Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Nettopp vært 6 dager i Barcelona nå.... Fy f... for et helvetes mediakjør!! Hver eneste dag stod det noe om Fabregas på forsidene i spanske aviser, og jeg skjønte jo ikke hva. Var til og med avbildet i Barca drakt i en fotballkamp, måtte prøve å snakke med denna avis fyren. "Fabregas - Barca. ; momento NO" Alle dissa jævla spaniakkene er helt overbevist om at Fabregas kommer, og jeg frykter at det kommer til å bli ett folkekrav... Liker det ikke!! Men ser nok ut til at han blir vår denne sesongen, men hvor bra spiller han for oss meg hjertet i Barca??! Vanskelig å si...

 

Vil bare benytte anledningen til å beklage penga jeg la inn i Barca kassa, for en tur på Camp Nou. Kritisk til meg selv, men for å rette opp min dårlige handling fyllebajsa jeg på stadion uten å trekke ned :D)

Jeg blir kvalm når jeg hører om disse holdningene til spanjolene. De tror de kan få alt de peker på bare fordi landslaget har gjort det bra. Håper Guardiola setter hele laget på en lasagne diett gjennom hele sesongen.

 

Haha med den geniale handlingen er du mer enn tilgitt :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Vil sende ein liten hyllest til vår kaptein (den første skikkelige kaptein siden Paddy)!

 

Selv om sir Rednose fortjener all den pizzatopping som kan oppdrives, er dette den eneste gangen vår kjære yndling har opptrådd i nærheten av kanten av umodenhet. Til tross for sin unge alder har han opptrådd eksemplarisk og lojalt mot vår alles Arsenal. Når Phil Brown på barnslig vis egger opp til diskusjon, står vår kaptein frem som saklig og seriøs. Når han er blitt konfrontert med rykter han han på upåklagelig vis ytret sin lojalitet og kjærlighet for Arsenal. Sjelden har eg sett en så jordnær, moralsk og tillitsfull fotballspiller.

 

Og hva gjør vi? Til stadighet krever forklaringer og kjærlighetserklæringer, og glemmer fort at han kysser emblemet på brystet og flørter med oss på tribunen. Husker du eksen din som var så sjalu og mistroisk hele tida, slik at det til slutt var ingen andre utveier enn å dumpe henne? Vel, sånn oppfører vi oss også til tider.

 

Enden på denne sagaen er sjelden så tydelig som i vår kapteins tilfelle. Ja, i siste kapittel mottar han hyllest fra spanjolene på Nou Camp i den siste kampen før han legger opp. Ja, han kommer for alltid til å være legende i Spania etter utallige kamper med landslagets kapteinsbind rundt armen. Men folkens, denne boka er stor, og nyt de neste 18-20 kapitlene som foregår i smogen i Nord-London.

Link to comment
Share on other sites

"Firstly I would like to apologise to all the Arsenal fans for not speaking sooner about my future but I have not known what I was going to do until this moment," told Sky Sports News.

 

"I cannot deny that joining a club like Barcelona was not an attractive move for me. This was the club where I learnt my football, it is my home town where my friends and family are and a club where I have always dreamed of playing. There are not many players in the world who would not want to play for Barcelona.

 

"I have had many conversations with Arsene Wenger both in person and over the phone over the last few months and although the content of those conversations will remain private, the conclusion is that Barcelona have had two formal offers rejected by Arsenal.

 

"I am a professional and I fully understand that it is Arsenal's prerogative not to sell me.

 

"I owe a lot to the club, manager and the fans and I will respect their decision and will now concentrate on the new season ahead with Arsenal.

 

"I can assure all the fans that now the negotiations have ended I will be 100 per cent focused on playing for Arsenal.

 

"I am an Arsenal player and as soon as I step out on to the pitch, that is the only club I will be thinking about.

 

"I am looking forward to the start of the season and putting this speculation behind me."

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil berømme Fabregas nå, når han "endelig" kom ut med sin statement.

 

Han sier det akkurat som det er. Han innrømmer at å signe for Barcelona selvsagt er noe han kunne tenke seg, fordi han vil spille for barcelona en gang. Han nevner både samtalene med Wenger og de formelle budene fra Barca.

 

Han sier han vil kun tenke Arsenal nå - og jeg tror han. Han er ekstremt profesjonell, så det blir ikke noe problem , tror jeg.

 

Honnør til kapteinen for å stå ærlig frem. Og en stor honnør til Arsenal, som ikke bukker under for press fra spiller og kjøperklubb.

Link to comment
Share on other sites

Deilig nyheter å se. Selv har jeg heller aldri vært redd for at han skulle forsvinne i år, men forsvinne vet vi alle han komer til å gjøre en sesong. Forhåpentligvis har Wilshere da blitt så god at han kan overta for Fabregas :D

 

Som som sagt, DEILIGE NYHETER!!! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil berømme Fabregas nå, når han "endelig" kom ut med sin statement.

 

Han sier det akkurat som det er. Han innrømmer at å signe for Barcelona selvsagt er noe han kunne tenke seg, fordi han vil spille for barcelona en gang. Han nevner både samtalene med Wenger og de formelle budene fra Barca.

 

Han sier han vil kun tenke Arsenal nå - og jeg tror han. Han er ekstremt profesjonell, så det blir ikke noe problem , tror jeg.

 

Honnør til kapteinen for å stå ærlig frem. Og en stor honnør til Arsenal, som ikke bukker under for press fra spiller og kjøperklubb.

 

 

Helt enig med deg orakel, Cesc har på nytt slått fast at han er 100 % profesjonell.

Jeg er slett ikke overrasket over noe av dette, her er intet nytt for å si det slik, for oss som stoler på både Wenger og Fabregas.

Wenger og klubben har vurdert det dit hen at tidspunktet for en overgang til Barca ikke er riktig akkurat nå, vi trenger minst en sesong til før andre kan gjøre jobben som Cesc gjør, dvs at Nasri og Wilshere trenger enda litt tid, samtidig som at tidspunktet nok ikke var riktig for Gourcuff mht en overgang enda.

Verden kan forandres i løpet av kommende sesong og ingenting er avgjort mht hva som skjer neste sesong heller, slik er livet for verdens beste klubber.

Ingen vet jo heller hvor Torres, Gerrard, Rooney, Drogba, Adebayor osv spiller neste sesong, that`s life, og det må vi som supportere lære oss å leve med, uansett er jeg helt overbevist om at Cesc kommer til å ofre livet sitt for at Arsenal skal vinne noen store trofeer den kommende sesongen, CAPTAIN FANTASTIC!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tja... Er dette så fantastisk? Vi har en kaptein, sågar en av verdens beste midtbanespillere, som er i klubben på lånt tid. Nå vet vi jo alle at spillere kommer og går, men i dette tilfellet så vet vi at om innen 2-3 år så er Fabregas borte. Ikke mest sannsynligvis, men med 100% sikkerhet. Det blir et kjør hver eneste sommer, og ved hvert eneste overgangsvindu.

 

Fabregas sier i sitt statement at han er 100% lojal mot klubben så lenge de ikke ville selge han. Er ikke det det minste vi kan forlange av en profesjonell spiller? At han skal gjøre jobben for klubben som betaler millionlønningen hans? I samme statement så ligger han ut åte for Barcelona til igjen å komme frempå ved første og beste anledning.

 

Dene eneste parten som har gjort 100% korrekt i denne sammenhengen er Arsenal. De har satt en pris på Fabregas og holdt dette, til tross for press fra media, Barcelona og garantert spilleren selv. Barcelona fremstår som det største taperen, og de må nå forstå at gode spillere koster mye penger. Selv om de er spanjoler og kommer fra Barcelona.

 

Enhver klubb vil nye godt av Fabregas tjenester, men akkurat nå er jeg lysten på å selge han for en HAUG med penger til en annen klubb enn Barcelona. Hadde vært fantastisk om en klubb som Real Madrid, Inter eller Milan hadde kommet på banen og bydd 5-600 mill for han. Spørsmålet er jo selvsagt om Fabregas ville gått til noen av disse klubbene, men da hadde ihvertfall Barcelona fått sett at det er andre klubber som vil kjøpe han for den summen. Slik det er nå så har Barcelona førsteretten på han.

 

Liker ikke dette i det hele tatt......

Link to comment
Share on other sites

Tja... Er dette så fantastisk? Vi har en kaptein, sågar en av verdens beste midtbanespillere, som er i klubben på lånt tid. Nå vet vi jo alle at spillere kommer og går, men i dette tilfellet så vet vi at om innen 2-3 år så er Fabregas borte. Ikke mest sannsynligvis, men med 100% sikkerhet. Det blir et kjør hver eneste sommer, og ved hvert eneste overgangsvindu.

 

Fabregas sier i sitt statement at han er 100% lojal mot klubben så lenge de ikke ville selge han. Er ikke det det minste vi kan forlange av en profesjonell spiller? At han skal gjøre jobben for klubben som betaler millionlønningen hans? I samme statement så ligger han ut åte for Barcelona til igjen å komme frempå ved første og beste anledning.

 

Dene eneste parten som har gjort 100% korrekt i denne sammenhengen er Arsenal. De har satt en pris på Fabregas og holdt dette, til tross for press fra media, Barcelona og garantert spilleren selv. Barcelona fremstår som det største taperen, og de må nå forstå at gode spillere koster mye penger. Selv om de er spanjoler og kommer fra Barcelona.

 

Enhver klubb vil nye godt av Fabregas tjenester, men akkurat nå er jeg lysten på å selge han for en HAUG med penger til en annen klubb enn Barcelona. Hadde vært fantastisk om en klubb som Real Madrid, Inter eller Milan hadde kommet på banen og bydd 5-600 mill for han. Spørsmålet er jo selvsagt om Fabregas ville gått til noen av disse klubbene, men da hadde ihvertfall Barcelona fått sett at det er andre klubber som vil kjøpe han for den summen. Slik det er nå så har Barcelona førsteretten på han.

 

Liker ikke dette i det hele tatt......

Markedet har ikke penger til en spiller som Cesc. Kun Man City som i øyeblikket kan varte opp med penger. Tror uansett ikke at Cesc ville godtatt en overgang til noen andre en Barca med mindre han ble presset ut av klubben.

 

Cesc vil spille for Barcelona, men han vil også spille for Arsenal. Derfor lager han ikke mer leven rundt overgangen. Han kommer til å spille 100% for Arsenal, har ingen tvil om det. Når Cesc godtar sin kontrakt så bør forresten Arsenal være proffesjonelle nok til å ikke presse fram en overgang til en annen klubb for å "straffe" Barcelona. Det handler om hva Arsenal og Cesc vil

Link to comment
Share on other sites

For en spiller, for en captain, og for et menneske Fabregas er.

 

Denne ærligheten står det respekt av, og for meg danner jeg meg et enda bedre bilde av vår nummer 4 enn tidligere.

Ikke mange tør å være så ærlige, for de fleste vil slikke hva som helst for å tenke på sitt eget bilde/rykte etter hendelser. Fabregas sier det rett ut, og han ber om unnskyldning for at han ikke har klart å bestemme seg tidligere.

Etter et enormt trykk fra Barcelona spillere, ledelse, og gud veit hva annet som har prøvd å presse han på den ene og den andre måten, så er det vanskelig å forestille seg hvordan han har hatt det de siste 2mnd.

 

Nei, dette viser at Fabregas er noe spesielt. Ikke bare som en av de beste midtbanespillerene i verden, men også som et menneske som står opp for seg selv og sier ting 100% rett fra hjertet.

Fabregas er en Barcelona gutt, men samtidig elsker han også Arsenal.

 

We've Got Cesc Fabregas

We've Got Cesc Fabregas

We've Got Cesc Fabregas

We've Got Cesc Fabregas

Link to comment
Share on other sites

Får en litt vond smak i munnen av hele saken :D At Cesc blir er flott, men at vi har en kaptein som drømmer om Barca svir litt. Håper Cesc serverer oss med noen trofeer før han tar flyet sør-over.

 

Hele saken minner meg litt om Cristiano, United og Real. Annet en at Cesc er en sympatisk mann.

Cesc har gitt oss mange gleder, la oss håpe at han gir oss par til! :P

Link to comment
Share on other sites

For en spiller, for en captain, og for et menneske Fabregas er.

 

Denne ærligheten står det respekt av, og for meg danner jeg meg et enda bedre bilde av vår nummer 4 enn tidligere.

Ikke mange tør å være så ærlige, for de fleste vil slikke hva som helst for å tenke på sitt eget bilde/rykte etter hendelser. Fabregas sier det rett ut, og han ber om unnskyldning for at han ikke har klart å bestemme seg tidligere.

Etter et enormt trykk fra Barcelona spillere, ledelse, og gud veit hva annet som har prøvd å presse han på den ene og den andre måten, så er det vanskelig å forestille seg hvordan han har hatt det de siste 2mnd.

 

Nei, dette viser at Fabregas er noe spesielt. Ikke bare som en av de beste midtbanespillerene i verden, men også som et menneske som står opp for seg selv og sier ting 100% rett fra hjertet.

Fabregas er en Barcelona gutt, men samtidig elsker han også Arsenal.

 

We've Got Cesc Fabregas

We've Got Cesc Fabregas

We've Got Cesc Fabregas

We've Got Cesc Fabregas

 

Respekten for Fabregas har vært der hele veien fra min side.

Han har vært 100% profesjonell i hele sommer og denne uttalelsen kommer ikke som noen bombe.

Fabregas har imponert meg hele veien.

Han har hatt en tøff sommer med press fra begge kanter. Uten å gi etter for Barcapresset.

Utrolig flott at han går ut på denne måten. Som jeg har sagt før...han hadde ikke trengt det for min del.

Utrolig flott person og vi er heldig som har han som kaptein for vår klubb.

 

Respect!

Link to comment
Share on other sites

Hadde Wenger latt Fabregas gått, hadde han vært barca spiller nå.

siden han ikke fikk det sier han nå att han har bestemt seg for å bli i Arsenal.

neste år sier ikke Wenger ikke nei til Fabregas og da mister vi han.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Wenger latt Fabregas gått, hadde han vært barca spiller nå.

siden han ikke fikk det sier han nå att han har bestemt seg for å bli i Arsenal.

neste år sier ikke Wenger ikke nei til Fabregas og da mister vi han.

Det gjenstår å se... Akkurat nå er det viktigere å konsentrere seg om Arsenal og å vinne en eller flere pokaler denne sesongen. Klarer vi å vinne minst en, tror jeg Cesc blir enda lenger...

Link to comment
Share on other sites

Får en litt vond smak i munnen av hele saken :) At Cesc blir er flott, men at vi har en kaptein som drømmer om Barca svir litt. Håper Cesc serverer oss med noen trofeer før han tar flyet sør-over.

 

Hele saken minner meg litt om Cristiano, United og Real. Annet en at Cesc er en sympatisk mann.

Cesc har gitt oss mange gleder, la oss håpe at han gir oss par til! :)

 

Dette kan da ikke sammenlignes med Ronaldo-greiene? Ronaldo gikk ut i aviser etc og fortalte at det forelå en intensjonsavtale allerede 1 år før overgangen gikk i orden. Han presset i gjennom en avtale på tvers av Uniteds ønsker. Ronaldo hadde heller ingen familiær tilknytning til RM og gikk dit kun fordi han ønsket å spille i klubben. Han klaget til stadighet over været, engelsk mentalitet, det i overkant tøffe spillet etc.

 

Cesc har valgt en helt annen tilnærming. Han har aldri lagt skjul på at han en gang ønsker å returnere til Barca. Han har heller aldri lagt skjul på at han elsker Arsenal. Han har alltid sagt at han vil respektere klubbens og managerens valg "it is not in my hands anymore". Han har ikke uttalt seg til media, han har ikke vist mangel på respekt ovenfor medspillere, manager eller fans. Han har tvert i mot takket fansen for støtten. Umiddelbart etter VM dedikerte han seieren til Arsenal og hva klubben har gjort for ham, han har vist dyp respekt for Wenger som han stadig omtaler som sin andre far etc etc.

Cesc fremstår som en utrolig reflektert og samvittighetsfull person. Han kommer til å levere for Arsenal så lenge de ønsker å beholde ham. Klubben kommer til å takke for hans tjenester når de mener tiden er kommet for å la ham gå til Barca. Dette handler om et ekte kjærlighetsforhold hvor begge parter må gi og ta. Gjensidig respekt og forståelse vil sørge for at begge parter kommer til å gråte sine tårer den dagen Cesc reiser hjem til sin fødeby.

Den dagen det blir aktuelt håper jeg at en slik avtale gjøres kjent før sesongslutt. Da kan Cesc få spille sin siste kamp for Arsenal med supporterenes støtte og motta den hyllesten og avskjeden han fortjener.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan da ikke sammenlignes med Ronaldo-greiene? Ronaldo gikk ut i aviser etc og fortalte at det forelå en intensjonsavtale allerede 1 år før overgangen gikk i orden. Han presset i gjennom en avtale på tvers av Uniteds ønsker. Ronaldo hadde heller ingen familiær tilknytning til RM og gikk dit kun fordi han ønsket å spille i klubben. Han klaget til stadighet over været, engelsk mentalitet, det i overkant tøffe spillet etc.

 

Cesc har valgt en helt annen tilnærming. Han har aldri lagt skjul på at han en gang ønsker å returnere til Barca. Han har heller aldri lagt skjul på at han elsker Arsenal. Han har alltid sagt at han vil respektere klubbens og managerens valg "it is not in my hands anymore". Han har ikke uttalt seg til media, han har ikke vist mangel på respekt ovenfor medspillere, manager eller fans. Han har tvert i mot takket fansen for støtten. Umiddelbart etter VM dedikerte han seieren til Arsenal og hva klubben har gjort for ham, han har vist dyp respekt for Wenger som han stadig omtaler som sin andre far etc etc.

Cesc fremstår som en utrolig reflektert og samvittighetsfull person. Han kommer til å levere for Arsenal så lenge de ønsker å beholde ham. Klubben kommer til å takke for hans tjenester når de mener tiden er kommet for å la ham gå til Barca. Dette handler om et ekte kjærlighetsforhold hvor begge parter må gi og ta. Gjensidig respekt og forståelse vil sørge for at begge parter kommer til å gråte sine tårer den dagen Cesc reiser hjem til sin fødeby.

Den dagen det blir aktuelt håper jeg at en slik avtale gjøres kjent før sesongslutt. Da kan Cesc få spille sin siste kamp for Arsenal med supporterenes støtte og motta den hyllesten og avskjeden han fortjener.

 

Kunne ikke vært mere enig, tull og tøys og sammenligne med kjeltringen Ronaldo.

Er det mulig for oss alle sammen å klare å forestille oss hvilket press vår kaptein har vært utsatt for denne sommeren???

Han har tilbringt den sammen med sine barndomsvenner og brukt den til å bli verdensmester i fotball, gjett om trykket har vært stort for å komme hjem og bidra til sin lokale klubb.

Gutten har selvfølgelig følelser og følelser er ofte knyttet til familie og venner.

Cesc Fabregas kommer alltid til å være en Arsenal-legende i mine øyne, uavhengig av resultatene denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

På tide å legge denne DNA saken død nå. Dette dukker tidsnok opp igjen. Skulle Arsenal drite seg fullstendig ut i løpet av høsten snakker vi juletider, går det bra må vi vente til mai. Skjer det ikke da heller så kommer det igjen og igjen og igjen inntil det en dag faktisk skjer. Innen den tid antar jeg Wilshere og forhåpentligvis Ramsey har fått litt skjeggvekst. Dessuten har vi Samir Nasri, som på sitt beste er en forbannet bra fotballspiller. Det er nemlig ikke slik Myles Palmer og noen andre mener at alt går på skogen uten Cesc, men at det er bedre med enn uten er utvilsomt. Cesc Fabregas plays for Arsenal. That's all.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å vise klasseforskjellen på engelske og spanke klubber limer jeg inn en kommentar fra Chelsea trener Carlo Ancelotti, på spørsmål om Ramires som vistnok er på vei:

 

- Jeg kjenner godt min egen tropp, og Ramires er ikke i den. Han er foreløpig Benfica-spiller. Jeg kan snakke om ham når han er her, ikke nå, sier Ancelotti.

 

Barca har vel aldri akseptert at Cesc faktisk er Arsenal spiller

Link to comment
Share on other sites

Bare for å vise klasseforskjellen på engelske og spanke klubber limer jeg inn en kommentar fra Chelsea trener Carlo Ancelotti, på spørsmål om Ramires som vistnok er på vei:

 

- Jeg kjenner godt min egen tropp, og Ramires er ikke i den. Han er foreløpig Benfica-spiller. Jeg kan snakke om ham når han er her, ikke nå, sier Ancelotti.

 

Barca har vel aldri akseptert at Cesc faktisk er Arsenal spiller

Det er helt riktig.

Men kanskje man tenker at mye spekulasjoner og rykter gir vind i seilene for en overgang.

Litt at skaper man litt røyk så tenner vel ilden også.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt riktig.

Men kanskje man tenker at mye spekulasjoner og rykter gir vind i seilene for en overgang.

Litt at skaper man litt røyk så tenner vel ilden også.

 

ingen røk uten ild som det heter, men her viser engelske klubber generelt en HELT annen klasse enn de spanske, som oppfører seg både primitivt, barnslig og respektløst. Ancelotti vil naturligvis ikke dra seg sjøl ned i søla ved å legge seg på det samme nivået.

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic , men hvordan kan de ha seg vi velger å hvile våres største stjerner (RVP og Cesc ) mot Pool med tanke på at de må hvile. Likevell jobber Liverpool på spreng for å fjerne skaden til Torres slik han kan spille for han trenger vell ikke hvile ? Sist gang jeg sjekket spilte også han et Vm nede i Sør Afrika?

 

Hadde virkelig håpet på Robin og Cesc mot Pool er det i det hele tatt mulig at Wenger er slu; og tek med disse to i troppen ? :(

Link to comment
Share on other sites

Så tilfeldigvis på serieåpningen i Nederland, der Ajax spilte mot Groningen. Det slo meg at både Van Der Wiel og Stekelenburg startet og fullførte kampen for Ajax. Begge to var fast på Nederland, som tok seg til finalen. Hvorfor skulle ikke Van Persie være klar? Håper det er "taktikk" fra Wenger sin side, for uten Van Persie og Cesc så skal vi få det voldsomt tøft (kanskje litt for tøft) mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...