Jump to content

2008.11.05 Fenerbahce H


pekkiry

Hvem vinner kampen?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ingen som har nevnt noe om at Denilson hadde sin livs kamp idag? Idag var han en skikkelig DM, sprang og taklet så det suset av. Vann ballen ved mange anledninger og hadde helt greie pasninger.

Ellers så synes jeg Toure hadde en god kamp, han ga alt og var med på å bidra oppover også. Forsvaret var trygt idag, samt en kiper som plukket det som kunne plukkes. Dagens skuffelse var uten tvil Bendtner. Begynte å like ham i Pre-season, men har dessverre ikke prestert på det nivået i ligaen og i CL.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

All ære til Fenerbache, de forsvarte seg godt...

 

Ingen ære til Fenerbache, drittlaget lå med 11 mann i forsvar gjennom hele kampen...

De gjorde det de kom for, for å få ett poeng... De forsvarte seg godt..

Men det blir jo drit kjedelig å se på...blei litt feil det jeg skrev, jeg mente at de forsvarte seg godt. Er jo enig at det er jo ikke akkurat ærefullt å bare spille forsvar :(

Link to comment
Share on other sites

Også vant Porto attpåtil.. Jaja. Ingen tragisk kamp i dag, men jeg savner noen skikkelige målsjanser. Har ikke så veldig mye å si om spillerne da jeg ofte ble avbrutt av dårlig stream, men jeg fikk med meg at Fabianski var god og aktiv i feltet. En fjær i hatten hans for min del.

 

Manchester United neste. Det kan bli spennende.

Link to comment
Share on other sites

Scoring, scoring Arsenal...

 

Nei og nei... Orker ikke annet enn å gi dere de fire første seriekampene fra 06/07-sesongen.

 

1-1 Aston Villa (H)

0-1 Manchester City (A)

1-1 Middlesbrough (H)

1-0 Manchester United (A)

 

 

Oh Arsenal we love you!!!

Link to comment
Share on other sites

svært mye bra i kveld, men cesc må få seg noen dager ferie. dette var det værste han har prestert. svært bra av djorou, og en trygg opptreden av vår nye førstemålvakt;-)

 

Jeg kan vel ikke se at Almunia på noen måte har spilt seg bort fra den plassen, men for all del: Bra kamp av Fabianski. Med unntak av den ene gangen han nølte med å gå ut på ballen og gav bort halvfarlig sjanse til Fenerbahce.

 

Almunia har så absolutt spilt seg vekk fra den plassen. Det har han gjort i ett år nå. Jeg forventer å se Fabianski mot Man Utd, vi trenger en rask igangsetter mot dem.

 

Den uttalelsen kan jeg nesten ikke ta alvorlig. Dessverre.

 

Da må jeg vel utdype det samme som har blitt utdypt i ett år nå.

 

Almunia har en passiv spillestil. Han fungerer ok som en sweeper, han er god 1 mot 1, men ellers kan jeg ikke se noen sterke sider hos ham. Han har ingen ferdigheter i feltet, og dette fører til at vi får alt for mange dødballsmål mot oss. Almunia har ingen god posisjoneringsevne. På frispark i mot oss er han ofte feilplassert, og på straffer er han helt forferdelig.

 

Fabianski minner meg mye om Lehmann i spillestilen, blant annet i feltarbeidet der han er uredd og tar alt som kan være en potensiell fare for laget. Etter min mening er god feltarbeid den viktigste egenskapen en keeper kan ha. Han er også en ganske god igangsetter, og er veldig god på å redde høye skudd.

 

Almunia begynner å bli gammel, tro det eller ei. Hvorfor satse på en keeper som ikke bare begynner å dra på årene, men også ikke utvikler ferdighetene sine, mens vi har en potensiell toppkeeper på benken?

 

La Fabianski stå. Gjør han tabber, la ham stå. Uansett hvordan man vrir og vender på det er han uansett bedre enn Almunia.

 

... etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så mye å si på dette, første omgang var bra, andre omgang var vi virkelig tannløse.

Men det er hvertfall et par positive ting, blant annet så var Djourou bunnsolid, tapte ikke en eneste duell som jeg så, van Persie spilte bra på topp men manglet litt på avslutninger (Demirel hadde jo to kanon redninger som dog avverget mål), Ramsey virket trygg og selvsikker, Toure spilte bra på backen og Silvestre spilte en bra kamp ved siden av Djourou og vi fikk et clean sheet.

 

Det negative er dog at vi ser ut til å ha mistet alt tempoet som vi vet vi har, Cesc, Ramsey, Diaby og Nasri var særdeles medvirkende til tider der de dro ned tempoet betraktelig slik at Fenerbache rakk å tette igjen hullene i forsvar, Bendtner skuffer atter en gang fra start, og Silvestre ble skadet.

 

Forøvrig er jeg ikke fornøyd med 0-0, men jeg føler heller ikke at det er et dårlig resultat med tanke på hvordan Fenerbache spilte i dag, og jeg lurer også på hvordan Semih kom seg vekk med den albuen som brakk nesa på Silvestre, og Lugano skulle strengt talt hatt sitt andre gule når han stod og skrek til van Persie etter taklingen som førte til at van Persie fikk et feilaktig gult kort..

Link to comment
Share on other sites

 

Den uttalelsen kan jeg nesten ikke ta alvorlig. Dessverre.

 

Da må jeg vel utdype det samme som har blitt utdypt i ett år nå.

 

Almunia har en passiv spillestil. Han fungerer ok som en sweeper, han er god 1 mot 1, men ellers kan jeg ikke se noen sterke sider hos ham. Han har ingen ferdigheter i feltet, og dette fører til at vi får alt for mange dødballsmål mot oss. Almunia har ingen god posisjoneringsevne. På frispark i mot oss er han ofte feilplassert, og på straffer er han helt forferdelig.

 

Fabianski minner meg mye om Lehmann i spillestilen, blant annet i feltarbeidet der han er uredd og tar alt som kan være en potensiell fare for laget. Etter min mening er god feltarbeid den viktigste egenskapen en keeper kan ha. Han er også en ganske god igangsetter, og er veldig god på å redde høye skudd.

 

Almunia begynner å bli gammel, tro det eller ei. Hvorfor satse på en keeper som ikke bare begynner å dra på årene, men også ikke utvikler ferdighetene sine, mens vi har en potensiell toppkeeper på benken?

 

La Fabianski stå. Gjør han tabber, la ham stå. Uansett hvordan man vrir og vender på det er han uansett bedre enn Almunia.

 

... etter min mening.

 

OK - Den der kan jeg ta alvorlig :(

 

Jeg er ikke enig i all din negative kritikk av Almunia, men har sett for lite av Fabianski til å si om han er en potensiell toppkeeper eller ikke. Men bottom line synes jeg må være at så lenge Almunia står bra bør han fortsette å vokte målet. Og det synes jeg han stort sett har gjort så langt i år.

 

IMHO, selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

svært mye bra i kveld, men cesc må få seg noen dager ferie. dette var det værste han har prestert. svært bra av djorou, og en trygg opptreden av vår nye førstemålvakt;-)

 

Jeg kan vel ikke se at Almunia på noen måte har spilt seg bort fra den plassen, men for all del: Bra kamp av Fabianski. Med unntak av den ene gangen han nølte med å gå ut på ballen og gav bort halvfarlig sjanse til Fenerbahce.

 

Almunia har så absolutt spilt seg vekk fra den plassen. Det har han gjort i ett år nå. Jeg forventer å se Fabianski mot Man Utd, vi trenger en rask igangsetter mot dem.

 

Den uttalelsen kan jeg nesten ikke ta alvorlig. Dessverre.

 

Da må jeg vel utdype det samme som har blitt utdypt i ett år nå.

 

Almunia har en passiv spillestil. Han fungerer ok som en sweeper, han er god 1 mot 1, men ellers kan jeg ikke se noen sterke sider hos ham. Han har ingen ferdigheter i feltet, og dette fører til at vi får alt for mange dødballsmål mot oss. Almunia har ingen god posisjoneringsevne. På frispark i mot oss er han ofte feilplassert, og på straffer er han helt forferdelig.

 

Fabianski minner meg mye om Lehmann i spillestilen, blant annet i feltarbeidet der han er uredd og tar alt som kan være en potensiell fare for laget. Etter min mening er god feltarbeid den viktigste egenskapen en keeper kan ha. Han er også en ganske god igangsetter, og er veldig god på å redde høye skudd.

 

Almunia begynner å bli gammel, tro det eller ei. Hvorfor satse på en keeper som ikke bare begynner å dra på årene, men også ikke utvikler ferdighetene sine, mens vi har en potensiell toppkeeper på benken?

 

La Fabianski stå. Gjør han tabber, la ham stå. Uansett hvordan man vrir og vender på det er han uansett bedre enn Almunia.

 

... etter min mening.

 

Fabianski gjorde det ok i dag og that's it. Grunnen til det er at han ikke ble satt på prøve. Han tok det som kom, men ble ikke presset nevneverdig de gangene.

 

At han kan stå mot Man Utd kan han helt sikkert gjøre, men Wenger kan ikke basere det på innsatsen hans i kveld. Han hadde noen inntredner som var av det litt usikre slaget, så han trenger å spille flere kamper før vi uansett kan få sett det beste av Fabianski, men tror å spille han mot Man Utd til helgen vil være litt for tidlig for han.

 

Ellers er det veldig positivt at han er kjapp med å sette igang spillet, men han er nødt til å finne en balansegang. Han kan ikke gjøre det hver eneste gang, fordi jeg har sett dette tidligere ved han og så det igjen i dag ved en anledning hvor han setter kjapt i gang men hvor spillerne ikke er fullstendig oppmerksomme og når vi da skal sette i gang et angrep så blir det et stressende angrep og vi roter bort ballen. I dag gikk den utover sidelinja og da var det ikke noe problem, men f.eks mot Man Utd så kan slike ting være veldig skummelt når de har enorm kontringstyrke og kan straffe oss hardt. Så det er viktig at han blir bedre på det med å finne en balansegang på når han skal sette i gang spillet kjapt og når han skal drøye det litt.

 

Å kjøre Fabianski innpå og la han spille selv om han skulle gjøre tabber er ikke noe jeg er for. Når han er såpass ung og urutinert så kan det fort gjøre større skade enn at det gir positive utslag. Almunia har mye mer erfaring enn Fabianski og man ser hvordan Almunia fort har blitt veldig usikker når han har vært uheldig i en situasjon. Helt for at Fabianski skal få flere sjanser, men syns det bør gjøres gradvis. :(

Link to comment
Share on other sites

Bendtner og Fab skuffer meg stort for andre kamp på rad. van persie med mye fint, men mangler litt på avslutningene. Denilson kriget mye og var god til å vinne ballen i dag. Ellers var Toure og Clichy gode. Midtforsvaret fungerte bra og Fabianski var ikke redd for å sette igang spillet. Litt nølende ved en utrushing, men ellers presterte han det man kan forvente av han. Nasri hadde desverre en svak kamp. Vela skremte heller ingen.

 

Generelt var tempoet et stort problem i dag. Da vi skrudde opp tempoet i andre omgang, klarte de ikke å henge helt med og det lå en scoring i lufta. Utrolig nok klarte vi ikke å score i dag - selv om vi ikke skapte drøssevis med 100% sjanser.

 

Akkurat nå er jeg veldig redd med tanke på kampen på lørdag. Bendtner og Fabregas har vært veldig svake i det siste, og de to kommer etter stort sannsynlighet til å spille fra start på lørdag. Vi må vinne på lørdag om vi skal ha sjans på gull, noe jeg frykter kan bli vanskelig. Man U sparte flere spiller i dagens kamp og kommer til å stille med et sterkt lag i helgens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner og Fab skuffer meg stort for andre kamp på rad. van persie med mye fint, men mangler litt på avslutningene. Denilson kriget mye og var god til å vinne ballen i dag. Ellers var Toure og Clichy gode. Midtforsvaret fungerte bra og Fabianski var ikke redd for å sette igang spillet. Litt nølende ved en utrushing, men ellers presterte han det man kan forvente av han. Nasri hadde desverre en svak kamp. Vela skremte heller ingen.

 

Generelt var tempoet et stort problem i dag. Da vi skrudde opp tempoet i andre omgang, klarte de ikke å henge helt med og det lå en scoring i lufta. Utrolig nok klarte vi ikke å score i dag - selv om vi ikke skapte drøssevis med 100% sjanser.

 

Akkurat nå er jeg veldig redd med tanke på kampen på lørdag. Bendtner og Fabregas har vært veldig svake i det siste, og de to kommer etter stort sannsynlighet til å spille fra start på lørdag. Vi må vinne på lørdag om vi skal ha sjans på gull, noe jeg frykter kan bli vanskelig. Man U sparte flere spiller i dagens kamp og kommer til å stille med et sterkt lag i helgen kamp.

Deler dine oppfatninger. Når vi først bestemmer oss for å gå i angrep må det skje med tempo. Her var vi altfor dårlige idag. Det er altfor mange som blir stående stille (med og uten ball) og ikke engasjerer seg. Bendtner,Nasri og Fab var langt pari, mens forsvarspillerne gjorde en god figur, spesielt offensivt. Veldig gledelig å se Djourou tilbake på banen :(

På lørdag er det "vinn ellers forsvinn" for vår del. Vi har noen skader, men det er en del av gamet. Det holder ikke med uavgjort, vi er faktisk nødt til å vinne, og det er et spennende utgangspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har nevnt noe om at Denilson hadde sin livs kamp idag? Idag var han en skikkelig DM, sprang og taklet så det suset av. Vann ballen ved mange anledninger og hadde helt greie pasninger.

Ellers så synes jeg Toure hadde en god kamp, han ga alt og var med på å bidra oppover også.

 

Veldig enig i at Denilson gjør en kjempekamp. Han har blitt mye tøffere, og viste moral og arbeidskapasitet i dag. Ellers synes jeg Kolo og Clichy gjør en bra kamp. Ramsey og Bendtner skuffer. Inhoppet til Vela var desverre også tamt. Gøy å se at JD funker, og at Diaby er på gang-

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har nevnt noe om at Denilson hadde sin livs kamp idag? Idag var han en skikkelig DM, sprang og taklet så det suset av. Vann ballen ved mange anledninger og hadde helt greie pasninger.

Ellers så synes jeg Toure hadde en god kamp, han ga alt og var med på å bidra oppover også. Forsvaret var trygt idag, samt en kiper som plukket det som kunne plukkes. Dagens skuffelse var uten tvil Bendtner. Begynte å like ham i Pre-season, men har dessverre ikke prestert på det nivået i ligaen og i CL.

 

Denilson spilte veldig bra, så jo blant annet at Fabregas lå mye høyere på banen enn det han har gjort tidligere i sesongen, men ikke at han spilte så veldig bra til å være Fabregas uansett :P

Link to comment
Share on other sites

I sånne kamper som det her, hvor motstanderen legger seg mer bakpå enn alle laga fra 10-20 plass i PL gjør til sammen når de kommer til Emirates, er selvfølgelig veldig vanskelige. Men tiltross for at det var trangt, var det veldig merkbart at bevegelsene foran ball var få og avleveringene tok fryktelig lang tid. Når vi i tillegg ikke har stort til vingspill, må det bare bli tamt. Nasri, Fab som skal vært våre kreatorer er tydelig ikke helt i slaget, selv om pass-chippen av Cesc til RVP var nydelig :P Vanvittig synd at Rvp er ute, han er på gang! :)

 

På lørdag skal den slitne tyggis-kjakan til Ferguson få jobbe!! 2-1 seier :)

Link to comment
Share on other sites

Kort vurdering av spillerne:

 

Fabianski: Grei nok, lite vurderingsgrunnlag.

Toure: Bra, vår beste

Clichy: Bra

Silvestre: Dårlig

Djourou: ok

Fabregas: Dårlig

Denilson: Møkk

Nasri: Dårlig, men ok på slutten

Van Persie: Jeger Bombom

Bendtner: Møkk

Ramsey: ok

 

Innbyttere:

 

Diaby: ok

Vela: Møkk

Song: ok

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har nevnt noe om at Denilson hadde sin livs kamp idag? Idag var han en skikkelig DM, sprang og taklet så det suset av. Vann ballen ved mange anledninger og hadde helt greie pasninger.

Ellers så synes jeg Toure hadde en god kamp, han ga alt og var med på å bidra oppover også.

 

Veldig enig i at Denilson gjør en kjempekamp. Han har blitt mye tøffere, og viste moral og arbeidskapasitet i dag. Ellers synes jeg Kolo og Clichy gjør en bra kamp. Ramsey og Bendtner skuffer. Inhoppet til Vela var desverre også tamt. Gøy å se at JD funker, og at Diaby er på gang-

 

 

Synte Ramsey gjorde en grei kamp jeg, mens Fab derimot. Han forventer jeg mer av! Denilson gjode en kjempekamp. Håper vi egentlig benker fabregas til lørdag, så kan han komme inn som han gjorde for Spania i EM og spille helt vilt bra! Denilson og Diaby i midten!!

Link to comment
Share on other sites

Denilson: Møkk

 

Enig her, folk sier at han hadde sin livs kamp i går; hvis det er tilfelle, så håper jeg at vi aldri får se Denilson på en fotballbane for Arsenal FC igjen.

Hvis gårsdagen var toppnivået hans så håper jeg virkelig ikke at jeg får se bunnivået.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi spilte helt greit. Det virker som noen tror at man bare kan spasere over motstanderne våre. Det virker som om folk glemmer at også de er profesjonelle og topptrente. Uavgjort hjemme er et helt greit resultat med tanke på at vi ikke var presset til å vinne kampen, vi går nok videre som puljevinnere uansett. Jeg er fornøyd jeg.

 

Pluss: Toure spilte en god kamp. RvP gjør mye fint. Større beveglese i går en f.eks mot Stoke.

Dobbel pluss: Fabianski, jeg ser noe av Jens Lehmann i han og det liker jeg.

 

Minus: Bendtner, virket rusten og trenger kamper. Vi scoret ikke.

Link to comment
Share on other sites

Denilson: Møkk

 

Enig her, folk sier at han hadde sin livs kamp i går; hvis det er tilfelle, så håper jeg at vi aldri får se Denilson på en fotballbane for Arsenal FC igjen.

Hvis gårsdagen var toppnivået hans så håper jeg virkelig ikke at jeg får se bunnivået.

 

Vi kan umulig ha sett samme kamp. Denilson var overalt på banen og tok ballen fra de gule. Deretter distribuerte han ballen trygt og greit. Masse guts i alle taklinger og forbedret arbeidskapasitet. Gjorde kanskje ikke så mye offensivt, men i mine øyne begynner han nå å bli en skikkelig Flamini/Gilberto-type.

 

Jeg håpet på en kanonkamp fra Ramsay, men fikk ikke det. Forstår ikke hva han gjorde i går som har begeistret dere. Han spilte ving i en time for Arsenal på Emirates mot et antatt dårligere lag.

- Han var ikke sist eller nest sist på noen av våre sjanser

- Han kom aldri rundt på kant for å legge innlegg

- Han trakk innover i midten og gikk seg fast minimum 5 ganger

- Han utfordret Carlos 2 ganger i løpet av en time

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...