Jump to content

Lassana Diarra


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Forundret over at det igjen forsterkes med en spiller som for meg er sentral på midten. En god spiller sådann, men er det der vi er tynnest "befolket"? Som Ollie sier så hva vet vel vi? Wenger har sikkert en plan! :lol:

 

Kan det være at Gilberto nå blir brukt som stopper bak Gallas, Toure og evt Senderos ved skadeproblemer??

Synes likevel det er et merkelig kjøp siden jeg ser potensialet til Denilson, og kvalitetene til Diaby som sentral midtbanespiller. Tror likevel det er en plan bak dette kjøpet, for Diarra var en meget spennende spiller før han ble kjøpt til Chelsea for å sitte på benken. Er helt klart at Arsenal har flere strenger å spille på utover sesongen etter dette kjøpet, og det skal vi vel ikke klage på. Begynner å få en meget sterk stall av spillere under 25år :P

 

Velkommen Diarra!

Link to comment
Share on other sites

Blei mildt sagt overraska over dette kjøpet!

Dette er ein spelar som er langt bedre enn Flamini og Song, så eg reknar med at i alle fall ein av dei forsvinn i januar eller til sommaren.

 

Sjeldan Wenger bommer på slike kjøp. Kva veit vel Mourinho? ;) Håper han blir ein suksess, for talent det har han.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen Diarra! Veldig overraskende!!

Kanskje han blir omskolert til midtstopper? Det vil i hvertfall bli full kamp om plassene på høyreback, sentral midtbane og han vil vel helt sikkert være aktuell for høyrekant også.

 

Wenger har sikkert en god plan med han, og han gir i hvertfall troppen enda litt mer bredde og det er positivt!

Link to comment
Share on other sites

Ny engelskmann på plass: http://www.youtube.com/watch?v=2tjgqZHAPno...related&search= ;)

 

Ellers er jeg fullstendig uenig med de fleste her inne ifht denne signeringen. Vi har hatt behov for en defensiv midtbanespiller lenge, da alle vi har blir litt feil i utfordrerrollen til Gilberto. Endelig har vi fått en defensiv midtbanespiller med litt styrke.

 

Og dermed har vi følgende sentrale midtbanespillere: Fabregas, Gilberto, Diaby, Diarra. De andre er kantspillere eller lenger bak i køen (eller på vei ut).

 

Så dette er en signering vi har hatt behov for.

 

Den eneste jeg er litt lei for å miste er Flamini, poteten. Han kan umulig synes dette er så fantastisk. Men nå blir han vel ut denne sesongen iallefall. Diarra trenger vel litt tid på å gå seg varm.

 

 

Trur ikke me må glømme Denilson, han har spilt flere gode kamper på midten, og virker som at Wenger har trua på an og gir han endel spilletid.

 

Trur dette er et kjempe kjøp. En kraftplugg som kan takle og gå forran når vi trenger det.

Link to comment
Share on other sites

Lassana er vel ganske mobil som spiller? med bra fart, er sterk og har en flott teknikk. Tror han kan spille over hele midtbanen, i tillegg til å kunne spille i forsvaret.

 

Nok et kjøp av Wenger helt på tampen av overgangsvinduet. Nok et kjøp fra Chelskij, en spiller som var veeldig lovende før han gikk dit og ble benket. Hvis noen skal klare å få ut potensialet til unge Lassana, er det nok Wenger. Nå er da spørsmålet om hvem som kommer til å vike?

Flamini håper jeg selv får bli. For han har en innsatsvilje vi ikke har sett siden Parlour og Keown fortsatt var Arsenalspillere.

 

Cesc er det klare førstevalg, og Gilberto er vel også det når han er i form.

Men Gilberto begynner å "dra på åra" og blir nok skiftet ut etterhvert på midtbanen, om ikke Wenger mener han blir et av valgene i forsvar bak Gallas(som også begynner å "dra på åra", men som er vår kaptein.) og Kolo som er vårt klare førstevalg der. I tillegg har vi Senderos og Djourou(som kommer tilbake i januar) som midtstoppere i førstelagstroppen.

 

På midtbanen har vi i tillegg Diaby og Denilson som er store talenter. Og så har vi Song da, som kan spille midtstopper i tillegg. Har virket som om Wenger mener Song er "god nok", med tanke på at han skrev kontrakt med ham for ikke så altfor lenge siden.

 

Blir spennende å se hva slags forandringer som blir gjort nå, med nok en midtbanespiller i troppen. Gleder meg også til å se om Wenger klarer å omgjøre Diarra til en spiller i verdensklasse!

Link to comment
Share on other sites

Trur nok at Diarra kan visa seg å vera eit meget bra kjøp. I Chelsea vart han jo sett på som arvtakaren til Makelele, han ble også kåret til årets unge spelar i Chelsea, så ingen kan sei at det er ein dårleg spelar me har kjøpt. Eg trur nok og at Diarra har blitt kjøpt inn for å kjempa med Gilberto og Flamini om den defensive midtbaneplassen. Diaby og Denilson kjempar nok i hovudsak mot Cesc om den offensive plassen.

Link to comment
Share on other sites

Dette kjøpet er utelukkende positivt. En sterk defensiv midtbanespiller i Gilbertorollen har vi savnet lenge.

Et lurt kjøp av Wenger som har beundret denne spilleren lenge.

Er fornøyd med dette kjøpet. En god forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Et merkelig kjøp synes jeg, men et absolutt spennende kjøp!

Som andre påpeker så ville jeg heller fått en ving eller spiss enn en som hovedsaklig spiller sentral midtbane. Vi har mange og gode spillere på den plassen, så Song og/eller Flamini forsvinner nok i Januar eller neste sommer. Helst førstnevnte.

Selv om jeg er skeptisk til dette kjøpet, er jeg sjelden skeptisk til Wenger. Jeg regner med at han vet hva han holder på med og har en eller annen genial plan! ;)

 

Time will show ;)

 

Ps, Er Diarra spilleklar allerede nå?

Link to comment
Share on other sites

trodde han var litt høyde på, men som en skrev her inne så er han 173, og vi har nok av små folk på banen egentlig.

 

diarra 2 mill pund, sidwell gratis, vet kem jeg hadde gått for.. men sidwell har jo et engelsk pass, morinho vurderer han som bedre og sidwell er egentlig en gooner, hvorfor ikke gå for han i stedet????

 

tenkte ikke på dette i går.

 

men tipper diarra blir en bra spiller for det, går sikkert inn i rekkene som 4 valg som CM og 3 valg som back, flamini forsvinner til januar så er jo han 3 valg på CM

Link to comment
Share on other sites

Tror nok de som er skeptisk til dette kjøpet kommer til å få seg en overraskelse. Visst kan jeg være enig i at vi skulle hatt en utpreget kanstpiller også, men Diarra er en klar forsterkning for oss.

 

For de som tror at Mourinho ville miste Diarra så tar de skammelig feil. Problemet er at Jose føler Mikel er bedre per dags dato, og i tillegg har han Makelele som back-up. Men det er ingen tvil om at Chelsea rangerer Diarrar høyt, og de vil nok ikke like å måtte selge ham til Arsenal. Spilleren ville vekk og han ville til Arsenal. Simple as that. Om ikke han hadde kommet nå hadde han kommer når kontrakten gikk ut.

 

Raymond Domenech sa etter debutkampen til Diarra og Diaby at her ser vi Frankrikes neste landslag duo på midten, erstatning for Vieira og Makelele. Riktignok noe tidlig, men i våre glansdager hadde vi 4 sterke midtbanespillere som kriget om plass, og det var en drøm. Dette vet Wenger. Skader, suspensjoner og taktiske valg gjør at det vil bli rulleringer hele tiden. Alle kan vel se at Cesc og the Flamster ikke "klikker" i lag.

 

Jeg så omtrent alle de kampene i fjor hvor Diarra fikk tillit i sin favorittplass; def midt og det er ingen tvil om at dette er en god spiller. Han kan bli stor for oss. Han er prikk lik Makelele og alle som har sett en del fotball og skjønner hvor viktig det er med balanse i midtbaneleddet vet hvor viktig en sånn spiller er. I så måte blir Diarra kun en direkte konkurrent med Gilberto. Verken Cesc, Diaby, Flamini eller Song har en sånn defensiv posisjoneringsevne og "invicible wall" over sitt spill. Jeg tror Cesc kan få utnyttet sitt offensive potensial mer med Diarra/Gilberto enn noen av de andre.

 

Gilberto/Cesc og Diarra/Diaby bør være våre 4 midtbanespillere. Flamini må enten være back-up på back (noe han takler fint) eller finne ny klubb. Song har aldri vært god nok uansett. Rosicky og Hleb blir i beste fall hengende spisser og kommer aldri til å spille sentralt på vår midtbane. Jeg tror Wenger vil bygge opp sterke midtbane duoer slik vi hadde med Petit/Vieira og Gilberto/Edu.

 

Wenger knows, og selv om jeg også skulle gjerne hatt en kantspiller er kjøpet av Diarra klasse. Dette er min mening og selbvfølgelig ingen fasit. Men gi han tid så skal dere få se. Uansett forsterker han benken vår, og med tanke på hva vi har hatt på benk den siste tiden så er det gull verdt..

 

Lykke til med kampen i morgen. 3 poeng mot Portsmouth og vi har fått en god start på sesongen.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig så er jeg ikke så veldig happy for dette kjøpet. Nok en spiller på litt over 170, har vi ikke nok av disse nå? jeg synes en defensiv midtbane bør ha høyde til å vinne dueller i lufta, noe en på 170 neppe vil gjøre så altfor ofte. Vi er overbefolka på midtbanen, og har 7 spillere i Diarras posisjon, og da har jeg ikke regnet med Randall og Merida. Greit nok at det er ulike roller på midtbanen, men det er uansett litt vel mange som kjemper om den samme plassen. Det blir ikke enkelt å holde alle fornøyde.

 

Jeg håper dere som er i ekstase over dette kjøpet har rett, og at han er god nok by far. Jeg sliter fremdeles med å forstå logikken i å ha Song, Flamini, Diarra, Diaby og Denilson i samme posisjon. Og hvorfor blir egenutvikla spillere som Sidwell (måtte hanske henta han tilbake, men han har jo utdannet seg i Arsenal) og Muamba blir solgt videre. Men det er nok ikke Diarra som er overflødig åp midten, han er jo allerede landslagsspiller og en av gullungene til selveste Mourinho, høres jo ikke så dumt ut:P Jeg aner ikke hvorfor vi styrker med en midtbanespiller, uten å kvitte oss med noen, spesielt ikke siden vi kunne trengt noen venstrekanter og stoppere. Men Wenger vet nok hva han driver med, og for £2 mill er Diarra muligens sommerens kjøp, hvertfall på lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har Gilberto til å balansere midtbanen til Arsenal. Når ikke han spiller, mister vi defensiv struktur. Diaby, Denilson og Flamini er ikke gode nok plasseringsmessig til å ta jobben til Gilberto, kanskje Diarra har den egenskapen? Vi får bare krysse fingrene og håpe han kan gjøre en jobb i samme gate som Makelele, Essien, Vieira og Gilberto. Kan jo også tenkes at han kan vikariere på midtstopperplass.

 

Dette kan vel bety begynnelsen på slutten for Flamini tenker jeg? Litt synd i grunn, for han har vært veldig bra i sesongåpningen.

Link to comment
Share on other sites

Har litt blandete følelser til dette kjøpet.

+ Han er et stort talent som er utrolig undervurdert. Kommer til å bli god

+ Diarra er fransk og vil dermed lettere bli "settled" i laget siden det er mange andre som snakker det samme språket som han, inkludert treneren.

+ Han er en potet

+ Han er rask, sterk og god dribler

 

- Vi har mange spillere i de posisjonene han er mest brukt i --> høyreback og sentral midtbane. Men han kan spille ving også.

- Ikke så målfarlig

- Med den høyden tviler jeg på at han er god på hodet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...