Jump to content

2009.08.18 Celtic B


Mr Chapman

Hvem tar første stikk?  

46 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja man skal være veldig forsiktig og veldig fokusert fremover, ellers havner vi fort ned på jorda igjen. Et saftig og potensielt bananskall er mot Portsmouth til helgen - blir viktig at vi holder bakkekontakten. Vi har tross alt bare spilt to kamper så langt.

 

Enig, bare minner folk på om fjoråret, da ledet vi serien etter 5-6 serierunder, blant annet etter to sterke borteseiere over Bolton og Blackburn, men så møtte vi Hull, og alle husker historien etter det...

 

Uansett, et Portsmouth som tapte 2-0 i seriestarten hjemme for Fulham, skal være tre poeng for oss!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Palmer har litt rett i at våre angrepspillere ikke har kommet skikkelig i gang enda, men så lenge vi bøtter inn mål og er solide bakover så ser jeg ikke det helt store problemet. Det viser bare at dette laget har enda mer å gå på.

 

Laget har utvilsomt mye mer å gå på, og så langt er det naturligvis ingen problemer i den forstand. Men jeg oppfatter Palmers ironiske innlegg som et rop om varsku, at man må være forsiktig så resultatene ikke blir en sovepute. Da kan man raskt komme ned på jorden igjen!

 

Jeg oppfatter Palmer sitt innlegg som nok et angrep på Wenger og de spillerene han helt åpenbart ikke klarer å se kvalitetene til. Kanskje litt ironi når det gjelder AA, men samtidig klarer han ikke å innse at Denilson er en meget dyktig fotballspiller.

Når vi tilslutt taper en kamp så kan han igjen slå seg på brystet og høyt deklarere " hva var det jeg sa". Uansett om dette tapet kommer om 1 eller 20 kamper vil han aldri kunne innrømme at han nok en gang har tatt grundig feil

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt for meg en gåte hvordan folk kan bry seg om hva Palmer kaster ut av seg. Mannen er blottet for kunnskap og vilje til å se alt annet enn han selv vil se.

 

Han scorer en 10'er på idiotskalaen glatt - men det er vel det han prøver på også.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kunne denne kampen ha endt 0-0. Er svært sjelden vi ikke fortjener å vinne en fotballkamp, selv om den ender med uavgjort eller tap. Men skal vi vinne noe er vi nødt til å ha flaksen på vår side. Og den kommer ikke av seg selv, men gjennom hardt arbeid som i går.

 

Hvordan vi kunne ha spilt hvis om at, dersom at er vanskelig å spå. Men faktum er at vi ikke var spesielt farlige fremover bortsett fra de to billige målene. Det viktigste er at vi ser ut til å kvalifisere oss til gruppespillet og at vi ser sterkere ut fysisk enn I fjor.

Link to comment
Share on other sites

Flott at vi vinner, men jeg kan ikke huske sist vi hadde så mye flaks. Dette kunne like gjerne ha endt 0-0, men en sjelden gang i blandt er det heldigvis vår tur også. Forsvaret ser veldig bra ut og vi kjemper hardt over hele banen. Angrepsmessig var vi ikke spesielt farlige, så jeg håper spissene scorer på seg selvtilit snarest.

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Har vi sett samme kamp?? Enig i at Song og Vermalen imponerer, men Denilson er jo rett og slett en skandale. Legg merke til hvor mange dårlige og farlige pasninger han har i denne kampen, mot ett bedre lag hadde vi blitt straffet hardt. 2-0 til Arsenal i denne kampen er meget bra, selv om vi hadde en dårlig dag på jobb. 2-1 i skudd på mål i første omgang!! Vi møter ikke Barcelona her altså, selv om seff Celtic ligger bakpå og gjør det vanskelig for oss. Men vi møter max bunn Premier League her, og dette er ett lag vi skal slå!!

 

Sier ikke at Denilson er en dårlig spiller, men vi vinner ikke tittler med han som fast på laget....

 

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Det KUNNE jo naturligvis endt 0-0, men på tross av at scoringene var heldige var det på ingen måte flaks at man vant. Arsenal hadde stålkontroll, og imponerte særlig defensivt. Hadde ikke RvP vært ute av slag (eller en dårlig dag på jobben?) hadde vel Arsenal kunne vunnet dette enda mer komfortabelt?

 

For øvrig har det skjedd ting med Song og Denilson i sommer. Dvs, Song har vi jo allerede sett tendensene hos et par sesonger, men til nå har det ikke sett ut som Denilson har det som skal til. Men han har imponert i de to første kampene, og kanskje han endelig har blitt voksen? Så at man endelig begynner å skryte litt av ham har ingenting med at man dilter etter andre, men at man faktisk SER at det har skjedd en positiv utvikling. Jeg må innrømme at jeg har tvilt på Denilson, men hvis han nå slår til, og klubben slipper å kjøpe dyrt, så er jo ingenting bedre enn det.

Jeg skjønner ikke at noen kan bli imponert over Denilson etter denne kampen! Jeg synes han beviser gang på gang at han rett og slett ikke er god nok. Se alle de dårlige/farlige pasningene han gjør. Hadde vi møtt United hadde vi tapt 4-0 med sånt spill!!

 

 

En annen gledelig ting i gårsdagens kamp er å se at Cesc fyrte av flere skudd. Noen av dem var det faktisk krutt i. Cesc sin skuddstyrke har jeg sett på som en av hans svært få svakheter.

 

BE

 

Helt enig!! Tror faktisk han har trent mye på dette i "ferien", hakke sett han skyti så hardt og godt før....

 

Håper han kan avgjøre like mange matcher som Gerrard/Lampard, da kan vi bli farlige!!

Link to comment
Share on other sites

Flott at vi vinner, men jeg kan ikke huske sist vi hadde så mye flaks. Dette kunne like gjerne ha endt 0-0, men en sjelden gang i blandt er det heldigvis vår tur også. Forsvaret ser veldig bra ut og vi kjemper hardt over hele banen. Angrepsmessig var vi ikke spesielt farlige, så jeg håper spissene scorer på seg selvtilit snarest.

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Har vi sett samme kamp?? Enig i at Song og Vermalen imponerer, men Denilson er jo rett og slett en skandale. Legg merke til hvor mange dårlige og farlige pasninger han har i denne kampen, mot ett bedre lag hadde vi blitt straffet hardt. 2-0 til Arsenal i denne kampen er meget bra, selv om vi hadde en dårlig dag på jobb. 2-1 i skudd på mål i første omgang!! Vi møter ikke Barcelona her altså, selv om seff Celtic ligger bakpå og gjør det vanskelig for oss. Men vi møter max bunn Premier League her, og dette er ett lag vi skal slå!!

 

Sier ikke at Denilson er en dårlig spiller, men vi vinner ikke tittler med han som fast på laget....

 

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Det KUNNE jo naturligvis endt 0-0, men på tross av at scoringene var heldige var det på ingen måte flaks at man vant. Arsenal hadde stålkontroll, og imponerte særlig defensivt. Hadde ikke RvP vært ute av slag (eller en dårlig dag på jobben?) hadde vel Arsenal kunne vunnet dette enda mer komfortabelt?

 

For øvrig har det skjedd ting med Song og Denilson i sommer. Dvs, Song har vi jo allerede sett tendensene hos et par sesonger, men til nå har det ikke sett ut som Denilson har det som skal til. Men han har imponert i de to første kampene, og kanskje han endelig har blitt voksen? Så at man endelig begynner å skryte litt av ham har ingenting med at man dilter etter andre, men at man faktisk SER at det har skjedd en positiv utvikling. Jeg må innrømme at jeg har tvilt på Denilson, men hvis han nå slår til, og klubben slipper å kjøpe dyrt, så er jo ingenting bedre enn det.

Jeg skjønner ikke at noen kan bli imponert over Denilson etter denne kampen! Jeg synes han beviser gang på gang at han rett og slett ikke er god nok. Se alle de dårlige/farlige pasningene han gjør. Hadde vi møtt United hadde vi tapt 4-0 med sånt spill!!

 

se på arbeidet denilson gjør bakover, og se på arbeidet han gjør fremover, fabregas hadde noen feilpasninger han også, betyr det at han ikke er god nok for Arsenal?

Når du ser på en spiller så kan du ikke bare se på alle feilpassningene hans iløpet av en kamp, se helheten, Denilson har gjort en bra figur i disse to kampene for Arsenal:)

Song har vært Fantastisk!!

Link to comment
Share on other sites

se på arbeidet denilson gjør bakover, og se på arbeidet han gjør fremover, fabregas hadde noen feilpasninger han også, betyr det at han ikke er god nok for Arsenal?

Når du ser på en spiller så kan du ikke bare se på alle feilpassningene hans iløpet av en kamp, se helheten, Denilson har gjort en bra figur i disse to kampene for Arsenal:)

Song har vært Fantastisk!!

 

Ja, Song har vært veldig god. Men mot Celtic syns jeg han hadde noen unødvendige feilpasninger, håper at han er tilbake på samme nivå på det punktet i kampen mot Pompey. Men han er uten tvil en spiller av rang!

 

Goonerzone.com - Etter kampen: Celtic - Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Syns midtbanen så langt i sesongen har fungert veldig bra. Denilson syns jeg også har løftet spillet flere hakk foran denne sesongen. Med Denilson har vi en spiller som løper og løper, presser motstanderen hele tiden. Både defensivt og offensivt. Song ligger som en bauta og et solid skjold foran Vermaelen og Gallas, mens Fabregas har pasningsfoten og sin offensive tyngde.

 

Så langt har dette fungert bra,og vi får bare håpe at de holder seg skadefrie og i god form fremover. :)

Link to comment
Share on other sites

Flott at vi vinner, men jeg kan ikke huske sist vi hadde så mye flaks. Dette kunne like gjerne ha endt 0-0, men en sjelden gang i blandt er det heldigvis vår tur også. Forsvaret ser veldig bra ut og vi kjemper hardt over hele banen. Angrepsmessig var vi ikke spesielt farlige, så jeg håper spissene scorer på seg selvtilit snarest.

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Har vi sett samme kamp?? Enig i at Song og Vermalen imponerer, men Denilson er jo rett og slett en skandale. Legg merke til hvor mange dårlige og farlige pasninger han har i denne kampen, mot ett bedre lag hadde vi blitt straffet hardt. 2-0 til Arsenal i denne kampen er meget bra, selv om vi hadde en dårlig dag på jobb. 2-1 i skudd på mål i første omgang!! Vi møter ikke Barcelona her altså, selv om seff Celtic ligger bakpå og gjør det vanskelig for oss. Men vi møter max bunn Premier League her, og dette er ett lag vi skal slå!!

 

Sier ikke at Denilson er en dårlig spiller, men vi vinner ikke tittler med han som fast på laget....

 

 

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Det KUNNE jo naturligvis endt 0-0, men på tross av at scoringene var heldige var det på ingen måte flaks at man vant. Arsenal hadde stålkontroll, og imponerte særlig defensivt. Hadde ikke RvP vært ute av slag (eller en dårlig dag på jobben?) hadde vel Arsenal kunne vunnet dette enda mer komfortabelt?

 

For øvrig har det skjedd ting med Song og Denilson i sommer. Dvs, Song har vi jo allerede sett tendensene hos et par sesonger, men til nå har det ikke sett ut som Denilson har det som skal til. Men han har imponert i de to første kampene, og kanskje han endelig har blitt voksen? Så at man endelig begynner å skryte litt av ham har ingenting med at man dilter etter andre, men at man faktisk SER at det har skjedd en positiv utvikling. Jeg må innrømme at jeg har tvilt på Denilson, men hvis han nå slår til, og klubben slipper å kjøpe dyrt, så er jo ingenting bedre enn det.

Jeg skjønner ikke at noen kan bli imponert over Denilson etter denne kampen! Jeg synes han beviser gang på gang at han rett og slett ikke er god nok. Se alle de dårlige/farlige pasningene han gjør. Hadde vi møtt United hadde vi tapt 4-0 med sånt spill!!

 

 

En annen gledelig ting i gårsdagens kamp er å se at Cesc fyrte av flere skudd. Noen av dem var det faktisk krutt i. Cesc sin skuddstyrke har jeg sett på som en av hans svært få svakheter.

 

BE

 

Helt enig!! Tror faktisk han har trent mye på dette i "ferien", hakke sett han skyti så hardt og godt før....

 

Håper han kan avgjøre like mange matcher som Gerrard/Lampard, da kan vi bli farlige!!

 

Hvilken kamp du har sett kan jeg ikke svare på desverre.

 

Men, hvis du reagerer på feilpass i går var Fab, van Persie og Arshavin faktisk langt verre enn både Denilson og Song. Denilson starter litt famlende med to dårlige pass og deretter spiller han seg stort opp. Han gjør en utrolig ryddejobb og er flere ganger over på motsatt side av midtbanen for å dekke rom, samtidig som Song el Fabregas glir inn i hans posisjon slik at det ikke blir hull på midten. En mer velbalansert midtbane har vi ikke hatt på veldig mange år.

 

Song har en liten periode fra 70-75 min hvor han gjør to gode involveringer, men med dårlige pass etterpå. Såvidt jeg husker er det faktisk det eneste minuset jeg kan finne med kampen hans i går. Det betyr ikke at alle pass traff med 100%, men at selv om ballen gikk til motspiller så var dette helt ufarlig og dypt inne på motstanders halvdel.

 

Btw: De fleste mente at Everton hadde en dårlig dag og at det var derfor vi var overlegne. Kampen mot Celtic ville blir en helt annen osv. Når vi så eier Celtic i 90 min på bortebane i sesongens kanskje viktigste kamp så er det de som har en dårlig dag. Er det virkelig slik at alle lag vi slår har en dårlig dag, eller kan det faktisk tenkes at Arsenal er et godt lag som gjør andre dårlige?? I følge både Celtics kaptein og manager er det siste påstand som er den riktige. De hevdet selv at de var flere hakk under Arsenals standard både med og uten ball.

Denilson er en meget sentral del av et lag som utspiller Everton og Celtic;da er man en god fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

En sterk kamp på bortebane, og vi er nå med stor sansynlighet videre til CL gruppespillet (om ikke lager rakner totalt)

 

Nok engang synes jeg denne trioen på midtbanen står frem, og jeg mener de utfyller hverandre meget bra både når det gjelder offensivt og defensivt.

Kampen startet som ventet, med et helsikkes tempo i alle lagdeler. Litt typisk i slike oppgjør (iallefall på bortebane) at Celtic (evt Rangers) ofrer alt i dueller, og jobber som besatt til kreftene tar slutt og at tempoet blir for hardt å holde over tid. Flaks? Neppe, Arsenal er et hakk bedre enn Celtic og det bevisste de igår.

 

Vi kontrollerer alt på midtbanen i store perioder, noe som gjør at de ikke klarer å sette opp laget for press mot Arsenal.

Vi har en bra forsvarsrekke, som ser ut som om de har funnet hverandre i posisjoner. Sagna virker som om han har tatt mer offensive løp i 4-3-3, enn han hadde ifjor.

Nei, jeg må si at denne 4-3-3 formasjonen virker veldig bra i laget, for vi har nå mange spillere som kan tre inn i formasjonen med sine kvaliteter.

 

Siden Song nå har blitt "akseptert", så er det vel Denilson som blir lagets eneste"kritikk-dukke".

Er forøvrig morsomt å lese Denilson tråden på dette forumet, for der svinger det mye i omtale om en spiller som har blitt hele 21år. En spiller som jeg mener hadde en stor sesong sist sesong, og som på disse to kampene denne sesongen fortsetter sin utvikling.

 

Slik jeg ser det, så er Song, Fabregas, og Denilson en midtbanetrio som er på høyden med hvilken som helst annen midtbaneledd i PL og Europa generelt. Det er ikke alltid snakk om navn, men hvordan kvalitetene utfyller hverandre.

 

Song: Jobber som den defensive i midtbaneleddet. Enorm fysikk, og har blitt god til å lese hvilket rom han skal plassere seg i. Jobber meget bra, og er flink til å slippe ballen til bedre plasserte medspillere når han har vunnet en duell.

 

Denilson: Dyktig på både offensive og defensive løp, og stresser motstanderene med sin enorme "stå på vilje". Flink til å venne spillet, og har veldig god teknikk i "stressa situasjoner".

 

Fabregas: Enorme kvaliteter som playmaker. Ser de mest utrolige mulighetene for pasninger, og det oser klasse i alt han gjør.

 

Song hadde en sterk avslutning sist sesong, og han fortsetter der han slapp. Denilson hadde en stor åpning sist sesong, men sleit noe etterhvert med å finne den rette posisjonen og tryggheten i laget. (kan ha med alle de skadene, og hvor mye man måtte bytte rundt på laget sist sesong?)

 

Skal ikke ta helt av etter to kamper, men jeg liker måten Wenger har satt i sammen laget, og hvordan han bruker kvaliteter til å utfylle en sterk laglig kvalitet i forskjellige ledd.

Link to comment
Share on other sites

Det er også svært betryggende å vite at vi fortsatt har spillere som Vela, Walcott, Nasri, Rosicky og Eduardo i bakhånd som ikke har fått vist seg frem så mye foreløpig.

 

I tillegg har ikke Arshavin og RVP kommet ordentlig i gang enda. Fortsatt mye å gå på. Skal også bli interessant å se om Wenger gjør noen spillerkjøp før vinduet stenger, og hva slags spillere det i såfall blir.

Link to comment
Share on other sites

Sjefen for hvilke kamper som skal vises på Viasat må ha noe personlig i mot Arsenal. Vi har vært nedprioritert under de mest uinteresante kampene i alle år siden de begynte med CL. Eneste gangen man kan være helt sikker på å se Arsenal, er hvis de møter United eller Rosenborg, som på sin side er garantert 100% dekning uansett.

Link to comment
Share on other sites

Dette kunne aldri ha endt 0-0. Gutta gjør akkurat det de må og ikke mer. Hadde de ikke scoret på en heldig scoring hadde de rett og slett skrudd opp tempoet et par hakk og skaffet seg scoringen på en annen måte.

 

Det vi så av Arsenal i går var rett og slett fantastisk. De kontrollerer i 90 min uten å slite seg ut og vinner med 2 mål i en vanskelig bortekamp. Når man i tillegg får 1-2 målsjanser i mot er dette en maktdemonstrasjon, noe manageren til Celtic TM poengterte utallige ganger i intervjuet etterpå. Han gikk så langt som å si at Celtic var sjanseløse og ikke i nærheten av Arsenal som lag.

 

Til dere som mener det har skjedd underverker med Song og Denilson i sommer; det eneste som har skjedd er vel at hylekoret endelig har begynt å se hvor gode de er. Det har tatt tid. Dette fører til at folk begynner å skryte litt og da kommer de fleste etter.

Hvem blir neste hakkekylling som hylekoret skal henge seg på???

 

Song og Denilson fikk nok en litt uheldig og utakknemmelig sesong å skulle etablere seg på i fjorårsseongen. Mange supportere var nok kanskje fortsatt litt grinete etter det som skjedde i den bitre 07/08 sesongen og dro det inn i den nye sesongen. Så når ting begynnte å gå dårlig fikk de ufortjent mye pepper for et lag som ikke fungerte, og aller viktigst var preget av uroligheter. Men jeg er uenig i de som sier at de har vært gode hele veien. -Men de har hatt potensiale til å være og bli gode ! Song hadde noen gode måneder på slutten av sesongen, før det var han middels. Denilson synes jeg hadde en sesong på det jevne, gjorde mange svake kamper, men også en del meget gode.

 

Song er gigantisk god om dagen og jeg begynner å tro at han kan bli vårt nye anker. For tiden opererer han med bravur SOM vårt anker, så m.a.o har jeg selvfølgelig tro på at dette kan fortsette. Denilson har også vært god, men jeg har siden han kom og også nå, litt skepsiss på om dette er en mann for Arsenal. Det må det være lov til å si uten å bli halshugget ;) Ville elsket å ta feil om Denilson og ser jo ut som han kanskje er på vei mot "bevise" meg nettopp det. Wenger omtaler han som en veldig effektiv spiller. Noe må jo ligge i det utsagnet og han skal ha for å løpe vanvittig mye og dekke mange viktige rom. Men jeg synes det er en del mangler ved Denilson også : Skulle gjerne sett han hadde litt mer fysikk, jeg synes han får tempoet ned på spillet ved å ofte slå bak spillere, og jeg håper han har forbedret viljen til å følge løp hele veien da dette var noe han var dårlig på i fjoårssesongen.

Link to comment
Share on other sites

Denilson kommer nok til å miste plassen til enten Rosicky ellerNasri når de er tilbake. Han har gjort det bra så langt, og jeg tror han kan bli en veldig bra squadplayer(!) for oss denne sesongen. Om han klarer å utvikle seg enda mer vet jeg ikke, men jeg håper på det.

Link to comment
Share on other sites

Denilson kommer nok til å miste plassen til enten Rosicky ellerNasri når de er tilbake. Han har gjort det bra så langt, og jeg tror han kan bli en veldig bra squadplayer(!) for oss denne sesongen. Om han klarer å utvikle seg enda mer vet jeg ikke, men jeg håper på det.

 

Njaaaaa, det spørs egentlig. Nasri og Rosicky er strålende offensive spillere, men jeg har blitt meget imponert over det defensive arbeidet Song og Denilson gjør. Synes Denilson er mye flinkere til å stenge av det rommet foran forsvaret enn det Nasri er. Det blir kanskje litt for offensivt med Arshavin, Nasri(Rosicky), Fabregas, van Persie og Bentdner. Denilson er i tillegg veldig flink til å kombinere det å jobbe bakover og å være med i angrepene.

 

Er utrolig fornøyd med moralen og innsatsen i de 2 første kampene. Alle jobber for hverandre og nesten alt går på 1 og 2 touch. Jeg kan seriøst ikke se en eneste spiller på laget nå som ikke blør for drakta, og selv en spiller jeg ikke har vært så stor fan av, Bendtner, viser en utrolig bra arbeidsmoral og gjør jobben mye enklere for Sagna. Om vi holder koken de neste 3-4 kampene kan dette bli en myyyyye hyggeligere sesong enn det "ekspertene" forutså! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...