Jump to content

Liverpool B, 13.12.09


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Det er full runde på tirsdag og onsdag, datoen for hengekampen mot Bolton er enda ikke fastsatt..

 

Henger ikke alltid med i disse eksamenstider ;)

Link to comment
Share on other sites

Fy faen så deilig. Jeg hadde troa sålenge vi scorte et tidlig mål, og Arshavin er gud på Anfield. Så sinnsykt glad jeg tok på meg fjorårets bortedrakt med Arshavin bakpå.

 

Vi er med igjen, utrolig nok.

 

Overtro eller ikke ...skifta drakt i pausen ;)

Link to comment
Share on other sites

Hengekampen er hjemme mot Bolten enten 5 eller 6 januar - se arsenal.com

 

January F A

03 Sun The FA Cup A West Ham United 16:15 ITV1

05 Tue Barclays Premier League H Bolton Wanderers 19:45

06 Wed Barclays Premier League H Bolton Wanderers 19:45 ATVO

09 Sat Barclays Premier League H Everton 15:00 ATVO

17 Sun Barclays Premier League A Bolton Wanderers 16:00 SS1

Link to comment
Share on other sites

Hengekampen er hjemme mot Bolten enten 5 eller 6 januar - se arsenal.com

 

January F A

03 Sun The FA Cup A West Ham United 16:15 ITV1

05 Tue Barclays Premier League H Bolton Wanderers 19:45

06 Wed Barclays Premier League H Bolton Wanderers 19:45 ATVO

09 Sat Barclays Premier League H Everton 15:00 ATVO

17 Sun Barclays Premier League A Bolton Wanderers 16:00 SS1

 

Ettersom West Ham kampen spilles søndag 3dje blir naturlig nok Bolton på onsdag, selv om det ikke er endelig fastsatt.

Link to comment
Share on other sites

Stort pluss til Vermalen og Sagna etter god kriging. Også bra kamp av Denilson, Gallas og Song. Nasri, Arshavin of Fabregas hevet seg i andre. Deilig at vi endelig klarer å holde på en ledelse mot et topplag! Hedligvis hevet laget seg i andreomgangen og vant flere dueller. Vi klarte å holde ballen mer i laget, og allerede etter 2 minutter hadde vi klart å ha et angrep som var bedre enn det vi skapte i første.

 

Nå venter Burnley borte, og Villa 11 dager etter. Det hjelper ikke å vinne borte mot Liverpool dersom vi får poengtap i de to kampene. Jeg håper at Arshavin ikke blir lenge ute. Med seier i hengekampen er vi kun 2 poeng bak Chelsea. Alt er fortsatt mulig, men offensivt har vi fortsatt veldig mye å hente. Fortsatt god helg!

Link to comment
Share on other sites

For en fantastisk fotballhelg; den KLART beste så langt denne sesongen! ;)

 

Elendige spurs ble ulvemat, ManU, Chelsea og ManC rotet seg bort, og Liverpool ute av gullkampen for godt (?). Og vi er med om ikke annet. Tror vel ikke HELT på ligagull enda, og det er jo uansett alt for tidlig, men det er von i hangande snøre! Og etter den puslete førsteomgangen spilte jo Arsenal MYE bedre i den andre. At man snudde kampen var ikke BARE fordi Pool ikke klarte å holde presset. Arsenal gjorde jo nødvendige endringer, og det virket! Og kqampen ble jo avgjort på den mest verdige måten. Ren kunst av Arshavin! B)

 

Ellers er det jo fortsatt mye å rette på. Og Romfords Pele i studio bidro jo til at dette ble en trivelig fotballkveld.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også Hull i mellom Burnely og Aston Villa-kampen.

Blir viktig å holde konsentrasjonen oppe i kampene som kommer og prøve å komme inn i en god seiersrekke. Klarer vi det så bør det være fullt mulig å nærme seg Chelsea og United enda mer. Veldig greit at vi har den ene kampen tilgode også.

 

Godt å se at vi klarer å snu kampen og holde ut og ikke roter det bort på slutten. Satt med følelsen at vi fort kunne fått oss en i trynet på slutten. Arshavin sitt mål var suverent, ellers i kampen var det ikke mye vi så til han.

 

Mye pasningsfeil og mange spillerne som står på hæla innimellom, men innsatsen var bedre i andre omgang enn i første. Det skal jo også sies at Liverpool var veldig gode i første omgang, og vi hadde egentlig nok med å forsvare oss. Almunia var ikke heldig på baklengsmålet, men de innleggene er ekle og skaper alltid vanskeligheter. Allikevel burde han gått for å holde ballen eller kommet med en knallhard boksing. I stedet ble det noe midt i mellom som ikke var særlig bra.

 

Song syns jeg igjen gjør det bra på midten og Denilson var også bra i dag. Syns det er vel og bra at Wenger går for de unge, men jeg syns per dags dato at Traore ikke er bra nok til å spille på venstreback og hadde heller gått for den mer erfarne i Silvestre. Flere ganger som Traore plasserer seg helt feli og skaper unødvendige farligheter. Han er ung og man må regne med sånt, men allikevel syns jeg vi heller kunne hatt han å sette innpå i kamper når vi trenger mer offensivt skyts fordi han er mye bedre lenger frem på banen. Anyway, vi vinner og det er viktigste. ;)

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAA !!!!!

 

Helt fantastisk å snu dette B)

 

I pausen var jeg forbanna og nedbrutt, nå klarer jeg ikke slutte le/smile !

 

Vi må erkjenne at vi er noe heldige, men det driter jeg lang vei i og jeg er kraftig imponert og letta over at vi klarte å hindre Liverpool i å beleire vår halvdel - noe jeg trodde de ville i 10-15 min. Kan godt være Pool-gutta løp vekk kruttet i første omgang ja!

 

Og så er det jo en FANTASTISK dommer-opptreden idag (Det er det ikke ofte vi kan si). Jeg er mektig imponert over Webb og er så glad for at umoralske filme-Gerrard blir avslørt !! Hadde han fortsatt en halv meter i første omgang, i situasjonen med Gallas, istedenfor å begynne å legge seg før duellen, ja så hadde det vært et soleklart straffespark. Men Webb får altså med seg det Gerrard prøver på, og det virker som han er oppmerksom på hvilket skittent filmete rasshøl den scouseren er.

 

En HERLIG helg dette, likevel har jeg noen kritiske blikk på kampen idag.

 

Almunia må erstattes, enkelt og greit. Det kan det ikke være noen tvil om. Merket jeg ville gå bananas når spanjolen viste ingen tegn på at dette var dårlig av han. Istedet jogger fort tilbake og henter ballen ut av nettet. Aargh... han kan/vil koste oss titler

 

Halshugg meg dem som vil, men p.d.d er ikke Denilson god nok for Arsenal(skadeopphold tatt til betrakning), det er min mening. Han mangler styrke i kropp og luft, og den eneste grunnen til at han topper pasningsstatistikker er som følge av at han aldri tør å spille vanskelige pasninger. Han er en brems i våre kontringer.

 

Vi får håpe Walcott får tid på seg før han blir skadet igjen. Tydelig han trenger flere kamper på å komme på et brukbart nivå. Idag så det ut som om han aldri hadde spilt PL.

 

He`s 5`4

He`s 5`4

 

We got Arshavin

Fuck Adebayor!

 

;)

Link to comment
Share on other sites

En perfekt avslutning på en perfekt fotball-helg. Hvem hadde trodd at Villa og Arsenal skulle stå igjen som de to store vinnerne efter denne helgen??

 

Liverpool kunne stille med fulltallig tropp. Vi har fortsatt et snaut dusin skadete. Vi har penger å handle for i januar, Liverpool brukte sine siste slanter på Kyrgiakos i sommer.. Det spørs om ikke Benítez' tid snart er ute!

Link to comment
Share on other sites

Har de råd til det uten slanter da?

Spørst vel. Men han sa jo at han gjekk viss dem solgte Torres, så kanskje løsninga blir å Selge han, slik at Benitez forsvinner av seg sjøl? Nei, det skjer nok ikke. Men at liverpool her hatt en elendig sesong til nå er det liten tvil om. 7plass, pluss at dem er ute av CL. Ser faktisk ut at dem kan miste 4 plassen denne sesongen. Men lenge igjen, får dem igang Torres og Gerrard så er det pluttselig med de 4 store før vi vett ordet av det.

Link to comment
Share on other sites

- Han skrek og ropte. Jeg har aldri sett ham slik før. Han sa at vi ikke fortjente å bære Arsenal-drakten om vi fortsatte å spille på den måten, sa Fabregas til Sky Sports 1 etter kampen.

 

Tror ikke jeg er alene når jeg sier jeg knapt kan ordlegge hvor glad jeg er for å høre det !! ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kamp vi måtte vinne for å henge med i topp. Det klarte vi, og for en måte å gjøre det på. Litt greit å kjenne på hvordan Unitedfansen har hatt det i alle disse årene med en "god" dommer og litt urettferdige marginer på sin side. (Dog, jeg foretrekker den vanlige måten å vinne på.)

 

Ellers håper jeg at det laget vi så i andre omgang kun var noe som skjedde da og ikke skjer igjen. Så å si the entire Arsenal var helt dødt. Denilson var en av de få som viste takter i første omgang. Fábregas, Walcott og Nasri skuffa. Etter at Samir kom tilbake fra skadefraværet sitt, syns jeg han har vært en primadonna som minner alt for mye om sånn Adebayor var på sitt verste; daffe rundt og vise null interesse eller passion. Fábregas traff knapt på en pasning og var en helt annen spiller i 1.omgang enn hva han viste i starten av sesongen. Da hadde han en enorm ro og var veldig pasningsikker.

 

Hele laget skuffet i første omgang med en irriterende daffe-holdning hvor Liverpool tok i mot Arsenal med en forferdelig intensitet. Her var det også en stor forskjell fra starten av sesongen hvor jeg føler at Arsenal viste vilje og hvis de mistet ballen var det alltid to-tre mann på ballføreren som klegger. I første omgang sprang 9/11 Arsenalspillere rundt med hansker og viste null interesse. De to uten var Denilson og Vermaelen som etter min mening var de eneste som viste snev av god fotball. Ikke det at jeg påstår at det har noe å si om du spiller med hansker eller ikke, men jeg mener å ha observert at ingen andre en Pepe på Liverpool hadde på seg hansker. Fint bilde, egentlig, som viste hvem som hadde vilje og ikke.

 

I andre omgang (Fábregas uten hansker), vil jeg heller påstå at Liverpool hadde slått av bryteren enn at Arsenal hevte seg noe voldsomt (En viss forbedring var det jo, selvfølgelig). Det var uansett nok til at vi fikk spille vårt bedre noe som endte i to mål i andre omgang.

 

Ellers vil jeg gratulere Howard Webb med en fantastisk bra utført kamp! Jeg forstår veldig godt hvorfor akkurat denne mannen er ratet som den beste i England. Men helt seriøst så syns jeg at det var på tide at vi også kan ha dommeren på vår side.

 

Gratulerer med seieren, fellahs, og la oss håpe at det var seriemesteren vi så i dag! Nå er vi i hvert fall med om ikke annet! ;)

Link to comment
Share on other sites

Fabregas etter kampen om Wenger i pausen:

 

"- Han skrek og ropte. Jeg har aldri sett ham slik før. Han sa at vi ikke fortjente å bære Arsenal-drakten om vi fortsatte å spille på den måten, sa Fabregas til Sky Sports etter kampen."

 

Skulle tro Wenger har meldt seg inn i gunners.no ;)

 

Edit: Litt sen med den ja, he he

Link to comment
Share on other sites

I andre omgang (Fábregas uten hansker), vil jeg heller påstå at Liverpool hadde slått av bryteren enn at Arsenal hevte seg noe voldsomt (En viss forbedring var det jo, selvfølgelig). Det var uansett nok til at vi fikk spille vårt bedre noe som endte i to mål i andre omgang.

 

 

Det defensive kollektivet Liverpool presterte siste halvtimen av første omgang var verdensklasse. Enorm aggresivitet, og de lagde vel 10+ frispark i tillegg. Da trodde jeg ikke vi hadde en sjanse. Men, som du skriver, slo de heldigvis av bryteren i pausen. Da ble kampen åpen, og en slump tilfeldigheter og en slump kvalitet vippet det vår vei. Deilig.

 

Walcott synker i anseelse. Godt å se Diaby tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig seier!

 

Som den pessimisten jeg er, så hadde jeg aldri drømt om dette resultat. Til det var det for mye som ikke talte til vår fordel. Borte mot Liverpool på Anfield med et noe skadeskutt Arsenal burde legge noen føringer for kampen.

 

Utrolig deilig at vi klarer å holde på en 2-1 ledelse nesten i en hel omgang. Tydelig at tordentalen til Wenger gjorde sitt. Godt at han tenner på alle pluggene. Han hadde god grunn etter 45 minutter. Førsteomgangen var mildt sagt elendig. I andre omgangen er vi klart best. Målet til Arshavin oser av klasse.

 

Meget gledelig at alle resultatet gikk vår vei denne helgen. Nå håper jeg at vi ikke har pådratt oss noen nye skader.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig seier!

 

Som den pessimisten jeg er, så hadde jeg aldri drømt om dette resultat. Til det var det for mye som ikke talte til vår fordel. Borte mot Liverpool på Anfield med et noe skadeskutt Arsenal burde legge noen føringer for kampen.

 

Utrolig deilig at vi klarer å holde på en 2-1 ledelse nesten i en hel omgang. Tydelig at tordentalen til Wenger gjorde sitt. Godt at han tenner på alle pluggene. Han hadde god grunn etter 45 minutter. Førsteomgangen var mildt sagt elendig. I andre omgangen er vi klart best. Målet til Arshavin oser av klasse.

 

Meget gledelig at alle resultatet gikk vår vei denne helgen. Nå håper jeg at vi ikke har pådratt oss noen nye skader.

Var snakk om strekk på Traore. Men ingenting er sikkert enda.

Noen som vett hvor lenge Gibbs og Clichy er ute?

Link to comment
Share on other sites

Almunia må erstattes, enkelt og greit. Det kan det ikke være noen tvil om. Merket jeg ville gå bananas når spanjolen viste ingen tegn på at dette var dårlig av han. Istedet jogger fort tilbake og henter ballen ut av nettet. Aargh... han kan/vil koste oss titler

 

Ikke for å være kritisk, men hva mener du Almunia skulle hentet ut av nettet da, hvis ikke ballen?

Link to comment
Share on other sites

Herlig!!!

Nå er vi en seriøs tittelutfordrer. 1. omgangen er horribel, men 2. omgangen er ganske bra.

Vermaelen mener jeg er kampen klart beste spiller, stor kamp av han idag! Syns ikke Torres fikk til stort.

Hele backrekka spilte forsåvidt veldig bra.

Fabregas spiller veldig dårlig i 1. omgang, men tar seg stort opp i 2. omgang, men han trødde hvertfall til i alle duellene!

Denilson spilte en veldig bra kamp syns jeg. Song spilte også ganske bra. Men Walcott var utrolig anonym!

De to neste kampene er mot Burnley å Hull, der bør og skal begge kampene ende med seier.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...