Jump to content

2009.08.26 Celtic H


Mr Chapman

Hvem går videre til gruppespillet?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest kellex

Nar Bendtner tar hælspark til Diaby som videre spiller fri Eboue som finter seg løs og setter ballen i nettet.. Så kan man ikke la være å bli optimistisk med sesongen!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Har nettopp kommet hjem etter å ha spilt kamp selv. Første jeg ser når jeg slår på TV-en er forspillet til 2-0 målet. Jeg blir nesten rørt når jeg ser at Ebouè og Bendtner gjør slike ting. Arsenal spiller med selvtillit, tro og lyst. At unggutter som Ramsey kommer inn gjør kvelden bare bedre B) Denilson til Vermaelen nå... GOOD OLD ARSENAL !!

Link to comment
Share on other sites

Liten en oppsumering av kampen:

+ 3-mål, to av dem sikkelig fine.

+ Bunnsolid bakover i 90 min.

+ Song spilte igjen en kjempe kamp.

+ Denilson imponerte.

+ Bra driv fra Aaron når han kom innpå.

 

- Slepper inn et må også denne kampen.

- Almunia hadde noen rare utrustninger.

- Diaby klarte ikke følge opp den forje kampen der han var god.

- Og sist men ikke minst. Nesten dobbelt -- for at stadion nesten er tom når det gjenstår 10min. Faen sitt nå tida ut da folkens, 10 min fra heller tid har da INGENTING å si! Se på Celtic fansen hvordan dem laget liv til siste slutt, og unnet dem nesten det trøstemølet.

Link to comment
Share on other sites

Profesjonelt gjennomført selv om konsentrasjonen glipper de siste minuttene. Suverent best over to kamper, og heldigvis kom det et par vettige mål også etterhvert. Straffe eller ikke, det beste laget vant og Celtic har ingenting å beklage seg over (selv om de kommer til å gjøre det).

Link to comment
Share on other sites

Da er vi med i CL:-)

Det er morsomt å se hvordan disse guttene jobber for hverandre.

Er en helt annen guts i dette laget enn fjorårets.

Den defensive enheten vår er solid. Både Gallas og Vermaelan er nok en

gang blant våre beste.

Gallas har fått en ny vår sammen med vår knallharde belgier som har imponert meg enormt til nå.

 

Ellers et stort pluss til Eboue,Song og Denilson som jobber utrettelig.

 

Straffesituasjonen virker veldig tvilsom. Ellers fine mål av Eboue og Arshavin,men dagens var allikevel Celtic sitt.

Utrolig flott mål og det var vel det Celtic bidro med offensivt.

 

Pluss i margen til Almunia med raske igangsettinger og god i feltet.

- for bærturen i det 88 min.

 

Solid og trygg gjennomførelse av laget.

Link to comment
Share on other sites

da må da gå an å holde buret rent! arshavin er i gang! ;-)

 

tror nok trekningen er på fredag ja...

 

 

De sa imorgen på ITV studioet.

Trekningen er i morgen (torsdag) B)

Blir vi seedet?

Har nå vært 1.seedet de tidligere sesongene så tror vi blir det i år også

Link to comment
Share on other sites

da må da gå an å holde buret rent! arshavin er i gang! ;-)

 

tror nok trekningen er på fredag ja...

 

 

De sa imorgen på ITV studioet.

Trekningen er i morgen (torsdag) B)

Blir vi seedet?

 

Vi er 1. seedet, ja. Men kan fordeom risikere å møte lag som Real Madrid, Inter Milan og Juventus.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kjempekamp, og utrolig morsomt å se på. Vi fikk en skrape i lakken på overtid, men det var da

virkelig en vakker avslutning. Celtic sine fans fortjente faktisk den scoringen, de var fantastsiske!

 

Hele laget jobbet meget bra i dag, savnet av Cesc var minimalt. Og det er godt å ta med seg, det er jo ikke

sikkert han blir klar til lørdag. Trekker frem Gallas, Vermaelen, Denilson og Song på grunn av deres utrettelige

jobbing. Nå blir det utrolig spennende på lørdag.

 

Blir en spennende trekning i morgen. Det blir jo noen nye motstandere, siden det faktisk er 16 nasjoner i årets

gruppespill..

 

 

We love you Arsenal, we do! B)

Link to comment
Share on other sites

Grei skuring i dag, men velger fortsatt å ikke være overoptimist før kampen mot Manchester United.

Prøver meg på en nogenlunde rating:

 

Almunia - 5

 

Helt grei jobb, men mye rart uti feltet. Husker spesielt en episode når han er på vei ut og ikke får med seg Celtic spilleren som header utenfor, pga han hele tiden har hodet på ballen. Følg med!!!

 

Sagna - 5

 

Helt grei jobb. Ikke den spilleren som utpekte seg noe særlig.

 

Gallas - 8

 

Meget god jobb av franskmannen. herlig å se hvor sliten han er på slutten av kampen. MoM

 

Vermaelen - 7

 

Nok en god dag på jobben. Endelig kan vi stole på gutta bak!

 

Clichy - 7

 

Mye bra av Clichy i dag. For en hurtighet fremover, hadde dog litt vansker å finne spillere etter sine gode driv oppover på banen.

 

Eboue - 7

 

God kamp av Eboue i dag. Mange herlige finesser som publikum setter pris på. Selvfølgelig en meget viktig spiller for oss denne sesongen. En tåre i øyekroken når han fikk et etterlengtet mål.

 

 

Song - 5

 

Helt grei jobb, men må si han ofte er litt for ivrig i duellspillet sitt. Veit mange har ønsket seg en midtbanekriger, og Song prøver hardt å sette seg inn i denne rollen. Føler dog han kanskje kan avvente litt fremfor å dra å rive i motspiller mens han småsparker mot ballen. Husk at dødballer er en svakhet hos Arsenal Song!

 

Denilson - 6

 

Fin kamp av Denilson. Liker å være med fremover og gjør mange gode valg. Viser vel at de offensive egenskapene kanskje er hakket bedre enn de defensive. Følte vel også Denilson var litt av samme natur som Song bakover, mye knuffing og skuldre mot motspillerne. Jaggu har denne lille guttungen temprament også, "Ikke no tull med Wilshere" fikk Brown klar beskjed om:)

 

Bendter - 4

 

Egentlig en 3 på Bendtner i dag. Mange horrible pasninger! Mange gode mottak men herregud for noen valg han tar. Skal få for hælsparket(selvom han hadde to andre uten å lykkes)

 

Eduardo - 6

 

Må være enig i at denne spilleren nesten har alt en spiss skal ha av kvaliteter. Målteft, fart, taknikk og skudd! Kan bli veldig viktig for oss fremover. Neste kamp står du over den horrible DIVINGEN, ingen vits i en kamp som denne selv om selve filming er som tatt fra Hollywood.

 

Diaby - 4

 

Ikke helt din posisjon Diaby. Mye av gamle takter i dag, egoistisk rot med ball. Hva er vitsen med å peise på inni en skokk med skotter? Blanke ark neste kamp, men dette her var under pari. Ristet oppgitt på hodet når han gikk av, godt han innser dette ihvertfall. Kanskje ikke brukes på vingen i neste match Wenger.

 

Arshavin - 6

 

Hva kan man si, kommer inn og gjør jobben. For en vending på scoringen. Helt fantasisk!

Link to comment
Share on other sites

Disse to kampene sett under ett gir meg en smak av hvordan det føles å være United supporter. Først to gedigene flaksemål borte. Så filmer vi til oss et straffespark som setter spikeren i kista. Ikke bra Eduardo. Der er jeg for en skjelden gangs skyld enig med Solèr. Slikt burde straffes med karantene i etterkant. Enda godt at vi scorer ett par skikkelige mål mot slutten. Eboue spilte strålende i dag og er helt klart min man of the match.

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig filming av Eduardo. Ellers en overbevisende og god dag. En nytelse å se hvor gode stopperene våre har vært så langt i sesongen. Willy har til og med dratt på seg nok selvtilitt til å bedrive litt magi på kanten B) Vermealen vant alt i lufta - HERLIG.

 

Gleder meg til lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Det var vondt å se Eduardo jukse så til de grader. En spiller jeg virkelig respekterer både på grunn av fotballferdigheter, holdninger og type. Dette var imidlertid en solid ripe i lakken.

 

Når det er sagt, så synes jeg norsk medias fokus på denne situasjonen er helt utrolig. Både nettavisen og dagbladet har divingen som vinkel og sørger for at United- og Pool-fans over hele landet nok i morgen kommer til å mase i det endeløse om det her. Blir aldri slått opp på den måten når Gerrard eller Rooney filmer. Skinner tydelig i gjennom hva Arsenal betyr for det norske pressekorps.

Dagbladet har til og med tatt seg tid til å bla i gamle artikler på BBCs nettsider for å stemple Wenger som en hykler, dersom han velger å ikke uttale seg negativt om Eduardos filming:

 

Det er ikke utenkelig at den Brasil-fødte spissen får en skrape av manager Arsene Wenger etter kampen. For tre år siden sa han nemlig følgende:

 

- Det er bare én måte å straffe skuespillere på, med utestengelse. Så fort en spiller vet at han kan bli straffet, vil han ikke kaste seg, sa Wenger ifølge BBC.

 

I tillegg viste Soler nok en gang blendende kunnskapsnivå da han presterte å uttale at Arsenal var for dårlig OFFENSIVT til å vinne Premier League. Det er på høy tid at viasat-studio ser etter en erstatter for "sleiken". Han driter seg ut hver gang han åpner kjeften!

Link to comment
Share on other sites

Det var vondt å se Eduardo jukse så til de grader. En spiller jeg virkelig respekterer både på grunn av fotballferdigheter, holdninger og type. Dette var imidlertid en solid ripe i lakken.

 

Når det er sagt, så synes jeg norsk medias fokus på denne situasjonen er helt utrolig. Både nettavisen og dagbladet har divingen som vinkel og sørger for at United- og Pool-fans over hele landet nok i morgen kommer til å mase i det endeløse om det her. Blir aldri slått opp på den måten når Gerrard eller Rooney filmer. Skinner tydelig i gjennom hva Arsenal betyr for det norske pressekorps.

Dagbladet har til og med tatt seg tid til å bla i gamle artikler på BBCs nettsider for å stemple Wenger som en hykler, dersom han velger å ikke uttale seg negativt om Eduardos filming:

 

Det er ikke utenkelig at den Brasil-fødte spissen får en skrape av manager Arsene Wenger etter kampen. For tre år siden sa han nemlig følgende:

 

- Det er bare én måte å straffe skuespillere på, med utestengelse. Så fort en spiller vet at han kan bli straffet, vil han ikke kaste seg, sa Wenger ifølge BBC.

 

I tillegg viste Soler nok en gang blendende kunnskapsnivå da han presterte å uttale at Arsenal var for dårlig OFFENSIVT til å vinne Premier League. Det er på høy tid at viasat-studio ser etter en erstatter for "sleiken". Han driter seg ut hver gang han åpner kjeften!

 

Typisk det der, Arsenal som alltid ligger på toppen av fairplay listene o.l, men da får vi aldri noe ros, men når noe negativt skjer da kaster media seg over det med en gang. Hvor ofte har ikke Rooney grisetakla spillere? Som f.eks. mot Burnley hadde han en skikkelig stygg en som fort kunne endt verre, Gerrard filmer jo så mye at man rett og slett mister tellingen på hvor og når.. men men.. på tide at vi gjør noe ufint for en gangs skyld. Det hjelper ikke å være gentlemen når alle andre er rasshøl.

 

Håper selvfølgelig at det ikke gjentar seg, men synes media og supporterne til andre klubber overreagerer veldig. Hadde det vært en avgjørende avgjørelse ville det nok vært mer alvorlig, men det var vel aldri noen tvil om hvem som var det beste laget utpå der.

 

Legger til et sitat fra intervjuet til Wenger:

 

On diving…

“Is it acceptable? I have never asked in my life any guy to dive to win a penalty, but sometimes players go down because there is no other way to escape the goalkeeper’s tackle, sometimes they dive. We got a penalty against us two years ago in the Quarter-Final of the Champions League that made the difference when Babel dived. Nobody ever apologised to us, it was a blatant dive and nobody spoke about it.”

 

Ingen nevnte at Babel filmet i den kampen, fordi Liverpool scorte en gang til senere, og dermed var det "ok", men faktum er at de aldri hadde fått det fjerde målet hvis ikke Arsenal hadde pumpet opp alle spillerne for å prøve å få en utligning, mens Celtic lå kompakte hele kvelden og hadde kun et skudd på mål, men fortsatt blir det blåst opp så sinnsykt av media..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...