Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

Kan jeg aldri tro. Det er vel ingen som til de grader har dokumentert at en slik jobb er langt utenfor egen kapasitet som Tony Adams har gjort det. Så off-line er ikke styret tross alt.

 

tviler på om styret vil ansette Adams, av de grunner du nevner. Men de kunne jo å finne på å ansette et annet klubb-ikon (Henry? Bergkamp?), uten at noen av disse nødvendigvis hadde noe å slå i bordet med som skulle tilsi at de skulle være den rette for en slik jobb. Og HVIS de eventuelt skulle mislykkes, vil det være vanskelig å endre på situasjonen. Så problemstillingen er likefullt tilstede, selv om altså Adams er et dårlig eksempel.

 

(nå tror jeg kanskje ihvertfall Bergkamp ville være en god kandidat, selv om han har liten erfaring som manager, men det er en annen skål)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

tviler på om styret vil ansette Adams, av de grunner du nevner. Men de kunne jo å finne på å ansette et annet klubb-ikon (Henry? Bergkamp?), uten at noen av disse nødvendigvis hadde noe å slå i bordet med som skulle tilsi at de skulle være den rette for en slik jobb. Og HVIS de eventuelt skulle mislykkes, vil det være vanskelig å endre på situasjonen. Så problemstillingen er likefullt tilstede, selv om altså Adams er et dårlig eksempel.

 

(nå tror jeg kanskje ihvertfall Bergkamp ville være en god kandidat, selv om han har liten erfaring som manager, men det er en annen skål)

 

Kan jeg heller ikke tro. At Henry/Begkamp skulle få hovedansvaret for en klubb som Arsenal uten noe som helst erfaring i forkant er galematias, og det skjer ikke. Som assistent, ja - kanskje. Å være manager i dag er noe ganske annet enn hva det var på 80/90 tallet da f.eks. Dalglish ble player/manager og tok det derfra. Kanskje det er noe i den retningen som ligger bak Dalglish sin utagerende frustrasjon også. Det er rett og slett for mye for mannen. Ikke vet jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kenny Dalglish var ute av fotballen i over 10 år, og det synes. Mannen sitter fast i 90-tallet. Han bruker £35m på en endimensjonal target man for å spille seg inn i CL - i 2012! Andy Carroll ville slitt med å holde plassen i dagens Newcastle hvis han hadde holdt seg der, og selv da han var på toppen der var overgangen til Liverpool en gåte. Nå er han kanskje den største floppen i PL noensinne, bare slått av Fernando Torres.

 

Defensivt sett har de vært strålende, men offensivt er de håpløse. Han har ikke klart å temme Suarez, som nå bare har blitt en parodi av seg selv. Hadde han holdt på slik i en annen storklubb hadde han blitt sendt ut for lengst. Stewart Downing som har en av de mest stabile vingene i PL over flere år har vært en megamiss i år for £25m. Jordan Henderson er et ok talent men overhodet ikke i nærheten av å være verdt £20m. Charlie Adam hadde en bra sesong for Blackpool i fjor men har blitt avslørt som den begrensede spilleren han er i år, men er til tross for det førstemann på blokka når Dalglish setter opp laget. Det verste er uansett at han ikke har skjønt hvordan han skal få Steven Gerrard, en av ligaens overlegent aller beste spillere, til å fungere. Han har brukt et fjell med penger på disse spillerne og nå går det mer i hans egen prestisje enn noe annet når han velger laget.

 

Toget har gått for Dalglish, selv om han har sine kvaliteter i lagledelse når de møter bedre lag i serien og i cupoppgjør. I ligasammenheng holder derimot ikke det til noe mer enn en plassering mellom 6. og 8. plass, men jeg holder de som en "dark horse" til å vinne FA-cupen. Han skal ha honnør for at han stabiliserte skuta etter fadesen med Roy Hodgson, men det er vanskelig å unngå å tenke at en bedre manager ville forvaltet de pengene til innkjøp langt bedre. Presset har også begynt å slite på han i voldsom grad, og da kommer grinebiteroppførselen frem. He's cracking up.

Hvis man regner ut poeng vunnet per kamp for de to så vil du se at forskjellen er minimal. Da Hodgson gikk av 7 januar i fjor hadde han tatt 9 poeng mindre enn hva Dalglish hadde klart på tilsvarende 20 kamper. Etter dette har Liverpool tatt 5 poeng på 5 kamper:

Hodgson 25 poeng på 20 kamper, Dalglish 39 poeng på 25 kamper: Differansen er på 0,31 poeng per kamp. De har i denne perioden kjøpt spillere for 1,3 milliarder. Hodgson ledet klubben i en periode da eierskapet ikke var avklart og de var faktisk på randen av konkurs. Han hadde arbeidsforhold som ikke kan sammenlignes med hva Dalglish har hatt. I mine øyne har ansettelsen av sistnevnte vært en katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

 

Å være en dårlig taper er vel langt på vei en forutsetning for å være en vinner. Spørsmålet er hvordan dette kommer ut. Wenger og Ferguson er gode til konstruere alternative virkeligheter for å ta det største trykket av sine spillere, men ingen av dem står og gauler "fuck off" til alle og enhver når hans £120M spillerkjøp blir avkledd. At fyren har en imponerende CV både som spiller og manager (i forrige årtusen) er hevet over enhver tvil, men jeg synes helt ærlig at dagens utgave av Kenny Dalglish skiller seg ut. Tidenes Liverpoollegende ja, men i dag kun en bitter ufordragelig mann. My opinion, only.

 

Ferguson tar trykket av sine spelarar bl.a. ved å manipulere dommarstanden, og det spørs vel om det er så mykje betre når alt kjem til alt. Eg har meint lenge at Liverpool gjekk for "gårsdagens mann", men det er ikkje særleg relevant i denne diskusjonen. Eg forsvarar ikkje hans språkbruk, men meiner bestemt at fotballen har vore og framleis er belemra med større drittsekker enn Kenny Dalglish, My opinion, only. :)

Link to comment
Share on other sites

Får bare krysse fingrene for at Daglish sitter lengst mulig. Slår vel til med et par overprisede engelske spillerene til sommeren igjen som på det beste er middelmådige. Måtte han lenge sitte!

 

Forøvrig så hever denne mannen en høyere årslønn i Liverpool enn hva Wenger gjør i Arsenal. Litt morsomt..

Link to comment
Share on other sites

Får bare krysse fingrene for at Daglish sitter lengst mulig. Slår vel til med et par overprisede engelske spillerene til sommeren igjen som på det beste er middelmådige. Måtte han lenge sitte!

 

Forøvrig så hever denne mannen en høyere årslønn i Liverpool enn hva Wenger gjør i Arsenal. Litt morsomt..

Ja det blir for dumt.

Tenk for en manager vi er heldige som har. Håper bare han blir litt mer offensiv de neste ti årene han skal styre.

Og da tenker jeg ikke fotballmessig.

Evertons manager hylles av Wenger på vår hjemmeside - sikkert ikke tilfeldig med timingen.

Og de kan virkelig ryste Liverpools posisjon til uken.

Link to comment
Share on other sites

Ja det blir for dumt.

Tenk for en manager vi er heldige som har. Håper bare han blir litt mer offensiv de neste ti årene han skal styre.

Og da tenker jeg ikke fotballmessig.

Evertons manager hylles av Wenger på vår hjemmeside - sikkert ikke tilfeldig med timingen.

Og de kan virkelig ryste Liverpools posisjon til uken.

7. plassen mener du?

5 poeng siden nyttår sier sitt. Dette er et lag i fritt fall. Lurer på hvilken flopp de skal kjøpe for Suarez pengene? Han må selges til sommeren hvis dette laget skal komme seg opp igjen. Alle medspillere krangler med ham på banen og mannen scorer ikke mål. Populariteten til Liverpool faller også kraftig så lenge han driver med jukset sitt. I dag var det helt patetisk å se alle gangene han hyler og skriker mot dommeren. Utrolig at han ikke får kort for den dårlige oppførselen sin.

Liverpool fremstår som et svakt lag uten samhold, uten fasong og uten ledelse fra benken. Noe må snart skje, den gamle storheten er per i dag en skygge av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Fyren er en komplett idiot, MEN; Ønsker også at han skal få lov til å sitte på dette prosjektet sitt så lenge han ønsker. Betale blodpris for de mest middelmådige engelske spillerene på markedet er bare knall. Synd vi ikke har flere unge engelskmenn vi vil kvitte oss med.. :P

Link to comment
Share on other sites

Fyren er en komplett idiot, MEN; Ønsker også at han skal få lov til å sitte på dette prosjektet sitt så lenge han ønsker. Betale blodpris for de mest middelmådige engelske spillerene på markedet er bare knall. Synd vi ikke har flere unge engelskmenn vi vil kvitte oss med.. :P

"Liverpool's new £11 mill man Mark Randal is looking forward to a new start at Liverpool under Kenny Daglish" :P

Link to comment
Share on other sites

"Liverpool's new £11 mill man Mark Randal is looking forward to a new start at Liverpool under Kenny Daglish" :P

 

Vel nå er han ikke Arsenal spiller lenger (takk gud for det!), men vi har jo alltids Eastmond, Shea, Henderson, Watt og den godeste Gavin Hoyte som muligens Daglish kunne tenke seg å investere i! :P

Link to comment
Share on other sites

 

Vel nå er han ikke Arsenal spiller lenger (takk gud for det!), men vi har jo alltids Eastmond, Shea, Henderson, Watt og den godeste Gavin Hoyte som muligens Daglish kunne tenke seg å investere i! :P

Det er sant, men det var mer et forsøk på å illustrere innkjøpspolitikken i Liverpool :) Men ja, nevnte herremenn kan nok selges over en lav sko for mangfoldige millioner pund, så lenge der er Liverpool som står i andre enden av forhandlingsbordet.

Link to comment
Share on other sites

Måtte Dalglish få jobben på livstid!

 

LFC-kompisene mine er ganske oppgitte nå. Jeg tror ikke selv vi under vår mest vaklende periode hadde klart å tape en match vi leder 0-2 med 15 minutter igjen og 11 mann på banen. Kenny velger derimot å sette inn Andy Carroll for å "sikre seieren" mot et bunnlag som garantert kommer til å gi alt. Hårreisende greier.

Link to comment
Share on other sites

Unntaket som bekrefter regelen? :D

 

Nei huff, det der var ille. En av de verste kampene jeg har sett. Silvestres kanskje aller verste match for oss også, og det sier sitt.

 

Jeg ville sagt det var verre hvis det var hans beste kamp for oss! :P

 

Forøvrig husker jeg Silvestres klart beste kamp for oss. Det var i ligacupen mot Manchester City. Vi tapte 3-0 :P

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...