Jump to content

Håvard Nordtveit


pacman

Recommended Posts

  • Replies 426
  • Created
  • Last Reply

kilde? Ser at det står bare at Håvard skulle vært med men ble en "late withdrawal". Skade? eller fordi Wenger ville ha ham i østerrike? irriterende at man ikke får grunner der :) så lurer bare på om du har lest noen grunn noe sted.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dette var jo litt dumt. Hadde håpet å se han i CC denne sesongen.

Håper det bare er for et halvt år. Men å få førstelagserfaring fast på

nest høyeste nivå i Spania kan vel være verdifull trening?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Spania?!?! Hva med et av de nye opprykkede lagene i PL eller eventuelt Championship. Hadde vært mye bedre!

 

Vela, Merida har også vært i Salamanca, men kan være enig at PL hadde vært bedre fordi det er mer fysisk kontakt enn i Spania.

 

Men Wenger vet best

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det ikke var noen engelske klubber på det nivået Wenger ville ha Nordtveit til å spille på, som var intresert i nordmannen? Får bare håpe at han får nok spilletid til å utvikle seg iløpet av det halve året.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal can confirm that Norwegian defender Havard Nordtveit has joined Spanish second-tier side Salamanca on loan for the 2008/09 season.

 

Arsenal.com sier hele sessongen, stoler mest på de. Så satser på at det er hele sessongen.

 

Edit: Eller kanskje ikke. Han vill bli lånt ut i 08/09 sessongen nødvendigvis ikke hele, eller?

Link to comment
Share on other sites

Kim sier i denne artikkelen at Håvard til lånt ut for hele sesongen, mens agenten hans sier i følge Dagbladet at han bare leies ut til nyttår (i første omgang).

 

Men uansett, lykke til i spanske Salamanca Håvard!

 

Det dagbladet skriver er rett ifølge Youngguns iallefall, han lånes ut til nyttår iallefall, så får vi se om han returnerer til London etter det, eller om han blir lånt ut til Salamanca resten av sesongen.

Kanskje litt overraskende dette, at han blir lånt ut, men hvis han får gjevnlig førstelagspill, så skal vi ikke se bort i fra at dette kan bli et positivt lån.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet så er Segunda faktisk ganske mer fysisk enn det man forbinder med Spansk fotball, da hovedsaklig Primera Divison. I Spania som i de fleste andre land så bygger fotballen mer på fysisk spill i de lavere divisjonene fordi de tekniske ferdighetene er langt lavere.

 

Ideelt sett så hadde jeg helst sett et lån til en Championship klubb, men det lot seg ikke gjøre og da er Segunda et meget bra alternativ tror jeg. Howie får verdifull førstelagserfaring i nummer 3 for Salamanca. En annen ting er jo at Young Guns har såkalte "loan watches" ganske regelmessig som vil gjøre at man får fulgt ganske godt med på Howies utvikling.

 

Forhåpentligvis får vi se han ikledd den røde drakta om et par år som den spillende, duellsterke midtstopperen vi vil ha.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ser ikke bortifra at han kan være den rette til å ta Flamini-rollen i framtiden faktisk. Han er jo en spillende midtstopper, så han har jo det som trengs til å bli en bra defensiv midtbane sammen med Fabregas. Rollen er jo ganske enkel. Løp, vinn ballen og spill videre. ;)

 

Men jeg tror fortsatt at han er og vil bli best som midtstopper, men veien er lang. Når Gallas en gang ikke spiller for Arsenal lengere vil Djourou ta over tenker jeg og da har vi enda Senderos igjen. På den defensive midtbanen har vi jo nesten bare Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...