Jump to content

Arsenal v Olympiacos [29.09.09]


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Det tok sin tid, og vi burde helt klart scoret mange flere mål i dag, men Olympiakos forsvarer seg godt og reddes av en veldig god keeper i dag.

 

Syns det er godt å se at vi klarer å være tålmodige og ikke lar oss stresse, og at vi tilslutt klarer å bryte igjennom.

 

Song syns jeg gjør en solid jobb på midtbanen i dag. Jobber iherdig og vinner mange dueller. Ellers syns jeg generelt sett at hele laget gjør en god innsats i dag. Vi skaper masse og er farlige omtrent i hvert eneste angrep noe som er positivt. Noen ganger stopper det dessverre opp foran mål, men sånn er det bare av og til.

 

Vela virker også frisk når han kommer innpå og det er positivt. Nasri er vel snart tilbake fra skade også? Begynner å se bra ut hvis alle spillerne klarer å holde seg skadefrie.

Link to comment
Share on other sites

Oioioioioioi den satt dypt inne. Fikk nok et par nye grå hår i dag. Herlig seier rett og slett. Og så fortjent det var. Vi rundspiller grekerene og får til slutt hull på byllen. Kjempe innsats av alle gutta i dag selv om noen kanskje må trene litt avslutninger med Eduardo :D Men gjestene gjorde en hederlig innsats. Og denne Nikopolidis da. Skal han aldri gi seg?

 

Vi har slitt oss til 6 poeng i CL av 6 mulige. Dette ser bra ut. Backene var veldig gode minus en glipp hver da ballen landet bak dem. Song er fantastisk, igjen. Den mye kritiserte Diaby gjør mye bra syns jeg, men har en tendens til å havne i litt kinkige situasjoner. I KVELD ER JEG EN LYKKELIG MANN!

Link to comment
Share on other sites

Dagens opptur var Clichy som viste litt av sitt gamle jeg. Ser også at Eboue får skryt. Fortjent nok det. Det var mange som ikke var dårlige i dag, men ikke så mange som var virkelig gode. Spesielt ikke Nikopolidis (eller hva han heter). Han ble tilsynelatende gjort god. En illiusjon skapt av dårlige avsluttninger er min dom.

 

Dette høres kanskje negativt ut på en glad dag, men grekerene burde vært død og begravet lenge før pause. That's a fact, og det er akkurat slike ting som skiller klinten fra hveten. Heldigvis har vi langt på vei fått ryddet opp en hel del bakerst fra sist sesong, men det mangler desverre fortsatt noe på siste tredjedelen, og ikke minst i siste trekket.

 

Får vi det på plass også kan vi som Merson begynne å snakke om Barca.

Link to comment
Share on other sites

Nikopolidis var god fordi han var flink til å stå riktig til enhver tid. Akkurat som Mannone mot Fulham. Når keeper har plassert seg korrekt så ser ofte redningene enkle ut, det skal keeper krediteres for. Mannone var glitrende mot Fulham selvom redningene hans isolert sett ikke var så fantastiske. Han fikk det til å se enkelt ut ved å gjøre grovarbeidet i forkant, akkurat som Nikopolidis gjorde det i dag (av det jeg fikk sett av kampen, slet med dårlig stream i deler av oppgjøret).

Link to comment
Share on other sites

Dette høres kanskje negativt ut på en glad dag, men grekerene burde vært død og begravet lenge før pause. That's a fact, og det er akkurat slike ting som skiller klinten fra hveten.

 

Det synes jeg blir litt feil sagt. Hadde vi spilt uavgjort ville vi sagt "Manchester United ville scoret på en av sjansene, det er det som skiller klinten fra hveten." Det synes jeg blir mer riktig sagt. Vi scorte jo faktisk og vant kampen. Det er vel ikke sånn at det som kjennetegner et vinnerlag er at de scorer før pause. Kjennetegnene på et vinnerlag fikk vi både idag, mot Fulham og mot Standard Liege. :D

Link to comment
Share on other sites

Det synes jeg blir litt feil sagt. Hadde vi spilt uavgjort ville vi sagt "Manchester United ville scoret på en av sjansene, det er det som skiller klinten fra hveten." Det synes jeg blir mer riktig sagt. Vi scorte jo faktisk og vant kampen. Det er vel ikke sånn at det som kjennetegner et vinnerlag er at de scorer før pause. Kjennetegnene på et vinnerlag fikk vi både idag, mot Fulham og mot Standard Liege.

 

Jo da, det er karakteristisk for vinnerlag at man TIL SLUTT vinner. Og sånn sett bør vi kanskje tolke Arsenals siste kamper på en positiv måte. Men Sir John har likevel et viktig poeng. Typiske vinnerlag er mer effektive enn Arsenal ofte fremstår som. Når lag som ManU, Barca etc vinner seine seire (vinner til slutt) er det gjerne fordi de har spilt dårlig, men likevel klart å utnytte de få sjansene de får. Skaper disse lagene like mange sjanser som Arsenal gjorde for eksempel i går pleier de å avgjøre mye tidligere, og gjerne vinne med større siffer.

 

Arsenal derimot pleier å gjøre det unødvendig spennende for seg selv. Selv i kamper hvor de vinner med komfortable sifre (som mot Wigan) pleier de å sløse bort for mange sjanser. Naturligvis fins det unntak, men det er liten tvil om at effektiviteten er og blir Arsenals største utfordring, og at denne må bli bedre dersom Arsenal skal bli et vinnerlag i ordets rette betydning.

Link to comment
Share on other sites

At vi vinner er faktisk en genistrek av Wenger.

Å sette ut 2 midtbanespillere i Rosicky og Diaby med

spissene Vela og Dudu er det som endelig avgjør kampen.

 

Akkurat det kan definitivt sammenlignes med Man U som også

ofte avgjør kamper i slutten. Å vinne kamper som dette og mot

Standard Liege er en styrke som vi har manglet før.

Link to comment
Share on other sites

Meget bra kamp av gutta. Vi er gode når vi får åpninger og plass til å spille og det fikk vi i går. Hadde avslutningene vært bedre og Nikopolidis svakere så kunne det blitt utklassingssifre. Sånn sett juger resultatet en smule, vi var mer enn to mål bedre enn grekerne i går.

 

+ Clichy gjør sin beste kamp for sesongen. Trygg defensivt og flink til å bryte offensivt. Langt oftere på visitt på motstanderens banehalvdel enn tidligere denne sesongen og jeg synes han linket opp bra med Diaby.

 

+ Arshavin langt mer på hugget enn mot Fulham. Hans defensive løp på 40 meter på slutten var kampens høydepunkt for min del. Herlig!

 

+ Eboue spilte en meget god kamp på høyreback, watch out Sagna.

 

+ Årets beste tre spillere så langt fortsetter sin gode form. Song, Gallas og Vermaelen.

 

- Svake avslutninger, som nevnt.

 

 

 

Gleder meg til Blackburn på søndag.

Link to comment
Share on other sites

ingen andre som la merke til kanon redninga til Mannone på den corneren i andre omgang som ble reddet på streken? så ut som det var en spiller som fikk ballen vekk, men på reprisa så man at det var en meget bra redning av Mannone som avverga ..

 

ellers så kan det jo nevnes at mens gutta i Viasat studioet gang på gang forteller oss hvor dårlig Bendtner er og at vi ikke vinner noe med han på laget, så nevnte kommentatorene på Tv2 Sport, Petter Myhre og Øivind Alsaker, opptil flere ganger at i går manglet vi nettopp en Bendtner i laget, som kunne være et oppspills punkt og en større fare i boksen en hva Persie utretter f.eks. Dette er jo kun et eksempel på hvor mye bedre sportsavdelingen på Tv2 er, herlig at kampene våre nå blir vist der også :)

Link to comment
Share on other sites

ingen andre som la merke til kanon redninga til Mannone på den corneren i andre omgang som ble reddet på streken? så ut som det var en spiller som fikk ballen vekk, men på reprisa så man at det var en meget bra redning av Mannone som avverga ..

Jo, jeg la merke til den, og jeg føler jeg får enda mer tro på at Mannone kommer til å bli en klassekeeper. Etter å ha sett reprisen igjen er jeg faktisk usikker på om ikke olympiakosspilleren hadde vært på den før Clichy hadde kunnet klarere på streken. Tror nesten vi hadde sluppet inn om ikke Mannone hadde vært på den.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...