Jump to content

2009.08.18 Celtic B


Mr Chapman

Hvem tar første stikk?  

46 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

2cf44xu.jpg

 

«Kampen om Storbrittania». Celtic mot Arsenal. Champions League-playoff. Begge lag har alt å spille for. Det er synd å tenke på, Celtic eller Arsenal kommer ikke med i gruppespillene i Champions League i år. Men slik er et av og til, for engelske Arsenal kan det å ikke kvalifisere seg til mesterligaen vise seg å være meget kostbart, så det er uten tvil Wengers unge mannskap som har presset på seg før tirsdagens duell på Celtic Park. Hjemmelaget kan spille med lave skuldre, og bare nyte kampen.

 

Pre-season er over, ligaene i Europa er igang igjen, og begge disse to lagene åpnet på bortebane lørdag. Celtic besøkte Aberdeen på Pittodrie Stadium, tre mål i første omgang fra de hvite og grønne var nok til å sikre tre poeng, selv om Aberdeen fikk seg en redusering etter 61 minutter. Arsenal på sin side, fikk en real pangstart! Hele 6-1 banket de Everton med på Goodison Park, blant annet etter to mål og en assist fra deres kaptein Cesc Fabregas. Så det er med andre ord to lag i form som skal møtes.

 

Celtic og Arsenal har aldri møttes i et obligatorisk møte før, i 2002 møttes de i Tony Adams' testimonial-kamp, den gang endte det 1-1 på Highbury. Sist gang de to spilte mot hverandre, ble det 1-1 på Celtic Park i en treningskamp. Celtic har grei statestikk mot engelske lag i Europa. Senest ifjor høst spilte de 1-1 med Manchester Unitd hjemme i Skottland, kampen i England endte 3-0 til de røde djevlene. I 2006 spilte de også mot United, da vant Celtic 1-0 på hjemmebane etter en frisparkperle av Nakamura. I mars 2003 tok skottene en meget sterk 2-0-seier over Liverpool på Anfield. På 16 møter mot engelske lag, har Celtic vunnet syv ganger, fem ganger har det blitt uavgjort, mens fire ganger har de tapt.

 

Arsenals Champions League-reise ifjor endte med et meget skuffende 1-3-tap for Manchester United på Emirates. Blant annet etter at Kieran Gibbs skle på 0-1-målet, og en dårlig inngripen av Manuel Almunia på 0-2-målet. Mange Arsenal-fans hadde nok håpet på en finale etter den noe skuffende sesongen i Premier League, men United ble altså noen numre for store. Arsenal har vært i gruppespillet i Champions League de siste syv sesongene, så hvis de ikke skulle kvalifisere seg i år, ville det vært utrolig skuffende for fansen, spillerne og ikke minst Arsene Wenger selv. Arsenal har aldri vunnet mesterligaen, de var nære i 2006, men Barcelona vant finalen den gang.

 

Mandag ettermiddag reiser Wenger & Co til Skottland, hvilke spillere som blir med er enda ikke klart. Men dueon, Theo Walcott og Abou Diaby som sto over ligastarten, er forventet tilbake. Samir Nasri, Tomas Rosicky, Lukasz Fabianski og Johan Djourou er fortsatt ute. Det antas at Arsenal fortsetter i en 4-3-3-formasjon, og at det blir samme lag mot Celtic som mot Everton. Skottene blir nok å kjøre på fra første stund, derfor blir det viktig for Arsenal ri av den verste stormen som forventes de første 20-30 minuttene.

 

Celtics engelske venstreback, Danny Fox, tror at vingduoen Shaun Maloney og Aiden McGeady kan bli nøkkelen mot the Gunners, de to var skottenes beste i serieåpningen mot Aberdeen. Samtidig innrømmer Fox at Arsenal er en meget vanskelig motstander, men spillerne skal prøve å glemme hvem de spiller mot. Han poengterer at lag som Stoke, Hull og Wigan ga Arsenal store problemer ifjor, så hvorfor kan ikke de gjøre det samme?

 

I går meldte Celtics hjemmeside at det nærmest var utsolgt til Arsenal-kampen, de entusiastiske Celtic-supporterne kan spille en avgjørende faktor i tirsdagens duell. Mange husker at dommere har blitt påvirket Celtics supportere før, blant annet mot Manchester United i 2006. I likhet med på Liverpools kamper, bruker «You'll never walk alone» å runge over stadion før kampstart i alle kamper. Arsenal kan med andre ord vente seg en ordentlig «heksegryte» på Celtic Park i morgen.

Celtic – Arsenal

Tirsdag 18/8, Celtic Park

Champions League – Playoff, kamp 1

Kampen sendes direkte på Visast Sport

Kampstart klokken 20:45

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg samtidig som jeg gruer meg litt, men jeg tror vi spiller Celtic av banen!

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Denilson

 

van Persie - Eduardo/Bendtner - Arshavin

 

Ingenting utenom det vanlige iallfall, håper dog at Bendtner skal spille sentralt og ikke på kanten igjen hvis han starter B)

Link to comment
Share on other sites

Bra kamptråd!

 

Gleder meg til denne kampen. Kommer til å bli litt av en fight! spørsmålet er hvem som klarer å spille sitt spill best. Spiller vi sånn som mot Everton pluss gir enda litt til skal vi klare å vinne denne bortekampen.

 

Celtic i Skottland kommer til å bli knallhardt, og jeg håper guttene våre forstår at de må fortsette å kjempe for hverandre for å kunne kjempe om medaljer i år.

 

Håper vi vinner, men er redd det fort kan ende med tap. Får bare håpe vi klarer å score viktige bortemål som gjør at vi går videre etter hjemmekampen.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi vinner 2 eller 3-0

Det eneste jeg ser for meg at Celtic kan få mål på, er på dødball. Klarer de å spille like godt som de gjorde mot Everton så kan fort bli en ny festseier. Jeg ser at noen av spillerne sliter med å bli kampklare, men jeg håper AW kan stille med samme mannskap som sist kamp.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi vinner 2 eller 3-0

Det eneste jeg ser for meg at Celtic kan få mål på, er på dødball. Klarer de å spille like godt som de gjorde mot Everton så kan fort bli en ny festseier. Jeg ser at noen av spillerne sliter med å bli kampklare, men jeg håper AW kan stille med samme mannskap som sist kamp.

 

Tror du undervurderer Celtic her. Ja, Arsenal er bedre på papiret, men her kommer Celtic til å ofre alt. Det kommer til å bli fyr og flamme, og tror Celtic blir en håndfull. Har sett Arsenal bli kjempet ut av stilen før, og føler meg ikke trygg på denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ryke ut før det i det hele tatt starter?

 

Om vi ryker ut, hvilke konsekvenser kan det få for oss både økonomisk og mtp spillerflukt?

 

Dette blir tøft, men på en annen side, takler vi ikke dette hinderet har vi ingenting i dette selskapet å gjøre.

 

Nøkkelen tror jeg blir å score i Skottland, tror det kan bli hett de første 20 og ganske så frenetisk, men Celtic er ikke gode nok til å stille Arsenal til veggs i 90 minutter. Tror på et kampbilde der Celtic må ha uttelling de første 20, får de ikke det vil kanskje litt av luften gå ut og vi kan utnytte det.

 

En tøff kamp på mange måter, vi skal til en fryktet arena samtidig som vi er store favoritter. Meget mye på spill er et ekstra krydder.

 

Kjenner at jeg er veldig spent på denne.

Link to comment
Share on other sites

Føler meg rimelig sikker på denne kampen.Selv om vi har noen skader så føler jeg vi har mere bredde i stallen enn på leeenge selv om vi har solgt Ade og Kolo..Wilshere og Ramsey er jo to gutter som kan levere i verdensklasse om de får sjansen i kveld,håper hvertfall på førstnevnte fra start :) Tenker litt tilbake på treningskampen mot Rangers å,synes vi hadde full kontroll hele kampen og jeg mener Celtic og Rangers er to ganske like lag..Dette går bra folkes :)

Link to comment
Share on other sites

Føler meg rimelig sikker på denne kampen.Selv om vi har noen skader så føler jeg vi har mere bredde i stallen enn på leeenge selv om vi har solgt Ade og Kolo..Wilshere og Ramsey er jo to gutter som kan levere i verdensklasse om de får sjansen i kveld,håper hvertfall på førstnevnte fra start :) Tenker litt tilbake på treningskampen mot Rangers å,synes vi hadde full kontroll hele kampen og jeg mener Celtic og Rangers er to ganske like lag..Dette går bra folkes :)

Treningskamper og kamp om å kjempe i europas gjeveste liga kan ikke sammenlignest! Grett nok at Jack herjet mot Rangers, men frykter at han kommer til å bli taklet i stykker mot et hard spillende og kjempende Celtic lag. Men for all det, vi har muligheten til å vinne begge disse kampene, men at det blir lett tviler eg sterkt på.

Link to comment
Share on other sites

For å ta med litt statistikk:

Av engelske lag har kun Nottingham Forest og Brian Clough makta å slå Celtic på Celtic Park, for 26 år sidan. Liverpool (3 gonger), Leeds, Blackburn og Manchester United (2 gonger) har alle feila i tur og orden.

Skremmende!!

 

Men uansett, dette skal vi være gode nok til å vinne....

Link to comment
Share on other sites

Har vært smånervøs for denne kampen siden vår forrykende åpning i serien mot Everton. Kan ikke vente til kampstart nå. En uhyre viktig kamp for Arsenal. En ting er det økonomiske, og en plass i Europas gjeveste selskap. En annen er hva et avensement, eventuelt at vi ryker ut, vil gjøre med psyken til gutta. Tror fort at dette blir nøkkelkamper for oss.

 

Håper at Denilson, Sagna og Cesc blir klare til kampen, og at vi stiller med samme lag som mot Everton. Det vil si, jeg håper at van Persie og Bendtner bytter plass. Tror Bendtner passer best til å sloss mot skotske sluggere i midten, mens van Persie heller kan skjære inn fra kant å bruke ventresleggen. Det er også en posisjon han har overbevist mange ganger tidligere for Nederland.

 

Arshavin - Bendtner - van Persie

 

Denilson - Song - Cesc

 

Clichy - Vermaelen - Gallas - Sagna

 

Almunia

 

Har derimot en feeling på at dette blir laget i kveld:

 

Arshavin - van Persie - Bendtner

 

Diaby - Song - Cesc

 

Clichy - Vermaelen - Gallas - Eboue

 

Almunia

 

Come on you Arsenaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...