Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Nei, han er engelsk.

 

Pluss at Evra er jævlig mye bedre til å lyve enn Anton Ferdinand tydeligvis.

 

Skjønner heller ikke hvilke beviser de har mot Suarez? I motsetning til Terry/Ferdinand episoden så har det ikke kommet ut noen videobeviser o.l.

Link to comment
Share on other sites

 

Pluss at Evra er jævlig mye bedre til å lyve enn Anton Ferdinand tydeligvis.

 

Skjønner heller ikke hvilke beviser de har mot Suarez? I motsetning til Terry/Ferdinand episoden så har det ikke kommet ut noen videobeviser o.l.

 

Suarez skal ha innrømmet at han sa "hvorfor ikke negro" til Evra. Dommeren skal også ha fått med seg at Suarez sa negro til Evra opptil flere ganger, noe som han også skrev i dommerrapporten. Dog la Suarez til at negro var et positivt ord å bruke i Uruguay. Noe ala "kompis". Men Evra virker som en jævlig hårsår type, ikke første gangen han kommer med rasistanklager, selv om denne ser ut til å være korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at FA velger å dra fram storslegga når det dreier som om at fotballøyas mest hårsåre mann har blitt tråkket litt på tærne i kampens hete. Hodeløse taklinger, voldsbruk, filming osv lar de gladelig passere...

 

Lurer på om Terry får samme straff. Tviler, han er jo Engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at FA velger å dra fram storslegga når det dreier som om at fotballøyas mest hårsåre mann har blitt tråkket litt på tærne i kampens hete. Hodeløse taklinger, voldsbruk, filming osv lar de gladelig passere...

 

Lurer på om Terry får samme straff. Tviler, han er jo Engelsk.

Glad de slår ned på rasisme.

Det er mye alvorligere enn filming og harde tacklinger. Det er enkeltindividers hodeløshet. Rasisme er et samfunnsproblem,

Husker for noen år tilbake. Lite trivelig med tilrop og dårlig oppførsel rasistisk betinget.

Link to comment
Share on other sites

To av Premier Leagues største rasshøl personlighetsmessig. Karma bitchslapper Suarez for alt det andre ufyselig han gjør på fotballbanen. Tviler på at Suarez mente noe stygt i det som er sagt, og ikke akkurat noe bombe at Evra hauser det opp. Dog bra at FA viser at det ikke tolereres rasisme. Nå må det bli, i likhet med Eduardo-saken, lik behandling for alle andre som også kommer med lignende utsagn / gester.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at FA velger å dra fram storslegga når det dreier som om at fotballøyas mest hårsåre mann har blitt tråkket litt på tærne i kampens hete. Hodeløse taklinger, voldsbruk, filming osv lar de gladelig passere...

 

Lurer på om Terry får samme straff. Tviler, han er jo Engelsk.

Selvfølgelig ikke, FA vil jo anke enhver utestengelse på over 2 kamper for engelske landslagsspillere... :o

 

Suarez vil jo i tillegg få straff for å ha vist fingeren til motstanderfans for 14 dager siden. Den straffen vil bli lagt til den forrige siden han har fått en betinget dom for fremtidig adferd

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo bare å vente på Terry sin sak, for å virkelig se hvordan FA vil håndtere disse sakene. Vil det bli forskjellsbehandling?

 

I følge Suarez selv er "Negrito" et ikke-rasistisk ord i betydning i Uruguay, uten at jeg har sjekket dette. Spørsmålet er jo hvordan FA har tolket denne beskrivelsen i England, og det har de jo slått hardt ned på.

Ellers har jo Liverpool virkelig slått hardt tilbake i denne saken:

Liverpool Football Club is very surprised and disappointed with the decision of the Football Association Commission to find Luis Suarez guilty of the charges against him.

 

We look forward to the publication of the Commission's Judgment. W...e will study the detailed reasons of the Commission once they become available, but reserve our right to appeal or take any other course of action we feel appropriate with regards to this situation.

 

We find it extraordinary that Luis can be found guilty on the word of Patrice Evra alone when no-one else on the field of play - including Evra's own Manchester United teammates and all the match officials - heard the alleged conversation between the two players in a crowded Kop goalmouth while a corner kick was about to be taken.

 

The Club takes extremely seriously the fight against all forms of discrimination and has a long and successful track record in work relating to anti-racist activity and social inclusion. We remain committed to this ideal and equality for all, irrespective of a person's background.

 

LFC considers racism in any form to be unacceptable - without compromise. It is our strong held belief, having gone over the facts of the case, that Luis Suarez did not commit any racist act. It is also our opinion that the accusation by this particular player was not credible - certainly no more credible than his prior unfounded accusations.

 

It is key to note that Patrice Evra himself in his written statement in this case said 'I don't think that Luis Suarez is racist'. The FA in their opening remarks accepted that Luis Suarez was not racist.

 

Luis himself is of a mixed race family background as his grandfather was black. He has been personally involved since the 2010 World Cup in a charitable project which uses sport to encourage solidarity amongst people of different backgrounds with the central theme that the colour of a person's skin does not matter; they can all play together as a team.

 

He has played with black players and mixed with their families whilst with the Uruguay national side and was Captain at Ajax Amsterdam of a team with a proud multi-cultural profile, many of whom became good friends.

 

It seems incredible to us that a player of mixed heritage should be accused and found guilty in the way he has based on the evidence presented. We do not recognise the way in which Luis Suarez has been characterised.

 

It appears to us that the FA were determined to bring charges against Luis Suarez, even before interviewing him at the beginning of November. Nothing we have heard in the course of the hearing has changed our view that Luis Suarez is innocent of the charges brought against him and we will provide Luis with whatever support he now needs to clear his name.

 

We would also like to know when the FA intend to charge Patrice Evra with making abusive remarks to an opponent after he admitted himself in his evidence to insulting Luis Suarez in Spanish in the most objectionable of terms. Luis, to his credit, actually told the FA he had not heard the insult.

 

Siste ord er ikke sagt i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Glad de slår ned på rasisme.

Det er mye alvorligere enn filming og harde tacklinger. Det er enkeltindividers hodeløshet. Rasisme er et samfunnsproblem,

Husker for noen år tilbake. Lite trivelig med tilrop og dårlig oppførsel rasistisk betinget.

Det er selvfølgelig bra at det slås ned på rasisme, men det blir helt feil når du slipper billigere unna med å ødelegge en karriere enn du gjør når man i kampens hete lirer av seg ukvemsord. Ligner litt på episoden med Eduardo mot Celtic. Plutselig skal man dra fra riset bak speilet etter å ha sett en annen vei i alle år. Det samfunnsproblemet du nevner er heller ikke noe som blir borte gjennom straff. Skal man rasisme til livs så må det opplysning til.

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

I følge Google Translate betyr negrito (spansk) fet på norsk, og bold på engelsk...

 

Det virker noe snodig.

 

Dette er nok gode bevis for Suarez og Liverpool :)

 

Synes det er sjokkerende, hvor hardt Liverpool går ut offentlig. Både med tanke på å pakke inn Suarez med at han aldri kunne vært rasistisk pga tidligere klubb og oppvekst/familieforhold, og på måten de angriper Evra. Det virker som om det har vært høy temperatur på kontoret rett etter utestengelsen.

Muligens; hadde det vært lurt å roe ned til i morgen, slik at de kunne formidlet sin skuffelse og irritasjon på en litt annen måte.

 

Underholdning er vel et passende å bruke i denne sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

Føler ikke at det er så veldig gjennomtenkt det som kommer ut fra Liverpool i timene etter at dommen kom. Nå kan de selvsagt anke saken, så det er ikke helt sikkert han blir straffet, men å støtte sin egen spiller som er anklaget for rasisme virker på meg som svært uklokt. Det er en ting å støtte han før saken er avgjort, men når det viser seg at han får en karantene (FA har vell aldri gjort om en slik dom?) så blir det som om de synes rasisme er greit så lenge det ikke er deres egne spillere det går utover.

 

Dersom Liverpool anker saken og utestengelsen ikke blir satt i kraft før første kampen i 2012 som er 2. januar, så vil Suarez sitte på tribunen når vi tar turen til Anfield 3. mars som vil bli den siste kampen han må stå over...

Link to comment
Share on other sites

Suarez har for øvrig sluppet unna med så mye juks og fanteri at 8 kamper neppe er mer enn han fortjener. Pipelort!

Dette var nøyaktig det jeg tenkte da jeg leste nyheten også. Jeg har ikke sett beviser i denne saken, men 8 kampers karantene er ikke mindre enn fyren fortjener. Helt utrolig hvor mange stemplinger og filminger han slipper ustraffet unna.

Link to comment
Share on other sites

Også mildere overrasket over måten Liverpool går ut på. De viser disrespekt på alle mulige måter for FA og Evra, noe som neppe er veldig lurt med tanke på alvorlighetsgraden i denne saken. Ikke veldig sannsynlig at Arsenal hadde kommet med en slik uttalelse.

 

"It appears to us that the FA were determined to bring charges against Luis Suarez, even before interviewing him at the beginning of November. Nothing we have heard in the course of the hearing has changed our view that Luis Suarez is innocent of the charges brought against him and we will provide Luis with whatever support he now needs to clear his name.

 

We would also like to know when the FA intend to charge Patrice Evra with making abusive remarks to an opponent after he admitted himself in his evidence to insulting Luis Suarez in Spanish in the most objectionable of terms. Luis, to his credit, actually told the FA he had not heard the insult."

 

Dette er ganske graverende angrep på et nøytralt organ. Hvis dommen blir stående så har nok Liverpool som klubb et ekstremt troverdighetsproblem i fremtiden.

 

Ang siste del så er det nesten barneskole retorikk: Hvorfor skal ikke han straffes når.... Vel kjære Liverpool: Først må det rapporters og det er ikke veldig vanlig at utskjelling, så lenge det ikke er rasistisk motivert, straffes på fotballbaner i England. Eller skal KD straffes for å ha skreket Fuck off til Wenger etter kampen på Emirates i påsken? Det er helt utrolig at de går ut med dette.

 

 

Og ang at Suarez har en" black grandfather": Når hindret lik farge at grupper eller stammer har utslettet hverandre eller drevet rasekrig? Et argument som hadde blitt plukket fra hverandre på ca 1 sekund selv her inne...

Link to comment
Share on other sites

Kan hende piscators far hadde hatt noe å bidra med i FA også.

 

he he, nok en gang preges FA av vilkårlighet og opportunisme når de skal avgjøre slike saker, som du er inne på i en annen post. Har null sympati med både Suarez og Evra; en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge. Men med bakgrunn i det som har kommet frem av bevis virker straffen mer enn noe å være preget av at FA ønsker å fremstå som politisk korrekte. I neste omgang kan jo en tilsvarende sak kanskje forbigå i stilhet (hva skjer med Terry?). Gang på gang preges FA av slik inkonsekventhet, og derfor er det FAs egen troverdighet som gang på gang undergraves. At de får det til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også fram til Terry saken. Det skal bli spennende å lese utfallet av den saken og gjerne begrunnelsen som gis for eventuelle sanksjoner eller en eventuell frifinnelse. Og, jeg utelukker ikke at det er momenter i den saken som kan rettferdiggjøre en frifinnelse. Det vil komme fram av realitetsbehandlingen av saken.

 

Jeg tror overhode ikke på Piscators påstand om at straffen er for at FA skal prøve å framstå som politisk korrekte. Det har de allerede gjort når de vedtok reglene og har man først laget regler så er vel tanken at man skal praktisere dem ved brudd. Noe de har gjort her.

 

Jeg har en meget politisk korrekt venn som har flyttet til Honduras og som er Liverpoolsupporter. Han er i harnisk over bruken av ordet "negrito" som han mener kan ha riktig så kosete konnotasjoner. Det har han sikkert rett i, men det er vel ingen som tror at Suarez i kampens hete, i et hatoppgjør og til Evra av alle udregelige personer på jord, valgte å komme med kosekommentarer?

 

Uansett, jeg ser fram til å følge denne og andre lignende saker framover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også fram til Terry saken. Det skal bli spennende å lese utfallet av den saken og gjerne begrunnelsen som gis for eventuelle sanksjoner eller en eventuell frifinnelse. Og, jeg utelukker ikke at det er momenter i den saken som kan rettferdiggjøre en frifinnelse. Det vil komme fram av realitetsbehandlingen av saken.

 

Jeg tror overhode ikke på Piscators påstand om at straffen er for at FA skal prøve å framstå som politisk korrekte. Det har de allerede gjort når de vedtok reglene og har man først laget regler så er vel tanken at man skal praktisere dem ved brudd. Noe de har gjort her.

 

Jeg har en meget politisk korrekt venn som har flyttet til Honduras og som er Liverpoolsupporter. Han er i harnisk over bruken av ordet "negrito" som han mener kan ha riktig så kosete konnotasjoner. Det har han sikkert rett i, men det er vel ingen som tror at Suarez i kampens hete, i et hatoppgjør og til Evra av alle udregelige personer på jord, valgte å komme med kosekommentarer?

 

Uansett, jeg ser fram til å følge denne og andre lignende saker framover.

 

Sannsynligheten for at Suarez har kommet med stygge bemerkninger til Evra er nok meget høy, som du er inne på;. Men er ikke slike kommentarer REGELEN snarere enn unntaket på engelske fotballbaner? Uten å forsvare Suarez isolert sett og uten å forsvare slike kommentarer, hvis FA skal begynne å slå ned på dette, har de en ENORM jobb foran seg. Hvis de da skal være konsekvente risikerer man at engelske fotballbaner blir tømt for spillere, for å sette det LITT på spissen. Saken virker derfor som et VILKÅRLIG valgt tilfelle for å statuere et eksempel, og danne ny presedens. Problemet med tidligere erfaringer er at FA nesten aldri har klart å være konsekvente i kjølvannet av slike saker. Selv om hver sak er unik, virker det urimelig å straffe Suarez med 8 kamper, mens det fremover vil dukke opp nye og kanskje verre tilfeller som ikke en gang vil bli behandlet. Om de lykkes bedre i dette tilfellet gjenstår å se... Jeg har mine tvil må jeg innrømme, og i forhold til det med politisk korrekthet; hvorfor akkurat NÅ?

 

Jeg husker Paul Davis fikk fem kamper for å ha slått Glenn Cockerill høsten 1988. Kanskje fortjent, men i etterkant så vi haugevis med enda verre tilfeller der FA overhodet ikke reagerte, eller hadde en mye mildere reaksjon. Jeg tror ikke på konspirasjoner, men det er denne vilkårligheten og mangelen på konskventhet jeg mener undergraver FAs troverdighet mer enn noe annet. Og sånn har det vært så lenge jeg har fulgt med på engelsk fotball (42 år).

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra at de setter et godt eksempel og slår ned på rasisme, men det er jo helt hårreisende å se hvor stor variasjon det er i straffene de deler ut. Jeg skulle gjerne vært fluen på skuldra til Evra, og overhørt hva som faktisk ble sagt. Det er ALLTID to sider av samme sak. Har en følelse av at Evra muligens overreagerer. Men Suarez er en ufordragelig møkkaspiller som fortjener en smekk på lanken.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...