Jump to content

2009.08.26 Celtic H


Mr Chapman

Hvem går videre til gruppespillet?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

stygg ripe i lakken den filmingen til Eduardo. Helt unødvendig. Og ja, norske media har naturligvis et poeng. Når Wenger går så friskt ut mot filming må han naturligvis feie for sin egen dør. Når det er sagt er det naturligvis helt typisk den norske medias tendensiøsiteter at man overfokuserer på filmingen til Arsenal i et oppgjør der denne ikke hadde NOEN SOM HELST betydning for utfallet, mens når for eksempel RvN eller Ronaldo filmet og med dette AVGJORDE kamper for ManU, nevnte man det knapt. Dette er og blir kvalmende.

 

For øvrig virker Arsenal uhyre sterke, men det kan stilles spørsmål ved om Bendtner har det som skal til, og helt unødvendig å slippe inn nok et mål på overtid. Dette skyldes dårlig konsentrasjon. Riktignok var kampen avgjort, og Arsenal spiltte 10 mot 11 pga Ramseys skade, men likevel. Denne type konsentrasjonssvikt kan man ikke tillate seg i jevnere oppgjør!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Unødvendig filming av Eduardo, men mye stod på spill og det er i kampens hete. Da er det vel fort gjort at man faller litt lett uten at man helt tenker seg om. Allikevel var det et straffespark som absolutt ikke burde vært gitt.

 

Uansett godt at vi kom oss igjennom og er videre! Blir spennende å se trekningen i dag. B)

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2009/08/27/sport/f...wenger/7835185/

 

Og her fortsetter Dagbladet sin journalistiske krigføring mot Wenger ved å stemple han som hykler. Akkurat som jeg forutså.

 

På grunn av dette kommer nok Eduardo til å bli stemplet som diver resten av sin karriere på samme måte som Fabregas blir assosiert med spytting.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2009/08/27/sport/f...wenger/7835185/

 

Og her fortsetter Dagbladet sin journalistiske krigføring mot Wenger ved å stemple han som hykler. Akkurat som jeg forutså.

 

På grunn av dette kommer nok Eduardo til å bli stemplet som diver resten av sin karriere på samme måte som Fabregas blir assosiert med spytting.

 

Nå er det jo jævlig lite smart av Wenger å komme med den forklaringen da. Det er jo pinadø mer provoserende overfor jpurnalistene enn selve filmingen. Eneste forklaring er at det er et forsøk på å flytte fokus fra Eduardo og over på seg selv, hvilket er typisk Wenger. Smart er det imidlertid ikke etter min mening. En legger da lista for nivået overfor media selv, og det legges lavt - meget lavt.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 27 2009, 12:47 AM) 175250[/snapback]

On diving…

“Is it acceptable? I have never asked in my life any guy to dive to win a penalty, but sometimes players go down because there is no other way to escape the goalkeeper’s tackle, sometimes they dive. We got a penalty against us two years ago in the Quarter-Final of the Champions League that made the difference when Babel dived. Nobody ever apologised to us, it was a blatant dive and nobody spoke about it.”

 

Ingen nevnte at Babel filmet i den kampen, fordi Liverpool scorte en gang til senere, og dermed var det "ok", men faktum er at de aldri hadde fått det fjerde målet hvis ikke Arsenal hadde pumpet opp alle spillerne for å prøve å få en utligning, mens Celtic lå kompakte hele kvelden og hadde kun et skudd på mål, men fortsatt blir det blåst opp så sinnsykt av media..

 

Grunnen til at ingen nevnte at Babel filmet i den kampen, var fordi han absolutt ikke filmet. Det var ett soleklart frispark. Problemet var at dommeren ikke fikk med seg at forseelsen foregikk på utsiden av 16-meteren, og at det bare skulle vært ett frispark i farlig posisjon.

 

Så at Wenger beskylder Babel for diving i den kampen er fullstendig håpløst, og ett latterlig forsøk på å prøve å ta bort fokuset fra Eduardo. Han burde sagt at han synes filming er uakseptabelt, og at han vil sette seg ned med spilleren for å snakke om hendelsen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2009/08/27/sport/f...wenger/7835185/

 

Og her fortsetter Dagbladet sin journalistiske krigføring mot Wenger ved å stemple han som hykler. Akkurat som jeg forutså.

 

På grunn av dette kommer nok Eduardo til å bli stemplet som diver resten av sin karriere på samme måte som Fabregas blir assosiert med spytting.

 

Nå er det jo jævlig lite smart av Wenger å komme med den forklaringen da. Det er jo pinadø mer provoserende overfor jpurnalistene enn selve filmingen. Eneste forklaring er at det er et forsøk på å flytte fokus fra Eduardo og over på seg selv, hvilket er typisk Wenger. Smart er det imidlertid ikke etter min mening. En legger da lista for nivået overfor media selv, og det legges lavt - meget lavt.

 

Enig at Wengers håndtering av media i denne saken ikke er ultimat. Men det er vel sjelden at f.eks Rafa eller Sir Alex innrømmer juks av sine egne spillere også?

 

Det jeg først og fremst reagerer på er at dagbladet i går dykket i arkivet til BBC før i det hele tatt Wenger hadde uttalt seg om situasjonen. ingen tvil om hensikten bak det.

Link to comment
Share on other sites

Saka her er vel at Wenger er, og har vore, ekstremt beskyttande overfor spelarane sine i alle år. Kor smart det er, kan diskuterast. Kva Wenger seier offentleg, og kva som skjer internt, er to saker for seg. Ingen skal være i tvil om at denne saka vert tatt opp på kammerset, og er vil bli veldig overraska om Eduardo prøver seg på noko sånt igjen med det fyrste. Då må han i fall være utstyrt med manglande antenner.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er litt drøyt. Mange artikler på nettet nå ang Eduardo-divingen. Skotske FA ønsker straff etc, men herregud. Hvor mange er det er ikke som har divet før og som kommer til å gjøre det igjen?

 

Litt tragisk hvor mye oppmerksomhet det skal bli. Wenger har jo innrømmet at det var en billig straffe, og han tar det sikkert med Eduardo internt også, men straff. Hallo - da er det mange andre som også burde bli straffet og straffet enda hardere.

Link to comment
Share on other sites

Har dette skjedd før? Kan ikke huske å ha hørt at noen har fått straff for diving tidligere på en slik måte hvertfall?

 

http://www.guardian.co.uk/football/2009/au...hampions-league

 

Dette burde være noe hver klubb internt tar seg av og gir spilleren en slags straff, men syns det er for dumt med utestengelse av en spiller.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig!

Da må jo Ronaldo, Totti og Gerrard utestenges på livstid da.

Det er jo UEFA sin feil at de ikke har tatt tak i dette før. Det blir helt feil å plukke ut en enkelt forseelse da dette skjer hver eneste uke i europeisk toppfotball. Hvis denne episoden fører til at man begynner å straffe spillere som filmer i etterkant av kampene (noe jeg egentlig er for), så vil jo Eduardo være kjent som DEN spilleren som førte til endring av prosedyren. Da vil han iallefall aldri bli kvitt stemplet. Han vil jo bli selve symbolet på diving.

 

Utrolig hvilke korstog Platini og pressen med flere fører mot Wenger og Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig!

Da må jo Ronaldo, Totti og Gerrard utestenges på livstid da.

Det er jo UEFA sin feil at de ikke har tatt tak i dette før. Det blir helt feil å plukke ut en enkelt forseelse da dette skjer hver eneste uke i europeisk toppfotball. Hvis denne episoden fører til at man begynner å straffe spillere som filmer i etterkant av kampene (noe jeg egentlig er for), så vil jo Eduardo være kjent som DEN spilleren som førte til endring av prosedyren. Da vil han iallefall aldri bli kvitt stemplet. Han vil jo bli selve symbolet på diving.

 

Utrolig hvilke korstog Platini og pressen med flere fører mot Wenger og Arsenal.

 

Dette er rett og slett en offentlig lynsjing mot klubben og Eduardo.

 

Forøvrig et klipp av Gerrard

.
Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig!

Da må jo Ronaldo, Totti og Gerrard utestenges på livstid da.

Det er jo UEFA sin feil at de ikke har tatt tak i dette før. Det blir helt feil å plukke ut en enkelt forseelse da dette skjer hver eneste uke i europeisk toppfotball. Hvis denne episoden fører til at man begynner å straffe spillere som filmer i etterkant av kampene (noe jeg egentlig er for), så vil jo Eduardo være kjent som DEN spilleren som førte til endring av prosedyren. Da vil han iallefall aldri bli kvitt stemplet. Han vil jo bli selve symbolet på diving.

 

Utrolig hvilke korstog Platini og pressen med flere fører mot Wenger og Arsenal.

At det bør bli straff for å filme er eg helt for. Og at Eduardo bør ta konsekvensene for at han heiv seg igår synest eg er helt fortent. Samme om han blir sett den første spillern som blir straffet for filming, så vil alltid Ronaldi og Drogba være dem verste på dette feltet, vertfall i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Bra at det blir tatt tak i slik juks, for jeg ble kraftig forbannet da det viste seg at Eduardo filmet seg til straffespark. Jeg satt med en meget sur bismak i munnen da han jublet mot kameraet etterpå. Jeg trodde virkelig ikke at Eduardo kunne være så råtten.

 

Det som er bittert derimot er at nå vil UEFA statuere et eksempel med en av våre spillere, og at dette neppe kommer til å bli fulgt opp i andre kamper. Det blir garantert to kampers karantene på Eduardo, men INGEN andre kommer til å få det for lignende saker.

Link to comment
Share on other sites

Dette har tatt av til det absurde, ja nesten til det latterlige. La oss nå se om lista er lagt og det samme repeterer seg neste gang værstingen Steven Gerrard eller en eller annen spiller får et vindpust på seg. Det skjer ikke med det samme, for det vokter de seg vel for. Veldig lenge slipper vi imidlertid å vente. Det forteller historien oss.

 

Jeg gleder meg allerede.

 

Forøvrig må de gjerne utestenge Eduardo for 2 kamper for min del, men da må de også følge opp!! Det er det som skiller heksejakt fra lov og rett.

Link to comment
Share on other sites

Dumt av Eduardo, dumt av pressen og klønete av Wenger.

 

Kanskje fører dette til noe godt til slutt. Hvis det nå blir slik at man kan straffe i ettertid vil mange tenke to ganger før de lar seg friste.

Det som er vanskelig er dog:

-Hvor skal man sette grensen? Ingen kontakt, men oppsøker situasjonen? Ingen kontakt, men faller fordi man mister balansen etter å ha hoppet unna keeper/forsvarer? Litt kontakt, men faller lett? Klar kontakt, men overspiller? Blir fryktelig vanskelig å bedømme hva som er klart og hva som er delvis juks.

-Skal man ikke da også fjerne gule evnt røde kort hvis det viser seg i ettertid at en spiller blir tatt, men får kort for filming? Huske fortsatt med gru hvordan Hleb fikk gult mot Milan etter å ha blitt snytt for en soleklar straffe. Han hadde risikert å miste en returkamp evnt en senere kamp i turneringen hvis han hadde et gult fra tidligere.

Begynner man med videodømming for noen forseelser må man også følge opp for andre. Vet ikke om dette er en ønsket utvikling.

 

Jeg ønsker at dommeren skal dømme og gjøre seg opp en mening der og da. Noen ganger blir det juks, noen ganger får man et ufortjent kort og noen ganger blir alt riktig.

Videodømming kan man forbeholde voldelige episoder og ting som skjer uten at dommeren oppfatter det.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst vil jeg si at den evigvarende debatten rundt straffe ikke straffe er håpløs etter min mening. Når en spiller går i bakken, og dommeren blåser frispark så ok. Men det er da det hele starter, man kjører repriser i så sakte modus at vi like godt kunne sett enkeltbilder etterhverandre for å se om det er kontakt. Og i veldig mange situasjoner så er det et klart straffespark bare det så vidt er littegrann kontakt. Altså, det er så liten kontakt at om man hadde vært uten for de 16 meterene og hadde hatt mulighet for skudd, så hadde man skutt uten å i det hele tatt tenkt på det. Men så fort man kommer innenfor 16 meteren, så er terskelen for å blåse straffespark ekstremt lav, da spesielt når det gjelder fellinger eller ikke fellinger. Det jeg mener er at dommerne dømmer slike situasjoner etter så små detaljer, at det blir slike feildømminger som dette her i blandt. Hadde Boruc vært pittelitt mer borti Eduardo der, uten at det hadde hatt noe som helst å si for om han hadde mistet balansen eller ei, så hadde det vært et greit straffespark. Men fordi at det, denne gangen, ikke var kontakt er det en skandale. Man kan se på veldig mange straffesituasjoner der det er ekstremt liten kontakt, men folk tenker, ja ok det var kontakt da er det vell greit. Jeg syns denne praksis er håpløs når det gjelder straffedømming, det er veldig lite som skal til for at Eduardo ikke hadde blitt stemplet som en filmer. Bare to centimeter nærmere med det ene beinet til Boruc så hadde det vært ei grei straffe. Jeg tror det er veldig mange som legger seg i samme situasjon, men som da har litt mer flaks, og har litt mer kontakt med takleren enn det Eduardo hadde i går.

 

Jeg sier så absolutt ikke at jeg ikke syns det var ei filming. Jeg syns det var direkte kvalmt, men jeg mener at denne saken er enormt opphauset. Om man hadde sett litt på omstendighetene og sammenlignet med endel andre situasjoner hadde man sett på saken på en helt annen måte også.

 

Goonerzone.com

Link to comment
Share on other sites

dette er bare latterlig.. og nå orker jeg ikke lese, tenke eller provosere meg mer over medias oppspin av dette fordi det var Arsenal og Wenger det gjaldt..

 

det som er ekstra ille er at dette blir skrevet og snakket mye mer om enn "blodbadet" mellom West-Ham og Millwall i går, jeg kom på skola i dag, hvor ingen hadde hørt om hendelsen på Upton Park, men bortimot alle hadde sett eller hørt om Eduardos filming..

 

la fotball få bli fotball og dropp videodømming, hva skal man diskutere etter kampen hvis alle situasjonen blir bedømt riktig hver eneste gang? i mitt syn ville noe av sjarmen med fotball bli borte.. det jeg er for er at man kan gå tilbake å se på livsfarlige taklinger alla Taylor på dudu i fjor, men at dommeren ikke lenger må ta en avgjørelse i løpet av et brøkdelssekund fordi han kan se på en sjerm? nei takk

 

ikke missforstå meg, jeg er i mot filming, og likte ikke det eddie gjorte i går, men filming skjer for ofte til at man kan utenstenge filmeren..

Link to comment
Share on other sites

Diving har aldri og vil aldri bli noe av sjarmen med fotball. Diving er destruktivt for fotballen. Hard-core fansens bare fnyser av det som bagateller, mens den vanlige mannen i gata som går på kamp for underholdningen blir nok ikke like fornøyd. Det er ikke mye underholdning i å se folk jukse seg til det ene eller det andre.

 

Syns det er helt supert om de tar tak i filmingen, det er lite relevant om hvem som har filmet mye\mest tidligere. Bare de tar tak i problemet og følger det opp, blir det bare et blaff så kan de like godt gi faen. Og de som bruker det som argument at det skjer for ofte for at de kan utestenge noen, er bare tull. Utestenger de filmerne i 4 kamper, så tror jeg det går kort tid før de verste gir seg med filmingen, gråsone filmerne blir vanskelig å bli kvitt, men problemet kan nok bli drastisk redusert. Men det må være en straff som svir og gjelder alle turneringer.

 

Det er i hvertfall mitt synspunkt om saken.

Link to comment
Share on other sites

dette er bare latterlig.. og nå orker jeg ikke lese, tenke eller provosere meg mer over medias oppspin av dette fordi det var Arsenal og Wenger det gjaldt..

 

det som er ekstra ille er at dette blir skrevet og snakket mye mer om enn "blodbadet" mellom West-Ham og Millwall i går, jeg kom på skola i dag, hvor ingen hadde hørt om hendelsen på Upton Park, men bortimot alle hadde sett eller hørt om Eduardos filming..

 

la fotball få bli fotball og dropp videodømming, hva skal man diskutere etter kampen hvis alle situasjonen blir bedømt riktig hver eneste gang? i mitt syn ville noe av sjarmen med fotball bli borte.. det jeg er for er at man kan gå tilbake å se på livsfarlige taklinger alla Taylor på dudu i fjor, men at dommeren ikke lenger må ta en avgjørelse i løpet av et brøkdelssekund fordi han kan se på en sjerm? nei takk

 

ikke missforstå meg, jeg er i mot filming, og likte ikke det eddie gjorte i går, men filming skjer for ofte til at man kan utenstenge filmeren..

Det er sant at media har svartmalt situasjonen, Eduardo og Wenger, men media har vært MYE mer fokusert på hendelsene på Upton Park. Det som er latterlig igjen var at den hendelsen fikk nesten like mye oppmerksomhet som Edward Kennedys død.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir faktisk mer provosert av heksejakten som har kommet i kjølevannet, enn den forferdelige filmingen til Eduardo.

 

Jeg tar sterk avstand fra fallet til Eduardo. Slikt hører ingen steder hjemme, og vi hadde selvsagt blitt grinete dersom dette hadde rammet oss. En unnskyldning fra offisielt hold er på sin plass. Men det mest horrible slik saken står nå, er hvordan media har gått til verks. Dette er ikke noe nytt fenomen. Det har vel ikke skjedd at noen klubber har hatt spillere som ikke har gjort samme feilen? Og som mange allerede har nevnt, hva med for eksempel Gerrard og Ronaldo? De har i alle fall flere lettkjøpte fall på samvittigheten enn Eduardo. Som ventet har vel dette knapp vært nevnt (spesielt) i norske aviser.

 

Toppen av kransekaka er nå Arsenal-hateren over alle, Michel Platini, kommer på banen. Selvfølgelig gjør han det!

 

Det skal bli utrolig spennende å se hva som faktisk skjer. Har de baller nok til å utestenge Dudu? Og hvordan vil de praktisere dette i fremtiden? Ja, jeg tror de fint klarer å utstenge Dudu, men aldri i verden om de klarer å følge det opp mot Europas storheter.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...