Jump to content

Håvard Nordtveit


pacman

Recommended Posts

http://www.h-avis.no/article/20080115/SPOR...68/1013/AKTUELT

 

Haugesunds avis har vert i kontakt med Håvards far for "siste nytt".

 

I denne artikkelen står det at Håvard Nordtveit er høyaktuell for kampen mot scum neste tirsdag.

Herlige nyheter.

 

Det varmer virkelig å lese dette

– Han har det veldig bra der borte. Han fikk fantastisk god oppfølging mens han gikk skadet. Trente i basseng og i styrkerommet. Fysioterapeuten har gjort en kanonjobb. Og Håvard taklet motgangen veldig bra. Han er blitt mye sterkere fysisk i løpet av de siste månedene, akkurat det Wenger etterlyste. Og så har han vokst noen centimeter. Har passert meg nå, flirer 188 centimeter høye Øyvind Nordtveit.

 

Håvard skal spille for reservene mot Birmingham i kveld.

 

http://www.arsenal.com/matchreport.asp?thi...res&fxid=326772

 

Da er han nok ikke aktuell på tirsdag...

 

Er ikke noe sted det er mulig å se den :P ?

 

Den går på den nylig lanserte kanalen Arsenal Tv, men den går nok ikke an å få inn i Norge. Håper Canal Digital eller Viasat plukker den opp etterhvert.

 

C+ Sport-kanalene viser jo bare sendeprogram 24/7 på skjermen, bortsett fra i helgene. Å få plass til Arsenal TV bør ikke være vanskelig, bortsett fra om rettighetene er dyre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 426
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Her er en sak om Håvard Nordtveit

 

Forøvrig en veldig bra blog om arsenal reserves og youth team

nå er ikke jeg noen ekspert på Sunnhordsk-geografi, men dette er vel å ta litt i

 

"Researched Vats, and found out its a very small Oil rich town, thats where the Industrial bit came from." :)

Link to comment
Share on other sites

Kan jo bare nevne en ting her. Syntes at jeg ser Nordtveit på den ene bildet her fra treningene før milan. Kan noen av dere si om det stemmer. http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...picture+special det er det bilde til høyere på andre rad. Det må da være Nordtveit. Syntes det er flott at han er tilbake å trener med a-laget igjen. Syntes det sier en god del ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan jo bare nevne en ting her. Syntes at jeg ser Nordtveit på den ene bildet her fra treningene før milan. Kan noen av dere si om det stemmer. http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...picture+special det er det bilde til høyere på andre rad. Det må da være Nordtveit. Syntes det er flott at han er tilbake å trener med a-laget igjen. Syntes det sier en god del :D

 

Han er også med på venstre bilde på andre rad :D Det må nok være ham ja ;) Håper vi får se ham i aksjon i ligaen, etter at serigullet er sikret :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Neil Banfield:

 

on centre back Havard Nordtveit...

"Havard has a very good range of passing although sometimes it can get a bit predictable and I think at the top level people might read it, but he will learn to disguise it. He is a good footballer and his defending is getting better and we hold high hopes for the lad.

 

(Etter reservenes kamp mot Derby)

Link to comment
Share on other sites

Neil Banfield:

 

on centre back Havard Nordtveit...

"Havard has a very good range of passing although sometimes it can get a bit predictable and I think at the top level people might read it, but he will learn to disguise it. He is a good footballer and his defending is getting better and we hold high hopes for the lad.

 

(Etter reservenes kamp mot Derby)

Skulle til å legge inn det samme :P Varmer godt i det patriotiske og nasjonalistisk meg :) Gleder meg syyyyyyyyyyykt til Nordtveit for sin debut for a-laget!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tolker vel dette dithen at Nordtevit har ett stykke igjen før han er god nok for førstelaget.

Dette er vel heller ikke unormalt hvis man tar men alder og skader i betraktningen. Overgangen fra Haugesund og Adeccoligaen til Arsenal er naturlig nok enorm.

 

Jeg tror vi må være tålmodige med tanke på Nordtveit, han har forutsetningene og virker å være en oppegående gutt med riktig fokus. Forhåpentligvis har han det som trengs til å slå igjennom. Det jeg har sett av Djorou denne sesongen tyder på at den 4 stopperplassen ikke burde være uoppnnålig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tolker vel dette dithen at Nordtevit har ett stykke igjen før han er god nok for førstelaget.

Dette er vel heller ikke unormalt hvis man tar men alder og skader i betraktningen. Overgangen fra Haugesund og Adeccoligaen til Arsenal er naturlig nok enorm.

 

Jeg tror vi må være tålmodige med tanke på Nordtveit, han har forutsetningene og virker å være en oppegående gutt med riktig fokus. Forhåpentligvis har han det som trengs til å slå igjennom. Det jeg har sett av Djorou denne sesongen tyder på at den 4 stopperplassen ikke burde være uoppnnålig.

 

 

Jeg har sett Nordtveit i aksjon tre ganger på reservelaget denne våren og med hånda på hjerte, gutten har langt igjen. Djourou har spillt noen av kampene sammen med Nordtveit og for å være ærlig han er pr dags dato en mye bedre spiller enn nordmannen.

Synes Nordtveit har store problemer med å posisjonere seg (noe som forøvrig er typisk for unge stoppere).

Dessuten virker han litt veik i duellene.

På plussiden kommer pasningsspillet og roen. Han er hurtig og med ballen i beina virker han alltid å ha god tid.

Håvard Nordtveit kan greie det men gi gutten ett par år til minst...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tolker vel dette dithen at Nordtevit har ett stykke igjen før han er god nok for førstelaget.

Dette er vel heller ikke unormalt hvis man tar men alder og skader i betraktningen. Overgangen fra Haugesund og Adeccoligaen til Arsenal er naturlig nok enorm.

 

Jeg tror vi må være tålmodige med tanke på Nordtveit, han har forutsetningene og virker å være en oppegående gutt med riktig fokus. Forhåpentligvis har han det som trengs til å slå igjennom. Det jeg har sett av Djorou denne sesongen tyder på at den 4 stopperplassen ikke burde være uoppnnålig.

Selvsagt har han et stykke igjen, men Arsenal er ikke redde for å gi unge sjansen. Han vil nok ikke bli

a-lags spiller på en stund, men å få prøve seg på a-laget skulle allerede skje mot Newcastle i cc! Desverre så ble han skadet..... ;) :(

Link to comment
Share on other sites

The other youngster is another 17 year old Norwegian Havard Nordtveit. He is the one that Wenger went all the way to Norway to convince his club owner and his father to allow him to be transferred to Arsenal.

 

I can see why. He is a very confident and strong defender who plays with his brain.

 

His positioning is sound which is vital for a defender and his distribution is excellent with his long diagonal passes to either wing more often than not resulting with the Arsenal player being free of his marker and through into the opponents area.

 

Skryt fra Arsenalanalysis! :)

Link to comment
Share on other sites

Kan jo bare nevne en ting her. Syntes at jeg ser Nordtveit på den ene bildet her fra treningene før milan. Kan noen av dere si om det stemmer. http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...picture+special det er det bilde til høyere på andre rad. Det må da være Nordtveit. Syntes det er flott at han er tilbake å trener med a-laget igjen. Syntes det sier en god del ;)

 

Ja det er uten tvil Nordtveit! :P Herlig å se! :)

Link to comment
Share on other sites

E har venta med å skrive denne kommentaren om Nordtveit, for å gi han tid til å tilpasse seg, men e må ærlig inrømme at e hadde venta mer av ein spiller som er ranket som Norges (hvis d ikkje var Nordens) største fotballtalent. I reservekampene e har sett denne sesongen virker han sloppy og nonchalant, samtidig som han taper mye av duellene han går inn i ettersom d virkå som han ikkje går helhjertet inn i duellene. Tviler på at dette holder i PL, men håpå e tar feil. Noen andre som har synspunkter om dette?

Link to comment
Share on other sites

E har venta med å skrive denne kommentaren om Nordtveit, for å gi han tid til å tilpasse seg, men e må ærlig inrømme at e hadde venta mer av ein spiller som er ranket som Norges (hvis d ikkje var Nordens) største fotballtalent. I reservekampene e har sett denne sesongen virker han sloppy og nonchalant, samtidig som han taper mye av duellene han går inn i ettersom d virkå som han ikkje går helhjertet inn i duellene. Tviler på at dette holder i PL, men håpå e tar feil. Noen andre som har synspunkter om dette?

 

Vel, er ikke helt enig her. Vil ikke beskrive ham som sloppy. Nochalant, kanskje, men jeg synes han virker veldig på hugget og våken. Han mangler litt på duellspillet, noe som bør være enkelt å gjøre noe med, med tanke på hans fysiske bygning. Tror han mangler litt guts, noe han kjapt får når han får et par sesonger i England. Dette er noe man kanskje ikke lærer på samme måte i Norge; å klemme til i duellene.

 

Men etter Arsenal Reserves gode periode i det siste, hvor Arsenal har dominert, så har vi fått sett en ny Nordtveit. Nå viser han nemlig fryktelig bra pasningsspill, og har foret Barazite, Sunu, Fonte og de andre spissene med flotte langpasninger fra forsvaret. Kanskje ikke Arsenal-style, men han viser ihvertfall at han kan det.

 

I tillegg virker han trygg en mot en defensivt, og har god fart når det trengs.

 

Er usikker på om han kan bli særlig bedre enn for eksempel Senderos, men Håvard har ihvertfall et bedre utgangspunkt når det kommer til fart og kanskje litt større fotballforståelse. Tror ikke han kan bli en toppforsvarer i verden eller Premier League, men å få kamper på a-laget etter hvert bør være veldig aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Han må som Banfield sa her om dagen skjule pasningene sine bedre. Han hadde et par bommer på pasninger i går som ble snappet opp av West Ham. Uansett, når han allerede i sin første sesong blir kaptein for reservelaget så sier jo det litt om hvor høyt han settes i Arsenal-systemet.

 

Blir spennende å følge utviklingen hans videre.

Link to comment
Share on other sites

Er usikker på om han kan bli særlig bedre enn for eksempel Senderos, men Håvard har ihvertfall et bedre utgangspunkt når det kommer til fart og kanskje litt større fotballforståelse. Tror ikke han kan bli en toppforsvarer i verden eller Premier League, men å få kamper på a-laget etter hvert bør være veldig aktuelt.

 

Må huske på at det tar lenger tid å utvikle seg til en klassestopper enn mer offensive possisjoner. Se bare på Pique i Utd. Han ble vel hentet samtidig med Fabregas, og ble regnet som et kjempetalent. Først nå begynner han å få enkelte innhopp. Det kreves vannvittig mye av taktiske ferdigheter og spilleforståelse. Forventer ikke at Håvard skal kjempe om fast A-lagsplass før om en 4-5 år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...