Jump to content

Jose Antonio Reyes


Guest espenstoele

Recommended Posts

man kan ikke forvente at alle skal tåle behandlingen som Reyes fikk. I hvilken som helst liga ellers, ville samme behandligen blitt slått hardt ned på av dommerne. Måten Neville & Co fikk lov til å herje fritt, er noe av det verste jeg har sett. Skjønner godt at Reyes forlot Arsenal jeg. Hva var poenget med å bli i en liga der du vet at motstanderen kan hamre løs på deg uten å bli straffet for det, og samtidig ha en medspiller som gir deg sure blikk hver gang du skulle være så uheldig å foreta ett valg som ikke samstemte med hva den respektive medspilleren mente var det riktige valget.

 

Ifbm kampen mot United på OT, så skulle Wenger rett og slett bare tatt av laget i protest, og nektet å gå ut på banen igjen.

 

Tja, selv om Reyes ble handtert tøft og kanskje ikke godt nok beskyttet av dommerne, ble vel ikke han noe verre handtert enn mange andre i PL. Jeg synes også den ene kampen på OT er noe av det verste jeg har sett, men den var kanskje ikke helt representativ? Så hovedårsaken her ligger vel hos Reyes selv. Når det er sagt har jeg alltid ment at dommerne bør beskytte spillerne bedre enn de gjør nå. Når det gjelder Reyes påståtte dårlige kjemi med Henry kan den kanskje ha vært viktigere enn de andre faktorene, men det vet vel strengt talt ingen av oss noe særlig om.

 

noen som vet hva problemet mellom Henry og Reyes var?

Det er det vel bare de to som vet, men det ble spekulert i at Henry var redd for at Reyes ville ta noe av fokuset bort fra ham.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 708
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

man kan ikke forvente at alle skal tåle behandlingen som Reyes fikk. I hvilken som helst liga ellers, ville samme behandligen blitt slått hardt ned på av dommerne. Måten Neville & Co fikk lov til å herje fritt, er noe av det verste jeg har sett. Skjønner godt at Reyes forlot Arsenal jeg. Hva var poenget med å bli i en liga der du vet at motstanderen kan hamre løs på deg uten å bli straffet for det, og samtidig ha en medspiller som gir deg sure blikk hver gang du skulle være så uheldig å foreta ett valg som ikke samstemte med hva den respektive medspilleren mente var det riktige valget.

 

Ifbm kampen mot United på OT, så skulle Wenger rett og slett bare tatt av laget i protest, og nektet å gå ut på banen igjen.

 

Tja, selv om Reyes ble handtert tøft og kanskje ikke godt nok beskyttet av dommerne, ble vel ikke han noe verre handtert enn mange andre i PL. Jeg synes også den ene kampen på OT er noe av det verste jeg har sett, men den var kanskje ikke helt representativ? Så hovedårsaken her ligger vel hos Reyes selv. Når det er sagt har jeg alltid ment at dommerne bør beskytte spillerne bedre enn de gjør nå. Når det gjelder Reyes påståtte dårlige kjemi med Henry kan den kanskje ha vært viktigere enn de andre faktorene, men det vet vel strengt talt ingen av oss noe særlig om.

 

noen som vet hva problemet mellom Henry og Reyes var?

Det er det vel bare de to som vet, men det ble spekulert i at Henry var redd for at Reyes ville ta noe av fokuset bort fra ham.

 

Er det noe hold i det du seier der?! For meg virket det som Henry var glad, veldig glad for at Reyes kom. Og at han tok han under vingene sine og prøvde å hjelpe han så godt han kunne. (Vertfall i starten). Jeg kan heller ikke huske at det var snakk om at det kranglet eller hadde problemer?

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg vi bare kan spekulere om, regner ikke med at noen av dem har sagt noe offentlig om dette. Men på meg virka det som de ikke helt fant tonen på banen, at Henry tok Reyes "under sine vinger" fikk jeg ikke inntrykk av, så heller noen skulende blikk og oppgitte skuldertrekninger etter det jeg kan huske. Reyes var jo en big-money-signing, så det kan jo tenkes at Henry ikke var klar for å gi fra seg kongetronen i klubben, men som sagt dette er spekulasjoner!

Link to comment
Share on other sites

Hva var poenget med å bli i en liga der du vet at motstanderen kan hamre løs på deg uten å bli straffet for det,

 

Eduardo ser i alle fall poenget. Han burde vel kanskje pakke kofferten han og. Han vart i alle fall utsett for noko som er 10 gonger verre enn det Reyes opplevde. Heldigvis for oss har han ei meir positiv innstilling. I staden for å syte og klage, har han kjempa seg attende på ein måte som berre krev respekt.

Link to comment
Share on other sites

Reyes har tydeligvis ikke det som skal til. Nå sitter han på benken i Benfica og gjør det visstnok ganske så elendig der. Når han ikke lykkes noen steder kan han selvsagt hverken skylde på neville brødrene eller Henry. Da er det psyken eller talentet dert er noe feil med....

Link to comment
Share on other sites

Talentet var ubestridt, husker han kom like etter ronaldo kom til manure og det var snakk om hvem av de som ble størst. Idag er det vel ikke noen tvil, men de første mnd han var der, og begynnelsen på hans første hele sesong var fantastisk. Han kunne blitt en komplett spiller, og venstrebent da. Hadde vært fantastisk.

 

Tror det blir for enkelt å skylde på den ene kampen, selv om jeg er enig at det var utrolig kynisk av neville sisters og redneck. Men var vel heller Psyken pluss at han stadig ble linket til Real og han var vel for ung til å takle det. Han strigrein jo når han gikk fra Sevilla. Så for å sitere en møkkaspiller, han gjorde nok feil for sin karriere med å gå til oss.

 

Uansett, den greia med Henry, mener å huske å ha hørt ett intervju med en spansk radiokanal som lurte han, der han sa at det var noen "onde" folk i Arsenal, og da ble det vel antydet at det var Henry, men har aldri fått meg meg hva den "feiden" handlet om.

 

Men tenk for en spiller han kunne ha vært for oss.....Hadde vel noe av Henry, Pires og Bergkamp i seg....som såp mange har sagt.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Reyes har tilsynelatande endelig begynt å finne seg sjølv i Athletico og etter 45 min mot Valladolid har han allereie lagt opp til eit mål og scora eit nydeleg eit sjølv..

 

Skulle virkelig ønske denne gutten hadde slått gjennom hos oss...

Jeg tror han hadde blitt en stor spiller for Arsenal hadde det ikke vært for brødrene Neville en viss høstdag 2004...

Link to comment
Share on other sites

Det var den dagen Manchester United påførte Arsenal sitt første ligatap på 49 kamper. Om jeg ikke husker helt feil så gikk begge Neville-brødrene inn og taklet Jose Antonio Reyes på en forferdelig stygg måte. Mange mener at Reyes aldri kom seg helt etter den duellen. Verdt å merke seg at Englands verste skuespiller, Wayne Rooney, filmet seg til straffe den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel ikke bare en stygg sak den dagen, heller 20. Begge søstrene kunne blitt utvist flere ganger, men fikk vel kanpt et eneste gult kort. Ynkelig dømming. Bedre ble det vel heller ikke av at pressen plasserte søstrene som de gode og Reyes som den svake. Rooney, ja ..... cheat den gangen også.

 

Når det er sagt så var det nok ikke det som gjorde at Reyes mistet lysten, tror nå jeg da. Årsaken til det fantes nok internt i klubben. If it walks like a duck and sounds like a duck, it probably is a duck.

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå husker jeg hendelsen. Det eneste vi kan si er jo:

 

Død over Manchester United B)

 

PS: Jeg har alltid likt Reyes, men når han ville hjem, så er det jo ingen av oss som kan stoppe han. Han likte seg jo ikke i England.

 

Hvor mye betalte Wenger får å han hit ? Jeg tror han koster ihvertfall over 100 mill?

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå husker jeg hendelsen. Det eneste vi kan si er jo:

 

Død over Manchester United B)

 

PS: Jeg har alltid likt Reyes, men når han ville hjem, så er det jo ingen av oss som kan stoppe han. Han likte seg jo ikke i England.

 

Hvor mye betalte Wenger får å han hit ? Jeg tror han koster ihvertfall over 100 mill?

Han ble både kjøpt og solgt for 12 mill euro, vertfall ifølge FM.

Han var en sikkelig godtgutt, fantastisk venstreben. Real og aldri noe stygge episoder. Var kun hodet som stoppet han fra og bli en legende i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Han ble både kjøpt og solgt for 12 mill euro, vertfall ifølge FM.

Han var en sikkelig godtgutt, fantastisk venstreben. Real og aldri noe stygge episoder. Var kun hodet som stoppet han fra og bli en legende i klubben.

 

Den endelige prisen på Reyes ble vel aldri offentliggjort. Inneholdt mange klausuler etc og det første beløpet Sevilla fikk var langt under endelig pris. Det har versert utallige varianter og alt mellom 8 og 13 mill pund har vært nevnt.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte meg det. Ja, det var bare hodet som stoppet han i å storspille hos oss. Han hadde enorm hjemlengsel, og det var det som gjorde at han forlot oss. Tror ikke det var andre grunner.

Skjønner han godt. Komme til et nytt og iskaldt land, der folk snakker et fremmed språk, slik at du må ha med deg tolk for å leie en video, og din mor flytter etter for å ordne opp hjemme og skremmer bort dama di. På jobben blir du sparket ned gjentatte ganger fordi du gjør den så bra.

 

Hadde ikke trivdes jeg heller med slike rammebetingelser.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

En overgangssum som ville vært det tredobbelte av innkjøpspris om det ikke hadde vært for søstrene Cunt Cuntersen og litt for svake mentale ferdigheter. Kanskje Arsenal ikke tilrettela det bra nok for Jose. Ikke kunne han språket, han savnet varmen og han blei sparket ned uten at dommerne slo ned på det. Sånn sett kan jeg godt skjønne at han ikke trivdes så veldig godt, men du dæven så god han egentlig var.

Edited by Umlaut
Link to comment
Share on other sites

Ikke si det. Ville Ashley Cole blitt så god som han ble om han hadde blitt solgt til Crystal Palace som planlagt? Jeg tviler. Hadde Reyes holdt seg i Arsenal litt lengre istedenfor å bli klubbnomade kunne han blitt en fantastisk fotballspiller, og det samme kan man si om Anelka.

Link to comment
Share on other sites

Ikke si det. Ville Ashley Cole blitt så god som han ble om han hadde blitt solgt til Crystal Palace som planlagt? Jeg tviler. Hadde Reyes holdt seg i Arsenal litt lengre istedenfor å bli klubbnomade kunne han blitt en fantastisk fotballspiller, og det samme kan man si om Anelka.

Klubbnomade er å ta i, men Reyes var litt av en spiller, jeg mener han hadde mer enn Fabregas. Hadde samme syke overblikk og fot, men Reyes hadde fart, større målfarlighet og greie innlegg. Synd han "aldri ble noe". (Med det mener jeg i forhold til potensialet han hadde.)

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig talent når Arsenal hentet han. Dessverre så hadde han aldri den mentaliteten som skulle til for å bli blant de beste. Hadde han bare hatt dette (og litt mer beskyttelse) så ville han trolig vært en av de største spillerene vi har hatt i klubben. Ufattelig kjedelig å tenke på hvordan det gikk med Reyes, men sånn er dog en gang fotballen..

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...