Jump to content

2009.08.26 Celtic H


Mr Chapman

Hvem går videre til gruppespillet?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Går mot strømmen her, og mener vi bør spare spillere i denne kampen.

 

Et lag som dette håper jeg på :

 

Almunia

 

Sagna - Silvestre - Vermealen - Clichy

 

Eboue - Ramsey - Diaby

 

Bendtner - Eduardo - Wilshere

 

 

Jeg har selvfølgelig full forståelse for at andre mener vi bør stille toppet, men selv mener jeg altså vi utvilsomt bør spare en del spillere som følge av den massive kampen til lørdag. Ja, det ligger flere hundre millioner i potten for denne kampen, men dette Celtic-laget har vi fullstendig kontroll over selv om vi velger å spare noen sentrale brikker! Det føler jeg meg 100 % overbevist om. Celtic hjemme og borte er to helt forskjellige ting, og ser man på lagoppstillingen dems blir ihvertfall ikke jeg direkte engstelig. Samaras, ikke god nok for City. Maloney, ikke god nok for Villa. I tillegg til en del andre HELT middels spillere.

 

Om Wenger velger å spare, kommer det inn en gruppe spillere som er ekstremt sugne på å vise seg fram, og i og med Celtic må fram og i tillegg spiller den fotballen Mowbrays`s lag gjør, er det etter min mening en perfekt kamp å dytte inn på spillere type Ramsey og Wilshere! ;)

 

Ser det er noen som sier at det er såpass tidlig i sesongen, og brukte det som argument for å ikke spare spillere.

Jo flere kamper man spiller jo større slitasje blir det på kroppen man skal ha med seg fram til midten av Mai. Og glem ikke at Arsenal har bortimot TO fulle lag med landslags-spillere hvor majoriteten spiller fast hver gang. Så det blir nokså mange kamper over sesongen.... I 07/08 sesongen hvor Hleb,Ade, Flamini og Cesc spilte så og si hver kamp, kom det litt til syne i mars,april... Uten å ville rippe mer opp i det

Link to comment
Share on other sites

Har man derimot som utgangspunkt en sansynlighetsbasert tankegang, ser man at det er klart størst sjanse for avansement + seier/poeng på OT om vi sparer spillere. Særlig med tanke på hvor mye skader Arsenal får!

 

Du kan ikke regne sansynlighet alene, du må multiplisere med konsekvens. Gjør du det blir svaret ganske annerledes, i alle fall i min verden. Nok om det. Både Celtic og United skal moses.

Ok. Sannsynlighet for at Arsenal ryker for Celtic med det laget jeg har skissert = 0

Uansett hva man multipliserer 0 med blir det alltid 0. ;)

 

Ha tro på Arsenal! Arsenal taper ikke mot Celtic. Celtic er drittlag!

Link to comment
Share on other sites

Har man derimot som utgangspunkt en sansynlighetsbasert tankegang, ser man at det er klart størst sjanse for avansement + seier/poeng på OT om vi sparer spillere. Særlig med tanke på hvor mye skader Arsenal får!

 

Du kan ikke regne sansynlighet alene, du må multiplisere med konsekvens. Gjør du det blir svaret ganske annerledes, i alle fall i min verden. Nok om det. Både Celtic og United skal moses.

Ok. Sannsynlighet for at Arsenal ryker for Celtic med det laget jeg har skissert = 0

Uansett hva man multipliserer 0 med blir det alltid 0. ;)

 

Ha tro på Arsenal! Arsenal taper ikke mot Celtic. Celtic er drittlag!

 

Sannsynlighetsmodellen har 1 som laveste sannsynlighet forresten så 0 er ikke mulig ;)

 

Men ja, er enig i at Celtic er er drittlag, men det er Hull også, likevel gikk vi på en smell med et nærmest toppet lag! Ingenting er umulig i fotball, og Wenger har brent seg før, dermed tror jeg ikke han hviler så veldig mange spillere. Vi kan godt hvile en del offensive spillere, men det er viktig at vi stiller veldig sterkt defensivt mot Celtic slik at vi i det minste holder nullen gjennom kampen!

Link to comment
Share on other sites

Går mot strømmen her, og mener vi bør spare spillere i denne kampen.

 

Et lag som dette håper jeg på :

 

Almunia

 

Sagna - Silvestre - Vermealen - Clichy

 

Eboue - Ramsey - Diaby

 

Bendtner - Eduardo - Wilshere

 

Spennende lag, trur kanskje at vi går ut med noe sånn som det. Men at vi kjøre Gibbs på venstreback og Wilshere på midten i ett 4-4-2 system. Begynne å glede meg til avspark nå.

Link to comment
Share on other sites

Lite sannsynlig, men jeg hadde elsket å se denne oppstillingen:

Almunia

Eboue - Gallas - Vermaelen - Gibbs

Ramsey - Diaby

Wilshere

van Persie - Eduardo - Arshavin

Trur det er på tide og vise RvP til benken. Får han hvilt litt og sett at det er andre som kan skåre, og at litt av presset på han forsvinner. Så trur eg det løsner sikkelig for han på lørdag ;) Trur ikke vi starter både med Aaron og Jack idag. Tipper Song får den def. midtbane rollen, bare for å sikre oss litt bakover. Han hvilte jo også på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Bacary Sagna

William Gallas

Thomas Vermaelen

Gael Clichy

Emmanuel Eboue

Denilson

Alex Song

Abou Diaby

Eduardo

Nicklas Bendtner

 

Substitutes

Vito Mannone

Robin Van Persie

Aaron Ramsey

Mikael Silvestre

Jack Wilshere

Arshavin

Traore

 

Håper Wilshere, traore og ramsey kommer inn eterhvert ;)

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Men saken er jo den at vi slipper ikke inn 1-0 mål mot Celtic!!!!

Hallo, det er Celtic det er snakk om. Et høyst middelmådig lag!!!

 

Vi må ikkje gløyme at Celtic slo godt frå seg f.eks mot Manure i CL i fjor..

 

Celtic slo faktisk også ManU for et par-tre år siden. Riktignok på hjemmebane - men allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Soler presterte nettopp å si at vi ikke er gode nok FRAMOVER i banen til å vinne PL.. neivel, la oss nevne de offansive spillerne våre: Van Persie, Eduardo, Arshavin, Bendtner, Nasri, Rosicky, Walcott, Vela, Wilshere og Fabregas (som vel kan regnes som en offansiv spiller) .. Vis meg det laget i England som er bedre besatt framover enn oss! haha, han kaller seg ekspert..

 

ellers så lykke til alle sammen! dette skal vel gå greit, men man vet jo aldri, tipper nok en 2-0 kamp i vårt favør ;)

Link to comment
Share on other sites

Soler presterte nettopp å si at vi ikke er gode nok FRAMOVER i banen til å vinne PL.. neivel, la oss nevne de offansive spillerne våre: Van Persie, Eduardo, Arshavin, Bendtner, Nasri, Rosicky, Walcott, Vela, Wilshere og Fabregas (som vel kan regnes som en offansiv spiller) .. Vis meg det laget i England som er bedre besatt framover enn oss! haha, han kaller seg ekspert..

 

ellers så lykke til alle sammen! dette skal vel gå greit, men man vet jo aldri, tipper nok en 2-0 kamp i vårt favør ;)

Han mente nok at vi ikke er gode nok offensivt. Men uansett - han tar feil

Link to comment
Share on other sites

På to av tre repriser ser det slik ut, mens på den siste er det kontakt. Uansett så er det litt teatralsk.

Hissige skotter som ikke liker Eduardo + fotkjapp kroatbrasilianer = skade!! Bytt ut Eduardo!!!!!

 

Støtter din to av tre teori. Vel, det er bare å takke og bukke.

 

Starten og slutten viste mye bra. Midtveis var det forferdelig mye dårlig. Eboue har imponert meg. Fint å se at backene bidrar forover med gode innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Var det filming?

På to av tre repriser ser det slik ut, mens på den siste er det kontakt. Uansett så er det litt teatralsk.

Hissige skotter som ikke liker Eduardo + fotkjapp kroatbrasilianer = skade!! Bytt ut Eduardo!!!!!

Tenkte det samme, men trur dem er proffe nok til å ikke spille fotball der du går inn for å skade noen.

Bra første omgang, Eboue har imponert med mange fine vendinger og spill. Gallas er sugen på 4mål på 4 kamper. Har full kontroll og dette skal vi ikke rote vekk. Synd og dårlig at Bendtner setter den siste der.

Link to comment
Share on other sites

diaby er ikke kommet i gang enda, men song viser styrke. almunia er svært passiv i situasjonen celtic scorer i offsideposisjon. han skal helt klart kaste seg ut mot straffemerket og fange ballen. i stedet prøver han å kaste seg sideveis for å stoppe skuddforsøket. sjanseløst. heldig at spissen er i offsideposisjon. de fire i backrekka imponerer stort. nok en gang;-) men nå må det fokuserers på å holde buret rent. det må til i helga også!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...