Jump to content

2009.08.18 Celtic B


Mr Chapman

Hvem tar første stikk?  

46 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Vi kan ikke sove under returoppgjøret, men grovarbeidet er definitivt unnagjort. Dagens to mål var vi ganske heldige med, men jeg synes vi spilte godt og at vi fortjente seieren. Celtic var uventet svake.

 

Et godt, viktig og betryggende resultat var det i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Herlich! Fantastisk utgangspunkt. Fikk selv bare med meg 1 omgangen, med dårlig kvalitet og uten lyd, men denne seieren varmer! Regner med gutta får en real opptur nå etter to meget imponerende seire innledningsvis!

Link to comment
Share on other sites

vanvittig bra kamp av almunia i kveld! ;-) var nok kjedelig for arsenals bakerste i kveld tenker jeg. utrolig moromt å sa at gallas klarer å gjøre den jobben han skal igjen. vermaelen sitt inntog i forsvarsrekka har gjort underverker. ingen tvil om at han styrer de andre forsvarerne på en utmerket måte. song fortsetter i samme sporet, og ingen rare valg fra denilson. veldig lovende. arshavin viser seg frem glimtvis, men har sammen med rvp et stykke igjen til toppformen. dansken jobber meget bra, og jeg hadde gjerne sett at de tre på topp byttet posisjoner seg i mellom underveis. først å fremst for å skape mer usikkerhet i motstandernes forsvar, men også for at jeg tror dansken fungerer best i midten, samt at jeg har sansen for den jobben rvp gjør for nederland. diabys innhopp så overraskende bra ut i tre minutter. er skummelt om han lykkes med sin første innvolvering i en kamp. det kan nesten se ut som om han tror han er en tryllekunstner i de påfølgende innvolveringene. balltap etter balltap. et heller svakt innhopp, men jeg håper fortsatt at han kan bli mer stabil. et godt utgangspunkt for hjemmekampen uten å måtte jobbe så alt for hardt for det...

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp

 

Song er awesome

 

Mot everton var vi effektive her er vi ikke effektive, med tanke på at vi vinner baller stadig støtt på deres bane halvdel og laget deres er i ubalanse burde vi fått mer ut av det.

 

Vpersie virker ikke i slag

 

Celtic går inn for å skade spillerne våre ? hmm

 

Mædjum

Link to comment
Share on other sites

Everton var en strålende oppvisning offensivt.

Dette var en strålende oppvisning defensivt.

 

Song, Denilson og ikke minst Vermaelen og Gallas står frem veldig bra. Clichy, Cesc og Sagna er store. Arsh og Nicklas jobber som galeislaver på kantene. Rvp blir sparket ut av kampen. Almunia trygg.

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal var nemlig heldig som unngikk straffespark imot 20 minutter ut i kampen, da Celtic kom i overtall på en kontring og Thomas Vermaelen kastet seg inn i kroppen på Scott Brown idet den skotske landslagsspilleren skulle avslutte."

 

her bomma nok nettavisen litt ..

 

ellers en flott kamp i dag :) kanskje ikke den beste kampen vi har spilt rent spillemessig, men fighter innstillingen til gutta, og måten vi kjempa Celtic på sin egen hjemme bane totalt ut av kampen på, den gleder meg enormt, og gir meg håp om sølvtøy på emirates i år!

 

repeterer kameraten min fra sofaen i dag i høy entusiasme, da Denilson hev seg inn i en takling og gikk seirende ut av duellen: "Gutta har vokst! Ungutta har vokst! Song og Denilson!!" ;) men det er noe i det, det har skjedd noe i sommer, og vi ser vel nå grunnen til at Wenger har stått på sitt angående de to..

 

men, vi har bare spilt to kamper enda, alt for tidlig å ta av eller sette noen konklusjon.. selv om det er tendenser til det hjemme her i hvert fall ;)

Link to comment
Share on other sites

Nydelig at vi får til et innøvd frisparktrekk ;)

 

Vermaelen Man of the Match med sin livsviktige inngrepen i 1 omg. Gjør også det meste annet riktig og noe jeg legger merke til og som jeg liker veldig godt, er at han hopper opp i HVER duell og vil vinne HVER duell ! Dette er en kvalitet som er gull for oss! :) Ikke alltid han vinner, men det er utvilsomt forstyrrende for vedkommende han er i duell med.

 

Gallas er god, Clichy en friskus, Song gjør god kamp, Bendtner viser gode holdninger. Herlig dette her!!

 

Keep`em coming !

Link to comment
Share on other sites

En solid kamp. Celtic klarte aldri å true oss, midtforsvaret fungerer godt, Song er som vanlig helt vanvittig god. Sagna slet med markeringen de første 5 minuttene. Etterhvert gikk det greit.

Midtbanetrioen fungerer utmerket. Det er svært hyggelig å se spillegleden i laget.

Almunia hadde ingen verdens ting å gjøre i dag, og det er bra for det er da han er best.

 

Litt småplukk. Mange skriver at Vp lå nede grunnet hodeskade i kampen. Det er feil da han fikk ei lårhøne. Vermaelen hadde ett fantastisk returløp, men han taklet kun mann ikke ball. Ikke at jeg mener at det skulle ha vært straffe men rett skal være rett.

Bendtner handset innenfor 16 meteren og det hadde ikke vært noe i veien for om dommeren hadde blåst straffe. Akkurat der var vi litt heldige.

På selvmålet var det som Parlour sa, Clichy som la inn. Og i kjent stil var ikke innlegget rett adressert, men denne gangen var han heldig.

Arshavin gjør en meget god grovjobb smo førsteforsvarer

 

Gratulerer med ett flott resultat

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Solid kamp. Lar oss ikke bli kjempet ut og vinner fortjent 2-0.

 

Forsvaret vårt nå er veldig solid, med unntak av en Clichy som litt for ofte er på bærtur når det gjelder posisjoneringen. Han er likevel veldig bra med fremover og hjelper angrepet med å skape overtallssituasjoner. Vermaelen er en skikkelig fighter og passer veldig godt sammen med Gallas. Han hadde et skikkelig returløp og en helhjertet spurt fremover som jeg vil trekke frem som veldig positivt. Virker som et veldig bra kjøp etter 2 offisielle kamper. Sagna fortsetter å være solid.

 

Song fortsetter å blomstre og Denilson gjør en bra jobb sammen med Cesc på midten. Han har virkelig forbedret seg siden i fjor, og har en veldig bra motor og er bra med og hjelper defensivt. Synes RvP hadde en litt bedre kamp enn mot Everton i dag, men er enda forbedringer å håpe på. Nicklas fortsetter å gjøre en god jobb på kanten, både defensivt og fremover. Sliter dog litt med valgene noen ganger.

Arshavin virker å være sliten. Kan det være fordi han ikke er vant med knallharde pre-seasonoppkjøringer? Likevel jobber han bra og er flink til å finne medspillere.

 

2-0 i Skottland er et veldig bra utgangspunkt før returoppgjøret på Emirates. Gleder meg veldig, ser virkelig ut som om at dette skal gå veien til gruppespill.

Link to comment
Share on other sites

Flott at vi vinner, men jeg kan ikke huske sist vi hadde så mye flaks. Dette kunne like gjerne ha endt 0-0, men en sjelden gang i blandt er det heldigvis vår tur også. Forsvaret ser veldig bra ut og vi kjemper hardt over hele banen. Angrepsmessig var vi ikke spesielt farlige, så jeg håper spissene scorer på seg selvtilit snarest.

Link to comment
Share on other sites

Flott at vi vinner, men jeg kan ikke huske sist vi hadde så mye flaks. Dette kunne like gjerne ha endt 0-0, men en sjelden gang i blandt er det heldigvis vår tur også. Forsvaret ser veldig bra ut og vi kjemper hardt over hele banen. Angrepsmessig var vi ikke spesielt farlige, så jeg håper spissene scorer på seg selvtilit snarest.

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

Link to comment
Share on other sites

[

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Hakkekylling i Arsenal har absolutt ingenting med om man er go el dårlig RP7.

Det er bare en spiller flere ikke liker. Det er bare å se på hvem som har vært dette opp igjennom de siste 5 åra :)

 

Ellers fremstår Arsenal som et homogent lag som jobber for hverandre.

Vi har plutselig et forsvar som fremstår trygt og sikkert. Det kan en takke

samarbeidet Gallas-Vermaelan for. Vermaelan sin luftstyrke har gjort

underverker baki der. Alt fremstår trygt og sikkert.

 

På midtbanen fortsetter Song sin utvikling. Han er blitt en liten koloss på midtbanen.

Denilson-Song-Fabregas virker som de utfyller hverandre meget bra.

Er nokså imponert over både Denilson og Song sin arbeidsmoral. Denilson er omtrent

overalt.

 

Framover har ennå ikke Arshavin slått ut i full blomst,så vi har ennå noe å gå på offensivt ;)

 

Mye av forbedringer er takket være en genistrek av Wenger å kvitte seg med panikk og latskap.

Vi ser at flyten i spillet vårt fungerer bedre. Pasningsspillet glir bedre,men ikke minst: offsideavblåsningene er omtrent vekke,og panikken i forsvaret er definitivt borte.

Dette virker meget lovende.

Link to comment
Share on other sites

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Det KUNNE jo naturligvis endt 0-0, men på tross av at scoringene var heldige var det på ingen måte flaks at man vant. Arsenal hadde stålkontroll, og imponerte særlig defensivt. Hadde ikke RvP vært ute av slag (eller en dårlig dag på jobben?) hadde vel Arsenal kunne vunnet dette enda mer komfortabelt?

 

For øvrig har det skjedd ting med Song og Denilson i sommer. Dvs, Song har vi jo allerede sett tendensene hos et par sesonger, men til nå har det ikke sett ut som Denilson har det som skal til. Men han har imponert i de to første kampene, og kanskje han endelig har blitt voksen? Så at man endelig begynner å skryte litt av ham har ingenting med at man dilter etter andre, men at man faktisk SER at det har skjedd en positiv utvikling. Jeg må innrømme at jeg har tvilt på Denilson, men hvis han nå slår til, og klubben slipper å kjøpe dyrt, så er jo ingenting bedre enn det.

Link to comment
Share on other sites

Vi har så langt spilt to kamper som for meg har vært tilnærmet fantastisk.

Mot Everton lekende angrepsfotballmed stor effektivitet.

Mot Celtic fremstår vi som et kollektiv. Maken til organisering og oppofrelse. Dette indikerer for reduksjon i avgitte poeng mot lag vi har hatt tendens til å miste poeng mot.

Det var en fryd å se gutta; tett opp i kroppen, brøt foran og høyt press. Og de virker svært godt trent.

En fryd å se Gallas og Vermaelen i midten bak. se at innleggene fra sidebackene har høyere kvalitet enn på lenge. Og Bendtner jobbet som en helt.

For ikke å snakke om banens gigant, lånt uttrykk fra Roar Stokke, Alexander Song.

Vi her en sterk gjeng i år.

Link to comment
Share on other sites

Flott at vi vinner, men jeg kan ikke huske sist vi hadde så mye flaks. Dette kunne like gjerne ha endt 0-0, men en sjelden gang i blandt er det heldigvis vår tur også. Forsvaret ser veldig bra ut og vi kjemper hardt over hele banen. Angrepsmessig var vi ikke spesielt farlige, så jeg håper spissene scorer på seg selvtilit snarest.

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

Fullstendig enig i d du skriver.En knallsterk oppvisning mot et fysisk hardtkjempende lag.

Link to comment
Share on other sites

Vi har så langt spilt to kamper som for meg har vært tilnærmet fantastisk.

Mot Everton lekende angrepsfotballmed stor effektivitet.

Mot Celtic fremstår vi som et kollektiv. Maken til organisering og oppofrelse. Dette indikerer for reduksjon i avgitte poeng mot lag vi har hatt tendens til å miste poeng mot.

Det var en fryd å se gutta; tett opp i kroppen, brøt foran og høyt press. Og de virker svært godt trent.

En fryd å se Gallas og Vermaelen i midten bak. se at innleggene fra sidebackene har høyere kvalitet enn på lenge. Og Bendtner jobbet som en helt.

For ikke å snakke om banens gigant, lånt uttrykk fra Roar Stokke, Alexander Song.

Vi her en sterk gjeng i år.

 

Fikk ikke sett kampen igår, men det høres bra ut. Defensiv trygghet har jo vært et fremmedord i Arsenal de siste sesongene, og har følt en uttrygghet hver gang vi ikke har ledet med flere mål. Så definitive forbedringer mot Everton, så bra det fortsetter. Når det gjelder Song, så er det veldig gledelig. Han var stor mot Everton også. Bare synd han skal til afrikamesterskapet.

 

Kom forresten over denne kamprapporten med en hyllest av AA23. Treffer bra med karakteristikken av det unike ved AA synes jeg.

 

Forresten må jeg få gratulere gutta med et flott resultat. Bare ikke legg dere til å sove i returen, så er vi i CL.

Link to comment
Share on other sites

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Det KUNNE jo naturligvis endt 0-0, men på tross av at scoringene var heldige var det på ingen måte flaks at man vant. Arsenal hadde stålkontroll, og imponerte særlig defensivt. Hadde ikke RvP vært ute av slag (eller en dårlig dag på jobben?) hadde vel Arsenal kunne vunnet dette enda mer komfortabelt?

 

For øvrig har det skjedd ting med Song og Denilson i sommer. Dvs, Song har vi jo allerede sett tendensene hos et par sesonger, men til nå har det ikke sett ut som Denilson har det som skal til. Men han har imponert i de to første kampene, og kanskje han endelig har blitt voksen? Så at man endelig begynner å skryte litt av ham har ingenting med at man dilter etter andre, men at man faktisk SER at det har skjedd en positiv utvikling. Jeg må innrømme at jeg har tvilt på Denilson, men hvis han nå slår til, og klubben slipper å kjøpe dyrt, så er jo ingenting bedre enn det.

 

Du har rett i at det kunne ha endt 0-0, men svaret jeg gir Adams begrunner hvorfor vi ikke vinner grunnet flaks, men rett og slett fordi vi var et langt bedre lag. Målene var heldige, ingen tvil om det, men jeg kan nesten garantere at det Arsenallaget vi så i går kunne ha skrudd opp tempoet og skaffet seg mål på en annen måte hvis det hadde vært nødvendig.

For meg er den totale dominansen og kontrollen det som imponerte mest i går. Celtic ble rett og slett utklasset. Ikke bare på teknikk og pass, men også på arbeidsmoral, løping og tacklet i filler.

 

Som du sier virker laget veldig godt trent og fysikken til et par av spillerene er ikke mindre enn imponerende.

Jeg er imidlertid ikke enig at Denilson ikke har vist at han har nivået inne tidligere. Han hadde en forrykende start på sesongen i fjor også, men dabbet av utover. Det er ikke helt uvanlig når man er 20! år. Tipper han vil holde nivået enda bedre i år, og hvis vi er heldig med skader kan vi kanskje rotere noe mer slik at enkeltspillere kan få hvile noe utover sesongen.

 

-Forøvrig er jeg ikke det minste i tvil om at hylekoret påvirker veldig mange til å dømme spillere nord og ned. Vi blir alle påvirket og når opinionen mener noe er det lettere å følge med enn å stå imot. Enkelte spillere har måttet tåle enormt mye ufortjent utskjelling fordi man forhåndsdømmer dem og ikke er i stand til å se hva de presterer og hvilke kvaliteter de innehar.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det klikka for Myles!

 

he he, herlig ironi! :)

 

Palmer antyder her selvsagt at Arsenals resultater kanskje er noe flatterende så langt, sett på bakgrunn av det spillet som har blitt vist. Og ja, målene i går var heldige, som sagt. Og ja, det er MYE å gå på spillemessig offensivt både kollektivt og individuelt. Men på den annen side synes det å ha gått Palmer hus forbi at Arsenal så langt denne sesongen fremstår med en helt annen autoritet defensivt enn de har gjort de siste par sesongene. Det er langt frem, og ja, laget kan nok ikke friskmeldes helt enda, men likevel bærer de to første kampene bud om bedre tider. Det trenger man ikke å være et fotballgeni for å forstå.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig, nå har det klikka helt for han.

 

Vi spilte en perfekt bortekamp i går, noe jeg har savnet tidligere når jeg ofte syns vi var veldig naive i vår spillestil.

 

Palmer har litt rett i at våre angrepspillere ikke har kommet skikkelig i gang enda, men så lenge vi bøtter inn mål og er solide bakover så ser jeg ikke det helt store problemet. Det viser bare at dette laget har enda mer å gå på.

Link to comment
Share on other sites

Palmer har litt rett i at våre angrepspillere ikke har kommet skikkelig i gang enda, men så lenge vi bøtter inn mål og er solide bakover så ser jeg ikke det helt store problemet. Det viser bare at dette laget har enda mer å gå på.

 

Laget har utvilsomt mye mer å gå på, og så langt er det naturligvis ingen problemer i den forstand. Men jeg oppfatter Palmers ironiske innlegg som et rop om varsku, at man må være forsiktig så resultatene ikke blir en sovepute. Da kan man raskt komme ned på jorden igjen!

Link to comment
Share on other sites

En dominerende kamp av Arsenal. Ikke mange lag som klarer å kjempe Celtic ut av stilen på deres hjemmebane. Positivt overrasket over tøffheten i laget. Song og Vermaelen bidrar veldig mye til dette, samtidig som de begge glimter til med gode offensive valg og utførelser. Stats fra Sky Sport:

 

 

Celtic - Arsenal

 

0 Goals 2

 

0 1st Half Goals 1

 

1 Shots on Target 4

 

1 Shots off Target 4

 

0 Blocked Shots 2

 

3 Corners 2

 

16 Fouls 9

 

3 Offsides 3

 

3 Yellow Cards 1

 

0 Red Cards 0

 

76.7 Passing Success 79.1

 

30 Tackles 27

 

73.3 Tackles Success 85.2

 

45.8 Possession 54.2

 

47.1 Territorial Advantage 52.9

Link to comment
Share on other sites

Palmer har litt rett i at våre angrepspillere ikke har kommet skikkelig i gang enda, men så lenge vi bøtter inn mål og er solide bakover så ser jeg ikke det helt store problemet. Det viser bare at dette laget har enda mer å gå på.

 

Laget har utvilsomt mye mer å gå på, og så langt er det naturligvis ingen problemer i den forstand. Men jeg oppfatter Palmers ironiske innlegg som et rop om varsku, at man må være forsiktig så resultatene ikke blir en sovepute. Da kan man raskt komme ned på jorden igjen!

 

Ja man skal være veldig forsiktig og veldig fokusert fremover, ellers havner vi fort ned på jorda igjen. Et saftig og potensielt bananskall er mot Portsmouth til helgen - blir viktig at vi holder bakkekontakten. Vi har tross alt bare spilt to kamper så langt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...