Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

Problemet til Hleb og delvis også Rosicky for noen år tilbake var at de skulle erstatte eminente kontringsspillere som Ljungberg og Pires (som også noterte seg for mange mål). Enhver unødvendig piruett ble lagt godt merke til da vi var vant med noe av det beste kontringsspillet vi har sett i moderne tid. Hleb var ofte for meg selve symbolet på den ineffektive fotballen vi spilte, og slet selv med både assist og mål. Han var god til å holde spillet i gang, hadde noen imponerende finter og jobbet upåklagelig. Han ble bedt om å hoppe etter Wirkola, men landet kun på K-punktet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

Hleb var på en måte et vendepunkt i måten vi spilte sammen med Henry og senere Fabregas. Disse ønsket ballen i beina og mye gikk gjennom de når vi skulle angripe motstanderne. Nå har vi ikke lenger slike spillere og jeg føler at troppen vår kunne spilt en kynisk fotball med hurtige kontringer, ettersom både Arteta, Song, Wilshere m.fl. har gode pasningsføtter og kan slå igjennom Walcott, Gervinho, Poldi, Chamberlain m.fl. Spesielt mot gode motstandere og Stoke ville jeg likt å se dette. Lure de fremover, bryte ball og sette 100 % fart fremover.

 

Hvem glemmer vel ikke Tim Lovejoy si følgende da Parlour fikk ballen og gjorde seg klar til å skyte: «never mind, it's only Ray Parlour».

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...