Jump to content

Lassana Diarra


bergkampje

Recommended Posts

Vet ikke hvor sikker The Guardian er som artikkelen ovenfor er hentet fra via denne linken som står lengre oppe her.

http://the-cannon.com/2008/01/11/why-gilbe...er-than-diarra/

 

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2239096,00.html

 

men fakta er at han hverken spilte mot Burnley el Spurs. Jeg tror dette

er tilfelle og det sier mye om hans holdninger etter noen måneder i klubben.

Det sier seg sjøl at ingen kan garanteres førstelagsspill. Det må en jobbe for.

Om han ikke er motivert el har vanskelig for å fokusere på en kamp

sier det det meste om Diarra for min del.

 

Siste rykte

 

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...d=1779&ito=1490

 

Trodde lenge at Wenger hadde en plan med denne gutten, men nå kan det virke som om toget har gått. Som du sier mmaelan, så kan ikke Diarra garanteres førstelagsplass. Den plassen kan bare han selv garantere hvis han jobber hardt og dermed fortjener det.

 

Sportslig har jeg til gode å bli imponert, selv om jeg vet at gutten har et potensial. Problemet er nok heller at Diarra er utålmodig. Han burde ha tatt opp kampen, både i Chelsea og Arsenal. Og skulle gutten velge Pompey, ja da viser i alle fall for meg hvor han legger lista.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Ikke uventa, men det er egentlig ingen katastrofe. Vi har nok av talenter på plassen(e) hans. Nå åpner vi for at vi kan satse mer på de andre. Så ikke helt vitsen med å kjøpe Diarra i utgangspunktet, og jeg var sikker på at noen kom til å dra. At det ble Diarra selv syns jeg er helt greit, men et stort talent er han virkelig. Lykke til i Portsmouth.

Link to comment
Share on other sites

 

Har vell egentlig venta på den linken hele januar. Lurer litt på om han trodde han kom til å bli fast på førstelaget fra dag en etter hans kommentarer i media allerede i oktober(?) Men forstår hans frustrasjon over at han ikke har fått spilletid. Etter både benkslit i Chelski og kom til Arsenal med et håp om mye første lags spill, men det ble vell ikke som Diarra hadde håpet på. Får håpe for hans skyld at han blir fornøyd i pompey.

Link to comment
Share on other sites

Knall, kjøper han for £2M, selger han for £5,5M fem måner senere. Er vel bare Wenger som klarer å få til slikt ;) Var aldri noe særlig begeistret for kjøpet av Diarra, hadde hele tiden en følelse av at han slulle bli overflødig, noe han også ble. Mista all respekt for han da han presterte å klage på lite spilletid etter bare tre-fire måneder i klubben, og de kampene han fikk på midten i PL er de svakeste vi har spilt i år, er selvfølgelig ikke hans skyld alene, men heller ingen tilfeldighet. Uansett skal han ha lykke til i sin nye klubb ;)

Link to comment
Share on other sites

Knall, kjøper han for £2M, selger han for £5,5M fem måner senere. Er vel bare Wenger som klarer å få til slikt :)

 

Tja...nå har vel Diarra fått noen kroner i lønn også i løpet av de månedene han har vært her, så så mye i pluss går vi nok ikke.

 

Et teknisk spørsmål angående en mulig overgang. Fifa har satt begrensninger med at spillere ikke kan bytte klubb mer enn en gang i løpet av ett år. Kan Diarra få dispensasjon fra denne regelen?

Link to comment
Share on other sites

Knall, kjøper han for £2M, selger han for £5,5M fem måner senere. Er vel bare Wenger som klarer å få til slikt :)

 

Tja...nå har vel Diarra fått noen kroner i lønn også i løpet av de månedene han har vært her, så så mye i pluss går vi nok ikke.

 

Et teknisk spørsmål angående en mulig overgang. Fifa har satt begrensninger med at spillere ikke kan bytte klubb mer enn en gang i løpet av ett år. Kan Diarra få dispensasjon fra denne regelen?

 

Jeg tror faktisk det gjelder kalenderår.

Så han får problemer i sommer når han skal grine seg vekk fra benken til Portsmouth for å få en overgang til Derby el

 

BE

Link to comment
Share on other sites

På mange måter er det litt trist at Diarra forlater oss. Etter min mening har han ett kjempe potensiale og jeg er redd dette er en spiller vi i framtida kunne fått mye glede av.

 

Har fortstått det slik at grunnen er utelukkende for lite spilletid og slik sett kan det forståes men hallo... Hvordan en spiller med topp ambisjoner kan velge Pompey framfor Arsenal er ett lite mysterium. I beste fall kortsiktig tenkt. Vet heller ikke om fast plass på Portsmouth er noen garanti for fransk landslagplass.

 

Nei, her velger jeg å tro at den godeste Diarra har fått dårlig veiledning fra agenter og kretsen rundt seg.

Link to comment
Share on other sites

Knall, kjøper han for £2M, selger han for £5,5M fem måner senere. Er vel bare Wenger som klarer å få til slikt :)

 

Tja...nå har vel Diarra fått noen kroner i lønn også i løpet av de månedene han har vært her, så så mye i pluss går vi nok ikke.

 

Et teknisk spørsmål angående en mulig overgang. Fifa har satt begrensninger med at spillere ikke kan bytte klubb mer enn en gang i løpet av ett år. Kan Diarra få dispensasjon fra denne regelen?

 

Jeg tror faktisk det gjelder kalenderår.

Så han får problemer i sommer når han skal grine seg vekk fra benken til Portsmouth for å få en overgang til Derby el

 

BE

 

Nei, det beregnes ett år fra den datoen han sist byttet klubb. Det er jeg ganske sikker på. Det jeg ikke er sikker på er dispensasjon fra denne regelen, eller om må avtales et utlån og så salg til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Knall, kjøper han for £2M, selger han for £5,5M fem måner senere. Er vel bare Wenger som klarer å få til slikt :)

 

Tja...nå har vel Diarra fått noen kroner i lønn også i løpet av de månedene han har vært her, så så mye i pluss går vi nok ikke.

 

Et teknisk spørsmål angående en mulig overgang. Fifa har satt begrensninger med at spillere ikke kan bytte klubb mer enn en gang i løpet av ett år. Kan Diarra få dispensasjon fra denne regelen?

 

Jeg tror faktisk det gjelder kalenderår.

Så han får problemer i sommer når han skal grine seg vekk fra benken til Portsmouth for å få en overgang til Derby el

 

BE

 

Nei, det beregnes ett år fra den datoen han sist byttet klubb. Det er jeg ganske sikker på. Det jeg ikke er sikker på er dispensasjon fra denne regelen, eller om må avtales et utlån og så salg til sommeren.

 

Etter å ha lett litt på nettet (uten å legge sjela i det) fant jeg følgende:

 

Players may be registered for a maximum of three clubs during the

period from 1 July until 30 June of the following year. During this

period, the player is only eligible to play in Offi cial Matches for two

clubs.

 

Kilde:

http://www.thefa.com/NR/rdonlyres/58E29246...sferPlayers.pdf

 

Du finner det under "article 5 registration"

 

Så vet du (og jeg ) det

 

BE (jeg tar forbehold om at det jeg har lenket til kan være gammelt)

Link to comment
Share on other sites

Har fortstått det slik at grunnen er utelukkende for lite spilletid og slik sett kan det forståes men hallo... Hvordan en spiller med topp ambisjoner kan velge Pompey framfor Arsenal er ett lite mysterium. I beste fall kortsiktig tenkt. Vet heller ikke om fast plass på Portsmouth er noen garanti for fransk landslagplass.

 

Helt enig Daddy!

 

Her snakker vi om en utålmodig gutt. Kortsiktig er det nok et smart trekk, men på sikt så virker det litt snodig. Ambisjonene justeres ned i dette tilfellet.

 

Hadde selvsagt håpet at gutten skulle bli noe stort for Arsenal, men Arsenal er dårlig tjent med en sutrekopp i egne rekker. Salg ok!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest intervjuet hans på skysports, har jeg ikke annet å si enn at han er en utrolig stor feiging.

En 22 år gammel internasjonal spiller som er på det franske landslaget. Så er han redd for konkurranse?

Han kommer det ikke til å bli noe som helst av. Lykke til med kampen om åttende plassen.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt tidligere på denne tråden burde han ha fulgt Flamini sitt eksepmel og blitt i klubben for å kjempe seg til en plass. Dette ville gjort han til en enda bedre spiller vil jeg tro, bare se hvilket løft Flamini fikk.

 

Jeg har ikke noe til overs for sytepaver som klager etter 1/2 år i klubben! Kjempebra hvis vi kan få 5 mill for han, god "bisniss" det!

Link to comment
Share on other sites

Særdeles utålmodig spiller. Her får han en sjanse til å kjempe seg om en plass i Arsenal og så begynner han å sutre etter 2 mnd.

For meg er det veldig rare ambisjoner at han velger Portsmouth og midt på tabellen isteden for sjansen for å vinne ligagull og Champions League-spill hvert år.

Og stemmer ryktene så er han ganske så kravstor på lønna også og anser seg selv som en spiller som fortjener førstelagsplass med en gang.

Han valgte Portsmouth bare for å få litt mer kamper og benkeslitingen i Chelsea og Arsenal kanskje beviser ikke har utviklet seg og forventer at førsteplassen kommer av seg selv uten å kjempe for det.

Det er jo ingen garanti for at han får spille fast i Portsmouth heller.

 

Pengegriske og utålmodige sutrekopper har vi kvittet oss med før og de har hittil ikke vært savnet.

 

Han må gjerne for meg kjempe om 6-8. plass, men jøsses for noen merkelige ambisjoner..

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/index.asp

 

Der var det bekreftet! Og i samme slengen vil jeg spørre om et råd!

Reiser for første gang på 16 (!) år for å se Arsenal i returen mot Tottenham.

Kampen begynner kl. 20.00. Før det ønsker vi å stikke innom for å se Emirates.

 

Er det greit å ta undergrunnen fra Emirates og videre til WHL? Og hvor mye tid bør vi sette av

i disse moderne tider? Jeg tror ikke vi klarer å være på Emirates før 17.30. Har vi da tid nok

til å rekke kampen på WHL?

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/index.asp

 

Der var det bekreftet! Og i samme slengen vil jeg spørre om et råd!

Reiser for første gang på 16 (!) år for å se Arsenal i returen mot Tottenham.

Kampen begynner kl. 20.00. Før det ønsker vi å stikke innom for å se Emirates.

 

Er det greit å ta undergrunnen fra Emirates og videre til WHL? Og hvor mye tid bør vi sette av

i disse moderne tider? Jeg tror ikke vi klarer å være på Emirates før 17.30. Har vi da tid nok

til å rekke kampen på WHL?

 

Ønsker Diarra lykke til videre. Blir ikke det store tapet for oss, og hvis vi skal tro overgangssummen som blir nevnt enkelte steder (£5,5M) så sitter vi igjen med en god fortjeneste på gutten.

Link to comment
Share on other sites

For en sau. Kunne hatt en stor framtid i Arsenal, men viste seg å være verdens mest utålmodige mann.

 

Dust. Mangel på bakkekontakt og selvinnsikt. God tur.

 

God tur til Pompey. Kommer til å vinne mye der. Jerk!

 

Bra oppsummert gutter! Støtter disse kommentarene 300%.

 

Makan til utålmodig gjøk skal man lette lenge etter. At det går an! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Og for er et sjakktrekk å undergrave sin nye klubb før han i det hele tatt har hilst på nye medspillere og fans ved å si at (fritt oversatt etter hukommelse) "folket i portsmouth vet jeg ikke vil spille for den klubben i evighet"

Klubbspiller meg et visst sted. Idiot!

 

God tur!

Link to comment
Share on other sites

Og for er et sjakktrekk å undergrave sin nye klubb før han i det hele tatt har hilst på nye medspillere og fans ved å si at (fritt oversatt etter hukommelse) "folket i portsmouth vet jeg ikke vil spille for den klubben i evighet"

Klubbspiller meg et visst sted. Idiot!

 

God tur!

 

Good one! :(

Minner om intelligensen til en viss Anelka.

Link to comment
Share on other sites

Da Diarra kom til klubben, tror jeg han i første rekke så for seg en konkurranse med den aldrende Gilberto om plassen ved siden av Cesc. Når så gjevngamle Flamini efter alle solemerker har lagt beslag på denne plassen for flere år, så er rammebetingelsene betydelig endret for Diarra. På kort og ikke minst lang sikt.

 

At en toogtyve år gammel fransk landslagspiller velger fast førstelagsfotball hos Portsmouth fremfor benkevarming i Arsenal klarer jeg ikke å se som uambisiøst. Tvert imot, det er et sunnhetstegn - selv om utålmodigheten kanskje meldte seg litt vel fort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...