Jump to content

Lassana Diarra


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

LINK: http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+Lassana+Diarra

 

Arsenal.com bekrefter altså

Arsene knows! Kom akkurat hjem og så på arsenal.com, etter da første oppdatering så jeg det. Hva? Jaja, det er jo typisk Wenger å hente i siste minuttene ja. Franskmann er han jo også. Men har vi ikke nok midtbanespillere? Da er det nok Song nå som fosvinner neste. Blandede følelser for en eks-Chelski jeg "aldri" har sett spille. Men nok en gang Arsene knows, og gleder meg å se ham i Arsenal drakt, lykke til!

 

Edit: så det har ikke vært noe rykter om dette nei, i kveld? FANTASTISK Wenger!! (Dårlig oppdatert)

Link to comment
Share on other sites

Bare det å få en spiller fra en av våre hovedkonkurrenter er en liten seier i seg selv slik jeg ser det.

 

For de av dere som ikke har sett Diarra spille kan jeg etter deg jeg har sett selv bare si at dette er en spennende signering. Morinho hentet Diarra og mente selv dette var en meget god spiller. Han er fysisk sterk og er en litt Gilberto type. Jeg tror Diarra med litt magisk Wenger touch kommer til å bli noe stort for Arsenal.

 

In Wenger we trust! :lol:

 

PS: enig i at det er rart at så og si ingen medier enda ikke har fanget opp dette.

Link to comment
Share on other sites

Bare det å få en spiller fra en av våre hovedkonkurrenter er en liten seier i seg selv slik jeg ser det.

 

For de av dere som ikke har sett Diarra spille kan jeg etter deg jeg har sett selv bare si at dette er en spennende signering. Morinho hentet Diarra og mente selv dette var en meget god spiller. Han er fysisk sterk og er en litt Gilberto type. Jeg tror Diarra med litt magisk Wenger touch kommer til å bli noe stort for Arsenal.

 

In Wenger we trust! :lol:

 

PS: enig i at det er rart at så og si ingen medier enda ikke har fanget opp dette.

 

morinho har vel altid sagt at diarra er den nye makalele, er vel ikke så helt ulikt gilberto det heller..

 

men blir han like god som makelele har hvert skal vi være fornøyd..

 

må si at dette var en stor overaskelse, men kan fort bli en bra en.. men vi har mye sentralt nå, tror nok det er en eller 2 som tar turen ut på lån

Link to comment
Share on other sites

Midtbane eller høyre back?

 

Hvor mange midtbanespillere har vi nå?

Diaby, Fabregas, Rosicky, Hleb, Denilson, Flamini, Song, Gilberto, Eboue, Walcott OG DIARRA. 12 mann for 4 posisjoner, men kun en som kan kalles en naturlig kantspiller.

 

Høyrebacker? Sagna, Eboue, Hoyte OG DIARRA. Pluss Gilbert på utlån. 5 mann for 1 posisjon.

 

Midtstoppere derimot har vi knapt. I don't get it!! Enten er denne Diarra dritgod (noe Jose da tydligvis ikke er helt enig i) ellers har Wenger en annen plan med Diarra. Midtstopperen Diarra?

 

Please surprise me Lassana. Akkurat nå trekker jeg bare på skuldrene....

Link to comment
Share on other sites

Midtbane eller høyre back?

 

Hvor mange midtbanespillere har vi nå?

Diaby, Fabregas, Rosicky, Hleb, Denilson, Flamini, Song, Gilberto, Eboue, Walcott OG DIARRA. 12 mann for 4 posisjoner, men kun en som kan kalles en naturlig kantspiller.

 

Høyrebacker? Sagna, Eboue, Hoyte OG DIARRA. Pluss Gilbert på utlån. 5 mann for 1 posisjon.

 

Midtstoppere derimot har vi knapt. I don't get it!! Enten er denne Diarra dritgod (noe Jose da tydligvis ikke er helt enig i) ellers har Wenger en annen plan med Diarra. Midtstopperen Diarra?

 

Please surprise me Lassana. Akkurat nå trekker jeg bare på skuldrene....

Tror du skal se at DIARRA går foran flere av spillerne du nevner, og spilllere som trekker opp snittet kan vel umulig skade, uansett hvor god dekning vi har. Eks: både Song og Flamini stiller slik jeg ser det bak Diarra i forhold til kvalitet.

Man kan selvfølgelig argumentere for at da får jo ikke disse trening slik at de blir gode, jo, ved å jobbe hardere gjør de det. Dessuten har vi nok fortsatt ikke tidenes bredeste stall, og får vi flere alternativ ser jeg absolutt ikke noe negativt i det. Det er en lang sesong, og når AW kaller han en multifunksjonell spiller høres det gullende godt ut i mine ører.

 

En ny Gilberto eller Makelele - anytwo anyday please! :-)

Link to comment
Share on other sites

Diarra er en defensiv potet som vi sikkert kan få bruk for. her er noen facts: født 10/03-1985, Fransk nasjonalitet er 172 høy og veier 73 kilo. Har 13 liga kamper med 4 innhopp, 6 FA cup kamper, 3 Liga cup kamper med 3 innhopp, og 7 champi.L kamper med 3 innhopp. Che. kjøpte han forholdsvis billig etter å ha oppdaget han i en turnering.

Noe jeg er litt nysgjerrig på er hvorfor Che. ønsket å selge han..hmmm :lol:

Link to comment
Share on other sites

Diarra ønsket seg vekk fordi han var milevis unna laget og har knapt vært på banen for dem. Et unntak var ligacupfinalen mot oss. Da spillte han og ble feiet av banen av våre unge midtbanespillere. Kontrakten gikk ut i januar, så Chelsea "måtte" selge for å unngå at han gikk gratis da. Chelsea betalte 4 mill Euro for Diarra.

Link to comment
Share on other sites

Diarra er en defensiv potet som vi sikkert kan få bruk for. her er noen facts: født 10/03-1985, Fransk nasjonalitet er 172 høy og veier 73 kilo. Har 13 liga kamper med 4 innhopp, 6 FA cup kamper, 3 Liga cup kamper med 3 innhopp, og 7 champi.L kamper med 3 innhopp. Che. kjøpte han forholdsvis billig etter å ha oppdaget han i en turnering.

Noe jeg er litt nysgjerrig på er hvorfor Che. ønsket å selge han..hmmm :lol:

Angående hvorfor Chelsea vil selge han kan det være flere grunner, men jeg tror at noe av grunnen er den eksisterende midtbanen på chelsea som per dags dato nærmest er umulig å spille seg inn på. Derfor kan det være at Chelsea så mulighheten til å tjene noen slanter på han før kontrakten går ut.

 

Generelt er jeg meget fornøyd med dette kjøpet, og det blir spennende å se om han lykkes.

 

God natt! :P

 

EDIT: Sorry, så først nå at jeg var litt for sent ute i forhold til Sir John over her.

Link to comment
Share on other sites

dette var overraskende, men positivt. wenger sier han er en multifunksjonell spiller og det er bra.

men som midtstopper? jeg har ikke sett han spille mye, men han har ikke normal "midtstopper-størrelse" for å si det på den måten. 172 cm høy og 73 kg.. men men det finnes jo mange gode, små midtstoppere :lol: at han spiller back er også et plus ved foreksempel at vi får en skadesituasjon som ifjor, og i tillegg kolo og manu drar til afr.mesterskapet i januar ;) håper og tror det er først og fremst på midtbanen vi ser han på. i og med han kan spille midtstopper tyder(burde hvertfall) det på god fysikk, luft og taklings-styrke, og det er for meg herlig at vi får inn en sånn!

 

han er altså tydeligvis god defensivt, mere uvisst om hvordan han er offensivt. men trenger forsåvidt ingen superb offensiv midtbanespiller, heller en som kan ta dueller og være litt anker, slik at geniale cesc kan gjøre det han gjør best. har gode forhåpninger om at han kan bli en slik spiller med suksess.

 

kommer sikkert til å få en del pepper for det her, men for personlig har jeg synes wenger de siste årene har bommet litt på kjøpene til sentral midtbane :

 

-mens mange har pøst ut med lovord om diaby har jeg vært mere skeptisk og er det fortsatt. til tross for ruvende høyde taper han veldig mye i lufta og har ikke den tøffheten jeg gjerne skulle sett i han og som er nødvendig, selv om han innimellom slår til med noen deilige taklinger. har spilt som en slags hengende spiss, men mangler en del, synes jeg, til denne rollen. bl.a avslutnings-egenskaper.

 

 

-flamini synes jeg har hevet seg selv fra ifjor, men mener at han ikke hører hjemme på en sentral-midtbanee rolle ved siden av cesc. det blir for lite muskler og hodestyrke på de to kombinert. hadde vært ypperlig om han hadde vært fornøyd med å utfordre clichy på v.back! en rolle han behersket meget bra i cl-finale sesongen.

 

-song er fortsatt ung, men tror ikke han blir god nok for førstelaget for å være litt pessimisst ;)

 

- denilson har vist lovende takter til å være 88-modell og er en "coming man". er en som kan komme innpå og skaffe seg erfaring, men burde ikke bli gitt for mye ansvar ennå. han er ingen cesc.

 

- gilberto er ikke akkurat en vi har kjøpt nå nylig, men tar med han i samme slengen. en spiller jeg er veldig fan av. han er veldig profesjonell, klager aldri og man ser tydelig at han "blør" for drakta, og det er det alltid herlig å se. kan også bekle midtstopper rollen.

 

- cesc trenger ingen kommentar... :D

 

så for å konkludere litt synes jeg altså wenger har bommet litt i kjøpene av song,diaby,flamini som erstattere til edu og paddy på en sentral midtabane-rolle. derfor er det positivt og se at wenger til tross for hva han sa, likevel bestemte seg for å hente inn en mann til ! :P

Link to comment
Share on other sites

Pris £2 mill i følge times. Høres litt mer vettig ut.

 

Nei, midtstopper blir han nok ikke. Var med en ironisk undertone, for vi har jo smått med midtstoppere. Kunne også gjerne tenkt meg et par kantspillere og en spiss før jeg hadde satset på en ny midtbanehvalp.

 

Det er nå bare min mening da. Nå er han her, så GO LASSANA!!!

 

God Natt.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis han er milevis unna laget til che. hvor god er han egentlig? Wenger og co har jo selvfølgelig fått sett denne spilleren up close så de vet nok hva de gjør men.......registrerte forresten at Nordtveit hadde gjort en kanon kamp for Arsenal B..Veldig morsomt.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, får vel ønske han velkommen selv om jeg ikke helt forstår kjøpet av en sentral midtbanespiller. :P

Må jo bety at Song og kanskje Flamini skal ut etterhvert...eller er Gilbertos dager i Arsenal ferdig til sommer'n?

 

Jeg hadde håpet på en ving, stopper eller spiss, men vi får vel klare oss med de vi har. :lol:

 

Litt enig i det Martini spør seg. Diarra er ikke nærheten av førstelaget i Chelsea...er han da god nok for oss?

Ser for meg en spiller som på sikt dyrkes i DM-rollen eller omskoleres til noe annet.

 

Jeg har ikke sett han i mange kamper, men han minner meg litt om Sissoko i Liverpool.

Vi får se hva han duger til se hvilken plan Wenger har for dette kjøpet.

 

Ser for meg at han er en bedre spiller enn Song ihvertfall.

 

Nå har jo Diarra vært linket til Arsenal i hele sommer, men de klarte å holde det hemmelig de siste timene...hehe. ;)

Ser har har fått nr. 8 også.

Link to comment
Share on other sites

Ny engelskmann på plass: http://www.youtube.com/watch?v=2tjgqZHAPno...related&search= :lol:

 

Ellers er jeg fullstendig uenig med de fleste her inne ifht denne signeringen. Vi har hatt behov for en defensiv midtbanespiller lenge, da alle vi har blir litt feil i utfordrerrollen til Gilberto. Endelig har vi fått en defensiv midtbanespiller med litt styrke.

 

Og dermed har vi følgende sentrale midtbanespillere: Fabregas, Gilberto, Diaby, Diarra. De andre er kantspillere eller lenger bak i køen (eller på vei ut).

 

Så dette er en signering vi har hatt behov for.

 

Den eneste jeg er litt lei for å miste er Flamini, poteten. Han kan umulig synes dette er så fantastisk. Men nå blir han vel ut denne sesongen iallefall. Diarra trenger vel litt tid på å gå seg varm.

Link to comment
Share on other sites

Midtbane eller høyre back?

 

Hvor mange midtbanespillere har vi nå?

Diaby, Fabregas, Rosicky, Hleb, Denilson, Flamini, Song, Gilberto, Eboue, Walcott OG DIARRA. 12 mann for 4 posisjoner, men kun en som kan kalles en naturlig kantspiller.

 

Høyrebacker? Sagna, Eboue, Hoyte OG DIARRA. Pluss Gilbert på utlån. 5 mann for 1 posisjon.

 

Midtstoppere derimot har vi knapt. I don't get it!! Enten er denne Diarra dritgod (noe Jose da tydligvis ikke er helt enig i) ellers har Wenger en annen plan med Diarra. Midtstopperen Diarra?

 

Please surprise me Lassana. Akkurat nå trekker jeg bare på skuldrene....

Tror du skal se at DIARRA går foran flere av spillerne du nevner, og spilllere som trekker opp snittet kan vel umulig skade, uansett hvor god dekning vi har. Eks: både Song og Flamini stiller slik jeg ser det bak Diarra i forhold til kvalitet.

Man kan selvfølgelig argumentere for at da får jo ikke disse trening slik at de blir gode, jo, ved å jobbe hardere gjør de det. Dessuten har vi nok fortsatt ikke tidenes bredeste stall, og får vi flere alternativ ser jeg absolutt ikke noe negativt i det. Det er en lang sesong, og når AW kaller han en multifunksjonell spiller høres det gullende godt ut i mine ører.

 

En ny Gilberto eller Makelele - anytwo anyday please! :-)

Helt enig med deg. Det er ikke antallet det kommer an på, men snittet. Dette er et kjøp rettet mot nåtid og fremtid. Stiller vi en midtbane uten de tre beste innebærer det at nr 4 5 6 7 må spille. Da har vi kanskje ikke en god nok midtbane. Men det har kanskje de tre andre hovedkonkurrentene våre, i hvert fall to av de. Vi har også enkelte voksne spillere som Wenger nok selger om ikke så lenge. Han har en filosofi om unge spillere, fart og selvtillitt. Han er ytterst konsekvent til en slik tenkning.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en luring and he knows... :lol:

 

De få kampene jeg såg med kjelsi i vår, mener jeg at Diarra var en av deres beste...

 

Liker måten Wenger sier han ikke trenger flere spillere, så hugger han til som en cobra i siste sekund og gjør et varp...

 

Jeg mener Diarra er en kjempe ressurs for AFC.....

 

He knows, oh yes he knows :P

 

Note: Jeg blir stadig forundret av debatanter som tilstadighet vet bedre enn de som driver klubben inkl Wenger. Hvem kan sitte hjemme foran PCen og ha bedre oversikt over tilstanden og planene i klubben? Å kritisere kjøp, laguttak, aksjehadel osv.. er selvsagt helt greit så lenge vi bruker "jeg mener" og ikke "det kulle vert slik og slik".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...