Jump to content

Lassana Diarra


bergkampje

Recommended Posts

Ja, nå blir det spennende å se om ikke Diarra får spille fra start mot Wigan!

 

Med Fabregas, Flamini, Gilberto, Diaby og Hleb ute, kan andre få vise seg frem.

Tenker vi stiller med følgende midtbane mot Wigan:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Denilson-Diarra-Rosicky

Adebayor-Eduardo

 

Vanvittig... kan det være så ille? :lol:

 

synes det så spennende ut jeg det laget der, pluss vi får kansje se RVP komme innpå og..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Vel, ikke nødvendigvis, jeg leser jo bare artiklene på arsenal.com. (dessuten heter det pusle, ikke pussle.) ;)

Du har selvfølgelig helt rett i at det heter å pusle :lol:

 

Det er ikke du som står bak denne siden eller? Ryans side

Haha, nei, men har vært inne på den siden opptil flere ganger! (og får meg en god latter hver gang) :D

Link to comment
Share on other sites

Synes Diarra imponerte på midtbanen i dag. Jobber og sliter heile kampen igjennom, og er positiv både offensiv og spesielt defensiv. Har eit par feilpasninger og nokon balltap, men alt i alt ein veldig god kamp av vår nye franskmann.

 

Så ut ifra det eg såg i dag har vi tre (Diarra, Gilberto, Flamini) nesten like gode spelarar til den defensive posisjonen på midten ved siden av Fabregas, som etter min meining fortsatt ligger fleire hakk over Denilson og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Diarra var ekstremt god i går. Tror de fleste nå fikk svaret på hvorfor Arsène hentet ham. Han kan bli stor i Arsenal, så snart han får slått Mathieu ut av laget.

 

Gilberto er nok historie i Arsenal, desverre.

 

Lassana jobber som en hest, og løp hele tiden gjennom kampen i går. Sinnsykt som han løper. Så langt virker det som ham lever opp til kallenavnet "den nye Makelèlè" for fullt. Han har også virket frisk ved siden av nettopp Claude Makelèlè på landslaget også.

 

Dette er et røverkjøp av AW.

Link to comment
Share on other sites

Tykkjer ikkje Lassana var på sitt beste i går. Trur det er meir i vente frå den kanten. Sentrale midtbana var nok litt hemma av litt for like spelartypar i går, og dermed blei det gjort litt for mykje av samme jobben, og litt for lite av det vesle ekstra offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Ble retten og sletten glad av å se på Diarra på lørdag. Ikke på grunn av det offensive for der var han ikke noe særlig. Men husker jeg satt å tenkte ; Der har vi en spiller for tøffe bortekamper oppe i nord !! Lassana har litt Essien i seg, gutten er sterk som en okse ! Altså stikk motsatt av Fabregas og Flamini, som for all del er gode spillere, men som ikke innehar den fysiske "råheten" som Diarra er født med. Og som er undervurdert viktig. Flamini har vært utrolig positiv i år og vist stor fremgang, men når han spiller sammen med Cesc (som er risset inn i lagoppstillinga) ;) er det ofte ganske synlig, for meg, at vi har litt manko med muskler og luftstyrke på midten. Ser for meg Diarra som den perfekte makker for cesc når vi spiller mot Blackburn, Everton, Bolton etc. Lag som alltid trår til tøfft mot oss og prøver å kjempe oss ut av stilen vår. Litt trist å si det egentlig, for har blitt utrolig glad i Flamini nå, med hans gode matcher og hans HERLIGE attitide! Men som sagt, ser ofte litt "spinkelt" ut med han og cesc på midten, ihvertfall på bortebane hvor vi ikke har alt banespill som på Emirates. Offensivt virket han litt usikker, men hva gjør vell det når vi har Cesc,Hleb og Tomas til å ta seg av finspillet :) Utrolig viktig å ha en sånn balansespiller som gjør mye grovarbeid for å skape bedre arbeidsvilkår for de andre. Litt bekymringsverdig at ikke Wenger har gitt han mer spilletid før Wigan-kampen. Virker å være bak både Diaby og Flamini når det gjelder å danne par med Cesc..? :lol: Kan godt innrømme at jeg allerede liker Diarra myyye bedre enn kompisen Diaby...

Link to comment
Share on other sites

Litt enig og litt uenig med deg;-)

Syns nemlig Cesc og Flamini har blitt mye tøffere i duellspillet sitt

denne sesongen,og det har vi sett mot de antatt tøffere lagene vi har møtt.

Likte også Diarra igår men syns han roter fælt også til tider. Men absolutt en spennende tilvekst. Minner meg mye om Makelele i

spillestilen sin.

Men de offensive kvalitetene til Diaby er han langt ifra. Har stor tro på denne

gutten. Diaby har en herlig teknikk.

Begynner faktisk å se ut som spillere som Flamini og Diarra kan gjøre

Gilberto overflødig.

Link to comment
Share on other sites

Litt enig og litt uenig med deg;-)

Syns nemlig Cesc og Flamini har blitt mye tøffere i duellspillet sitt

denne sesongen,og det har vi sett mot de antatt tøffere lagene vi har møtt.

Likte også Diarra igår men syns han roter fælt også til tider. Men absolutt en spennende tilvekst. Minner meg mye om Makelele i

spillestilen sin.

Men de offensive kvalitetene til Diaby er han langt ifra. Har stor tro på denne

gutten. Diaby har en herlig teknikk.

Begynner faktisk å se ut som spillere som Flamini og Diarra kan gjøre

Gilberto overflødig.

 

Sant det du sier, Flamini var sjef mot West Ham og tråkket til og vant dueller til 10 i stil. Likevel står jeg fast ved at det noen ganger ser litt spinkelt ut, og hodedueller vinnes skjeldent av de to gutta. Men... -Virker som Wenger er mer enig med deg! :)

 

Er Diaby så vanvittig god offensivt da..? Klarer i motsetning til veldig mange på forumet ikke helt å se at Diaby skal bli fast og solid på et Arsenal-lag. Virker så slapp og giddalaus ofte. Kampen mot Spurs var han håpløs.. Og mot Sparta, hvor han hadde muligheten til å virkelig vise seg fram,skuffer han stort. Håper du har rett og jeg feil når det gjelder Abou, det er helt sikkert !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_2979809,00.html

 

"We're halfway through December, and I've decided: I want to leave Arsenal. The bottom line is the coach doesn't need me," Diarra told L'Equipe.

 

Selg han! Forbanna ***!

Hvis han går ut i mediene på den måten har han lite å gjøre i Arsenal Football Club!

Link to comment
Share on other sites

La han dra sier nå jeg. Trenger ikke spillere som syter og klager. Synes egentlig dette sier mye som Diarra, kom for litt over fire måneder siden, og han har sikkert spilt tosifra antall kamper i en posisjon der konkuransen om plassene er svært tøff. Synes ikke det er noe grunn til å klage på det. Synes vi likegodt kan gi noen andre flere sjanser, utskjelte Song har faktisk til gode å levere en svak kamp i år for eksempel, om Gilberto får sjansen til å komme i kampform er han en bra spiller, men alle er bak Flamini i køen uansett. Er egentlig ikke vits å ha firedobbel dekning på den defensive midtbaneposisjonen. Diarra har jeg for å være ærlig aldri vært noe begeistret for Diarra i Arsenal, så jeg har absolutt ingenting imot om han stikker.

 

Edit: Ser visst at noen andre kom meg i forkjøpet :huh:

Link to comment
Share on other sites

Han har da vitterlig fått spilt en del kamper i høst? ;)

Tror har virkelig det er bare å komme rett inn på laget?

Hva med å trene hardt for å bli bedre og kanskje fortjene en førstelagsplass.

 

Flamini er jo et godt eksempel. Spilte lite og signaliserte at han var på vei ut, men bet tenna sammen og har spilt bedre og mer enn noen gang.

Tålmodighet, lojalitet og hard arbeid er det som skal til for å spille seg til en plass.

 

Å begynne sutre etter 4 mnd. er bare håpløst. :huh:

Diarra er en spiller med stort potensiale og passer nok best i "Makelele-rollen". Wenger har sett dette potensialet og kjøpte han av den grunn, men hvis fyren ikke gidder å kjempe for en plass engang er det bye, bye..

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_2979809,00.html

 

"We're halfway through December, and I've decided: I want to leave Arsenal. The bottom line is the coach doesn't need me," Diarra told L'Equipe.

 

Selg han! Forbanna ***!

Hvis han går ut i mediene på den måten har han lite å gjøre i Arsenal Football Club!

 

ENIG!! Takker være han at vi har mistet fem poeng i to siste kampene, likevel syter han. PATETISK sier jeg.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_2979809,00.html

 

"We're halfway through December, and I've decided: I want to leave Arsenal. The bottom line is the coach doesn't need me," Diarra told L'Equipe.

 

Selg han! Forbanna ***!

Hvis han går ut i mediene på den måten har han lite å gjøre i Arsenal Football Club!

 

ENIG!! Takker være han at vi har mistet fem poeng i to siste kampene, likevel syter han. PATETISK sier jeg.

 

Tror nok ikke det bare er hans skyld at vi har tapt 5 poeng i de siste kampene!

Vi kan fordele skylden over hele linja, til og med trenerbenken. Men når han syter som dette, er det bare å selge han med en eneste gang :huh:

Link to comment
Share on other sites

og klandre han alene for 5 poeng mistet blir for dumt, vil heller haa diarra i troppen en gilberto..

 

når det er sagt må han slutte og syte, gallas sutret en del han og, nå er han kaptein og alt er glemt..

lær deg og hold kjeft diarra, vent på din mulighet og ta den, så tror jeg han blir en meget god spiller

Link to comment
Share on other sites

Valget mellom Cesc og Diarra? Cesc.

Valget mellom Flamstern og Diarra? Flamstern.

Valget mellom Denilson og Diarra? Denilson

Valget mellom Diaby og Diarra? Diaby.

Valget mellom Gilberto og Diarra? Gilberto. (Kanskje ikke like god, men som et 5te valg ser jeg heller at Gilberto spiller, han som har vært i klubben i over 5 år og gjort det bra i samtlige, enn en bortskjemt drittunge vi fikk fra Chelsea.)

Valget mellom Song og Diarra? Tough one.. Men Song har gjort sakene sine bra i år.

Link to comment
Share on other sites

Diarra har potensialet te å bli en meget meget god defensiv spiller.

Jeg liker spillerstilen hans, en terrier som aldri gir opp og er ikkje redd får å gå i taklinger. han kan også bekle høyrebackplassen.

Men vi har rett å slett bedre spillere får øyeblikket i han sin posisjon, og dermed får han ikke så mange sjanser som han hadde håpet på.

Han kunne jo vært ut året da å sett om han fikk flere sjanser. Men jeg skjønner at han er utålmodig, han har suttet på benken i chelsea i et par år... så kommer han te arsenal, hvor kampen om plassen hans er neste verre.

 

Jeg liker Diarra, men han vil spille hver kamp... og det kommer rett å slett ikke te å skje. Dermed er det bedre å selge han, hjelpe han videre i karrieren.

 

Jeg regner med han blir solg i januar, så jeg ønsker han lykke til..

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_2979809,00.html

Wenger kan nok bare selge han. Han er jo veldig misfornøyd med å ikke få spille, og det er jo fair enough det. Tror nok han får flere sjanser etter hvert, men Wenger tar ut de han mener er best, og de som ikke blir valgt må smøre seg med tålmodighet og jobbe hardt videre. Se bare på Flamini denne sesongen, hvordan han har forandret seg :owned:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...