Jump to content

Håvard Nordtveit


pacman

Recommended Posts

  • Replies 426
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Noen som vet om Nordtveit var skyld i noen av målene fra reservekampen? Jeg så høydepunktene, men klarte ikkje å se om det var Bartley eller Nordtveit som hadde total markeringsfeil i situasjonene der. I tillegg så nevnte også Banfield dette i sin kommentarer om kampen. Ellers hadde han iallfall en bra klarering og en god heading på mål.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Etter å ha lest Gunners Post, så lurer jeg på om kanskje Håvard Nordtveit vil bli den spilleren som tar steget opp i neste sesong.

Vi vet alle at han har et enormt talent, og blir regnet som en av de "heteste" forsvars talentene i verden.

Allerede i 2007-2008 sesongen så ble han gitt kapteinrollen på reservelaget. Nå er han på utlån til tyske Nurnberg.

Håvard har fått en del erfaring allerede. Han har vært på utlån i Spania, der ble lite spilletid for laget Salamanca. I 2009 fikk han 17kamper for Lillestrøm og nå har han 16 kamper for Nurnbergm, om ikke flere.

Håper virkelig at han har utviklet seg og lært mye på disse utlånene. Regner med at vi får se Håvard i liga-cupen neste sesong, muligens et par ligakamper også. Kanskje blir han den som overrasker mest neste sesong? :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

For oss stakkarer som jobber uten mulighet til å se atvo, kanskje du kan nevne litt hva han sier?

 

Han forteller at han har utviklet seg både fysisk og psykisk etter oppholdet i Nurnberg, og at det var en hard kamp for klubben å unngå nedryk. Han forteller at han ikke har snakket med Wenger om hvor han står i klubben pdd, og at han må bruke pre-season på å imponere for å kanskje få noen førstelagskamper utover i sesongen, noe som er målet hans for sesongen.

 

Det virket for meg at han ønsker å være i Arsenal denne sesongen for å kjempe om en plass på laget.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt har du mulighet til det, og det koster deg latterlige £3.99 i måneden. :blink:

 

Jeg betaler hver eneste måned, og har gjort det i noen år nå. Men disse latterlige tynnklientene av noen pc'er på jobben behersker ikke video med lyd. Så nei, det kan jeg selvsagt ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Synes det ser ut som unge Nordtveit er litt inn i varmen igjen jeg nå?! Spilte hele kampen mot Sturm Graz i allefall og ble tatt ut i 27-manns troppen som reiser til Østerrike.

 

Noen som veit hvordan han spilte?

 

Håvard var god. En av de bedre i forsvaret om ikke den beste.

Virker stødig og sikker og har en eminent pasningsfot.

Han er definitivt bedre enn Sagna til å slå inn og flink til å vri spillet

til andre kanten.

Syns han har vært meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Håvard var god. En av de bedre i forsvaret om ikke den beste.

Virker stødig og sikker og har en eminent pasningsfot.

Han er definitivt bedre enn Sagna til å slå inn og flink til å vri spillet

til andre kanten.

Syns han har vært meget bra.

 

Må henge meg på med litt skryt her. Håvard (Havard :D ) var en av våre beste kampen sett over ett. Fikk jubel for en flott sklitakling, og for iherdig jobbing bl.a. stoppet han en ball fra innkast som alle andre hadde gitt opp. Han var også tredje sist på Lansburys mål med en flott pasning til JET. Var stødig og flink både offensivt og defensivt. Han trenger nok litt mere fart og muskler for å komme opp på nivå med Sagna/Eboue, men han bør være et klart tredjevalg på høyreback. Gavin Hoyte og Coquelin er etter min mening hakket bak.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i hva mmaelan og RastaPinky sier. Nordtveit har vært veldig god i begge kampene han har spilt hittil i preseason, og viser en veldig god pasningsfot og innleggsfot. Samtidig virker han veldig trygg med ballen i beina. Har nok vært den beste forsvarsspilleren i samtlige kamper, og det er ikke dårlig mtp. at han ikke er en back i utgangspunktet :D

Link to comment
Share on other sites

http://younggunsblog.co.uk/2010/07/arsenal...t-new-contract/

 

Da ser det ut som Nordtveit blir belønnet med ny kontrakt! :D

 

Forøvrig er Nordtveit sin beste posisjon fortsatt midtstopper spør du meg, men han kan nok gjøre en veldig god jobb som backup for Song også, eller som høyreback. Forhåpentligvis klarer han å etablere seg på førstelaget i løpet av sesongen! :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 22 2010, 03:43 PM) 202134[/snapback]

http://younggunsblog.co.uk/2010/07/arsenal...t-new-contract/

 

Da ser det ut som Nordtveit blir belønnet med ny kontrakt! :D

 

Forøvrig er Nordtveit sin beste posisjon fortsatt midtstopper spør du meg, men han kan nok gjøre en veldig god jobb som backup for Song også, eller som høyreback. Forhåpentligvis klarer han å etablere seg på førstelaget i løpet av sesongen! :P

 

Veldig hyggelig at han får ny kontrakt, og jeg håper Solbakken er realist og ikke kjører for hardt på penger i denne kontrakta. La heller gutten vise seg frem denne sesongen og/eller neste sesong på førstelaget, så tipper jeg pengene kommer av seg selv.

 

Virker som om de britiske supporterne har sansen for Håvard - og det er veldig positivt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg står på det jeg har sagt tidligere, om at han ville vært perfekt som et defensivt mdtbaneanker. Gode pasninger, god posisjonering, god teknikk og legger ned en skikkelig arbeidsinnsats.

Det er jeg helt enig i. Jeg lot meg imponere stort av pasningsfoten hans i går. Han behersket et touch kombinasjoner meget godt. Hadde vært intressant å få se han i denne posisjonen, kanskje som back-up for Song. Jeg syns Håvard har en mer eksplosiv fysikk enn Eastmond, noe jeg mener er veldig viktig i denne posisjonen. Det skal sies at jeg ikke har sett Eastmond så alt for mye.

Link to comment
Share on other sites

Som alle andre sier, Nordtveit har en fantastisk pasningsfot! Jeg mener vi kan få et meget bra angrepsvåpen i de kampene Nordveit spiller hvis venstre vingen ikke trekker inn i banen, men ligger igjen, da kan Nordtveit vri spillet hele tiden. Barcelona er utrolig flinke på og vri spillet, det kan være utrolig smart, og med Nordtveits pasningsfot så ville jeg ha testet det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...