Jump to content

2009.08.26 Celtic H


Mr Chapman

Hvem går videre til gruppespillet?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ny transportetappe for Arsenal?

 

7_682x400_869765a.jpg

 

Mange hadde nok håpet på en skikkelig thriller mellom skotske Celtic og engelske Arsenal, etter første kamp Celtic Park ser det ikke slik ut.

 

Fordi forhåndsfavorittene Arsenal gjorde kort prossess på Parkhead, et frispark fra Cesc Fabregas gikk via en Celtic-spiller og ryggen til William Gallas, 0-1. I andre omgang rullet the Gunners opp et fint angrep, innlegg fra Abou Diaby, via Caldwell, rett i mål, 0-2. Celtic var i realiteten aldri nær ved å true Arsenal, og nå er spørsmålet: kan Celtic komme tilbake på Emirates?

 

Pressekonferanse før kampen, Arsenal

Arsene Wenger forteller på sin pressekonferanse tirsdag at Arsenal fortsatt har et stykke igjen før de er klare for Champions League. Samtidig påpeker franskmannen at de har en gjort en stor del av jobben. Ellers snakker Wenger om overgangsrykter, Liverpools tap for Aston Villa, den gode harmonien i stallen og Cesc Fabregas' skade. Sistnevnte kommer vi tilbake til.

 

Pressekonferanse før kampen, Celtic

Celtic-manager Tony Mowbray fokuserer mer på morendagens kamp. Han sier at hans lag reiser til London for å spille fotball og nyte en god Champions League-kamp. Det er viktig å få det første målet og ikke få et i mot tidlig i kampen. Han fastslår at Arsenal er et meget godt lag, og at han dermed håper på å ha hellet med seg mot the Gunners.

 

Lagnytt

Vi kan gå i gjennom skader og suspensjoner og starter med hjemmelaget Arsenal. Deres kaptein Cesc Fabregas pådro seg en skade i lørdagens kamp mot Portsmouth, det betyr at han mister kampen i morgen, men han har en sjanse til å rekke Manchester United-kampen på lørdag. Theo Walcott var forventet å være tilbake til Everton-kampen, til Celtic-kampen forrige uke, til Portsmouth-kampen i helga, men fortsatt er ikke engelskmannen spilleklar. Kanskje rekker han også United-kampen. Det samme gjelder Tomas Rosicky. Ellers mangler Arsenal Johan Djourou, Samir Nasri og Lukasz Fabianski. På Celtics side er Stephen McManus og Barry Robson tilbake i trening, men ingen av de to rekker kampen. Landy N'Guemo er suspendert.

 

Mulige lag?:

 

Almunia

Sagna – Gallas – Vermaelen – Clichy

Denilson – Song – Abou Diaby

Bendtner – vPersie – Arshavin

 

Boruc

Hinkel – Caldwell – Loovens – Fox

Brown – Denati – McGeady – McDonald

Fortune – Maloney

 

Lagenes form

Både Arsenal og Celtic har fått gode åpninger på sesongen sin, i serieåpningen tok begge lag tre poeng, mens i helgas runde vant Arsenal 4-1 over Portsmouth, mens Celtic knuste St Johnstone med 5-2 på hjemmebane. Det betyr at det er ligalederne i Clydesdale Bank Premier League som gjester Emirates onsdag kveld.

 

 

Arsenal – Celtic

Onsdag 26/8, Emirates Stadium

Champions League – Playoff, kamp 2

Kampen sendes direkte på Viasat 4

Kampstart klokken 20:45

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Blir skuffet hvis det ikke spares spillere i denne kampen. Forventer et lag som dette:

 

Almujnia

Eboue - Gallas - Silvestre - Gibbs

 

Diaby - Ramsey - Wilshere

 

Bendtner - Eduardo - Traore

 

Subs: Mannone, Sagna, Vermaelen, Song, Merida, Arshavin, vPersie

 

Håper ikke at Wenger sparer så mange spillere, Celtic kommer til å være ytterst motiverte for å komme til CL, og derfor burde det ikke ta noen sjanser med laget.

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Diaby - Song - Denilson

 

Bendtner - Eduardo - Arshavin/Wilshere

Link to comment
Share on other sites

Dette er sesongens viktigste kamp, i alle fall på denne siden av nyttår. Selvsagt skal vi ha toppet lag, så får heller OT være OT. Det er 3 av 114 poeng. I dag er det være eller ikke være. Prioriteringen er enkel.

 

Helt klart. Denne kampen skal det definitivt ikke spares på noe med £25 mill i inngangspenger til CL.

Link to comment
Share on other sites

Undervurdering er definitivt ikke lurt i fotball. Viktig at fokuset er

riktig mot denne kampen. Det har definitivt Wenger:

 

That is perhaps a mark of Wenger’s confidence after Arsenal’s flying start to the campaign but he says that it would be very dangerous to underestimate Celtic.

 

Arsenal take a commanding lead into the second leg, but Wenger said: “The Celtic game is a more important game than Saturday for the club, by far.

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle131485.html

Link to comment
Share on other sites

vi går enkelt videre selv om vi hviler noen spillere. Med 2-0 i sekken og hjemmekamp så skla det være enkel match.

Hvil backene, Denilson, Cesc (skadet), Van Persie og Arshavin.

 

BE

 

I 9 av 10 tilfeller er det så enkelt, men skal vi ta sjanser? Jeg mener nei. I akkurat denne kampen er det fullt fokus og full styrke som gjelder. Å signalisere noe annet kan fort få konsekvenser oppe i hodene på noen og kommer de i tillegg litt på defensiven (0-1) kan hva som helst skje.

Link to comment
Share on other sites

Blir skuffet hvis det ikke spares spillere i denne kampen.

 

 

?????????

 

Dette skjønner jeg bare ikke.... Vi leder "bare" 2-0 og har igjen 90 minutter før vi har sikret en CL-plass! Her mener jeg at vi ikke kan ta noen sjanser og må gå ut og drepe spenningen i dette oppgjøret så fort som mulig, når vi har 1-0 og det er igjen 20 min, eller 2-0 ved pause kan vi begynne å bytte innpå squad-spillerne våre. Starter vi med "2. laget" vårt og kommer bakpå og får en i fleisen kan det bli tungt å komme tilbake....

Link to comment
Share on other sites

Undervurdering er definitivt ikke lurt i fotball. Viktig at fokuset er

riktig mot denne kampen. Det har definitivt Wenger:

 

That is perhaps a mark of Wenger’s confidence after Arsenal’s flying start to the campaign but he says that it would be very dangerous to underestimate Celtic.

 

Arsenal take a commanding lead into the second leg, but Wenger said: “The Celtic game is a more important game than Saturday for the club, by far.

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle131485.html

Undervurdering???

Det går ikke an å tape hjemme mot et såpass svakt lag som Celtic (som faktisk er et av de mest overvurderte lagene i Europa). Den skotske serien er meget svak!!!! Til Mmaelan og Sir John: Klart vi skal hvile spillere. Alle vet at vi går til CL, og skulle det skje ved et kjedelig uavgjortresultat i kveld, men at vi tar poeng på OT, hadde det jo ikke gjort noe.

Og til Sir John: "La OT være OT"?????? Hva i all verden skal det bety??? Hadde vi vunnet på OT for to år siden hadde vi vunnet serien!

Link to comment
Share on other sites

vi går enkelt videre selv om vi hviler noen spillere. Med 2-0 i sekken og hjemmekamp så skla det være enkel match.

Hvil backene, Denilson, Cesc (skadet), Van Persie og Arshavin.

 

BE

 

Backene OK, Arshavin Ok. Denilson bør spille for å stabilisere midtbanen i Cesc sitt fravær og van Persie trenger et mål før OT. Han virker veldig frustrert og trenger all selvtillit han kan skaffe seg. Et par mål i kveld, i en kamp hvor det absolutt burde være mulig, kan gjøre underverker for ham.

Link to comment
Share on other sites

I dag er Celtic viktig, i morgon er United viktig... Enkelt og greitt. Den neste kamp er den viktigaste. Konsekvensen av å dumme seg ut i dag er store, mot United er det vanskeligare å vite, men skal vi vere med i toppen er ein siger på gamle trafford og særs viktig.

 

Ser ikkje grunn til å "spare" nokon eg. Vi er tidleg i sesongen og det er vel berre spelara med skader ein skal vere forsiktig med no. Om vi har slitne spelara som treng kvile på dette tidspunktet må Mr. Wenger sjå på treningsmetodane sine!!!

 

Toppa lag i kveld og toppa lag på laurdag kan gje CL og eit fint forsprang på United :D

Link to comment
Share on other sites

Det betyr enkelt og greit at det er langt viktigere å sikre gruppespill i CL enn å ta 3 poeng på OT, noe du umulig kan være uenig i.

For å si det sånn. Var det Man U vi hadde i morgen i kamp om CL-billett, og Celtic på lørdag i PL, hadde jeg selvsagt vært enig!

Men:

- Ingen skal undervurderes

- Selv ikke 2-0 fra bortemøtet er et sikkert utgangspunkt

- Celtic er et godt lag

 

Hah, for noe vås. La oss få vekk slike høflighetsfraser og klisjeer som vi vel egentlig ikke mener. Har man som utgangspunkt at ALT kan skje, så kan jo Brann slå Arsenal 2-0 på Emirates. Har man derimot som utgangspunkt en sansynlighetsbasert tankegang, ser man at det er klart størst sjanse for avansement + seier/poeng på OT om vi sparer spillere. Særlig med tanke på hvor mye skader Arsenal får!

 

Uansett - det laget jeg skisserte tidligere i denne tråden er bedre enn Celtic!

Har dere ikke tro på Gibbs, Eduardo, Eboue, Ramsey, Diaby og Wilshere???

Eneste litt usikre kort er Silvestre, men vil heller la han spille enn Senderos, for spiller Senderos blir han langt mindre verd på overgangsmarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at vi har ett godt nok utgangspunkt til å kunne spare spillere i denne kampen. United-kampen er kanskje ikke så viktig med tanke på utfallet av sesongen, men: Slike kamper er alltid viktig å vinne prestisjemessig. Derfor ville jeg helst sett for meg at Wenger sparte de beste spillerne med hensyn til United-kampen.

 

Ønsket lag:

 

Almunia

 

Eboue == Song == Silvestre == Clichy

 

Wilshere == Ramsey == Diaby == Gibbs

 

Bendtner == Vela

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ser det har blitt litt uenigheter om hvor mange spillere vi skal spare i denne kampen.

Selv tror jeg ikke å "hvile" spillere er helt nødvendig i sesongen enda. Sommeren uten noen mesterskap har gjort alle spillere godt og de trenger faktisk mange av disse åpningskampene for å komme skikkelig i form.

 

Wenger har alltid prioritert Cl-spill og kommer mest sannsynlig til å starte med beste første elver.

Vi så jo også tidligere at Wenger valgte å satse på 4-plassen fremfor FA-cupen da han sparte Arshavin, pga CL pengene betyr så mye for klubben. Er jo også fint mulig å bytte ut noen spillere ved 60ende minutt, kanskje allerede etter en omgang.

 

Lagoppstilling

 

Almunia

Sagna Gallas Vermelaen Clichy

Denilson Song Diaby

RvP Bendtner Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lag:

 

Almunia

 

Eboue == Song == Silvestre == Clichy

 

Wilshere == Ramsey == Diaby == Gibbs

 

Bendtner == Vela

Slipper vi inn 0-1 målet først så tror jeg det ville vært over og ut med det laget der. Scorer Celtic først vil de virkelig få blod på tann, og da gjelder det å ha rutinerte spillere på banen. Jeg sier ikke at de er dårlige spillere, men er det virkelig nødvendig å spare så mange spillere allerede nå?

Link to comment
Share on other sites

Såpass tidlig er det ikke så viktig å spare spillere. Det å få matchet spillerne i obligatoriske kamper kan være vel så viktig i starten av en sesong. Selvsagt kan det være lurt å hvile enkelte spillere og dermed også gi andre spillere matcherfaring, men å hvile hele laget er selvsagt ikke nødvendig. Når det gjelder kampen på OT er denne selvsagt viktig, men tror faktisk vi har større mulighet til å slå united ved å spille med et godt lag i kveld og dermed mest sannsynelig beholde flyten vi er i nå, enn ved å hvile spillere og dermed muligens oppnå ett svakere resultat og dermed muligens miste flyten fremover...

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lag:

 

Almunia

 

Eboue == Song == Silvestre == Clichy

 

Wilshere == Ramsey == Diaby == Gibbs

 

Bendtner == Vela

Slipper vi inn 0-1 målet først så tror jeg det ville vært over og ut med det laget der. Scorer Celtic først vil de virkelig få blod på tann, og da gjelder det å ha rutinerte spillere på banen. Jeg sier ikke at de er dårlige spillere, men er det virkelig nødvendig å spare så mange spillere allerede nå?

Nettopp. Men saken er jo den at vi slipper ikke inn 1-0 mål mot Celtic!!!!

Hallo, det er Celtic det er snakk om. Et høyst middelmådig lag!!!

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er at vi ikke stiller svekket bakover. Framover kan vi ha litt mer reservepreget mannskap. Jeg synes Wenger kan gi meg en fin bursdagsgave ved å bruke Wilshere i dag, unggutten gjorde det jo bra sist gang han spilte mot et skotsk lag ;). Song eller en av backene kan bli byttet ut dersom vi leder med minst ett mål til pause. Det vi også må huske, er at vi med en god kamp her vi heve selvtillit ytterligere fram mot United-kampen. Vi får håpe på at det ikke blir noen flere skader i denne kampen. Jeg frykter vi kan se noen frustrerte skotter etter hvert ;)

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg bare si takk for meget informativ kamp-tråd ;)

Jeg håper vi stiller et godt og rutinert mannskap i denne kampen. Ser at flere vil ha med ramsey, wilshere og gibbs. Greit for meg, men sett de på benken. Celtic kommer med en hensikt og det er å skape så mye trøbbel for oss som over hodet mulig. Det kommer til å bli tøft og de vil jage et tidlig mål. Hvis de får dette første målet kan det stresse våre unge fotballhoder. Derfor håper jeg på følgende lagoppstilling:

 

Almunia

 

Sagna - Vermaelen - Gallas © - Clichy

 

 

Denilson - Song- Diaby

 

 

Bendtner-Rvp-Arshavin

 

Sub: Fabianski, Gibbs, Ramsey, Wilshere, Eboue, Eduardo og Silvestre.

 

Jeg foretrekker Bendtner fremfor Eduardo her av en enkel årsak og det er at dette kan bli en så fysisk tøff batalje at jeg er redd Eduardo kan få en liten smell igjen. Bendtner gir oss også en annen dimensjon på topp hvis vi skulle finne på å slå langt. Tipper på 3-1 sier =)

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Har man derimot som utgangspunkt en sansynlighetsbasert tankegang, ser man at det er klart størst sjanse for avansement + seier/poeng på OT om vi sparer spillere. Særlig med tanke på hvor mye skader Arsenal får!

 

Du kan ikke regne sansynlighet alene, du må multiplisere med konsekvens. Gjør du det blir svaret ganske annerledes, i alle fall i min verden. Nok om det. Både Celtic og United skal moses.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...