Jump to content

Håvard Nordtveit


pacman

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 426
  • Created
  • Last Reply

noen fler som så reportasjen på tv2 om Nordtveit idag?

 

Nordtveit ble visst nok tatt ut til en em-kvalikk kamp for U21 - ble beordret til dette. så viser det seg at han ikke kunne spille fordi han var suspendert.

 

Dette skal visst nok ha redusert mulighetene kraftig for å vise seg frem før PL-start. Arsenal har uttalt at de ikke er imponert over NFF - og det er forståelig.

 

Dette irriterte meg noe grenseløst - hvis dette har forårsaket at Nordtveit potensielt er enda lenger bak i køen, så er det jo direkte skadelig for hans karriere. Virkelig profesjonelt av NFF.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett talentløst av NFF.

Virker rimelig useriøst når de baserer seg på hva de tenker og kanskje husker på; "Det var jeg som plutselig tenkte på det: «Pokker, var det ikke en som hadde to gule kort?"

 

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/p...be-3265535.html

 

Slett ikke uventet av en organisasjon som langt ifra opptrer seriøst på mange områder, så dette er ikke en sak som jeg blir overrasket over.

NFF er som mange andre, en organisasjon basert på makt/navn, og ikke kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

"Han gikk glipp av tre dager i en viktig uke inn mot seriestart, men jeg har forstått det som om fleste andre han konkurrerer med også var på landslagssamling."
Dette er faen meg rosinen i pølsa. Jeg tror de har sett for mye på Barnas Supershow. "Oddgeir, Oddgeir! Likt for alle!". Hvis man unnskylder noe som kan være "make or break" i karrieren til en spiller med at det er likt for alle da må man spørre seg hva i helvete det er som foregår.

 

Hvor vanskelig er det egentlig for NFF å si "Unnskyld. Vi gjorde en kjempetabbe", uten diverse bortforklaringer og uttalelser man vanligvis hører fra politikere som er tatt på fersken med buksa nede

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Håper veldig at Nordtveit starter i dag. Det spekuleres i om Nordtveit blir ofret for Eboué som har kommet seg fra skaden han pådro seg mot Braga, men mtp. at Nordtveit er langt stødigere defensivt og Walcott mest sannsynligvis starter på høyre mener jeg dette ville vært et langt bedre alternativ selv om nordmannen er langt mer uerfaren enn Ivorianeren. Særlig etter hva han viste i preseason hvor han var veldig veldig god både offensivt og defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Så ble det ingen start for Håvard.... Det ble heller ikke innhopp... Noe jeg synes er merkelig... At man velger å bruke NASRI?!?!? istedefor å hvile han hele kampen... Det er meg en gåte...

 

Nei Nordtveit burde virkelig fått en liten sjanse denne kampen... JEg er redd drømmen om en nordmann i Arsenal svinner for hver kamp som går.. Jeg er redd han forsvinner til sommeren...

Link to comment
Share on other sites

Så ble det ingen start for Håvard.... Det ble heller ikke innhopp... Noe jeg synes er merkelig... At man velger å bruke NASRI?!?!? istedefor å hvile han hele kampen... Det er meg en gåte...

 

Nei Nordtveit burde virkelig fått en liten sjanse denne kampen... JEg er redd drømmen om en nordmann i Arsenal svinner for hver kamp som går.. Jeg er redd han forsvinner til sommeren...

Jeg tror Wenger ikke ønsket å gjøre endringer på fireren bak fordi vi hadde såpass kontroll på Wigan, men det ser uten tvil mørkt ut for framtiden når han får såpass lite spilletid. Et alternativ hvis han ønsket å gi Nordtveit spilletid igår var jo å bytte han mot f.eks Denilson og la gutten spille på midten. Nordtveit er jo alsidig og har spillt der før. Tipper han gjør sine saker like bra som Eastmond i den posisjonen

Link to comment
Share on other sites

Så ble det ingen start for Håvard.... Det ble heller ikke innhopp... Noe jeg synes er merkelig... At man velger å bruke NASRI?!?!? istedefor å hvile han hele kampen... Det er meg en gåte...

 

Nei Nordtveit burde virkelig fått en liten sjanse denne kampen... JEg er redd drømmen om en nordmann i Arsenal svinner for hver kamp som går.. Jeg er redd han forsvinner til sommeren...

 

Tja, er det en drøm å ha en nordmann Arsenal? Dette betyr vel at han foreløbig ikke er god nok. Hvis Wenger hadde ment at han hadde det som skal til så hadde han vel kommet innpå. Tror vi hauser opp denne gutten fordi han er norsk. Så han i siste U21-landskamp og da var han langt dårligere enn jeg hadde trodd. Tippeligaspillerene rundt ham var dessverre på høyere nivå enn Nordtveit...

Link to comment
Share on other sites

Tja, er det en drøm å ha en nordmann Arsenal? Dette betyr vel at han foreløbig ikke er god nok. Hvis Wenger hadde ment at han hadde det som skal til så hadde han vel kommet innpå. Tror vi hauser opp denne gutten fordi han er norsk. Så han i siste U21-landskamp og da var han langt dårligere enn jeg hadde trodd. Tippeligaspillerene rundt ham var dessverre på høyere nivå enn Nordtveit...

 

Det hadde vært en drøm å ha en nordmann i Arsenal for oss norske supportere. Mediadekning og interesse ville bli noe helt annet. Jeg sier ikke at vi skal gjøre dette for enhver pris - jeg hadde bare et håp.

 

Dessuten vil jeg si at Nordtveit imponerte stort i pre-season. Det var en grunn til at han var kaptein for reservene før han gikk til tyskland. Han fikk masse skryt i tyskland (spilte da DM), og har generelt vært godt likt i Arsenal.

 

At han underpresterte i en landskamp hvor han har spillere som muligens hadde gått inn på et 2. divisjonslag rundt seg... vel...

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært en drøm å ha en nordmann i Arsenal for oss norske supportere. Mediadekning og interesse ville bli noe helt annet. Jeg sier ikke at vi skal gjøre dette for enhver pris - jeg hadde bare et håp.

 

Dessuten vil jeg si at Nordtveit imponerte stort i pre-season. Det var en grunn til at han var kaptein for reservene før han gikk til tyskland. Han fikk masse skryt i tyskland (spilte da DM), og har generelt vært godt likt i Arsenal.

 

At han underpresterte i en landskamp hvor han har spillere som muligens hadde gått inn på et 2. divisjonslag rundt seg... vel...

 

Jeg har ingen behov for at norsk presse skal skrive mer om Arsenal. Norske skribenter holder generelt et så dårlig nivå at jeg finner langt mer informasjon her inne enn hos journalistene. Stort sett kopierer de sine kolleger i utlandet og så legger de på en egen tittel som: Nordtveits Arsenal i Carling Cup semifinale..

 

Jeg har sett Nordtveit både i Lillestrøm og i Bundesliga. Han er ingen dårlig spiller, men har til gode å se hva han skal kunne tilføre.

I U-21 spillte han med tippeligaspillere og ikke 2.div spillere. De fleste virket langt mer komfortable på banen enn Nordtveit. Ofte feilplassert og tapte uendelig mange fysiske dueller både på bakken og i luften. Ble faktisk overrasket over at han ble satt ut såpass lett av grekerene.

 

Men, hadde vært hyggelig om jeg tar grundig feil og at vi får en klassestopper uansett nasjonalitet :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett Nordtveit både i Lillestrøm og i Bundesliga. Han er ingen dårlig spiller, men har til gode å se hva han skal kunne tilføre.

I U-21 spillte han med tippeligaspillere og ikke 2.div spillere. De fleste virket langt mer komfortable på banen enn Nordtveit. Ofte feilplassert og tapte uendelig mange fysiske dueller både på bakken og i luften. Ble faktisk overrasket over at han ble satt ut såpass lett av grekerene.

 

Må si meg enig her. Har sett han i flere kamper, både i Norge og i Tyskland. Det er ingen tvil om at han er et stort talent og en god spiller, men det jeg ikke klarer å se for meg er han som fast inventar på selveste Arsenal. Etter hva jeg har sett så langt holder han dessverre ikke dette nivået - ennå - og det at han ikke blei brukt i CC om tirsdagen vitner vel bare om det RP7 sier, at han ikke er klar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://younggunsblog.co.uk/2010/12/nordtve...onchengladbach/ :)

 

Skal vi virkelig selge Nordtveit nå? :)

Syns det virker litt rart når har han bortimot aldri har fått sjansen til å prøve seg i PL, CL eller i cupene enda.

 

Trenerne og Wenger må jo tydeligvis ha vurdert han som ikke god nok likevel hvis han blir solgt nå.

 

Synd i tilfelle.. Er jo gøy med ihvertfall èn nordmann i troppen.

Link to comment
Share on other sites

http://younggunsblog.co.uk/2010/12/nordtve...onchengladbach/ :)

 

Skal vi virkelig selge Nordtveit nå? :)

Syns det virker litt rart når har han bortimot aldri har fått sjansen til å prøve seg i PL, CL eller i cupene enda.

 

Trenerne og Wenger må jo tydeligvis ha vurdert han som ikke god nok likevel hvis han blir solgt nå.

 

Synd i tilfelle.. Er jo gøy med ihvertfall èn nordmann i troppen.

Virkelig synd. Hadde vært gøy hvis han hadde tatt steget opp, men nå er det jo en gang slik at de fleste som går gjennom mølla til storklubbene ender opp andre plasser. Når han ikke får prøve seg så er det nok fordi han ikke er god nok

Link to comment
Share on other sites

Så og si 90% av innleggene på Youngguns som mener det samme som oss. Kan virkelig ikke skjønne at han aldri har fått prøvd seg i CC. Sa det tidligere når Eboué fikk spille høyreback mot Wigan at hvis Nordtveit ikke får sjansen ovenfor Eboué (som akkurat hadde kommet tilbake fra skade) så kom han aldri til å få spille.

 

Det tror jeg Håvard selv har innsett nå og det beste for han er vel å komme seg vekk til et sted hvor han får spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må si jeg synes det er flaut å ikke gi han en eneste kamp å vise seg frem i. Wenger har selv gang på gang fortalt hvor mye han liker spilleren Nordtveit, og at han ville få sjansene sine.

 

Det jeg dog reagerer på er at Arsenal har gitt tilbud, og Håvard har sagt nei? Hvis det er fordi han forventer førstelagsfotball.. Så kan han ha det så godt - det får han den dagen han fortjener det.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må si jeg synes det er flaut å ikke gi han en eneste kamp å vise seg frem i. Wenger har selv gang på gang fortalt hvor mye han liker spilleren Nordtveit, og at han ville få sjansene sine.

 

Det jeg dog reagerer på er at Arsenal har gitt tilbud, og Håvard har sagt nei? Hvis det er fordi han forventer førstelagsfotball.. Så kan han ha det så godt - det får han den dagen han fortjener det.

Jeg forstår Nordtveit godt, tror jeg. Hvis det er slik at han er misfornøyd med aldri å ha fått prøve seg i Premier League, kan det diskuteres, men at han ikke har fått prøve seg noe særlig ellers, er bare dumt (med tanke på at det er dårligere spillere enn han som har fått mer tid på banen)

Uansett kjipt om han selges, ettersom det hadde vært mye mer aktuelt for Viasat osv å sende Arsenal foran f.eks Pool/Chelsea osv, om vi hadde hatt en nordmann på laget. Nå har TV-stasjonene "blitt flinkere" til å vise Arsenal, men fortsatt er vi bak noen lag i "køen"

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 17 2010, 08:29 PM) 212134[/snapback]

Så og si 90% av innleggene på Youngguns som mener det samme som oss. Kan virkelig ikke skjønne at han aldri har fått prøvd seg i CC. Sa det tidligere når Eboué fikk spille høyreback mot Wigan at hvis Nordtveit ikke får sjansen ovenfor Eboué (som akkurat hadde kommet tilbake fra skade) så kom han aldri til å få spille.

 

Det tror jeg Håvard selv har innsett nå og det beste for han er vel å komme seg vekk til et sted hvor han får spille fotball.

 

Riktig oppsummert! Veldig synd om dette stemmer, men jeg forstår gutten godt. Sett i lys av alt som har vært sagt fra Wenger, synes jeg det er utrolig rart at han ikke har fått noen flere minutter. Han gjorde sine saker bra i Lillestrøm og Tyskland. Sånn sett burde han fått mer spilletid, f.eks. mot i CC slik du nevner.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 17 2010, 08:29 PM) 212134[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Så og si 90% av innleggene på Youngguns som mener det samme som oss. Kan virkelig ikke skjønne at han aldri har fått prøvd seg i CC. Sa det tidligere når Eboué fikk spille høyreback mot Wigan at hvis Nordtveit ikke får sjansen ovenfor Eboué (som akkurat hadde kommet tilbake fra skade) så kom han aldri til å få spille.

 

Det tror jeg Håvard selv har innsett nå og det beste for han er vel å komme seg vekk til et sted hvor han får spille fotball.

Riktig oppsummert! Veldig synd om dette stemmer, men jeg forstår gutten godt. Sett i lys av alt som har vært sagt fra Wenger, synes jeg det er utrolig rart at han ikke har fått noen flere minutter. Han gjorde sine saker bra i Lillestrøm og Tyskland. Sånn sett burde han fått mer spilletid, f.eks. mot i CC slik du nevner.

 

Det skulle ikke overraske meg om agenten hans har gitt han litt griller i hodet oppe i alt dette. Hva ville vært best for Håvard i hans alder? Gå til en tysk klubb med sporadisk spilletid, eller fortsette i akademiet til Arsenal med mulighet for å utvikle seg til å bli en a-lagspiller? En permanent overgang til tyskland høres ikke riktig ut totalt sett - han vil hvertfall ikke bli dårligere av å fortsette i Arsenal, og 2 år til der vil bare være positivt.

Link to comment
Share on other sites

Håvard har blitt 20år gammel, og har hatt god tid til å vise utvikling til det nivået Wenger og støtteapperatet mener han burde være, for å få spilletid i fremtiden.

 

Mulig vi ser Håvard med "norske" øyne, og at det hadde vært gøy om en landsmann kunne etablert seg i laget. Likevel, så er det ekstremt vanskelig å komme seg opp på dette nivået klubben befinner seg i. Det er kun få som klarer å komme seg opp på dette nivået i hver posisjon, og Håvard har kanskje ikke det toppnivået i kroppen. Han får sikkert en god karriere, men kanskje ikke i et lag som er blandt de 10-12 beste klubbene i Europa.

Ønsker han lykke til, om han velger å dra før kontraktstiden går ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...