosicky,Denilson og Bendtner ute. Alle ville sannsynligvis startet. Så JA, jeg skylder på skader. Selvfølgelig kan vi det! Men hvem skal skyldes på, det kommer jeg tilbake til !

 

-Vi har 3 venstrebacker ute og må bruke 4 valget

 

- Walcott har vært mye skadet og ser ut som han har mistet alle evner . Burde vært plassert på tribunen. Feil vurdering av Wenger etter min mening.

 

- Ramsey er 18 år

 

- Nasri var ute i 3mnd med benbrudd og trenger tid på å finne toppformen. Tung,våt og humplete bane ikke ideel for han, men man må kunne forvente bedre innsats!!

 

- Diaby plukker HELE forbanna tida opp småskader og kommer aldri i en flytsone. Må bruke kamper på å finne formen og når han finner den... -skade igjen

 

- Samme med Eduardo som ser skremmende svak ut :lol:

 

-Song synes jeg gjør det greit, men det blir jo så mye forandringer for han... Svak på sin kreative del av spillet.

 

Mitt poeng er at jobben som blir gjort med skadeforebygging i Arsenal må grundig vurderes!! Det er rett og slett utrolig at bortimot ALLE skal plukke opp småskader HELE JÆVLA tida. Jeg får lyst til å knuse alle vinduer i huset mitt. Idag må vi spille med en offensiv hvor alle enten kommer rett tilbake fra skade eller har hanglet med noe for en uke eller to siden. Det blir ikke noe resultater av dette!!!!! Tony Colbert og hele staffen som har ansvar for skader ; Hva blir gjort for å forebygge? Noe må gjøres GRUNDIG feil, det er klokkeklart. Det er ikke mulig å ha så mye skader år etter år, rett og slett. Vi har våre to beste spillere ute og i tillegg er de andre på banen omtrent halvskadede alle mann! Det skal ikke være mulig

 

Så det nytter ikke å klage over at vi ikke vinner PL på grunn av skader! Feilen gjøres innad i klubben, det er jeg overbevist om.

 

Når dette er sagt skal vi jo ikke glemme hvordan vi spiller heller og prestasjonene som blir gjort. Mye kan gjøres betraktelig bedre og Wenger må etterlyse større vinnervilje!! Også kunne det jo vært greit med en plan B, når motstanderen fullstendig pakker målgården sin med spillere. Hva med å legge innlegg inn til en stor spiss, Bendtner?

 

Nei stemmer det, han er skada......

Link to comment
Share on other sites

Vel, vel. Er det ikke den ene så er det den andre. Vermaelen er dagens store syndebukk. Gallas kunne fort blitt det forrige uke. Mishagsytringene er likevel klarest mot Almunia.

 

Min klare påstand er at Arsenals forsvarsproblemer ikke lar seg vaske ut bare ved å skifte keeper. Her må det trenes i flokk, rett og slett.

 

Når det er sagt; 4 poeng på disse to bortekampene er ikke langt fra laud. Spesielt med tanke på at Chelsea, Liverpool, United og Tottenham alle har spilt to hjemmekamper i samme periode - og ingen har samlet flere poeng. Før helgen ville jeg utvilsomt grepet disse resultatene med begge hender, og jeg nekter å tro jeg er alene om det!

Link to comment
Share on other sites

Trist.

 

Walcott, Almunia, Song, Diaby, Eduardo og Silvestre er så fantastisk dårlige idag at innsatsen til de andre ikke er i nærheten av å veie opp.

 

At Arsenal fortsatt stiller med Almunia i mål er en katastrofe og en hån mot supprterne. 100% idioti å betale noen for å ikke gjøre en dritt riktig.

 

Walcott ser ut som han aldri har rørt en ball før. Da han ble spilt fri på høyresiden inne i 16-meteren og "fyrte" av et håpløst innsideskudd 40 meter over mål, burde han fulgt opp med å løpe rett i garderoben mens han ga signal til bytte.

 

Vi vinner så og si ikke en eneste duell eller andreball gjennom hele kampen, da sier det seg selv at det blir vanskelig å vinne, selv mot et møkkalag som Burnley.

Link to comment
Share on other sites

Mest av alt har jeg lyst til å brøle ut alt av frustrasjon.... Dette var svakt, svakt og vanvittig frustrerende. Her kunne/burde(?) vi ha tapt

 

Men min mening er at når vi ser på hvilke spillere vi har ute med skade når 2 omgang starter, så kan må man ha dette litt i bakhodet og ikke slakte laget sitt. Vi har våre 2 beste spillere ute med skade, Cesc og RVP.

 

Ta vekk Drogba, Essien

 

Ta vekk Torres, Gerrard

 

Ta vekk Rooney, Giggs

 

... og se hva som skjer....

 

I tillegg har vi Clichy, Rosicky,Denilson og Bendtner ute. Alle ville sannsynligvis startet. Så JA, jeg skylder på skader. Selvfølgelig kan vi det! Men hvem skal skyldes på, det kommer jeg tilbake til !

 

-Vi har 3 venstrebacker ute og må bruke 4 valget

 

- Walcott har vært mye skadet og ser ut som han har mistet alle evner . Burde vært plassert på tribunen. Feil vurdering av Wenger etter min mening.

 

- Ramsey er 18 år

 

- Nasri var ute i 3mnd med benbrudd og trenger tid på å finne toppformen. Tung,våt og humplete bane ikke ideel for han, men man må kunne forvente bedre innsats!!

 

- Diaby plukker HELE forbanna tida opp småskader og kommer aldri i en flytsone. Må bruke kamper på å finne formen og når han finner den... -skade igjen

 

- Samme med Eduardo som ser skremmende svak ut :lol:

 

-Song synes jeg gjør det greit, men det blir jo så mye forandringer for han... Svak på sin kreative del av spillet.

 

Mitt poeng er at jobben som blir gjort med skadeforebygging i Arsenal må grundig vurderes!! Det er rett og slett utrolig at bortimot ALLE skal plukke opp småskader HELE JÆVLA tida. Jeg får lyst til å knuse alle vinduer i huset mitt. Idag må vi spille med en offensiv hvor alle enten kommer rett tilbake fra skade eller har hanglet med noe for en uke eller to siden. Det blir ikke noe resultater av dette!!!!! Tony Colbert og hele staffen som har ansvar for skader ; Hva blir gjort for å forebygge? Noe må gjøres GRUNDIG feil, det er klokkeklart. Det er ikke mulig å ha så mye skader år etter år, rett og slett. Vi har våre to beste spillere ute og i tillegg er de andre på banen omtrent halvskadede alle mann! Det skal ikke være mulig

 

Så det nytter ikke å klage over at vi ikke vinner PL på grunn av skader! Feilen gjøres innad i klubben, det er jeg overbevist om.

 

Når dette er sagt skal vi jo ikke glemme hvordan vi spiller heller og prestasjonene som blir gjort. Mye kan gjøres betraktelig bedre og Wenger må etterlyse større vinnervilje!! Også kunne det jo vært greit med en plan B, når motstanderen fullstendig pakker målgården sin med spillere. Hva med å legge innlegg inn til en stor spiss, Bendtner?

 

Nei stemmer det, han er skada......

 

Jeg er helt enig med deg. Det er jo ikke sånn at vi har mistet bar en spiller, men over 5-6 spillere som godt kunne tatt plassen ikveld. Jeg håper at Wenger ikke tro at det er er bare uflaks, det må jo være no galt med med hvordan klubben håndterer spillerne. Når folk sier at vi ikke kan skylde på skadet spiller osv, så er det helt på jorde. Halve laget vårt er jo ute. Spillere som Bendter og Van persie hadde hevet laget vårt som bare det.

 

Men vi kan bare glemme Van persie nå. Gleder meg sykt når dansken kommer tilbake, han er liksom vår plan "b".

 

Wenger sa at Fabregas ikke rekker kampen mot Hull. Det er uansett et lag vi skal slå hjemme på Emirates. Håper Fabregas blir klar mot Aston Villa på Emirates, det blir en skikkelig tøff kamp. Da har vi vel to hjemme - kamper på rad, så det er en fordel.

Link to comment
Share on other sites

Mye det samme som de siste kampene offensivt. Det var en liten periode i første der ting faktisk fungerte litt, men ellers var det for det meste flaue forsøk.

 

Ellers var kampen preget av mange tapte dueller og slurvete pasningsfeil. Fra en meget solid omgang defensivt mot Liverpool, var det tilbake til gamle synder. Vermaelen hadde ingen god dag på jobben, men han skal i alle fall ha skryt for å prøve seg en del offensivt.

 

4 poeng borte mot Liverpool og Burnley er 4 mer enn det Man U klarte! Jeg håper det bare er tidsspørsmål før det offensive spillet begynner å fungere igjen. Nasri viste tendenser i første, men Arshavin vet vi kan. Dudu hadde noen fine bevegelser, men mangler fortsatt på teknikken. Vi får håpe på ketchup-effekten mot Hull!

Link to comment
Share on other sites

Helt sant, og når Wenger går ut i media og sier han har "confidence in Almunia", når det umulig kan være sant, mister Wenger all troverdighet, og det igjen får andre spillere som Wenger sier han har tillit til/ tro på til å lure på om Wenger virkelig mener det han sier...

 

Jeg tror heller vi har et supporterproblem. Lampen igår var ikke all verden,men innleggene fra en del såkalte supportere her inne er flau lesing.

Er nesten dritt at vi fikk en del supportere under the invincibleperioden. Makan til negativitet som er på dette forumet overgår det meste.

For å være supporter kreves det en del ryggrad. Det trengs ikke for å supporte United el Chelsea. Tenk på det.

Og 3 poeng borte mot Pool er ikke bortkasta.

Nå ser jeg fram mot Hull kampen hvor vi fortsetter kampen mot ligagull.

Ikke f... om jeg gir opp det i desember!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det var en liten periode i første der ting faktisk fungerte litt,

 

ja, med fire store sjanser det første kvarteret burde jo egentlig kampen vært kjørt allerede da, istedet inviterte Arsenal Burnley inn i kampen igjen, litt sånn Liverpool gjorde mot Arsenal på søndag...

 

og etter den svake andreomgangen kan man vel oppsummere at det ikke var HELT urettferdig med uavgjort, men Arsenal hadde mest flaks.

 

Dudu hadde noen fine bevegelser, men mangler fortsatt på teknikken. Vi får håpe på ketchup-effekten mot Hull!

 

Ja, han trenger en goal, det er ikke mye som skal til. Og da skal man ikke se bort fra at det løsner skikkelig. På samme måte som med Walcott er edurados problem mest av mental art.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller vi har et supporterproblem. Lampen igår var ikke all verden,men innleggene fra en del såkalte supportere her inne er flau lesing.

Er nesten dritt at vi fikk en del supportere under the invincibleperioden. Makan til negativitet som er på dette forumet overgår det meste.

For å være supporter kreves det en del ryggrad. Det trengs ikke for å supporte United el Chelsea. Tenk på det.

Og 3 poeng borte mot Pool er ikke bortkasta.

Nå ser jeg fram mot Hull kampen hvor vi fortsetter kampen mot ligagull.

Ikke f... om jeg gir opp det i desember!!!!

 

Spot on, innertier, amen to that osv!!!

 

Jeg har reagert på dette tidligere, og sagt min mening om dette flere ganger. Godt å se at flere begynner å se det jeg har sett lenge. Til tider så sytes det mer her inne enn på TV-forumet. Det sier det meste

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skrev at Burnley ble invitert inn i kampen litt som Arsenal mot Liverpool på søndag, er det viktig å påpeke et par viktige forskjeller. Arsenal kom inn i kampen fordi Liverpool løp seg tomme for ideer og fordi Arsenal skjerpet seg. Burnley kom inn i kampen fordi Arsenal var utrolig slappe og arrogante. Skal du vinne fotballkamper må du gidde å kjempe, særlig når du spiller mot entusiastiske og typisk britiske lag som Burnley. Det betyr at man ihvertfall må møte ballen. Det var noe jeg lærte når jeg var lilleputt... og hvor var entusiasmen og spillegleden til Arsenal? Det så nesten ut som om Arsenal trodde dette kom til å bli easy-peasy etter at de hadde eid kampen det første kvarteret, tatt ledelsen og skapt tre-fire store sjanser i tillegg. Men all cred til Burnley for en god kamp. Og som sagt; Arsenal hadde flaks. Mulig det annulerte målet var offside, men det så ikke sånn ut på de TV-bildene jeg så.

 

Nå ser jeg fram mot Hull kampen hvor vi fortsetter kampen mot ligagull.

Ikke f... om jeg gir opp det i desember!!!!

 

bevares, jeg er kritisk til det som skjedde i går, med rette mener jeg. Men samtidig er det jo ingen grunn til å henge med hodet eller grave seg ned. Ligaen blir ikke avgjort i desember uansett. Neste kamp kan jo alt være snudd på hodet igjen. Og Arsenal viste selv på en off-day som den i går at de har utrolig mye å gå på, og at det skal så lite til før det løsner.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, nå er det neste 7 ligakampene meget viktige for hvordan sesongen vil ende. Jeg ser store muligheter for mange poeng i disse kampen, og da vil vi kanskje ha en helt annen flyt i spillet. Kanskje flere spillere har funnet tilbake form og motivasjon/vilje for resten av sesongen. Enkelte spillere må gå i seg selv, for Wenger peller man ikke på nesen over tid.

Vi er ikke borte, selv med 1 poeng idag.

 

Tar vi 18 av 21 poeng de neste 7 kampene, så er vi i ryggen på tabelltoppen. Dette er fullt mulig :lol:

 

GOONER!

 

Jeg er enig med deg i det du skriver her, men jeg vil si at de neste 10 ligakampene avgjør sesongen for vår del. Dersom vi henger med helt der oppe etter kampen mot Liverpool hjemme, tror jeg det er store sjanser for at vi skal kunne være med å kjeme om tittelen. Arsenal bruker normalt sett å gjøre det bra på vårparten.

Link to comment
Share on other sites

Trist.

 

Walcott, Almunia, Song, Diaby, Eduardo og Silvestre er så fantastisk dårlige idag at innsatsen til de andre ikke er i nærheten av å veie opp.

 

At Arsenal fortsatt stiller med Almunia i mål er en katastrofe og en hån mot supprterne. 100% idioti å betale noen for å ikke gjøre en dritt riktig.

 

Walcott ser ut som han aldri har rørt en ball før. Da han ble spilt fri på høyresiden inne i 16-meteren og "fyrte" av et håpløst innsideskudd 40 meter over mål, burde han fulgt opp med å løpe rett i garderoben mens han ga signal til bytte.

 

Vi vinner så og si ikke en eneste duell eller andreball gjennom hele kampen, da sier det seg selv at det blir vanskelig å vinne, selv mot et møkkalag som Burnley.

 

Jeg er ikke enig med deg når det gjelder Song.

Han var vår beste i dag, bortsett fra Fabregas i første omgang.

 

Song holder ballen, snur spillet og jobber hele veien.

En god prestasjon fra hans side.

Link to comment
Share on other sites

Mest av alt har jeg lyst til å brøle ut alt av frustrasjon.... Dette var svakt, svakt og vanvittig frustrerende. Her kunne/burde(?) vi ha tapt

 

Men min mening er at når vi ser på hvilke spillere vi har ute med skade når 2 omgang starter, så kan må man ha dette litt i bakhodet og ikke slakte laget sitt. Vi har våre 2 beste spillere ute med skade, Cesc og RVP.

 

Ta vekk Drogba, Essien

 

Ta vekk Torres, Gerrard

 

Ta vekk Rooney, Giggs

 

... og se hva som skjer....

 

I tillegg har vi Clichy, Rosicky,Denilson og Bendtner ute. Alle ville sannsynligvis startet. Så JA, jeg skylder på skader. Selvfølgelig kan vi det! Men hvem skal skyldes på, det kommer jeg tilbake til !

 

-Vi har 3 venstrebacker ute og må bruke 4 valget

 

- Walcott har vært mye skadet og ser ut som han har mistet alle evner . Burde vært plassert på tribunen. Feil vurdering av Wenger etter min mening.

 

- Ramsey er 18 år

 

- Nasri var ute i 3mnd med benbrudd og trenger tid på å finne toppformen. Tung,våt og humplete bane ikke ideel for han, men man må kunne forvente bedre innsats!!

 

- Diaby plukker HELE forbanna tida opp småskader og kommer aldri i en flytsone. Må bruke kamper på å finne formen og når han finner den... -skade igjen

 

- Samme med Eduardo som ser skremmende svak ut :lol:

 

-Song synes jeg gjør det greit, men det blir jo så mye forandringer for han... Svak på sin kreative del av spillet.

 

Mitt poeng er at jobben som blir gjort med skadeforebygging i Arsenal må grundig vurderes!! Det er rett og slett utrolig at bortimot ALLE skal plukke opp småskader HELE JÆVLA tida. Jeg får lyst til å knuse alle vinduer i huset mitt. Idag må vi spille med en offensiv hvor alle enten kommer rett tilbake fra skade eller har hanglet med noe for en uke eller to siden. Det blir ikke noe resultater av dette!!!!! Tony Colbert og hele staffen som har ansvar for skader ; Hva blir gjort for å forebygge? Noe må gjøres GRUNDIG feil, det er klokkeklart. Det er ikke mulig å ha så mye skader år etter år, rett og slett. Vi har våre to beste spillere ute og i tillegg er de andre på banen omtrent halvskadede alle mann! Det skal ikke være mulig

 

Så det nytter ikke å klage over at vi ikke vinner PL på grunn av skader! Feilen gjøres innad i klubben, det er jeg overbevist om.

 

Når dette er sagt skal vi jo ikke glemme hvordan vi spiller heller og prestasjonene som blir gjort. Mye kan gjøres betraktelig bedre og Wenger må etterlyse større vinnervilje!! Også kunne det jo vært greit med en plan B, når motstanderen fullstendig pakker målgården sin med spillere. Hva med å legge innlegg inn til en stor spiss, Bendtner?

 

Nei stemmer det, han er skada......

 

 

Møkkalag som Burnley? Du må virkelig følge med mann. Burnley hadde før gårsdagens kamp tapt kun 7 poeng på hjemmebane, nå er det 9. Vi er ikke første laget som er kjempet ut av stil av ett solid Burnley lag. Chelsea klarte så vidt å slå portsmouth - P'mouth fortjente faktisk poeng - Og det viser at det er ingen lag som er "møkkalag" i dagens PL. Alle kan slå alle. Det er 23 kamper igjen, vi og alle andre kommer til å tape og spille flere uavgjort - spørsmålet er hvem som kommer til å tape mest.

 

Ja hva med plan B og legge inn på en stor spiss - Bendtner. Problemet er vel at vi har ingen Bendtner å spille inn på? Skulle vi ha kjøpt enda en dyr spiller for å sitte på benken i tilfelle RvP og Bendtner ble skadet samtidig? Nei, det kan vi ikke. Burde Wenger kjøpe i Januar? Ja, men han får ikke gjort det før i Januar!

 

 

Nei det får være måter på...

 

Jeg tror heller vi har et supporterproblem. Lampen igår var ikke all verden,men innleggene fra en del såkalte supportere her inne er flau lesing.

Er nesten dritt at vi fikk en del supportere under the invincibleperioden. Makan til negativitet som er på dette forumet overgår det meste.

For å være supporter kreves det en del ryggrad. Det trengs ikke for å supporte United el Chelsea. Tenk på det.

Og 3 poeng borte mot Pool er ikke bortkasta.

Nå ser jeg fram mot Hull kampen hvor vi fortsetter kampen mot ligagull.

Ikke f... om jeg gir opp det i desember!!!!

 

Spot on!

 

Vi har fått mange supportere som har kommet inn etter at Wenger kom til klubben - dette er noe alle klubber "sliter" med - men de tar trofèer oftere enn oss, så de slipper den værste klaginga.

Link to comment
Share on other sites

Vi har fått mange supportere som har kommet inn etter at Wenger kom til klubben - dette er noe alle klubber "sliter" med - men de tar trofèer oftere enn oss, så de slipper den værste klaginga.

 

En ting er iallefall sikkert, og det er at hvis de hadde kommet med denne sytende holdningen og utskjellingen av spillere til kjernen med virkelige hardcore Arsenalsupportere, som har vært på alle kamper i flere tiår, så hadde man fått beskjed om å pelle seg vekk, eller om finne seg ett annet lag å heie på.

Link to comment
Share on other sites

Slike kampar er det som definerer det å vere Arsenal supporter. Vi får alltid opp og nedturar. At ein syt meir no enn tidlegare har vel med kvaliteten å gjere. Det var ramsa opp ei rekkje gamle (anti)heltar i starten av denne kamp tråden, det var lettare å akseptere nokre av desse spelarane sine begrensingar enn det er i dag.

 

Årsaka til dette er at kvaliten på dagens arsenal tropp, nok erbetre enn nokon sinne? MEN vi manglar eit komplett "lag", vi manglar nokon typar som kan vippe kampar vår veg. Nokre av typane er skada, nokre av typane er for ujamne i prestasjonane og nokre er rett å slett ikkje å finn i troppen, så her må det kjøpast!

 

Arsenal er i ein god posisjon til å klare topp 3, og kan framleis blande seg inn i kampen om gullet. Vi er gode nok på vårt beste. Desverre er vi for ofte laaangt frå vårt beste, og vi er inne i ei svak periode spelemessig. Klare vi likevel å halde oppe poengfangsten til vi får spelet vårt igang, kan det bli ein flott vår sesong...

Link to comment
Share on other sites

En ting er iallefall sikkert, og det er at hvis de hadde kommet med denne sytende holdningen og utskjellingen av spillere til kjernen med virkelige hardcore Arsenalsupportere, som har vært på alle kamper i flere tiår, så hadde man fått beskjed om å pelle seg vekk, eller om finne seg ett annet lag å heie på.

 

tja, vet ikke helt det. På 1960-tallet for eksempel, var det vel også rimelig mye negativitet og syting, og "syndebukker" som John Sammels og Ian Ure ble jo hengt ut etter alle kunstens regler, PRIMÆRT av hard core fans. Og også den gangen klaget man fordi man sammenliknet med minnene om et lag som hadde vært så MYE, MYE bedre, og som tiden på en måte hadde løpt fra. Sånn sett har kanskje ikke ting endret seg så mye? Men forskjellen er kanskje at de hadde en helt annet grunn til å klage i boring Arsenal perioden enn dagens bortskjemte fans har? ;)

Link to comment
Share on other sites

å si at noen andre enn fabregas var gode i går blir for dumt. det var noen som gjorde en ok innsats ja, men alt for mange spiller veldig dårlig, og bidrar veldig lite. diaby var svak, og det var song også. han får tilnærmet ok bakover. har ikke sett han tape så mange dueller før. walcott var selvsagt en kjempeskuffelse. er en del som har nevnt at det ikke ser ut som om han har vært borti en ball før. og i de to siste kampene kan det ha sett sånn ut. jeg har uansett tro på at han kommer tilbake og viser hvorfor wenger hentet han. det samme gjelder eduardo. det som jeg derimot er veldig usikker på, er om diaby egentlig har noen lang arsenalkarriere forran seg. song bør definitivt ha en god konkurrent på dm, og det bør også midtstopperne ha. også bør almunia være reservekeeper bak loris, frey, adler, neuer, akinfeev, eller en annen verdensklassekeeper.

 

dere som syns det er flau lesing inne på forumet under kampen, hva er det dere tenker på? jeg kunne ikke se annet enn at mange supportere var misfornøyde med innsatsen til svært mange av spillerne. og det er ikke rart. etter å kapre 3 poeng bortemot liverpool, og ha giret opp supporterne, og gitt de nytt håp om at det fortsatt kan være realistisk med ligagull, blir man rett og slett lei seg etter en sånn forestilling. har sett mange dårlige kamper av arsenal. 93-95 var det svært mange av de. men det de presterte i går, må være noe av det svakeste jeg har sett på veldig mange år. flau lesing!? jeg synes det er synd at supportere ikke blir mer engasjert i forbindelse med lagets innsats. er ikke noe stort poeng å sitte her å forsvare dårlig innsats kamp etter kamp. i alle fall ikke når vi som er her inne er supportere av laget vi kritiserer. det er overfor andre lags supportere vi skal forsvare laget vårt. det må være plass for misnøye og skuffelse også. jeg har ikke mange hjemme i huset mitt som jeg kan ta opp almunias dårlige keeperspill og diabys manglende fotballforståelse med. dama er ikke spesielt interessert i fotball, men det regner jeg med at de fleste her inne er. selv ser jeg 4-8 kamper for uka. tysk, engelsk, italiensk, spansk. har til og med sett noen nederlandske og noen norske til tider:P jeg synes fotball er morsomt, og liker muligheten til å ta opp flere aspekter ved fotballen. ikke bare det som er positivt. for det er mye. veldig mye som ikke har vært positivt, også med arsenal de siste årene. godt spill alene gir ikke titler. og det er tross alt titlene vi ønsker oss...

Link to comment
Share on other sites

tja, vet ikke helt det. På 1960-tallet for eksempel, var det vel også rimelig mye negativitet og syting, og "syndebukker" som John Sammels og Ian Ure ble jo hengt ut etter alle kunstens regler, PRIMÆRT av hard core fans. Og også den gangen klaget man fordi man sammenliknet med minnene om et lag som hadde vært så MYE, MYE bedre, og som tiden på en måte hadde løpt fra. Sånn sett har kanskje ikke ting endret seg så mye? Men forskjellen er kanskje at de hadde en helt annet grunn til å klage i boring Arsenal perioden enn dagens bortskjemte fans har? ;)

 

Jeg har vært på en del kamper de siste årene, både på Highbury, Emirates, og bortekamper i Europa. På bortekampene i Europa, treffer du stort sett den harde kjernen. Og mitt inntrykk etter å ha blitt godt kjent med mange av disse, er at de har svært lite til overs til "supportere" som til enhver tid skal være kritisk til alt, og som kommer med utskjellinger og karakteristikker av spillerne som ikke hører hjemme noen plass.

 

Jeg har selv vært veldig pessmistisk av meg, noe som de som har vært på dette forumet i noen år garantert har legt merke til. Jeg har også fått høre det flere ganger. Den senere tid, har jeg valgt å ha ett helt annet syn på ting og tang, da jeg har funnet ut at jeg får det mye bedre med å ikke være så pessimistisk og kritisk hele tiden. Mye av dette er grunnet de bekjentskapene jeg har gjort på mine turer over til koksholmen, og på bortekamper i Europa.

 

En ting er at man var kritisk på 60-tallet. Da var Arsenal regelrett ett dårlig lag. Dagens Arsenal hører til i den ypperste eliten i Europa. Vi spiller Champions Leauge hver sesong. Vi har vært inne i topp 4 i hele Wenger's tid som manager. Likevel skal vi klage, kritisere og slenge dritt om egne spillere. Det vitner om supportere som har blitt alt for bortskjemte.

Link to comment
Share on other sites

i alle fall ikke når vi som er her inne er supportere av laget vi kritiserer. det er overfor andre lags supportere vi skal forsvare laget vårt.

 

Så her inne skal vi kritisere og til andre lags supportere skal vi forsvare laget?

Ja da datt jeg fullstendig av...ros og ris hører hjemme...men her er det svartedauden etter poengtap hver kamp.

Support...hva er det nå det betyr igjen....å kritisere....vel en lærer noe nytt hver dag....

Link to comment
Share on other sites

Makan til sutring.

 

Arsenal viste seg fram fra en langt bedre side i går enn de gjorde mot Liverpool. Bare synd vi ikke klarer å drepe kampen i første omgang hvor vi var virkelig gode. I andreomgangen blir det litt fantasiløst, og mot slutten av omgangen spiller vi med så høy risiko at vi gir vi Burnley noen sjanser.

 

Ramsey er ennå ikke Fabregas-klasse. Pluss til Gallas, Song, Fabregas, Diaby og Nasri. Walcott skuffer igjen, Silvestre er ikke god nok og Almunia ser virkelig ut til å slite med selvtillitten.

 

I kamper hvor vi må jage mål mot etablert forsvar kreves det enorm presisjon for å sy seg igjennom. Synes vi kunne variert presset litt i andreomgangen - lurt Burnley litt framover, slik at vi hadde fått noen bakrom å true.

 

Fornøyd med kvalitet og innsats. Litt misfornøyd med resultatet.

 

- Og jeg må si jeg blir ganske rystet over hva folk klarer å skrive på forumet her. MAKAN!

Link to comment
Share on other sites

jeg synes det er synd at supportere ikke blir mer engasjert i forbindelse med lagets innsats

 

Engasjement er vel og bra det. Og det er ikke engasjementet jeg reagerer på. Det er måten man velger å uttrykke seg på. En ting er å være skuffet over resultatet. Men det må gå an å vise sitt engasjement på en annen måte enn å dømme dommedag hver gang man avgir poeng. Jeg reagerer også sterkt på måten mange av spillerne blir beskrevet iløpet av kampene og i ettertid. Dette er det verste med forumet slik jeg ser det, og er noe jeg mener Arsenalsupportere burde holde seg for gode til. Dette er en type oppførsel man forventer av de som holder med Tottenham, ikke av de som holder med verdens flotteste klubb

Link to comment
Share on other sites

i alle fall ikke når vi som er her inne er supportere av laget vi kritiserer. det er overfor andre lags supportere vi skal forsvare laget vårt.

 

Så her inne skal vi kritisere og til andre lags supportere skal vi forsvare laget?

Ja da datt jeg fullstendig av...ros og ris hører hjemme...men her er det svartedauden etter poengtap hver kamp.

Support...hva er det nå det betyr igjen....å kritisere....vel en lærer noe nytt hver dag....

 

om du ikke evner å forstå at det går an å bli frustrert etter kamper som den i går, ja da har du et problem. jeg holder med arsenal, og det har jeg gjort i nærmere 25 år nå. jeg har holdt med laget i tykt og tynt. når de spilt rævva og når de har vært best. selv om noe fungerer, vil man svært gjerne ha det til å fungere bedre. support - kritisere?! ... kritikk kan være så mangt. helt klart bør en etterstrebe konstruktiv kritikk, men det synes noe vanskelig i noen tilfeller. jeg synes det virker som du leser litt, og danner deg meninger om hva som står i innlegget mmaelan. har ikke sagt at det bare skal kritiseres her. men det må være rom for det også. ikke all kritikk er rettferdig, det skal jeg være enig i. men da er det ofte frustrasjon som skal ut. veldig ofte. mener det er rett å ta opp det jeg ikke er fornøyd med her. trodde det skulle være lettere enn å ta det opp med lfc eller mufc supportere... har en god venn som er everton supporter. han ler kraftig av tre-fire her inne som til enhver tid forsvarer spillere som over tid har gjort en slett innsats. selv everton fans, som ikke har fått all verden av titler de seneste årene, er både positive og negative til lagets prestasjoner. det vi alle forstår, er at det svinger i fotball. målet må vel være at det skal svinge minst mulig. stabilitet, og da stabilt godt selvsagt. ved å være kritisk til det som ikke fungerer, kommer det frem løsninger på det som ikke fungerer. tror ikke at wenger rådfører seg med hverken meg, eller de som ser seg som bedre supportere en mange andre, men jeg synes det er morsomt å diskutere fotball. selv om det ikke får innvirkning på laguttaket.

 

Engasjement er vel og bra det. Og det er ikke engasjementet jeg reagerer på. Det er måten man velger å uttrykke seg på. En ting er å være skuffet over resultatet. Men det må gå an å vise sitt engasjement på en annen måte enn å dømme dommedag hver gang man avgir poeng. Jeg reagerer også sterkt på måten mange av spillerne blir beskrevet iløpet av kampene og i ettertid. Dette er det verste med forumet slik jeg ser det, og er noe jeg mener Arsenalsupportere burde holde seg for gode til. Dette er en type oppførsel man forventer av de som holder med Tottenham, ikke av de som holder med verdens flotteste klubb

 

kan du vise den måten å utrykke seg på? jeg er usikker på om det er min setning der jeg ber diaby pakke kofferten å dra, eller om det er noe annet du tenker på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...