Jump to content

Liverpool B, 13.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Liverpool-ARSENAL

anfield, søndag 13. desember klokka 17:00

Canal + sport 1

 

vanskelig bortekamp mot ein av dei 4 store i vente.

 

4 siste ligakampar mot liverpool:

 

08/09 sesongen:

4-4 B, Arshavin 4. Absurd kamp der det kunne virke som det var Arshavin mot røkla.

1-1 H, van Persie. Poengtap i siste kampen før jul.

07/08 sesongen:

1-1 H, Bendtner

1-1 B, Fabregas

Den sesongen møtte vi også ’pool i kvartfinala i CL, 1-1 på emirates ble fulgt av 2-4 på anfield.

I ligasammenheng har vi ikkje vunne på anfield sidan 2003.

 

Liverpool har hatt ein skuffande 1/3 av sesongen, spesielt med tanke på fjorårets sesong, og er på 7. plass med 24 poeng på 15 kampar. På anfield har dei 4-2-1, med 21-8 i målskilnad

 

siste 5 kampar for liverpool:

fiorentina H, 1-2, benayoun (CL)

blackburn B, 0-0

everton B, 2-0, sjølvmål, kuyt

debrecen B, 1-0, ngog (CL)

man city H, 2-2, skrtel, benayoun

 

startoppstilling forrige ligakamp (mot blackburn): reina, johnson, carragher, agger, insua, benayoun, mascherano, lucas, riera, gerrard, kuyt

 

ser dessverre ut som om Torres er klar mot oss, og kanskje starter aqua-lene også.

 

Arsenal 5 siste kampar:

olympiakos B, 0-1 (CL)

stoke H, 2-0, arshavin, ramsey

Man City B, 0-3 (ligacup)

Chelsea H, 0-3

Standard Liege H, 2-0, Nasri, Denilson (CL)

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: almunia, sagna, gallas, vermaelen, traore, denilson, eboue, cesc, rosicky, nasri, arshavin

 

eboue og rosicky er skada, eduardo og diaby er tilbake i troppen. Også walcott, som fekk ein smell mot olympiakos, skal vere klar. Song er tilbake etter suspensjon. Med tanke på Fabianskis gode kamp i hellas, så bør han få sjansen i mål. Elles så tar vel Song Eboues plass, er usikker på om det blir Eduardo eller Diaby som tar Rosickys plass.

 

Er av ein eller annan uforklarleg grunn veldig positiv til denne kampen, og reknar med vi cruiser inn til 3 poeng.

 

Resultattips: 2-0, FM: vermaelen.

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Er meget skeptisk foran denne kampen. Synes det ligg i korta at Liverpool stikk av med sigeren. I tillegg svært typisk at skadeproblemene deira gir seg tidsnok til dei skal møte oss. Lukter ekkelt tap dette...

 

Almunia

Sagna - Vermaelen - Gallas - Traore

Song

Fabregas - Denilson

Nasri - Arshavin - Walcott

 

Eduardo skal på ingen måte starte. Då er det betre med ein Theo ute av kamptrening. Han framstiller i det minste ein trussel med tanke på farten sin.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham er vel det eneste laget vi har slått av topp 7 lagene. Et tap her ...det vil være en skikkelig nedtur. Da har vi omtrent tapt for alle topplaga(Chelsea,United,City allerede). Ennå har vi ikke spilt mot Villa.

 

Jeg mener fortsatt at den eneste tilgjengelig spilleren som bør spille sentralt i midten er Arshavin. Hvem han skal ha rundt seg er jeg ikke så sikker på.

Men tror Diaby sin styrke og høyde kan være godt å ha på midtbanen.

 

Jeg vil ha dette laget:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Vermaelan Traore

 

Diaby Fabregas Song

 

Dudu Arshavin Nasri

 

Tipper dette blir en jevn kamp med lite mål. En 1-0 seier til oss kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget. Regner ikke med at Almunia mister plassen sin enda, men det er lov å ønske seg nå som det snart er jul.

Jeg vil gjerne se hvordan en kombinasjon av Walcott, Arshavin og Eduardo fungerer på topp. Helst med Arshavin i midten.

 

Fabianski

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

Fabregas - Song - Diaby

Walcott - Arshavin - Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget. Regner ikke med at Almunia mister plassen sin enda, men det er lov å ønske seg nå som det snart er jul.

Jeg vil gjerne se hvordan en kombinasjon av Walcott, Arshavin og Eduardo fungerer på topp. Helst med Arshavin i midten.

 

Fabianski

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

Fabregas - Song - Diaby

Walcott - Arshavin - Eduardo

 

Selv om jeg gjerne skulle sett dette laget på søndag, men jeg tror nok at Nasri får en plass i lagoppstillingen til søndag, han har begynt å vise tegn på god form, og var vel den beste spilleren på midten blant Stoke.

 

Dog veldig enig med at Fabianski burde starte ovenfor Almunia, samtidig som Diaby har vist seg å være en ganske habil spiller, noe vi merket med en gang han ble skadet.

Link to comment
Share on other sites

Store sjanser for at Pool drar denne i land dessverre. De har både Gerrard og Torres tilbake, mens vi fortsatt har RvP og Bendtner ute. Tror det vil bli utrolig viktig at Arshavin spiller midtspiss om vi skal klare å vinne denne kampen.

 

Håper på at dette laget henter hjem 3 poeng fra Anfield:

 

Almunia/Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

Cesc-Song-Denilson

Walcott-Arshavin-Nasri

 

Innbyttere i 2. omgang: Vela for Nasri, Wilshere/Ramsey for Walcott og Diaby for Denilson

 

Come On You Gunners!!

 

La oss for første gang i år slå en av de andre fra "topp 4"!!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er spilleren vi må håpe på i morgen. Ingen andre offensive spillere er i skoringsform, og derfor trenger vi en skikkelig matchvinner. Det har vi i Arshavin.

 

Almunia

Sagna-Vermaelen-Gallas-Traore

Nasri- Fabregas-Song-Denilson-Diaby

Arshavin

 

Jeg setter opp 4-5-1 fordi jeg tror det blir en forsvarskamp, der må gjøre det på kontringer. Walcott er på benken fordi jeg mener han ikke er god nok for startelleveren!

 

Håper likevel at han kan komme inn og gjøre ting han har gjort før på Anfield;)

 

1-0 til oss - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen blir utrolig viktig!

Det kommer til og bli en hard kamp, siden Liverpool har fått tilbake både Gerrard og Torres.

Arshavin kommer til og bli en nøkkelspiller i denne kampen, fungerer ikke han imorgen, er jeg skeptisk.

Håper Fabianski starter i mål. Syns de kampene han har spilt i denne sesongen har vært mye bedre en de Almunia har spilt.

Håper Walcott kommet inn som super-sub.

Tror vi tar en 1 - 3 seier! Håper vi stiller med dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Fabregas-Song-Denilson

 

Nasri-Arshavin-Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Armand Traore

Alex Song - Denilson

Cesc Fabregas

Emmanuel Eboue ------------------------------------ Samir Nasri

Andrey Arshavin

  • Backrekka er vel den mest usikre delen av laget, er ikke både Traore og Gallas tvilsom til kamp? Uansett stiller vi med de fire så føler jeg meg trygg. Både Silvstre og Senderos har blitt ydmyket og trampet på av Fernando Torres de to siste sesongene
  • Alex Song og Denilson til å ta Gerrard og Aquilani ut av kampen. Denilson kan fungere som en box-til-box-spiller.
  • Arshavin får en ny sjanse på topp, men klager ikke jeg om Eduardo skyver Eboue ut av laget og Arshavin ned på kanten

Liverpool stiller veldig sannsynlig slik:

Jose Manuel Reina

Glen Johnson - Daniel Agger - Jamie Carragher - Emaliano Insua

Javier Mascherano - Alberto Aquilain

Dirk Kuyt - Steven Gerrard - Yossi Benayoun

Fernando Torres

  • Som nevnt er det typisk at de får tilbake alle sine nøkkelspillere til denne kampen, untatt håpløse Albert Riera og Ryan Babel stiller altså de røde med fullt lag. Men har vi grunn til å frykte Torres og Aquilani, de to har spilt en kamp etter langtidsskadene deres og er vel ikke helt i kampform ennå. Satser på at Gallas temmer Torres og så kan dette bli riktig bra! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare så typisk Arsenal å drite seg ut når alle andre også gjør det. Derfor tror jeg avstanden til lagene over fortsatt er den samme etter denne kampen.

 

Tja, jeg vil jo si at et tap borte mot Pool langt ifra er en krise, når chelsea og utd kaster vekk poeng på hjemmebane slik de gjorde idag. Dette er kamper de normalt tar 3poeng :)

At også City fortsetter med uavgjort, viser at de kanskje har vært litt for høye etter seier hjemme mot et b/juniorlag fra Arsenal, og et toppet chelsea.

(må jeg nevne scum, som på ny skylder på lasagne?)

 

Tar vi poeng imorgen, har det vært en stor fotballhelg. Skulle vi tape, så skal vi være glade for at våre konkurrenter ikke tar sine 3poeng i kamper, de normalt har gjort tidligere.

Dette viser vel at alt ikke er så fantastisk i de andre klubbene heller, så ingenting er avgjort B)

 

Håper på følgende lag imorgen:

 

Almunia

Sagna- Gallas- Vermaelen- Traore

Song Ramsay

Walcott Fabregas Nasri

Arshavin

 

Ville kjørt Song og Ramsay som de som skal jobbe defensivt, og ta ut bl.a Gerrard som er nøkkelen i mye av spillet i mellomleddet mellom midtbane og forsvar. Har vi ganske god kontroll bakover på banen i morgen, så tror jeg vi kan få flere overganger fremover ettersom Pool helt sikkert vil gi absolutt alt etter en forferdelig sesong sålangt. Fansen krever seier, og spillerene kan da bli stresset om det står 0-0 etter de første 45minuttene.

 

Pool har en tendens til å gå ut i 100 på Anfield, spesielt i kamper som de må vinne.

Er ikke alltid finspill (nesten aldri....), men de stresser motstanderene til å gjøre feil på egen banehalvdel. Klarer vi da og ha såpass god kontroll bakover, føler jeg vi har gode muligheter for seier.

 

Nå får vi håpe dommeren ikke blir stresset av publikum som skriker hver gang ballen kommer innenfor 16-meteren......

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg som en liten unge til denne kampen! Har virkleig troa på at gutta får med seg 3 poeng, og med det er med i gullstriden igjen.

 

Håper på følgende lag:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Armand Traore

 

Alexandre Song - Francesc Fabregas- Denilson

 

Theo Walcott- Andrei Arshavin- Samir Nasri

 

Grunnen til at jeg vil se Theo er at vi flere ganger har sett han leke med Pool forsvaret som ikke er det raskeste i PL. Føler meg ganske trygg på at Song og Denilson skal klare å nøytralisere Gerrard, så har vi Verminator som kommer til å kose seg med Torres! Jeg er optimist og tror vi kjører over Pool, og sender dem et plasser nedover.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

 

Sagna Gallas Vermealen Traore

 

Fab Song Denilson

 

Nasri Arshavin Eduardo

 

-Blir Diaby klar ønsker jeg han fremfor Denilson

 

 

Mot Liverpool mener jeg vi trenger en keeper som er aktiv i feltet. Det er Fabianski !

Og han har vell alltid hatt bedre reflekser enn Almunia.

 

Gleder meg ekstra til denne kampen sånn som resultatene har blitt denne helga! Og PL blir enda bedre når kampene er avbrekk fra eksamenslesning! B)

 

Frykter dog Liverpool veldig i denne kampen, tiltross for deres svake form i det siste. Typisk Liverpool å mobilsere MAX til en type kamp som dette... Og værst av alt, Torres er tilbake.

 

Men nå er det på tide å ta poeng fra et topplag!! :) La oss gjørra det!

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermealen-Traore

Fabregas-Song-Denilson

Walcott - Arshavin - Eduardo

 

Dette laget ville jeg startet med fordi da har vi spillere som kan ta løpene bak forsvarer og ikke bare spillere som vil ha ballen i bena. Jeg tror vi kommer til å vinne kampen 2-0. Jeg håper at Liverpool starter offensivt på oss så vi kan noen overgangmuligheter fordi vi har et ganske raskt lag og jeg tror vi kan få mål på det.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermealen-Traore

Fabregas-Song-Denilson

Walcott - Arshavin - Eduardo

 

Dette laget ville jeg startet med fordi da har vi spillere som kan ta løpene bak forsvarer og ikke bare spillere som vil ha ballen i bena. Jeg tror vi kommer til å vinne kampen 2-0. Jeg håper at Liverpool starter offensivt på oss så vi kan noen overgangmuligheter fordi vi har et ganske raskt lag og jeg tror vi kan få mål på det.

Trur vi starter med Arshavin alene på topp, og 5 på midten. Så skal Nasri og Fabregas vere litt offansive og komme og hjelpe han. Synd ikke Bendtner og RvP er klar for denne kampen. Da kunne det blitt skikkelig morro.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt viktig kamp i dag, vil Arsenal være med i gullkampen må kampen i dag vinnes! Men frykter vi får nok et bevis på at Arsenal ikke er gode nok til å kjempe om gullet, tipper Liverpool går ut i hundre og tror dessverre vi taper 2-0. Har en like dårlig følelse som foran united i cl semien på Emirates og fadesen mot Chelsea nå sist (3-0)

 

Skal prøve være optimist og håper vi stiller med :

Almunia

Sagna

Vermaelen

Gallas

Traore

 

Diaby

Ramsey

Song

Cesc

Nasri

 

Arshavin

 

 

Subs: Fabianski, Silvestre, Denilson, Vela, Eduardo og Walcott, Senderos ?

 

Vil ihvertfall se Arsenal-spillerne blø for drakta, gi jernet, synes vi har for mange "luksusspillere" som ikke gir nok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...