Jump to content

2008.11.05 Fenerbahce H


pekkiry

Hvem vinner kampen?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En opptur fra Stoke kampen. Vi har litt for mye løskrutt framme,men VP er vel den eneste offensive trusselen vi har.

 

Eller er det deilig å se Djorou baki der. Han vant vel alt i lufta og var flink i duellene. Han må spille videre på dette laget slik jeg ser det.

 

Ellers var Toure positiv på backen og sammen med Clichy og Djorou var han en av de beste på laget.

 

MoM: Van Persie

 

Ellers syns jeg Denilson var ok,men han var vel den beste på midtbanen igår. Men midtbanefireren vår syns jeg har slitt i det siste.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Vi kan umulig ha sett samme kamp. Denilson var overalt på banen og tok ballen fra de gule. Deretter distribuerte han ballen trygt og greit. Masse guts i alle taklinger og forbedret arbeidskapasitet. Gjorde kanskje ikke så mye offensivt, men i mine øyne begynner han nå å bli en skikkelig Flamini/Gilberto-type.

Nå begynner jeg å lure også...

Jeg så Arsenal-Fenerbache, hva så du?

I den kampen jeg så drev han og slo noen støttepasninger som traff rett mann, og de pasningene han slo fremover var i de fleste tilfeller feilpasninger. Han løp mye rundt, ja men det ble ikke så mye ut av det. Han hadde el ett brukbart skuddforsøk, mens alle de andre var horrible. Skuddmessig den nye Gilberto, var det det du mente?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan umulig ha sett samme kamp. Denilson var overalt på banen og tok ballen fra de gule. Deretter distribuerte han ballen trygt og greit. Masse guts i alle taklinger og forbedret arbeidskapasitet. Gjorde kanskje ikke så mye offensivt, men i mine øyne begynner han nå å bli en skikkelig Flamini/Gilberto-type.

Nå begynner jeg å lure også...

Jeg så Arsenal-Fenerbache, hva så du?

I den kampen jeg så drev han og slo noen støttepasninger som traff rett mann, og de pasningene han slo fremover var i de fleste tilfeller feilpasninger. Han løp mye rundt, ja men det ble ikke så mye ut av det. Han hadde el ett brukbart skuddforsøk, mens alle de andre var horrible. Skuddmessig den nye Gilberto, var det det du mente?

 

Denilson gjorde en god kamp han. Han var flinkere til å ta defensive løp enn jeg kan huske å ha sett han før og det må til skal han fungere godt sammen med fab. Greit nok at han ikke var helt heldig med skuddene, men jeg er tilhenger av at man skal våge litt. Det var en periode for noen år siden hvor vi sentret og sentret og aldri kom til avslutning. Jeg mener vi har blitt flinkere til å avslutte nå, selv om kvaliteten på avslutningene fortsatt kan bli mye bedre.

 

Vi dominerte kampen i går, til tider stort, ergo var ikke spillerne våre så dårlige. I går var det bare Bendtner som hadde en skikkelig off-dag slik jeg ser det. Resten spilte stort sett greit, litt pluss minus.

Link to comment
Share on other sites

 

Denilson gjorde en god kamp han.

Hvis det er tilfelle så var Bendtner helt grei og Fabregas verdens beste spiller.

Denilson gjør mye "usynlig" jobb, akkurat slik som Gilberto.

Synes han var god i går jeg. Jobbet veldig hardt og hadde gode pasninger.

Det som bekymrer meg er Cesc. Han har vært elendig så å si hele sesongen.

Får håpe han løfter seg mot manutd(noe jeg tror)

Link to comment
Share on other sites

Ja ja en liten kommentar fra Arsenal World ang Denilson:

 

Denilson - 9 - Man of the match by some distance for me - for a man who supposedly can't tackle he constantly broke up the Turkish breaks, used the ball well and was all over the pitch available for a pass. Probably the most complete performance by one of central midfielders all season.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har en passiv spillestil. Han fungerer ok som en sweeper, han er god 1 mot 1, men ellers kan jeg ikke se noen sterke sider hos ham. Han har ingen ferdigheter i feltet, og dette fører til at vi får alt for mange dødballsmål mot oss. Almunia har ingen god posisjoneringsevne. På frispark i mot oss er han ofte feilplassert, og på straffer er han helt forferdelig.

 

Å påstå at Almunia er helt forferdelig på straffer, er en meget historieløs påstand. Faktum er at Almunia har reddet mange straffespark i sin Arsenalkarriere, og står absolutt ikke tilbake for hverken Lehmann, Cech eller van der Saar på dette feltet.

 

At han har ingen ferdigheter i feltet, blir helt feil å si. Ja, han er passiv i feltet, sammenlignet med mange keepere, men det er ikke det samme som at han ikke har noen ferdigheter i det hele tatt. Du nevner også at Fabianski er så ufattelig mye bedre enn Almunia på akkurat dette. Av de kampene jeg har sett av Fabianski, så kan jeg ikk akkurat påstå at jeg har sett noe som underbygger den påstanden. På onsdag ble han ikke satt under press en eneste gang i feltet, og da er det lett å gå ut og plukke baller.

 

En ting jeg la merke til med Fabianski, er at han er alt for passiv i forhold til rollen som sweeper. Fenerbache kunne fort fått en farlig målsjanse, da han valgte å bli stående på strek istedet for å løpe ut og måke ballen unna, noe Almunia garantert ville gjort.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har en passiv spillestil. Han fungerer ok som en sweeper, han er god 1 mot 1, men ellers kan jeg ikke se noen sterke sider hos ham. Han har ingen ferdigheter i feltet, og dette fører til at vi får alt for mange dødballsmål mot oss. Almunia har ingen god posisjoneringsevne. På frispark i mot oss er han ofte feilplassert, og på straffer er han helt forferdelig.

 

Å påstå at Almunia er helt forferdelig på straffer, er en meget historieløs påstand. Faktum er at Almunia har reddet mange straffespark i sin Arsenalkarriere, og står absolutt ikke tilbake for hverken Lehmann, Cech eller van der Saar på dette feltet.

 

At han har ingen ferdigheter i feltet, blir helt feil å si. Ja, han er passiv i feltet, sammenlignet med mange keepere, men det er ikke det samme som at han ikke har noen ferdigheter i det hele tatt. Du nevner også at Fabianski er så ufattelig mye bedre enn Almunia på akkurat dette. Av de kampene jeg har sett av Fabianski, så kan jeg ikk akkurat påstå at jeg har sett noe som underbygger den påstanden. På onsdag ble han ikke satt under press en eneste gang i feltet, og da er det lett å gå ut og plukke baller.

 

En ting jeg la merke til med Fabianski, er at han er alt for passiv i forhold til rollen som sweeper. Fenerbache kunne fort fått en farlig målsjanse, da han valgte å bli stående på strek istedet for å løpe ut og måke ballen unna, noe Almunia garantert ville gjort.

 

Nei, nå får du gi deg.

 

Almunia er definitivt ikke god på straffer. De fleste gangene legger han seg sakte mot en side og håper på det beste (som vanlig).

 

Han har absolutt ingen ferdigheter på å fakke baller utenom de som kommer 1 meter fra der han står. Da driter han seg enten ut, eller springer så fort han kan tilbake til streken.

 

Hvis ikke du har sett at Fabianski har gode ferdigheter i feltet, så sier det mer om din peiling på keepere. Fabianski tar alt som er en fare. Han eier området sitt, og det gjør aldeles ikke Almunia. Uansett at Fabianski ikke ble presset i går, så hadde ikke Almunia gått ut og tatt de samme ballene hvis han hadde stått i mål. Det er jeg bombesikker på.

 

Almunia har to sterke sider, sweeper og 1 mot 1. Han har ikke resten av det som trengs for å være en ok målvakt.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er definitivt ikke god på straffer. De fleste gangene legger han seg sakte mot en side og håper på det beste (som vanlig).

 

Dette blir rett og slett for usaklig for meg. Å påstå at Almunia er helt forferdelig på straffespark, er fullstendig historieløst.

 

Men men, du må gjerne fortsette med din kritikk av Almunia. Vi kommer definitivt ikke til å bli enig i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker en Carling Cup-kamp for tre år siden da Almunia reddet to straffer i straffesparkkonkurransen vi måtte ut i mot Doncaster Rovers. Han hadde også redningen til Keane i fjor. Flere redninger kan jeg ikke huske. 3 strafferedninger av såpass få mulige han faktisk har, er egentlig en fantastisk statistikk. Allikevel har jeg sett noen få håpløse redningsforsøk som for eksempel den borte mot Sevilla i CL i fjor.

 

Konklusjonen for min del er at Almunia er litt god på straffer.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har en passiv spillestil. Han fungerer ok som en sweeper, han er god 1 mot 1, men ellers kan jeg ikke se noen sterke sider hos ham. Han har ingen ferdigheter i feltet, og dette fører til at vi får alt for mange dødballsmål mot oss. Almunia har ingen god posisjoneringsevne. På frispark i mot oss er han ofte feilplassert, og på straffer er han helt forferdelig.

 

Å påstå at Almunia er helt forferdelig på straffer, er en meget historieløs påstand. Faktum er at Almunia har reddet mange straffespark i sin Arsenalkarriere, og står absolutt ikke tilbake for hverken Lehmann, Cech eller van der Saar på dette feltet.

 

At han har ingen ferdigheter i feltet, blir helt feil å si. Ja, han er passiv i feltet, sammenlignet med mange keepere, men det er ikke det samme som at han ikke har noen ferdigheter i det hele tatt. Du nevner også at Fabianski er så ufattelig mye bedre enn Almunia på akkurat dette. Av de kampene jeg har sett av Fabianski, så kan jeg ikk akkurat påstå at jeg har sett noe som underbygger den påstanden. På onsdag ble han ikke satt under press en eneste gang i feltet, og da er det lett å gå ut og plukke baller.

 

En ting jeg la merke til med Fabianski, er at han er alt for passiv i forhold til rollen som sweeper. Fenerbache kunne fort fått en farlig målsjanse, da han valgte å bli stående på strek istedet for å løpe ut og måke ballen unna, noe Almunia garantert ville gjort.

 

Almunia på straffer: Jeg har ikke grunnlag for å si at han er dårlig på straffer. Min vurdering er at han har gjort en god jobb på straffer.

 

Almujnia i feltet: Han har ingen ferdigheter i feltet. Han er rett og slett en pudding, og tør ikke gå ut på noe, selv de som de fleste keepere i de øverste divisjonene i de fleste ligaene klarer å ta. I hans to siste kamper har han blitt reddet på strek etter å ha vært på bærtur i feltet. Det er det som skjer naå han prøver.

 

Almunia som sweeper: God, han spiller på det sikre, og klarerer framfor å finne en medspiller (slik Lehmann alltid gjorde og innimellom latterliggjorde seg selv på)

 

Almunia 1 mot 1: Middels. Dette er definitivt en av hans styrker, men han er likevel ikke i nærheten av Lehmann, Schmeicel etc på deres beste.

 

Fabianski på straffer vet jeg ingen ting om.

 

Fabianski i feltet: Ekstremt god. Han er på alt som er mulig å nå for en keeper.Han kommer sikkert til å feilberegne en del ganger i førsten, men etterhvert kommer han til å bli den nye Lehmann.

Forresten var han akkurat like ekstrem i feltet som jeg hele tiden har husket han som. Det at Kim mente at han ikke er aggresiv i feltet overrasket med før denne kampen, og mine antagelser ble bekreftet i denne kampen.

 

Fabianski som sweeper: Her har han nok et stort forbedringspotensiale. Jeg tror ikke han er "redd" for å løpe utenfor 16 meteren, men det var en gang han feilvurderte i denne kampen. Ikke bra.

 

Fabianski er også ekstrem på igangsettinger. Det er rett og slett en fryd å se på.

 

Jeg vil også fremheve en situasjon i kampen. da jeg stod i mål (beklager at jeg bruker min egen erfaring frank) var de verste situasjonene jeg visste om da det kom et lavt hardt innlegg fra siden. Da må man som keeper se på ballen samtidig som man slenger seg ut i feltet. Man vet at det kommer en hel haug med spillere innover mot deg med knotter først. I en sånn situasjon tør nok aldri Almunia å kaste seg ut, jeg har i allefall aldri sett han gjøre det selv om han burde flere ganger. Fabianski var i en sånn situasjon denne kampen og kastet seg uredd ut i feltet. Det imponerte meg voldsomt.

 

Nå er det bare å håpe på at Fabianski får mer tillit.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia har en passiv spillestil. Han fungerer ok som en sweeper, han er god 1 mot 1, men ellers kan jeg ikke se noen sterke sider hos ham. Han har ingen ferdigheter i feltet, og dette fører til at vi får alt for mange dødballsmål mot oss. Almunia har ingen god posisjoneringsevne. På frispark i mot oss er han ofte feilplassert, og på straffer er han helt forferdelig.

 

 

Jeg vil også fremheve en situasjon i kampen. da jeg stod i mål (beklager at jeg bruker min egen erfaring frank) var de verste situasjonene jeg visste om da det kom et lavt hardt innlegg fra siden.

 

BE

 

 

Hmmm...? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker på dette Frank

 

Syns også det er ganske vittig at folk her inne bruker sine erfaringer fra lilleputtfotball, bedriftlagsfotball, football manager etc etc (generelt sett) til bedømming av spillerfeil, keeperfeil, dommerfeil og managerfeil.

 

Frank

 

 

Mvh

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi spilte bra denne kampen , men vi klarte aldri å score.

Vist vi skal slå Manchester United må vi nok spille bedre...

Vi var jo noen centimeter unna fra og score med van persie pluss jeg tror ikke manchester united legger

seg så mye bakover som fenerbache gjore.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...