Jump to content

Lassana Diarra


bergkampje

Recommended Posts

At en toogtyve år gammel fransk landslagspiller velger fast førstelagsfotball hos Portsmouth fremfor benkevarming i Arsenal klarer jeg ikke å se som uambisiøst. Tvert imot, det er et sunnhetstegn - selv om utålmodigheten kanskje meldte seg litt vel fort.

 

Jo man kan kanskje hevde at det er et slags sunnhetstegn. Men det er vel ikke det som er problemet her. Du skriver jo at utålmodigheten meldte seg vel fort, og dette kombinert med en åpenbar mangel på selvinnsikt, og at mannen også snakker før han tenker, er vel ikke akkurat egenskaper som gir noen store pluss i boka? Selv om han har et bra talent er det ikke slike folk Arsenal har behov for. God tur videre - inn i middelmådigheten....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Jo man kan kanskje hevde at det er et slags sunnhetstegn. Men det er vel ikke det som er problemet her. Du skriver jo at utålmodigheten meldte seg vel fort, og dette kombinert med en åpenbar mangel på selvinnsikt, og at mannen også snakker før han tenker, er vel ikke akkurat egenskaper som gir noen store pluss i boka? Selv om han har et bra talent er det ikke slike folk Arsenal har behov for. God tur videre - inn i middelmådigheten....

 

Åpenbar mangel på selvinnsikt? Kanskje er det stikk motsatt. Kanskje har han sett seg i speilet og erkjent at her er jeg ikke god nok - og da er det like greit å flytte på seg først som sist.

Link to comment
Share on other sites

Åpenbar mangel på selvinnsikt? Kanskje er det stikk motsatt. Kanskje har han sett seg i speilet og erkjent at her er jeg ikke god nok - og da er det like greit å flytte på seg først som sist.

 

ja, du sier noe. Med mangel på selvinnsikt tenkte jeg på hans forventninger om at han skulle være selvskreven på førsteelveren i Arsenal, og utålmodigheten som en konsekvens av dette. Men at han stikker av ved første og beste anledning når han oppdager at realitetene ikke stemmer helt med hans forventninger kan naturligvis tolkes som et tegn på at han (endelig?) har sett sine begrensninger...!?

Link to comment
Share on other sites

Åpenbar mangel på selvinnsikt? Kanskje er det stikk motsatt. Kanskje har han sett seg i speilet og erkjent at her er jeg ikke god nok - og da er det like greit å flytte på seg først som sist.

 

ja, du sier noe. Med mangel på selvinnsikt tenkte jeg på hans forventninger om at han skulle være selvskreven på førsteelveren i Arsenal, og utålmodigheten som en konsekvens av dette. Men at han stikker av ved første og beste anledning når han oppdager at realitetene ikke stemmer helt med hans forventninger kan naturligvis tolkes som et tegn på at han (endelig?) har sett sine begrensninger...!?

 

Var vel ingen bortsett fra kanskje Wenger som kunne forutsi at Flamini skulle ta et så stort steg fremover denne sesongen. Diarra kom inn i klubben etter sesongoppkjøringen var unnagjort og kom inn i en tropp som allerede var etablert og fungerte bra. Ikke lett å bryte inn i laget i en slik setting. Når han i tillegg ikke er et soleklart 2. valg bak Flamini kan jeg godt forstå at han søker noe annet. Ikke så rart at en snart 23 år gammel etablert landslagsspiller ønsker å spille fast. Jeg valget han har gjort vitner mer om selvinnsikt enn det motsatte.

 

Ikke helt uventet at noen av de unge som vet de er gode nok for de fleste lag i PL blir utålmodige og prøver lykken et annet sted. Skal ikke gå lengre tilbake enn til i fjor vår for å finne et litt utålmodig Diaby som også vurderte tanken på å bytte klubb. Å holde 5 unge sentrale midtbanespillere fornøyd på samme tid er ikke lett, og det er vel bare et tidsspørsmål før Denilson også vurderer tanken på noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg hadde ikke trodd det for et halvt år siden, men her og nå sitter jeg og erger meg over salget av Diarra. Vi kunne trengt ham i disse "forlate Arsenal"-tider, og jeg er sikker på at han hadde fått mange sjanser kommende sesong. Når det er sagt synes jeg også at han gjorde en veldig god innsats i tiden han var i Arsenal, og han har gjord det ypperlig i Portsmouth.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke trodd det for et halvt år siden, men her og nå sitter jeg og erger meg over salget av Diarra. Vi kunne trengt ham i disse "forlate Arsenal"-tider, og jeg er sikker på at han hadde fått mange sjanser kommende sesong. Når det er sagt synes jeg også at han gjorde en veldig god innsats i tiden han var i Arsenal, og han har gjord det ypperlig i Portsmouth.

 

Jeg også sitter her og tenker over at Diarra kunne blitt en veldig god spiller for oss, men faktum er at han ikke hadde mentalitet nok til å klare seg i Arsenal. Vi vet jo også at Wenger sjeldent holder igjen spillere som vil dra fra klubben, så alt i alt så gjorde nok Wenger det rette trekket når han lot Diarra gå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke trodd det for et halvt år siden, men her og nå sitter jeg og erger meg over salget av Diarra. Vi kunne trengt ham i disse "forlate Arsenal"-tider, og jeg er sikker på at han hadde fått mange sjanser kommende sesong. Når det er sagt synes jeg også at han gjorde en veldig god innsats i tiden han var i Arsenal, og han har gjord det ypperlig i Portsmouth.

Enig, Diarra var en kar med mye mot og arbeidsvilje. Skulle gjerne sett han i dagens Arsenal-stall. Synd at han ikke fikk alt for mange sjanser til å vise seg verdig til førstelaget, kanskje ikke så rart siden vi hadde Flamini. Men burde ikke denne tråden flyttes?

 

EDIT: Det er sant, Stefan. Wenger gjorde nok det riktige der og da.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var det rette å gjøre der og da. Diarra ville det jo selv. Det som er verdt å merke seg, er derimot at utålmodigheten ti lDiarra har vist seg å være unødvendig høy, for som sagt: Diarra hadde garantert fått mange sjanser i år. Nå har han jo ikke akkurat noe å klage på over dagens tilværelse heller, da..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er det ikke ironisk at et halvt år etter at han gikk til Pompey, trenger vi han mer enn noen gang før.

 

 

Eg ville heller brukt Diaby enn Diarra ved siden av Cesc!

 

Jeg har fortsatt ikke skjønt folks begeistring for Diaby sentralt sammen med Cesc. Jeg fikk ikke sett Emirates cup så jeg har ikke sett hvordan han spilte der.

 

Men det jeg har sett av han er at han har noen forrykende offensive kvaliteter. Hans svakheter er at han bruker for lang tid med ball, er litt "sirup", ikke meget hardtarbeidende og slettes ingen god gjenvinner.

 

Jeg kan derfor ikke skjønne hva han da skal gjøre sentraltt sammen med Cesc.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske utrolig hva spillere kan utrette når de får spesifikke roller i et lag, og ikke minst tillit. Flamini var heller ingen stor gjenvinner før han virkelig slo gjennom forrige sesong. Det er ikke gitt at Diaby vil bli en suksess, men vi trenger heller ikke på død og liv en ny Flamini. Diaby kan kanskje utvikle seg til å bli en ny Vieira? Diaby kan kanskje bare være Diaby og fortsatt spille sentralt sammen med Fabregas. Kolo Toure flyttes opp som ballfanger mellom midtbane og forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske utrolig hva spillere kan utrette når de får spesifikke roller i et lag, og ikke minst tillit. Flamini var heller ingen stor gjenvinner før han virkelig slo gjennom forrige sesong. Det er ikke gitt at Diaby vil bli en suksess, men vi trenger heller ikke på død og liv en ny Flamini. Diaby kan kanskje utvikle seg til å bli en ny Vieira? Diaby kan kanskje bare være Diaby og fortsatt spille sentralt sammen med Fabregas. Kolo Toure flyttes opp som ballfanger mellom midtbane og forsvar.

 

Jeg tror så absolutt at Diaby kan bli en hit sammen med Cesc, hvis det er han som får tilliten (min personlige favoritt er Song). Så der er vi enige Joppe. Der vi er uenige er om Flamini, han har alltid vært god på gjenvinning. Han har vært helt propell, samme hvilken plass han har spilt på.

 

Til de som dømmer Diaby nord og ned etter kampen mot RM, bør ha i mente at det var hans første kamp i preseason. Nesten alle har startet litt treigt. Se f. eks på Bendtner og det han presterte mot Barnet og sammenlign det med det han har prestert etter det. Det er himmel og hav forskjell og sånn må det vel være når gutta begynner å spille kamper igjen etter det jeg antar en periode med intensive treningsøkter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

 

Synd at vi ikke klarte å holde på han, en god spiller som dessverre ikke fikk nok tillit av Wenger ved siden av Cesc pga. Flamini's gode form.

 

Rart er det da at Real Madrid blir linket med Diarra samtidig som det snakkes om at de skal prøve å gå får De Rossi også..

Link to comment
Share on other sites

De går nok neppe for begge skal du se. I motsetning til Wenger så har Ramos kanskje en plan B om han ikke får det han vil. ;)

 

Men jeg skulle selvsagt ønske å hatt han i Arsenal, for han er virkelig en spiller som ville ha blomstret ved Fabregas og vil bare utvikle seg i en retning. Er ganske skuffet over at Wenger valgte å la han gå før han hadde kontrakten til Flamini klar.

Link to comment
Share on other sites

Ramos er det man kan kalle en manager etter FM-modellen. Det han driver med på overgangsmarkedet minner meg sykelig om det mange av FM folka gjør på sine saver!

 

Lykke til Real Madrid med sytekoppen Diarra!

Link to comment
Share on other sites

Siden det er snakk om Real og Lassana her så kan jeg legge ut at "Portsmouth have accepted a "substantial" bid from Real Madrid for midfielder Lassana Diarra, who is set to join the Spanish giants in January."

 

A spokesman for the Premier League club told the club's official website: "We have always said we would only allow our players to leave if we received an exceptional bid.

 

"We could not stand in the way of such a move as this for Lassana.

 

"It shows how far the club has come under the ownership of Alexandre Gaydamak when Real Madrid come in for one of our players."

 

Skulle så ønsket han ble i Arsenal. Jeg så fra dag 1 i Arsenal trøya at han hadde noe positivt å tilføye Arsenal fremtiden, men slik ble det ikke. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Siden det er snakk om Real og Lassana her så kan jeg legge ut at "Portsmouth have accepted a "substantial" bid from Real Madrid for midfielder Lassana Diarra, who is set to join the Spanish giants in January."

 

A spokesman for the Premier League club told the club's official website: "We have always said we would only allow our players to leave if we received an exceptional bid.

 

"We could not stand in the way of such a move as this for Lassana.

 

"It shows how far the club has come under the ownership of Alexandre Gaydamak when Real Madrid come in for one of our players."

 

Skulle så ønsket han ble i Arsenal. Jeg så fra dag 1 i Arsenal trøya at han hadde noe positivt å tilføye Arsenal fremtiden, men slik ble det ikke. :ph34r:

 

Vi får sikkert noen penger fordi han blir videresolgt og det er jo bra!

Link to comment
Share on other sites

Siden det er snakk om Real og Lassana her så kan jeg legge ut at "Portsmouth have accepted a "substantial" bid from Real Madrid for midfielder Lassana Diarra, who is set to join the Spanish giants in January."

 

A spokesman for the Premier League club told the club's official website: "We have always said we would only allow our players to leave if we received an exceptional bid.

 

"We could not stand in the way of such a move as this for Lassana.

 

"It shows how far the club has come under the ownership of Alexandre Gaydamak when Real Madrid come in for one of our players."

 

Skulle så ønsket han ble i Arsenal. Jeg så fra dag 1 i Arsenal trøya at han hadde noe positivt å tilføye Arsenal fremtiden, men slik ble det ikke. :ph34r:

 

Vi får sikkert noen penger fordi han blir videresolgt og det er jo bra!

 

Ja for da kan vi sette dem på høyrentekonto!

Link to comment
Share on other sites

Siden det er snakk om Real og Lassana her så kan jeg legge ut at "Portsmouth have accepted a "substantial" bid from Real Madrid for midfielder Lassana Diarra, who is set to join the Spanish giants in January."

 

A spokesman for the Premier League club told the club's official website: "We have always said we would only allow our players to leave if we received an exceptional bid.

 

"We could not stand in the way of such a move as this for Lassana.

 

"It shows how far the club has come under the ownership of Alexandre Gaydamak when Real Madrid come in for one of our players."

 

Skulle så ønsket han ble i Arsenal. Jeg så fra dag 1 i Arsenal trøya at han hadde noe positivt å tilføye Arsenal fremtiden, men slik ble det ikke. :ph34r:

 

Vi får sikkert noen penger fordi han blir videresolgt og det er jo bra!

 

Ja for da kan vi sette dem på høyrentekonto!

 

Ja, hvorfor ikke? Spilleren har vi jo solgt for lenge siden. Hvis vi får penger for han så det en kjempebonus!

Link to comment
Share on other sites

Siden det er snakk om Real og Lassana her så kan jeg legge ut at "Portsmouth have accepted a "substantial" bid from Real Madrid for midfielder Lassana Diarra, who is set to join the Spanish giants in January."

 

A spokesman for the Premier League club told the club's official website: "We have always said we would only allow our players to leave if we received an exceptional bid.

 

"We could not stand in the way of such a move as this for Lassana.

 

"It shows how far the club has come under the ownership of Alexandre Gaydamak when Real Madrid come in for one of our players."

 

Skulle så ønsket han ble i Arsenal. Jeg så fra dag 1 i Arsenal trøya at han hadde noe positivt å tilføye Arsenal fremtiden, men slik ble det ikke. :P

 

Vi får sikkert noen penger fordi han blir videresolgt og det er jo bra!

 

Ja for da kan vi sette dem på høyrentekonto!

 

Ja, hvorfor ikke? Spilleren har vi jo solgt for lenge siden. Hvis vi får penger for han så det en kjempebonus!

http://www.sport.co.uk/news/Football/11315...ra_sell-on.aspx :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...