Jump to content

Lassana Diarra


bergkampje

Recommended Posts

Jeg ble som mange overrasket når jeg kikket innom arsenal.com for 20 min siden. Diarra er en spenende spiller og ønskes velkommen til klubben. Det er klart at fansen har ønsket seg en ving eller en spiss til, men tror nok at Wenger tenker litt i andre rettninger.. Med hensyn til skader og afrika mesterskapet i januar så ser han vel at han vil styrke arsenal på det defansive. Nå er jeg mer fan av Diaby men som flere påpeker så er Gilberto inne i sin siste tid som arsenal spiller og spillere som Song og Flameni vil antagelig forlate klubben etter hvert. Wenger har selv sagt at han har som mål og få arsenal sterkere på det defansive i år og ikke slippe inn så mange "easy goals". At han kan brukes flere steder er også bra. Ved kjøpet av Sagna og nå Diarra så tyder mye på at han vil ha mer rå defansivitet i laget, og setter sin tillit til Fabregas, Hleb, Rosicky, Eduardo, Adebayor, Walcott og Van Persie til å bidra med det offansive. Må også påpeke at arsenal har virket bedre i år med å bre spillet sitt mer og har også mer variasjon i angrepspillet sitt enn de har hatt på et par år nå, så kanskje en ving ikke er nødvendig helt enda? Er isåfall glad for å se at arsenal ikke har prøvd iherdig å komme seg inn midt på 16 meteren i 90 min.

kanskje Wenger har prøvd å kjøpe en ving men at det ikke gikk er også en mulighet..Wenger har nok store planer for Diarra, og gutten har til og med fått det kjente nr 8 på drakta si og det sier vel kanskje noe..?

Uansett så ønsker jeg Diarra velkommen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Sagna er nok et hakk dårligere en Diarra, men de 2 er veldig like i spille stilen, så Diarra flere kamper for Chelsea i fjor på backen plass syns han var veldig go i forhold til flere av de andre som har spilt på den plassen der. Bra kjøp spør du meg til få han nesten gratis en spiller som stadig er innom det Franske lanslaget :P

Link to comment
Share on other sites

Sagna er nok et hakk dårligere en Diarra, men de 2 er veldig like i spille stilen, så Diarra flere kamper for Chelsea i fjor på backen plass syns han var veldig go i forhold til flere av de andre som har spilt på den plassen der. Bra kjøp spør du meg til få han nesten gratis en spiller som stadig er innom det Franske lanslaget :P

 

Tror ikke han var så billig, nei. :P

Link to comment
Share on other sites

Diarra er helt sikkert en god spiller, og en god forsterkning. Men det var ikke på denne plassen vi hadde størst behov for forsterkninger. Vi har Denilson som cover for Gilberto.

 

Det vi trengte, er en skikkelig kantspiller.

 

Her må jeg si at jeg rett og slett ikke forstår meg på Wenger

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger ser special talent, så kjøper han det. Uansett kor godt besatt vi er på dei respektive posisjonane.

 

Er heller ikkje einig at Denilson er som Gilberto. Denilson er langt meir offensiv, og meir lik Fabregas, medan Diaby er ein heilt annan type. Diarra KAN vere typen som Fabregas treng, for etter mitt syn er det heilt klart Fabregas er bedre når han spelar med Gilberto-typar (som Diarra er; "nye Makelele", enn box-to-boxspelarar som Flamini, Diaby og Denilson alle er.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal synes..

Som mange andre her er inne på, er det merkelig å handle inn nok en sentral midtbanespiller.

Det er på venstrekanten vi trener forsterkning!

I Chelsea vurderer de tydeligvis Steven Sidwell for en bedre spiller enn Diarra..kunne vi ikke da i steden beholdt ham?

Link to comment
Share on other sites

Diarra starter for Frankrike nå mot Italia, og spiller sin 4. landskamp.

 

Og nå fikk han gult kort etter 6 minutter :P (Han spiller høyreback)

 

Frankrike åpnet best den første halvtimen, hadde hele spillet uten å skape sjanser. Utover begynte Italia og trykke voldsomt på, og hadde blant annet en "frekk en" i tverra, som ble kampens største sjanse. Ellers har det vært en amper 1.omgang, og mye trøkk, selvom jeg bare kan huske to målsjanser. Lassa Diarra har vært grei nok, ikke altfor mye og gjøre, men det han gjorde var som regel feilfritt. Han har godt overblikk og gode pasninger, men en ting er sikkert, han er ikke like offensiv som Manu Eboue nei, men er selvfølgelig mye med framover. Han blir nok viktig for oss de neste sesongene!

 

Nå har Diarra vært god, mange fine pasninger til Ribery og spissene, og trygg deffensiv. Ellers burde Anelka scoret i begynnelsen av 2.omgang. Vieira viser også hvor viktig han ville vært for oss idag, tross alderen. Thierry gjorde heller ikke en fantastisk kamp, men hadde en bitteliten sjanse til å tangere Platinis rekord der ja. Tapet av Vieira var nok mye verre en Henry's, som dere sikkert alle vet.

 

Lagene var nokså like i 2.omgang, kontret uten å skape sjanser, og bra stemning. God 0-0 kamp! Angrer ikke på at jeg droppet å se Moldova i kveld. Tilbake til Diarra: Gjorde en veldig god kamp, og håper det blir standard i Arsenal også, på midten eller høyreback. Han er et genikjøp av Arsene!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal synes..

Som mange andre her er inne på, er det merkelig å handle inn nok en sentral midtbanespiller.

Det er på venstrekanten vi trener forsterkning!

I Chelsea vurderer de tydeligvis Steven Sidwell for en bedre spiller enn Diarra..kunne vi ikke da i steden beholdt ham?

det begynner å bli flere vi kunne valgt å beholde på den sentrale midtbanen i stedet for å kjøpe enda en. bortsett fra Sidwell har vi Muamba, og kan slenge på Edu og Vieira og det blir kanskje flere med Flamini, Gilberto og Song, kankje også Mark Randall.

 

jeg føyer meg uansett til flere her: det er en merkelig prioritering av midler. køen av lovende midtbanespillere er lang i stallen uansett om vi har kvittet oss med de ovenfornevnte. dersom kjøpet av Diarra fører til at stortalent som Diaby og Denilson og kontinuitetsbærende arbeidshester som Flamini og Gilberto blir skjøvet ut lurer jeg på hva som er tanken bak det:

 

1. er Diabys ankelproblem uopprettelig, eller

2. anses Denilson som en fremtidig kantspiller, eller

3. anser Wenger Flamini og/el. Gilberto som tapt i løpet av de to neste transfervinduene,

4. jobber Wenger videre med å forbedre 4-5-1 med Diarra el. Gilberto som det sentrale midtbaneankeret, eller aller verst;

5. planlegger han et salg av Fabregas?

 

regner uansett virkelig med at Wenger ser noe i Diarra som ikke Mourinho, eller hvem det nå er som styrer Chelseas transferpolicy gjør.

Link to comment
Share on other sites

For en gjeng med idioter!!

 

http://youtube.com/watch?v=2tjgqZHAPno

 

 

Humor er en fin ting. Syns seansen her viser en fin side av Chelseaspillerne.

Denne er fiiine.

 

Humor er en fin ting men å drite ut en ung lagkompis på denne måten er bare kjipt.Ser jo nesten ut som han skal begynne å gråte..... Sympatisk gjeng disse chelski gutta...knehøner

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det var 3 spillere som fikk usedvanlig hedrende omtale av Nigel Winterburn i går, Diarra, Fabianski og Song. Kommentatoren la til Traore.

 

Den eneste som egentlig fikk litt pepper var Senderos og til en viss grad Walcott.

 

Det virket som om Diarra var MoM. Hvordan fungerer han sammen med Fabregas?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det irriterer meg at arsenal.com til stadighet skriver Lasanna Diarra, ikke Lassana Diarra.

Da har du litt for lite å pussle med i hverdagen... Den kan jeg sikkert få tilbake rett i trynet siden jeg retter på deg men :o

 

Men til alvoret så synes jeg Diarra virker som en meget solid spiller. Dog en grovarbeider uten de helt store oppsiktsvekkende egenskapene. Håper han klarer å være litt mer tålmodig enn han har gitt utrykk for.

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå blir det spennende å se om ikke Diarra får spille fra start mot Wigan!

 

Med Fabregas, Flamini, Gilberto, Diaby og Hleb ute, kan andre få vise seg frem.

Tenker vi stiller med følgende midtbane mot Wigan:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Denilson-Diarra-Rosicky

Adebayor-Eduardo

 

Vanvittig... kan det være så ille? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå blir det spennende å se om ikke Diarra får spille fra start mot Wigan!

 

Med Fabregas, Flamini, Gilberto, Diaby og Hleb ute, kan andre få vise seg frem.

Tenker vi stiller med følgende midtbane mot Wigan:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Denilson-Diarra-Rosicky

Adebayor-Eduardo

 

Vanvittig... kan det være så ille? :lol:

 

Tenkte på det samme. Skal bli artig å (eventuellt) se. :D Er også 100% enig i laget ditt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...