Jump to content

Jose Antonio Reyes


Guest espenstoele

Recommended Posts

Da ser det ut for at klubbene er kommet til enighet:

http://www.marca.com/

 

6 mill pund! Hm - billigsalg.

 

Vet ikke om vi helt skal stole på Marca, men uansett......

Billigsalg ser ut som å bli en vane for Arsenal denne sesongen...egentlig 2-3 siste årene.

 

Ganske utrolig hvis vi selger Henry, Freddie, Reyes for til sammen £25 mill....når det burde vært det dobbelte.

Hadde jeg solgt disse spillerne ville jeg krevd følgende:

 

Henry - £28-30 mill.

Freddie - £6-7 mill.

Reyes - £10 mill.

 

 

 

Edit: Ser VG skriver det er pressekonferanse på tirsdag ang. Reyes. Vi får se da, £6 mill. er for uansett lite! :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 708
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

6 mill pund! Hm - billigsalg.

 

Det er isåfall ikke første gangen en Arsenalspiller går på billigsalg i sommer. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Forhandlingsevnen i styret er ikke den samme etter at Dein forsvant

Link to comment
Share on other sites

6 mill pund! Hm - billigsalg.

 

Det er isåfall ikke første gangen en Arsenalspiller går på billigsalg i sommer. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Forhandlingsevnen i styret er ikke den samme etter at Dein forsvant

 

Har vi noen gang fått god uttelling på salg av spillere? Sist gang det skjedde var vel når vi tviholdt på Anelka, og til slutt valgte å gi etter? Jeg gir ikke styret skylden for dette, men stiller heller spørsmål til om vi heller burde våget å holde på misfornøyde spillere. Det kan jo være at en type som Reyes ville blomstre i Henrys fravær?

Link to comment
Share on other sites

Reyes var som sagt ulykkelig da han spilte for oss tidligere. Nå venter han barn med sin forlovede og kanskje det vil få han på litt lykkeligere tanker? En spiller som ikke trives utenfor banen vil heller aldri trives på banen. Det at Henry er borte kan kanskje også få han til å blomstre. Jeg har alltid hatt sansen for Reyes, var stort fan av han FØR han kom til oss. Christiano Ronaldo hadde heller ikke noen enkel tid i starten av PL karrieren sin. Han var (og er vel det kanskje enda?) den mest hata spilleren i ligaen, kunne heller ikke engelsk og mistet oppå det hele også faren sin. Likevel har han kommet utrolig sterkt tilbake og var årets spiller i fjor. Hvis Reyes kan vise samme mentale styrke vil han komme utrolig langt. Potensialet ligger der, og vi vet alle at han både har teknikken og fysikken for å nå langt. Det eneste hinderet er sperrene som ligger i hodet hans....

Link to comment
Share on other sites

Reyes var som sagt ulykkelig da han spilte for oss tidligere. Nå venter han barn med sin forlovede og kanskje det vil få han på litt lykkeligere tanker? En spiller som ikke trives utenfor banen vil heller aldri trives på banen. Det at Henry er borte kan kanskje også få han til å blomstre. Jeg har alltid hatt sansen for Reyes, var stort fan av han FØR han kom til oss. Christiano Ronaldo hadde heller ikke noen enkel tid i starten av PL karrieren sin. Han var (og er vel det kanskje enda?) den mest hata spilleren i ligaen, kunne heller ikke engelsk og mistet oppå det hele også faren sin. Likevel har han kommet utrolig sterkt tilbake og var årets spiller i fjor. Hvis Reyes kan vise samme mentale styrke vil han komme utrolig langt. Potensialet ligger der, og vi vet alle at han både har teknikken og fysikken for å nå langt. Det eneste hinderet er sperrene som ligger i hodet hans....

 

... og jeg skulle ønsket vi holdt litt lenger på misfornøyde spillere. De kan komme over en kneik som alle andre her i verden! :huh:

Link to comment
Share on other sites

6 mill pund! Hm - billigsalg.

 

Det er isåfall ikke første gangen en Arsenalspiller går på billigsalg i sommer. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Forhandlingsevnen i styret er ikke den samme etter at Dein forsvant

 

Har vi noen gang fått god uttelling på salg av spillere? Sist gang det skjedde var vel når vi tviholdt på Anelka, og til slutt valgte å gi etter? Jeg gir ikke styret skylden for dette, men stiller heller spørsmål til om vi heller burde våget å holde på misfornøyde spillere. Det kan jo være at en type som Reyes ville blomstre i Henrys fravær?

Du har helt rett, Helge. Det er veldig lenge siden vi har fått godt betalt for en etablert spiller. Uansett har det blitt generert en del pund som bør være tilgjengelige for nye kjøp ved salgene vi har gjort.

Om Reyes kunne blitt overtalt til å prøve lykken hos AFC igjen er jeg mer i tvil om. Hvem kan vel glemme alle medie gimmickene han har vært involvert i der han uttaler seg meget negativt om klubben og England generelt.

Link to comment
Share on other sites

Om det da er sannhet i at han er solgt, må jeg bare si takk! Takk for tiden han var her, og spesielt 04/05 sesongen. Da ble han min favorittspiller, og jeg beundret han stort.

Husker godt begynnelsen av den sesongen, og da han hadde seks mål [ihvertfall rundt det] på de seks første kampene. Spesielt husker jeg 4-3 målet han scoret på Highbury mot Middlesbrough. Vi hadde ligget under 1-3, og jeg trodde alt håp var ute. Men vi klarte etter hvert å utligne, og målet da vi gikk opp i ledelsen har brent seg inn hos meg ever since:

Reyes får en ball på venstre side av 16-meteren vendt mot mål med en motspiller rusende ved siden av seg. Han blir han lett kvitt ved å legge igjen ballen med innsiden av venstrefoten, og vender kjapt om. 'Boro-stopperen havner på ræva, mens han scorer et av sine eneste høyrefot-scoringer i Arsenaltrøya, da han smeller ballen i nettaket/krysset i lengste hjørne, idet den engelske kommentatoren roper "REYEEES" og sprenger stemmen, og Highbury går amok! Og kommentator sier overlegent "Stand up for the Champions!". Det er et øyeblikk jeg aldri kommer til å glemme.

Forøvrig var kampen, der vi til slutt vant 5-3, helt spesiell for meg.. ikke spør meg hvorfor, men det har alltid vært en av de største Arsenalkampene for meg.

 

Uansett vil jeg takke min gamle favorittspiller for sitt opphold i Arsenal, og ønsker ham lykke til i Madrid, selv om jeg ikke har så mye til overs for den spanske klubben.

Link to comment
Share on other sites

Om det da er sannhet i at han er solgt, må jeg bare si takk! Takk for tiden han var her, og spesielt 04/05 sesongen. Da ble han min favorittspiller, og jeg beundret han stort.

Husker godt begynnelsen av den sesongen, og da han hadde seks mål [ihvertfall rundt det] på de seks første kampene. Spesielt husker jeg 4-3 målet han scoret på Highbury mot Middlesbrough. Vi hadde ligget under 1-3, og jeg trodde alt håp var ute. Men vi klarte etter hvert å utligne, og målet da vi gikk opp i ledelsen har brent seg inn hos meg ever since:

Reyes får en ball på venstre side av 16-meteren vendt mot mål med en motspiller rusende ved siden av seg. Han blir han lett kvitt ved å legge igjen ballen med innsiden av venstrefoten, og vender kjapt om. 'Boro-stopperen havner på ræva, mens han scorer et av sine eneste høyrefot-scoringer i Arsenaltrøya, da han smeller ballen i nettaket/krysset i lengste hjørne, idet den engelske kommentatoren roper "REYEEES" og sprenger stemmen, og Highbury går amok! Og kommentator sier overlegent "Stand up for the Champions!". Det er et øyeblikk jeg aldri kommer til å glemme.

Forøvrig var kampen, der vi til slutt vant 5-3, helt spesiell for meg.. ikke spør meg hvorfor, men det har alltid vært en av de største Arsenalkampene for meg.

 

Uansett vil jeg takke min gamle favorittspiller for sitt opphold i Arsenal, og ønsker ham lykke til i Madrid, selv om jeg ikke har så mye til overs for den spanske klubben.

Husker det målet godt jeg også. Det beste med målet var det det kom rett etter at Pires hadde putta, så da reprisen fra målet hans var ferdig fikk man akkurat sett skuddet til Reyes som suste i krysset. Forøvrig en veldig god prestasjon av Bergkamp i forkant. Håper vi får se sånt spilt i år :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvem Reyes har ladet opp til sesongen med?

Han er jo per definisjon Arsenal-spiller nå så han burde vel vært med oss, Ljungberg var jo med på en kamp selv om han senere dro. Hvis han skal spille for oss neste sesong må han jo komme inn igjen i gruppen og komme i skikkelig kampform. Å ha en Reyes å sette innpå som en joker neste sesong ville vært fantastisk, da gjør det jo heller ingenting om han er passe forbanna på Wenger for at han ikke får starte.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvem Reyes har ladet opp til sesongen med?

Han er jo per definisjon Arsenal-spiller nå så han burde vel vært med oss, Ljungberg var jo med på en kamp selv om han senere dro. Hvis han skal spille for oss neste sesong må han jo komme inn igjen i gruppen og komme i skikkelig kampform. Å ha en Reyes å sette innpå som en joker neste sesong ville vært fantastisk, da gjør det jo heller ingenting om han er passe forbanna på Wenger for at han ikke får starte.

 

Tror ikke det hadde vært en skikkelig joker om Reyes ble satt inn i laget .. han trives ikke i London og klubben. Spillere som ikke trives utenfor banen presterer ikke bra for laget.. en sutrebukk hadde nok ikke hjulpet laget stort nei.

Link to comment
Share on other sites

Når det prisen arsenal får på sine spelarar, er eg enig i at dei har vore lave. Eit moment i denne saken er at Arsenal i hovudsak sel utanlands og at desse klubbane faktisk har mindre pengar enn engelske klubbar. Klubbar i england er i ferd med å få ein unik posisjon når det gjeld økonomi, og kan no konkurerre ut klubbar som milan, real og barca, noko som var utenkeleg for nokre år sidan.

 

Hadde vi kunne selt henry til for eksempel ein stor engels klubb, kan eg garantere at prisen hadde vore mest det dobbelte, det samme hadde vi nok fått for Reyes. Det er engelske klubbar som betalar dei store summane for tida, og ein arsenal spelar går IKKJE til ein annan topp klubb i england. Heldigvis :)

 

Unntaket i år er svensken, som eg trur Wenger rett og slett lot gå litt billig grunna at han var arsenal sin best betalte reserve!

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154312

 

Haha 4 millioner kroner. Tror VG tar skikkelig feil og egentlig mener de 4millioner £. Hvis ikke er de (real)de mest arrogante jeg har vært borti. Real har også nettopp gått ut med at Fabregas skal skrive under i nermeste fremtid http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...three-year+plan :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir bekfretet mange steder på newsnow at Reyes er solgt til Atletico

 

http://www.eecho.ie/news/bstory.asp?j=2268...x94&n=226837148

 

http://www.football365.com/story/0,17033,8...2629181,00.html

 

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...+deal&channel=&

 

Leit, men vi visste det kom til å skje. Lykke til videre, jeg kommer aldri til å glemme deg!

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hva slags pris han ble solgt for?

Fint at ikke Real fikk han, og det var synd at det var netopp han som reddet gullet til real denne sesongen. Misliker sterkt oppførselen til den Spanske klubben, og det tar liksom aldri slutt heller.

 

Arsenal har vell tapt en god del på dette kjøpet, men de er vell glade for å endelig bli kvitt han, selv om han er en god spiller.

Link to comment
Share on other sites

F*** altså!

Nå bør virkelig Wenger hente inn noen på kantene synes jeg. Gjør det nok dessverre ikke.

 

Og hva betyr undisclosed fee?

 

 

Hvorfor skulle han hente inn noen på kantene pga dette salget? Reyes har vel vært mer eller mindre avskrevet lenge skulle jeg tro...

 

undisclosed betyr uavslørt så det betyr at klubbene ikke går ut med hva overgangssummen er

Link to comment
Share on other sites

F*** altså!

Nå bør virkelig Wenger hente inn noen på kantene synes jeg. Gjør det nok dessverre ikke.

 

Og hva betyr undisclosed fee?

 

 

undisclosed betyr uavslørt. Altså prisen er ikke offentligjort.

 

Reyes.png

 

Syns denne er morsom jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle han hente inn noen på kantene pga dette salget? Reyes har vel vært mer eller mindre avskrevet lenge skulle jeg tro...

 

undisclosed betyr uavslørt så det betyr at klubbene ikke går ut med hva overgangssummen er

 

Inntil i dag så hadde jo Arsenal og Reyes en juridisk bindende kontrakt som sa at Reyes spiller fotball i Arsenal mot et visst pengebeløp per måned fra klubben. Så å avskrive han er jo rart, og iaf med tanke på hva det gjør med prisen. Jeg satser på at Arsenal vel vil ha mest ut av de spillerne de selger, selv om det innimellom ikke virker som de strever så mye med dette akkurat. Ingen andre enn Arsenal bestemmer om Reyes spiller i klubben, de må vurdere om summen de får for han gjør mer nytte for klubben enn det han ville gjort. Han ville helt sikkert opptredt profesjonelt hvis Arsenal ville beholde ham.

 

Jeg mener vi har for dårlig dekning på vingene med Hleb, Rosicky(Begge egentlig klart best som playmaker i midten), og delvis Walcott, Diaby, Eboue(Evt Flamini;Dårlig alternativ). Ribery, Reyes og Ljungberg er alle spillere jeg tror kunne blitt viktig for oss i disse posisjonene men Arsenal har nå altså i tur og orden latt de gå/Ikke kjøpt.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...