Jump to content

Arsenal v Olympiacos [29.09.09]


ernsti14

Recommended Posts

Arsenal v Olympiacos

 

 

10724_151818732712_20669912712_2712707_2165905_n.jpg

 

 

UEFA Champions League, Gruppespillet

 

Emirates Stadium

 

Tirsdag, 29. September, 2009, 20:45

 

 

På TV: TV2 Sport 2 / TV2 Sumo

 

 

Oddsen (Paddypower): Arsenal - 1/4 Draw - 4/1 Olympiakos - 11/1

 

 

 

 

Sannsynlig lagoppstilling:

 

Andrey Arshavin - Robin Van Persie - Eduardo Da Silva

 

 

Abou Diaby - Alexandre Song - Fracesc Fabregas

 

 

Gael Clichy - William Gallas - Thomas Vermaelen - Bacary Sagna

 

 

Vito Mannone

 

 

Skadesituasjonen:

 

Manuel Almunia er ute en uke til, men at han kommer rett inn i førsteellveren skal han absolutt ikke ta for gitt. Mannone imponerte jo fotballverden mot Fulham på lørdag.

 

Theo Walcott er tilbake i trening, men var ikke med i troppen mot Fulham. Kjenner jeg Wenger rett, kommer han nok ikke til å rushe Walcott inn i startellveren.

 

Samir Nasri er ikke tilbake etter benbuddet han fikk under treningsleiren i Østerrike. Kommer sannsynligvis tilbake i midten av oktober.

 

Johan Djourou er ute resten av sesongen etter en skade i kneet. Fabianski har også problemer med kneet, men forventes tilbake i løpet av en måned.

 

Denilson er ute i to måneder, etter at skaden hans var verre enn de først trodde.

 

Nicklas Bendtner kjørte av veien i 160km/t på vei til treningsfeltet, mandag, men kom ut av ulykken uten alvorlig skade. Han vil dog være ute i tirsdagens kamp, grunnet sjokket han fikk.

 

 

Nå begynner det å minske på skadelista med Walcott snart tilbake. Det vil bli et friskt pust i laget, uten tvil. Bendtner og Almunia er jo heller ikke ute stort lenger nå.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Dette tror jeg blir en hardere kamp en mange håper på. Men er likevel mer redd for borteoppgjøret.

Seier her bør vi kunne klare, selv om jeg er redd det kan bli en liten slitekamp. Håper selvfølgelig vi får et par mål tidlig og kan slappe litt mer av og kjøre vårt spill.

 

Hvis Mannone klarer å vise et ok høyt nivå i denne kampen håper jeg virkelig han også får stå mot Blackburn.

 

Håper på:

 

Mannone

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs

Cesc/Rosicky-Song-Diaby

Dudu-RvP-Arshavin

 

Tror Cesc kan ha godt av en liten pust i bakken, og Rosicky virker å være på vei til å komme i skikkelig form igjen. Arshavin må få spille så han kan finne formen fra i vår.

 

Siden Bendtner er ute er det vel duket for Eduardo. Clichy bør få vite det på kroppen(ræva på benken) at han blir nødt til å skjerpe seg enda noe for å ikke miste plassen til en Gibbs eller Traore.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke Vela får spille denne kampen, så hvilke kamper utenom CC vil han få spille? Synes som mange andre her inne at han har fått prøve seg altfor sjeldent. Husker han ble byttet innpå mange ganger på slutten av sesongen ifjor hvor vi slet med å komme til sjangser. Vi vant veldig mange av de kampene, selv om han nesten aldri var direkte innblandet i målene. Var jo nesten noe som begynte å hete for "Vela effekten", men så kom Arsjavin og det kjølnet seg litt.

Hvis noen spillere trenger hvile, så synes jeg dette er kampen hvor vi kan benke noen stjerner. Gallas har fått seg veldig mange små smeller så langt denne sesongen, hadde vært morsomt med Senderos(eller? :) ).

 

Håper på noe slikt:

 

1254171680505868.jpg

 

I seg selv ingen krise å tape poen i denne kampen. Men tror dette laget hadde vært mer enn kvast nok til å slå grekerne, en benk i verdensklasse!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

A. Arshavin - Van Persie - E. Silva

 

 

T.Rosicky - A. Song - F. Fabregas

 

 

G. Clichy - W.Gallas - T.Vermaelen - Eboue

 

 

Vito Mannone

 

 

Mulig dette er offensivt, men mål liker vi.

Vermaelen & co holder nok nullen.

 

Mener også Eboue bør få prøve seg på høyreback igjen, da Sagna ikke har imponert voldsomt de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å spå hvor hardt Olympiacos kommer til å bite fra seg. Det er lenge siden de har vært med i det gjeveste selvskap. Men dette skal være 3 greie poeng hjemme. Vi får håpe på en bedre innledning på kampen enn mot Standard. Med dette laget tror jeg vi kan dra seieren i land, samt hvile noen nøkkelspillere:

 

Mannone

 

Eboue-Vermaelen-Gallas-Gibbs

 

Rosicky-Song-Diaby

 

RvP-Eduardo-Arshavin

 

Ja jeg tar med Diaby. Fabregas trenger en hvil, Diaby tror jeg trenger mange kamper med tillit for å nå sitt potensiale. Han er en god ballvinner, sterk i duellene og jobber hardt. Ja han somler bort ballen, men da blir det som regel frispark. Håper forøvrig at Vela får en omgang, og hvis kampen ser komfortabel ut, bør vi hive inn Silvestre/Senderos for Gallas. Han har fått mye juling i det siste.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg å sett dette laget fra start:

 

A. Arshavin - N Bendtler - Van Persie

 

 

T.Rosicky - A. Song - J Wilshere

 

 

K Gibbs - W.Gallas - T.Vermaelen - Eboue

 

 

Vito Mannone

 

Tviler Bendtler starter men kunne tenkt meg å sett han som oppspillspunkt og RVP komme på raid fra høyre og avsluttet med venstreslegga! Fabregas bør spares og da foretrekker jeg Wilshere.På tide vi begynner å gi han tillit nå,han er klar for mye førstelagsfotball fremover! 10Gladiator burde kansje spares til fordel for Senderos men synes vi bør ha han med med tanke på att Mannone mest trolig spiller denne kampen.Viktig med en "pappafigur" foran seg tror jeg for den unge Italieneren.Gibbs bør virkelig få sjansen idag,jeg er ikke fornøyd med deg Clichy har vist så langt,hvertfall ikke med tanke på hva han har kapasitet til når han er i form.Viktig å vise Clichy att han ikke har klippekort i 11eren slik att han kan fokusere på å bli bedre fremover.Tror vi vinner denne kampen greit og da kan vi heller hvile flere spillere videre utover i turneringen.

 

Noen som skal på denne kampen forreten?

Link to comment
Share on other sites

Blir nok en vanskeligre kamp enn antatt, syntes vi ikke skal spare for mange spillere da det er mer fornuftig å spare spillere sener pga kampprogrammet. Vil gjerne se vela som mange andre her inne, da jeg mener han har noe helt fantastisk ved seg. Syntes Gibbs og Eboue også skal få spille.

----------------Vito-------------------------

Sanga--Gallas--------Vermaelen--Gibbs

---------------Song------------------------

-------Rosicky--------Diaby----------------

Eboue--------------------------------Vela

---------------Eduardo---------------------

 

Veldig lite sannsynlig dette blir lagoppstillingen. Men føler de som er her fortjener sjansen og Diaby trenger selvtillitt. Mener at Eboue er den som fortjener mest å spille av gutta da han faktisk har til gjengjeld å spille en dårlig kamp i år

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen gode streamere til denne kampen?

 

Evt. hvilke kanaler går denne på i dag? Ser TV2-sport skal sende'n uten at det hjelper meg stort!!

 

Lukter pub og par pils på meg i dag alikevel gitt, er ett hardt liv ;)

Ja, pub idag ikveld. Alltid godt med noe brunt i glasset når Arsenal spiller, satse på at vi kan bruke det til å skåle med ikveld:)

Link to comment
Share on other sites

Ser denne kampen går på Svensk TV6. Denne ligger i Viasat pakken ;)

 

De reklamerer også med gratis stream, for de som ikke har Viasat.

 

http://www.tv6.se/story/arsenal-olympiakos

 

Hvilken glede for oss som ikke har mulighet til å gå ut i kveld og som ikke har lyst til å investere i enda en sportspakke. Håper det er nogenlunde kvalitet på streamen. Tenk om alle kanaler hadde vært like hyggelige..

Link to comment
Share on other sites

Ser denne kampen går på Svensk TV6. Denne ligger i Viasat pakken :)

 

De reklamerer også med gratis stream, for de som ikke har Viasat.

 

http://www.tv6.se/story/arsenal-olympiakos

 

Fungerer kun om en er i sverige? Fikk opp "This content is not allowed in your country". Fikk reklame frem, men kunne ikke spille av det jeg valgte. Testet på et vanlig tvprogram på "TV6 play", går utifra at det er det samme ikveld.

Link to comment
Share on other sites

Fungerer kun om en er i sverige? Fikk opp "This content is not allowed in your country". Fikk reklame frem, men kunne ikke spille av det jeg valgte. Testet på et vanlig tvprogram på "TV6 play", går utifra at det er det samme ikveld.

Fikk det samme. Men det synes jeg er rart. Jeg jobber på gardermoen med mange svensker, og de er jo like "heldige" som oss når det gjelder visninger av landskamper. Så jeg husker vi streamet Sverige - Portugal på den siden når de spilte.

 

 

Edit: Pratet med en kamerat nå og den Sverige kampen gikk på Tv8. Dessverre går det ikke å streame fra Tv6 i Norge. Så da må vi lete etter andre muligheter

Link to comment
Share on other sites

Herlig at kampen går på tv2 Sport, nå skal jeg endelig få valuta for pengene :)

 

ellers håper jeg på et lag alla dette i dag:

 

-----------Mannone

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Clichy

 

--------------Song

Cesc-------------------Rosicky

 

---Arshavin-Eduardo-Vela

 

Backene våre har begynt å komme seg de siste kampene, så håper de kan fortsette i dag. Cesc trenger kanskje en pause, og da hadde vært utrolig gøy og sett Wilshere fra start, men tror Cesc starter. Rosicky startet sist mot Standard, så håper han får sjangsen fra start i dag å, men sjangsen er nok stor for at Diaby blir foretrekt fremfor Mozart..

Arshavin må komme seg i form, Eduardo ser jeg på som en selvfølge, og nå synes jeg Vela skal få sjangsen. V.Persie kan få hvile seg litt, sett bortifra målet i helgen har han jo ikke akkuratt vist kjempe form i det siste heller..

Link to comment
Share on other sites

Går kampen på Tv2 Sport 2 ? eller bare Tv2 sport ?

Fordi jeg har Tv2 sport på rikspakken. Men vet ikke om den dekker kampen

kun på Tv2 Sport 2 desverre, de viser get-ligaen på Tv2 Sport..

 

Øyvind Alsaker skal kommentere, deilig å slippe unna tomsingene på viasat!

Link to comment
Share on other sites

kun på Tv2 Sport 2 desverre, de viser get-ligaen på Tv2 Sport..

 

Øyvind Alsaker skal kommentere, deilig å slippe unna tomsingene på viasat!

 

Okey =) Da må jeg nesten slå til me svenske kommentatore og Viasat onDemand. Så gjenstår det og se om de klarer og sende kampen uten noen ablegøyer ikveld!

Link to comment
Share on other sites

Får desverre ikke sett kampen i kveld pga er utslitt av at mye skjer hver dag for tiden untatt i dag, så nå blir det tidlig seng for meg, satser på at noen legger ut alle målene jeg tror vi får i dag :)

antagelig den dårligste prioritering jeg har sett på LANG tid :)

 

Ser for meg følgende lag idag, da jeg håper vi sparer et par mann også..:

 

Mannone

Eboue-Senderos-Vermaelen-Gibbs

Rosicky-Song-Diaby

Vela-Eduardo-Arshavin

 

så kan vi spare Song og Arshavin mot Blackburn på Søndagen.. :D

Link to comment
Share on other sites

antagelig den dårligste prioritering jeg har sett på LANG tid :)

 

Ser for meg følgende lag idag, da jeg håper vi sparer et par mann også..:

 

Mannone

Eboue-Senderos-Vermaelen-Gibbs

Rosicky-Song-Diaby

Vela-Eduardo-Arshavin

 

så kan vi spare Song og Arshavin mot Blackburn på Søndagen.. :)

 

Ja, noe sånt trodde jeg aldri i livet jeg skulle se en Arsenalfan skrive!

Link to comment
Share on other sites

Fikk det samme. Men det synes jeg er rart. Jeg jobber på gardermoen med mange svensker, og de er jo like "heldige" som oss når det gjelder visninger av landskamper. Så jeg husker vi streamet Sverige - Portugal på den siden når de spilte.

Edit: Pratet med en kamerat nå og den Sverige kampen gikk på Tv8. Dessverre går det ikke å streame fra Tv6 i Norge. Så da må vi lete etter andre muligheter

 

 

Det går an å skjule IP adressen slik at man kan se programmer som egentlig ikke skal vises i Norge. Selv bruker jeg hotspot shield på min IE, det hakker litt men det funker. Jeg har ikke fått det til å funke i Opera.

 

Lykke til alle mann.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...