Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

(..) Alt disse spillerene leverer er gjennom deres personlighet og selvtillit. De blir dyrket når alt går fremover, de blir slaktet i motgang. Krever mye ryggrad for å tåle dette.

(..)

Hleb innså at han ikke ville passe inn. Han fikk tilbud om en overgang til Inter, men denne gangen var han smart og satset på trygghet for å finne tilbake til sitt gamle jeg. Det vitner om en reflektert mann som utfordret seg selv, forsto at han gapte for høyt og nå er innstilt på å kjempe seg tilbake. All respekt til Hleb for den beslutningen.

 

Veldig bra innlegg som jeg av plassmessig årsaker bare siterer noen linjer fra. Jeg er jo ikke uenig i det du skriver. Poenget mitt er at selv om det er viktig med høy selvtillit, bør dette alltid balanseres mot et visst snev av selvinnsikt. Det er da mange som har kommet til topps uten å ha et like overdrevent ego som Zlatan eller Zidane. Er ikke DB10 et godt eksempel i så måte? Og at man trenger høy selvtillit for å stå oppreist i motgang er jo sikkert, men også da er det viktig at man beholder et minste snev av realisme.

 

Og til Hleb, så fortjener han cred for både det han nå sier, og det han har gjort. Det vitner jo om både selvinnsikt og selvransakelse. Og selv om man hele tiden bør vurdere alternativene når man skal gjøre et valg, det er tross alt både mulig og lovlig å gå på "trynet". Det fins ingen garantier i verden, særlig ikke i fotball. Men når det skjer er det viktig at man stikker fingeren i jorda, og kommer seg på rett kurs, slik Hleb nå åpenbart har gjort...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

Veldig bra innlegg som jeg av plassmessig årsaker bare siterer noen linjer fra. Jeg er jo ikke uenig i det du skriver. Poenget mitt er at selv om det er viktig med høy selvtillit, bør dette alltid balanseres mot et visst snev av selvinnsikt. Det er da mange som har kommet til topps uten å ha et like overdrevent ego som Zlatan eller Zidane. Er ikke DB10 et godt eksempel i så måte? Og at man trenger høy selvtillit for å stå oppreist i motgang er jo sikkert, men også da er det viktig at man beholder et minste snev av realisme.

 

Og til Hleb, så fortjener han cred for både det han nå sier, og det han har gjort. Det vitner jo om både selvinnsikt og selvransakelse. Og selv om man hele tiden bør vurdere alternativene når man skal gjøre et valg, det er tross alt både mulig og lovlig å gå på "trynet". Det fins ingen garantier i verden, særlig ikke i fotball. Men når det skjer er det viktig at man stikker fingeren i jorda, og kommer seg på rett kurs, slik Hleb nå åpenbart har gjort...

 

Støtter deg fullt og helt i dette. Godt skrevet og gode argumenter.

 

Noen spillere som DB10, M Laudrup, M van Basten og Raul er så unike at de nesten ikke kan nevnes sammen andre spillere. De har hatt personlighetstyper som er helt unormale for toppspillere.

Når det gjelder DB10 så hadde han et ikke helt vellykket opphold i Inter før han kom til oss. Kan ikke helt sammenlignes med Hleb, men konsekvensen av valgene kan sammenlignes; de så begge etter en ny klubb som kunne passe bedre til deres måte å spille på slik at selvtillit og trygghet igjen kunne prege spillet deres.

 

Gleder meg forøvrig til å se Hleb mot England i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre for Hleb dro han fra oss mens han var på sitt beste.

Som mange andre spillere som har forlatt Arsenal har karrierren gått i negativ utvikling etter overgang fra oss.

Er det mange spillere som har fått litt fart på karrieren etter å ha forlatt oss. Van Bronckhorst er vel kanskje et eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge wikipedia hadde Hleb 89 kamper og bare 7 mål for oss, men er det noen som vet hvor mange assist? vil tro at det er noen det også? 7 mål var selvsagt altfor dårlig, men hvis han har bidratt med mål eller assist i tilsammen hver tredje kamp er det ikke aller verst. På en måte savner jeg Hleb litt, han var ekstremt god til å holde på ballen, noen ganger slik at det hindret framdriften vår, men han skapte mye for folk rundt seg også når han drev ballen framover.... i tillegg en spiller med eminent teknikk!

Link to comment
Share on other sites

Man må huske på at Hleb var tredjesist på mange scoringer også!

 

bevares, men dette viser jo flere ting. For det første kan det hende en spillers bidrag er vanskelig å måle. Men skal man først måle er jo antall mål og assists et konkret mål de fleste kan forholde seg til. Problemet er hvis man ser seg blind på slike tall. I Hlebs tilfelle er nok antall mål misvisende. Men mer illustrerende er kanskje antall mål LAGET scoret med han på banen? For hvis man ser bort fra hans beskjedne bidrag i målprotokollen er det likevel mange av oss som sitter med det inntrykket av at han er ineffektiv som spillertype, og at hans måte å spille på mer sinket fremdriften og farligheten enn bidro til å styrke laget. Dette på tross av hans eminente teknikk.

Link to comment
Share on other sites

Her treffer du innertier piscator. Hleb kunne drible 10 mann i en telefonkiosk, men klarte ikke samhandle med 10 mann på en fotballbane.

 

Når det gjelder aktivitets- og støynivået i spanias nest største by så undervurderte han nok det, selv om den i forhold til London er knøttliten. Vi kan alle ta feil. Nå er han tilbake til en by med skarve 600.000 innbyggere og han har trivdes med det tidligere så lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...

Nå ryktes det veldig at Helb er på vei til scum. Wenger burde torpedere hele framstøtet med å gå på barca og si at vi skal ha han tilbake. I følge ryktene så skylder barca oss fortsatt penger for denne mannen.

 

Savner virkelig hleb.

 

hadde vært flott med hleb tilbake i stallen ja...

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke ha tilbake Hleb uansett. Måten han forlot klubben på og uttalte seg rett etter overgangen var ikke akkurat rett måte å gjøre det på, for deretter å gjøre helomvending neste sesong og si at han angret på at han forlot Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

:blink:-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 19 2010, 04:59 PM) 204169[/snapback]

Vil ikke ha tilbake Hleb uansett. Måten han forlot klubben på og uttalte seg rett etter overgangen var ikke akkurat rett måte å gjøre det på, for deretter å gjøre helomvending neste sesong og si at han angret på at han forlot Arsenal.

 

Helt klart at hans oppførsel ikke skal glemmes. Men det er ingen tvil om at Hleb kunne tilført oss masse kvalitet igjen. Han ville nok blitt tilgitt relativt raskt så fort han hadde prestert på banen. Men det blir nok bare en drøm, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil denne sutreungen tilbake til "stressende" London by igjen egentlig? Ikke taklet han været heller.

 

Vil han det? Har egentlig aldri sett noe annet enn at Spurs ønsker ham. Har ikke sett at han selv har uttalt seg om saken, men godt mulig jeg ikke har fått det med meg.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...r.html?ITO=1490

 

Jeg likte spilleren Hleb, og jeg har flere ganger savnet han i Arsenal-trøya. Mannen kunne drible seg gjennom et helt lag, men desverre senket han altfor mange av våre kontringer. Nå spiller vi langt ifra like mye kontringer som før, og jeg tror at Hleb kunne blomstret i 4-3-3. Men hvor god er han egentlig? Jeg har ikke sett snurten til han på flere sesonger. Jeg vet han har vært på utlån i Stuttgart, men utmerket han seg?

Link to comment
Share on other sites

Vil han det? Har egentlig aldri sett noe annet enn at Spurs ønsker ham. Har ikke sett at han selv har uttalt seg om saken, men godt mulig jeg ikke har fått det med meg.

Konstaterte at det mest sannsynlig er humbug at han skal være på vei til spurs, når det var byen det var noe galt med i tiden hans i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...