Jump to content

Lassana Diarra


bergkampje

Recommended Posts

Veldig usikker på hva jeg synes om Diarra saken. Mange sier han er en glimrende spiller som blir en verdens stjerne. Jeg har sett noe av dette men er langt i fra overbevist. Det som jeg liker best hos spilleren Diarra er at han virker å ha ett godt overblikk og slår særdeles gode langpassninger og crossere. Dette er no vi har manglet i mange år synes jeg. Har gode crossere for å løse opp tette situasjoner.

 

At han er stresset på grunn av lite spilletid er ikke så rart da han har ett sterkt ønske om å spille i EM til sommeren, men det finnes flere måter å utrykke sin frustrasjon på. Om franskmenn er de som velger de beste løsningene i disse tilfellene er vel jeg relativt usikker på. Synes franskmenn følger historie bøkene litt for godt og har en tendens til å legge seg ned å klage ved motgang....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Om Diarra drar, så er det åpent for at de andre talentene våre skal få (mer) spilletid. Vi har ekstremt god backup (både på midten og på høyrebacken), det svekker oss lite med mindre det er Fabregas eller Flamini som er utilgjengelige. Vanskelig å spekulere i hvor god Diarra blir, men potensialet har vi sett. Allikevel er det ingen krise om vi mister ham.

Link to comment
Share on other sites

Lån han ut frem til sommeren sier jeg bare, så får han spilletid frem mot EM, så kan han heller starte igjen hos oss etter EM med blanke ark slik som resten av troppen.

 

tror det kunne hvert en god løsning..

 

men hvis han skulle dra, tror dere wenger henter inn en ny sentral midtbanespiller???

Link to comment
Share on other sites

Diarra glimret med sitt fravær i dag. Fortsatt ikke cup-tied. Transfer i sikte? Trolig.

ser arseblogger spekulerer i dag om at han kan være på vei vekk fordi han ikke var i stallen mot Burnley. AW hadde på forhånd signalisert at han kom til å spille.

Lån han ut frem til sommeren sier jeg bare, så får han spilletid frem mot EM, så kan han heller starte igjen hos oss etter EM med blanke ark slik som resten av troppen.

 

tror det kunne hvert en god løsning..

 

men hvis han skulle dra, tror dere wenger henter inn en ny sentral midtbanespiller???

håper også dette blir løsningen. utsiktene er usikre for Gilberto (som eldes og har fått mindre spilletid) og Flamini (som ikke har signert). de er sannsynligvis foran Diarra i køen for den defensive midtbanerollen. det hadde vært fint og hatt han i bakhånd neste høst når situasjonene deres er avklart.

 

Diarra trenger defitivt spilletid, det merkes nok mentalt, på frustrasjonen etter at han ikke får det han har blitt lovet i sin andre klubb på rad og fysisk/teknisk i spillet hans. det er nok ikke noe morsom situasjon for en fyr som har klart å spille seg inn på det franske landslaget og se karrieren skrumpe inn når han er i en så viktig alder som han er.

Link to comment
Share on other sites

Her håpar eg at Diarra har blitt feil-sitert og at heile saka er storm i eit vassglas..

 

Ifølge engelske aviser på mandag, har Wenger bekreftet at Diarra ønsker seg bort

 

 

Link?

Håper Diarra blir, slik jeg ser det har vi 4 sentrale midtbanespillere vi må satse på framover. Dette er Fabregas, Flamini, Denilson og Diarra. Tror Gilberto er ferdig, men man vet aldri.. Ser ut til at Diaby blir dyttet mye ut mot venstre, en rolle han takler bedre og bedre..

Vis Diarra skulle ønske og dra er det synd, men vis han har så lite tålmodighet er det vell for det beste selvom vi mister et stort talent. ;)

 

Har ikke noen link nei.

 

Leste dette i engelske aviser dagen etter kampen mot Chelsea. Jeg var i London og så kampen. Jeg leste vel 5-6 engelske aviser dagen derpå, og alle avisene skrev at Wenger hadde bekreftet at Diarra ønsket seg bort

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Hvis Diarra forsvinner blir jeg meget skuffet, da jeg ser på han som et av verdens største talenter i sin posisjon. Men da han er utålmodig så er det ikke så mye å gjøre med det. Veldig synd da jeg jeg tror han med tiden ville danket ut hvem som helst i den posisjonen. For 1 år siden trodde jeg Wenger ville forme Diaby inn i den posisjonen men han har nå desverre blitt en kant spiller. Men så kom Flameni inn og viste hva vi virkelig har manglet i den posisjonen, så nå får man håpe at han(Flameni) kan gå hele veien for han har bare briliert i en halv sesong. Nå er jo Wenger veldig flink til å takle spillere og Diarra trenger ikke se lenger enn til Flameni at tålmodighet lønner seg! Hvis han viser tålmodighet og tar vare på sjansene sine så skal vi ikke se bort ifra at han vil dominere midtbanen med Fabregas i en nær fremtid..

Link to comment
Share on other sites

Kan sjå ut som Newcastle kan bli neste stopp for Diarra...

 

Skysports

Løgne greier, Diarra har vært i klubben i sirka 6mnd. og klager allerede...? :blink:

Han har vel allerede klaget en stund, ettersom hva jeg har fått med meg, hvorfor? hvorfor ikke være litt tolmodig i en klubb som Arsenal?

Han vet (trolig) at om han hadde hatt "is i magan" hadde han nok fått spilletid om en stund...

Hvorfor stoler han ikke på Wenger, når han blir hentet inn i 12 time, er det ikke uten grunn, spesielt ikke når det er Wenger som signerer deg, han burde skjønne såpass at Wnger har tillit til han, og at han hadde gitt han spilletid om han bare hadde klard å ventet litt...

Løgne greier... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Forstår at det må vere frustrerande å gå frå Chel$ki-benken til Arsenal-benken, så har forståelse for at han er litt frampå angåande speletid.

Sånn som eg har forstått det, er det redselen for å miste plassen i Frankrikes lag til sommarens EM som gjør at han vil dra.

Personleg hadde eg gjerna sett at han vart lånt ut fram til sommaren, då til ein PL klubb, samtidig som vi beholder Gilberto som ein backup. Så lar vi Gilberto gå i sommar, og Diarra hadde fått vore med på heile sesongoppkjøringa til neste år og stilt likt med dei andre.

 

Har stor tru på at Diarra utvikler seg til å bli ein klassespelar ila få år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har veldig lite lyst til at vi selger Diarra. Med litt uflaks "foreldes" Gilberto etter sesongen og Flamini dropper å signere. Dersom vi da har solgt Diarra nå i januar så har vi et dekningsproblem på midten. Det er iaf. veldig lite fristende om han skulle gå til Spuds. Ryktene snakker jo også om et par franske klubber, og man forstår jo at en som spiller på det franske landslaget kan bli lei av engelske benker. Men når det gjelder offentlig masing om spilletid så husker jeg David Bentley - og ser hvor han er nå...

Link to comment
Share on other sites

En spiller som har bevist ingenting. Forlanger omtrent dobbel Fabregas lønn.

Uspiselig.

 

NEWCASTLE are ready to call off a move for Lassana Diarra after he demanded £90,000-a-week.

 

 

Toon chiefs agreed a £5.5million fee with Arsenal on Wednesday despite sacking Sam Allardyce that day.

 

 

But Diarra now wants a four-year deal worth £18m.

 

 

Toon suspect the midfielder is trying to stall the deal while he waits for Manchester City and Tottenham to bid.

Link to comment
Share on other sites

En spiller som har bevist ingenting. Forlanger omtrent dobbel Fabregas lønn.

Uspiselig.

 

NEWCASTLE are ready to call off a move for Lassana Diarra after he demanded £90,000-a-week.

 

 

Toon chiefs agreed a £5.5million fee with Arsenal on Wednesday despite sacking Sam Allardyce that day.

 

 

But Diarra now wants a four-year deal worth £18m.

 

 

Toon suspect the midfielder is trying to stall the deal while he waits for Manchester City and Tottenham to bid.

 

Helt vanvittig hvis dette er sant! Da har du rimelig høye tanker om deg selv! :)

Link to comment
Share on other sites

En spiller som har bevist ingenting. Forlanger omtrent dobbel Fabregas lønn.

Uspiselig.

 

NEWCASTLE are ready to call off a move for Lassana Diarra after he demanded £90,000-a-week.

 

 

Toon chiefs agreed a £5.5million fee with Arsenal on Wednesday despite sacking Sam Allardyce that day.

 

 

But Diarra now wants a four-year deal worth £18m.

 

 

Toon suspect the midfielder is trying to stall the deal while he waits for Manchester City and Tottenham to bid.

 

Helt vanvittig hvis dette er sant! Da har du rimelig høye tanker om deg selv! :)

 

noen som vet ka han har i lønn no?? det der hørtes drøyt ut..

 

skal han prise seg selv ut av en transfer når det er han som har sutret seg til den i det hele tatt..

merkelig.. velger og tro at dette ikke er sant i og med at eneste stedet jeg fant denne saken var på triball..

 

har du lest dette annet sted eller??

Link to comment
Share on other sites

At han ifølge disse ikke ville spille mot Spurs gjør at han kan

gå hvor han vil for meg.

 

http://the-cannon.com/2008/01/11/why-gilbe...er-than-diarra/

 

http://www.football365.com/story/0,17033,8...3038159,00.html

 

Artikkelen står i The Sun under Transfer news

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner rett og slett å bli for dumt!

Viss dette stemmer er det ingen ting og samle på, selg han til spudz og la han skapa masse uro der!

Nei, takka oss til ein rusten Gilberto i stedet for slike hovne spelarar!

Link to comment
Share on other sites

Artikkelen står i The Sun under Transfer news

nå må dere våkne gutter!? :P "The Sun"!!

 

dette er silly season og jeg satt for noen dager siden og lurte på hvorfor det var, "relativt" få rykter i om Arsenal og overganger i media for tiden. seff tok Jensemann-affæren all oppmerksomheten og eventyrforfatterne i "kreative" aviser som The Sun og NoW har ikke brydd seg om å finne på noe som skal sluke oppmerksomheten til den mer blåøyde delene av goonerskaren, slik at de får solgt avisene sine til også de. nå er Lehmann-overgangen avblåst, så da kommer andre "rykter", eller kreative spekuleringer som jeg kaller det.

 

for alt vi vet er det ikke sikkert det har vært noen kontakt med Toon i det hele tatt. AW har avkreftet at det har vært kontakt fra Scum. så den angivelige "90 000 pund i uka lønna," skal vi ta med en klype salt tror jeg. nei, det er bedre hvis man forholder seg til fakta og troverdige medier før man kaster seg over en spiller basert på ryktefabrikater fra The Sun. vi trenger ikke lage mer drama enn det er i den virkelige verden.

Link to comment
Share on other sites

Bare det at han ikke ville spille mot Spurs sier det meste om Toon affæren er sann el ei.

Takke meg til Gilberto da.

bare lurer; hvor har du det fra at "han ikke ville spille mot spurs"? the Sun?

 

jeg sier ikke at det er umulig at Diarra kan ha vært litt ute av seg i det siste og hatt litt vanskelig for å fokusere på kamp. det kan godt hende det. men det vet hverken vi eller the Sun svært like lite om og da synes jeg i hvert fall vi som fans skal holde oss for gode fra å dømme en spiller nord og ned før fakta ligger på bordet, fra de rette kanalene.

 

forøvrig har jeg som nevnt tidligere ingen problemer med å se at Diarra er frustrert over at han ikke får spilletid. det skjønner sjefen hans også. han har tross alt fått brutte løfter om førstelagsspill før, i Chelsea. han er i en viktig alder hvor han trenger fast spilletid for utviklingen sin og han har en landslagsplass og i vareta. så ble ikke ting slik de ble forutsett i Arsenal; Flamini har blitt og hatt en kanonsesong. jeg mener også han bør være tålmodig. men at han vil ha spille tid betyr ikke nødvendigvis at The Sun er sannferdige i alt de skriver. vanligvis er det tvert i mot.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor sikker The Guardian er som artikkelen ovenfor er hentet fra via denne linken som står lengre oppe her.

http://the-cannon.com/2008/01/11/why-gilbe...er-than-diarra/

 

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2239096,00.html

 

men fakta er at han hverken spilte mot Burnley el Spurs. Jeg tror dette

er tilfelle og det sier mye om hans holdninger etter noen måneder i klubben.

Det sier seg sjøl at ingen kan garanteres førstelagsspill. Det må en jobbe for.

Om han ikke er motivert el har vanskelig for å fokusere på en kamp

sier det det meste om Diarra for min del.

 

Siste rykte

 

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...d=1779&ito=1490

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...