Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

...og dermed stoppet han blant annet en del fine kontringsmuligheter.

 

Jeg vil mye heller ha Arshavin, Nasri eller Walcott i laget enn Hleb.

Tenk å si det a!!! Hva har Arshavin, Nasri eller Walcott prestert i forhold til Hleb. Hvordan gikk det med oss sesongen etter at vi solgte Hleb?? Folk skjønner faktisk ikke hvor viktig denne spilleren var, når lag legger seg bakpå som 85-90% av lag gjør mot Arsenal. Trenger man en spiller som kan skape ubalanse hos motstanderlaget, her er og var Hleb bedre enn noen annen spiller vi har. Siste sesongen hadde Hleb flest 3assist i hele ligasystemet, i utgangspunktet kanskje ikke det man ser på som viktig. Men det er nettopp det, det er!! Må forresten bare legge til at jeg har stor tro på Arshavin, men han har ikke spilt lenge nok til at jeg går ut å sier sånt.

 

Hleb i mine øyne "høyt elsket, dypt savnet".

 

Drømme elver:

 

 

Almunia

 

Sagna Vermalen Gallas Clichy

 

Song

 

Hleb Cesc Denilson Arshavin

 

Persie

 

 

Benk: Nasri, Walcott, Rosicky, Djorou og Eduardo

 

 

Oj oj oj, uslåelige... Kanskje litt i overkant offensiv benk! Men ser man der har vi plutselig bredde i stallen også! Nei, Wenger... fil på prinsippene dine og hent Hleb tilbake for en billig penge. Funka for The Scum tydeligvis!!!

Link to comment
Share on other sites

...og dermed stoppet han blant annet en del fine kontringsmuligheter.

 

Jeg vil mye heller ha Arshavin, Nasri eller Walcott i laget enn Hleb.

Tenk å si det a!!! Hva har Arshavin, Nasri eller Walcott prestert i forhold til Hleb. Hvordan gikk det med oss sesongen etter at vi solgte Hleb?? Folk skjønner faktisk ikke hvor viktig denne spilleren var, når lag legger seg bakpå som 85-90% av lag gjør mot Arsenal. Trenger man en spiller som kan skape ubalanse hos motstanderlaget, her er og var Hleb bedre enn noen annen spiller vi har. Siste sesongen hadde Hleb flest 3assist i hele ligasystemet, i utgangspunktet kanskje ikke det man ser på som viktig. Men det er nettopp det, det er!! Må forresten bare legge til at jeg har stor tro på Arshavin, men han har ikke spilt lenge nok til at jeg går ut å sier sånt.

 

Hleb i mine øyne "høyt elsket, dypt savnet".

 

Drømme elver:

 

 

Almunia

 

Sagna Vermalen Gallas Clichy

 

Song

 

Hleb Cesc Denilson Arshavin

 

Persie

 

 

Benk: Nasri, Walcott, Rosicky, Djorou og Eduardo

 

 

Oj oj oj, uslåelige... Kanskje litt i overkant offensiv benk! Men ser man der har vi plutselig bredde i stallen også! Nei, Wenger... fil på prinsippene dine og hent Hleb tilbake for en billig penge. Funka for The Scum tydeligvis!!!

Å dra frem sesongen etter Hleb er noe av det dummeste... Vi hadde da mistet en av våre aller beste spillere i Mathieu og Nasri er etter min mening bedre suited for the arsenal way enn Hleb var

Link to comment
Share on other sites

Helb var en god spiller for oss når han spilte bra, men han var i mine øyne alt for ustabil, og et alt for dårlig bunnivå. Noe som han var på litt for mange kamper iløp av en sesong. Og når han var dårlig så var han jævlig dårlig også. Jeg savner ikke Helb, og ønsker han ikke tilbake i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Helb var en god spiller for oss når han spilte bra, men han var i mine øyne alt for ustabil, og et alt for dårlig bunnivå. Noe som han var på litt for mange kamper iløp av en sesong. Og når han var dårlig så var han jævlig dårlig også. Jeg savner ikke Helb, og ønsker han ikke tilbake i klubben.

Nasri sliter vel med den samme ustabilheten noe jeg ikke nevnte istad, men Nasri har hurtigheten og viljen til å komme framover på kontringer noe ikke Hleb var så god på

Link to comment
Share on other sites

...og dermed stoppet han blant annet en del fine kontringsmuligheter.

 

Jeg vil mye heller ha Arshavin, Nasri eller Walcott i laget enn Hleb.

Tenk å si det a!!! Hva har Arshavin, Nasri eller Walcott prestert i forhold til Hleb. Hvordan gikk det med oss sesongen etter at vi solgte Hleb?? Folk skjønner faktisk ikke hvor viktig denne spilleren var, når lag legger seg bakpå som 85-90% av lag gjør mot Arsenal. Trenger man en spiller som kan skape ubalanse hos motstanderlaget, her er og var Hleb bedre enn noen annen spiller vi har. Siste sesongen hadde Hleb flest 3assist i hele ligasystemet, i utgangspunktet kanskje ikke det man ser på som viktig. Men det er nettopp det, det er!! Må forresten bare legge til at jeg har stor tro på Arshavin, men han har ikke spilt lenge nok til at jeg går ut å sier sånt.

 

Hleb i mine øyne "høyt elsket, dypt savnet".

 

Drømme elver:

 

 

Almunia

 

Sagna Vermalen Gallas Clichy

 

Song

 

Hleb Cesc Denilson Arshavin

 

Persie

 

 

Benk: Nasri, Walcott, Rosicky, Djorou og Eduardo

 

 

Oj oj oj, uslåelige... Kanskje litt i overkant offensiv benk! Men ser man der har vi plutselig bredde i stallen også! Nei, Wenger... fil på prinsippene dine og hent Hleb tilbake for en billig penge. Funka for The Scum tydeligvis!!!

Å dra frem sesongen etter Hleb er noe av det dummeste... Vi hadde da mistet en av våre aller beste spillere i Mathieu og Nasri er etter min mening bedre suited for the arsenal way enn Hleb var

Du mener seriøst at Flamini er grunnen til at vi ikke klarte å avgjøre tette og vanskelige bortematcher til vår fordel? Promlemet var jo at vi spilte 100 0-0 kamper på rad... Skjønner ikke helt at det hadde hjulpet med Flamini da, men ok.

Link to comment
Share on other sites

...og dermed stoppet han blant annet en del fine kontringsmuligheter.

 

Jeg vil mye heller ha Arshavin, Nasri eller Walcott i laget enn Hleb.

Tenk å si det a!!! Hva har Arshavin, Nasri eller Walcott prestert i forhold til Hleb. Hvordan gikk det med oss sesongen etter at vi solgte Hleb?? Folk skjønner faktisk ikke hvor viktig denne spilleren var, når lag legger seg bakpå som 85-90% av lag gjør mot Arsenal. Trenger man en spiller som kan skape ubalanse hos motstanderlaget, her er og var Hleb bedre enn noen annen spiller vi har. Siste sesongen hadde Hleb flest 3assist i hele ligasystemet, i utgangspunktet kanskje ikke det man ser på som viktig. Men det er nettopp det, det er!! Må forresten bare legge til at jeg har stor tro på Arshavin, men han har ikke spilt lenge nok til at jeg går ut å sier sånt.

 

Hleb i mine øyne "høyt elsket, dypt savnet".

 

Drømme elver:

 

 

Almunia

 

Sagna Vermalen Gallas Clichy

 

Song

 

Hleb Cesc Denilson Arshavin

 

Persie

 

 

Benk: Nasri, Walcott, Rosicky, Djorou og Eduardo

 

 

Oj oj oj, uslåelige... Kanskje litt i overkant offensiv benk! Men ser man der har vi plutselig bredde i stallen også! Nei, Wenger... fil på prinsippene dine og hent Hleb tilbake for en billig penge. Funka for The Scum tydeligvis!!!

Å dra frem sesongen etter Hleb er noe av det dummeste... Vi hadde da mistet en av våre aller beste spillere i Mathieu og Nasri er etter min mening bedre suited for the arsenal way enn Hleb var

Du mener seriøst at Flamini er grunnen til at vi ikke klarte å avgjøre tette og vanskelige bortematcher til vår fordel? Promlemet var jo at vi spilte 100 0-0 kamper på rad... Skjønner ikke helt at det hadde hjulpet med Flamini da, men ok.

Så du kampene eller så du resultatene? Når lag legger seg med 10 mann i forsvar og spillere som Fabregas ikke klarer å finne hull i forsvaret hadde nok ikke Hleb gjort det

Link to comment
Share on other sites

Helb var en god spiller for oss når han spilte bra, men han var i mine øyne alt for ustabil, og et alt for dårlig bunnivå. Noe som han var på litt for mange kamper iløp av en sesong. Og når han var dårlig så var han jævlig dårlig også. Jeg savner ikke Helb, og ønsker han ikke tilbake i klubben.

Nasri sliter vel med den samme ustabilheten noe jeg ikke nevnte istad, men Nasri har hurtigheten og viljen til å komme framover på kontringer noe ikke Hleb var så god på

Jeg skjønner at folk har forskjellige oppfatninger av ting og tang, men at Nasri har hutigheten??!! kontra Hleb? Legg merke til når Nasri fører ballen oppover i stor fart og er tidvis foran motstander backen, han blir løpt opp og må vende. Skjer hver gang.... Hleb passerte jo motstanderene, han er jo hurtigere enn Nasri.. Eneste jeg kan være enig i er at det til tider ble litt mye tråkking, og at kanskje Nasri er en mer direkte spiller. Men han er jo mye mer forutsigbar enn Hleb.

 

Nei, Hleb har gitt meg mye mer enn Nasir foreløpig i allefall.... Kanskje Arshavin kan gjøre noe med det!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er en langt bedre spiller enn Nasri og Hleb ja.. Jeg mener som du sier at Nasri er flinkere til å gå rett på, mens Hleb mer hadde en tendens til å stoppe og vente på hjelp til det ikke var kontring mer kan Nasri prøve seg alene, noe jeg mener er viktig, og Wenger ville uansett ikke erstattet Hleb med Nasri hvis han ikke hadde visst at Nasri var god på dette. En annen spiller som jeg synes kan bli litt mer direkte er Walcott som på kontringssjansene våre ikke bruker sin max fart

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er en langt bedre spiller enn Nasri og Hleb ja.. Jeg mener som du sier at Nasri er flinkere til å gå rett på, mens Hleb mer hadde en tendens til å stoppe og vente på hjelp til det ikke var kontring mer kan Nasri prøve seg alene, noe jeg mener er viktig, og Wenger ville uansett ikke erstattet Hleb med Nasri hvis han ikke hadde visst at Nasri var god på dette. En annen spiller som jeg synes kan bli litt mer direkte er Walcott som på kontringssjansene våre ikke bruker sin max fart

Til dels enig, Walcott synes jeg er litt umoden forløpig (hvor lenge skal det vare egentlig) hvor han ofte skyter når han skulle ha spilt, pasning når han burde ha skutt, setter fart når han burde ha roet ned osv.

 

Men har egentlig Nasri blitt hentet inn som erstatter for Hleb? Han spiller jo venstre stortsett mens Hleb spilte høyre... For meg kunne vi gjerne hatt Nasri venstre og Hleb høyre. Før sesongen 2007 ble Arsenal også ikke sett på som en stor medalje kandidat, jeg husker jeg mente noe helt annet og trakk frem undervurderte spillere som Hleb, Clichy, og Flamini. Nå skal det sies her at Hleb var fra 2006-2008 min helt klart store favoritt spiller, og at jeg kan til dels være blottet for negativitet når jeg først får en så stor favorittspiller. Jeg mener Hleb var veldig bra defensiv også, så har jeg sagt det ;)

 

Når vi solgte Hleb og Flamini gikk det en kule varmt hos meg, hadde nettopp laget en egen Arsenal-trøye med Hleb på. Men uansett, jeg mista troa på at vi skulle klare å kjempe om noe som helst... Og det viser seg jo å ha vært rett!

 

Jeg mener hovedgrunnen til dette er salget av Hleb, han er bedre enn Walcott både defensivt og offensivt og da er vi med andre ord meget svekket. Som jeg skrevi i innlegget over her, Hleb forårsaket at motstanderen kom i ubalanse med sine dragninger når motstanderen lå kompakt. Og 85-90% av lag vi møter ligger defensivt å venter på oss... derfor var han så viktig!! Da slår vi Burnley borte 1-0 i stedet for å stå å stange hele kampen og ende 0-0 som i fjor. (mot antatt dårligere lag)

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir meeeeget overasket av enkelte av dine innlegg Kuletore. Du antyder altså at det gikk skeisen med oss forrige sesong fordi vi solgte Hleb? Spenstig påstand. Men jeg syns nå det er det defensive som gikk galt i fjor. 5 0-0 på rad, ja det er ikke bra, men du må jo ta forholdene i betraktning. 10 mann i 16 metern er ikke alltid like lett å bryte ned. Dessuten fungerte ikke laget kollektivt så om Hleb hadde vært på banen tror jeg resultatet hadde vært uforandret. Du sier at Hleb var god defensiv? JAHA? Eboue er en "ving" som er god defensiv. Hleb har ikke et eneste defensivt gen i kroppen spør du meg. Hleb gjorde mye bra og skapte ubalanse men så du hjemmekampen mot Blackburn eller bortekampen mot Liverpool forrige sesong? Hvis ikke Arshavin skapte ubalanse i motstanders forsvar i de kampene så vet ikke jeg.

 

Give me Nasri & Arshavin any day!

 

Edit: Du svarer på påstanden om at vi savnet Flamini med å spørre om han ville forandret noen av 0-0 kampene? WTF? Det offensive var da aldri Flamini sitt ansvar!

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk enig i at Hleb var god defensivt. Men ikke mer Kuletore. Han var fast på laget den perioden vi slet med å bryte ned motstanderen. Han hadde ikke gjort noen forskjell på dagens lag. Glimrende på sitt beste, men det var sjeldent vi så han særlig god.

 

Det eneste minnet er at han alltid var veldig god i de store kampene. Han var en stor del av laget som dro oss til finalen i CL og det var fordi han med stor løpskraft bidro godt defensivt. Samme mot Milan i CL i 2008. Da var han stor, og det var bare Flamini og Cesc som løp mer enn han.

 

Hleb var ikke en spiller jeg gråter over å ha mistet, men han var for meg heller ingen "Adebayor/Cole" som vi MÅTTE selge.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du er nok ikke den eneste som ikke savner han eller har medlidenhet for han.

 

De fleste spillerne som har forlatt Arsenal under Wenger har visnet bort i intet. Dette har nå skjedd med både Hleb og Flamini. De angrer nok sterkt på dette begge to. Og det er straffen de må ta for å tenke på penger fremfor klubb. Jeg vet Hleb ønsket seg bort fra London, men ingen skal komme å fortelle meg at ikke penger var en del av motivet hans for å reise til Barcelona

Link to comment
Share on other sites

"London som by er som stressende", uttalte han en gang. HAHA! Barcelona og Stuttgart er jo ikke noen avsideslliggende landsbyer det heller B)

 

Ja, jeg husker den. Dummeste forklaringen jeg noen gang har hørt.

 

Som nevnt i forrige innlegg, var nok penger den viktigste drivkraften til hans klubbskifte. Spillerne tjener fantasilønner hver eneste uke, men blir aldri fornøyde. Når skal de skjønne at alle får sin lønn i himmelen? Bortsett fra Adebayor da, som har solgt sjelen sin til djevelen for lenge siden :)

Link to comment
Share on other sites

nok et eksempel på at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet, og i forhold til Arsenal er jo gresset ALDRI grønnere på den andre siden av gjerdet...! :) Men det er vel slik det er i en bransje med griske agenter og unge mennesker med litt for høye tanker om seg selv, og heller begrenset vurderingsevne....?

Link to comment
Share on other sites

Synes kanskje endel her inne strengt talt er litt hard med Hleb.

Det er vel slik at i fotball sammenheng så er Arsenal et stort navn i Europa og verden forøvrig,men sammenlignet med Barcelona så er det nok ikke like attraktivt å spille for oss.

 

Etter og ha gjort i mine øyne en veldig god sesong for oss, så får Hleb interesse fra en av de desidert største klubbene i Europa/verden.

Kanskje følte han da ,som så veldig veldig mange her inne på forumet også har gjort og gikk intrykk av at klubben vår satset for lite med tanke på kjøp av etablerte stjerner.

Når så Barca kommer og spør om dine tjenster så kan det nok få enhver spiller som ikke har Arsenal i blodet fra morsmelkstadiet til å vurdere sin framtid.

 

Jeg respekterer og beundrer Hleb på mange måter,,blant annet for at han faktisk har vært mann nok til å inrømme at valget han gjorde var feil,,det krever faktisk en hel del å stå fram slik.

 

Nei,,jeg velger å takke Hleb for det han gjorde for klubben min,og jeg er helt enig med han at valget han gjorde var feil.

Ønsker samtidig å ønske han alt godt og til lykke med resten av karrieren sin,,det var for meg mange gleder de stundene han spilte for klubben min,og de minnene er jeg takknemmelig for.

Link to comment
Share on other sites

Synes kanskje endel her inne strengt talt er litt hard med Hleb.

Det er vel slik at i fotball sammenheng så er Arsenal et stort navn i Europa og verden forøvrig,men sammenlignet med Barcelona så er det nok ikke like attraktivt å spille for oss.

 

Etter og ha gjort i mine øyne en veldig god sesong for oss, så får Hleb interesse fra en av de desidert største klubbene i Europa/verden.

Kanskje følte han da ,som så veldig veldig mange her inne på forumet også har gjort og gikk intrykk av at klubben vår satset for lite med tanke på kjøp av etablerte stjerner.

Når så Barca kommer og spør om dine tjenster så kan det nok få enhver spiller som ikke har Arsenal i blodet fra morsmelkstadiet til å vurdere sin framtid.

 

Jeg respekterer og beundrer Hleb på mange måter,,blant annet for at han faktisk har vært mann nok til å inrømme at valget han gjorde var feil,,det krever faktisk en hel del å stå fram slik.

 

Nei,,jeg velger å takke Hleb for det han gjorde for klubben min,og jeg er helt enig med han at valget han gjorde var feil.

Ønsker samtidig å ønske han alt godt og til lykke med resten av karrieren sin,,det var for meg mange gleder de stundene han spilte for klubben min,og de minnene er jeg takknemmelig for.

 

Tja, hvorvidt vi er harde med Hleb kan jo diskuteres. Naturligvis kan man fortstå at Hleb blir fristet når andre klubber er interessert, nær sagt uansett hvilken annen storklubb som kommer. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at mange fotballspillere ser ut til å mangle tilstrekkelig med selvinnsikt til å vurdere slike situasjoner på riktig måte. Er det ikke slik at alle fotballspillere overvurderer sin egne ferdigheter? Og HVIS Barca er så mye mer attraktive enn Arsenal, burde ikke da Hleb tenke på at det også er MYE større risiko for å ende opp som benkesliter? Jeg sier ikke med dette at fotballspillere skal senke ambisjonsnivået, bli HELT passive, og aldri ta sjanser for å komme videre i karrieren. Jeg sier bare at de kanskje bør bli LITT mer realistiske. Tar de virkelig denne helhetsvurderingen? Dette er ihvertfall ikke opplagt sett utenfra når man ser hvor mange dumme valg som blir gjort. Og med en slik kunnskap i bagasjen, kan de ihvertfall ikke klage eller andre, dersom de likevel tar sjansen. De bør altså i større grad innse at de faktisk tar en sjanse, og stå for denne når valget er gjort. Hleb skal ihvertfall ha cred for at han i etterpåklokskapens navn har innsett sine feil. Men han burde ha innsett dette i forkant...

 

Og når det gjelder Arsenal spesifikt; nei Arsenal er ikke fotball-Europas midtpunkt, ihvertfall ikke historisk sett. Klubben er uten tvil den største europeiske klubben som aldri har vunnet serievinnercupen eller CL. Men samtidig er klubben den største i Europas største by, med et enormt potensiale, kanskje det største av alle. De spiller i den beste ligaen (ligaene i Spania og Italia er mye mer ujevnt besatt). Arsenal har en av de beste managerne, om ikke den beste når det gjelder det praktiske arbeidet på treningsfeltet. De spiller på en minst like underholdende måte som Barcelona. Og i tillegg, hvis man hadde tatt et lite kikk på historiens realiteter er det ytterst få som har forlatt Arsenal og gjort stor suksess i andre klubber. Vel, Henry vant trippel med Barca, men selv om Henry har gjort det bra i Barca også personlig, er det liten tvil om at det var under hans tid i Arsenal at han var kanskje den beste spilleren i verden. Og Henry er uansett et unntak som bektrefter regelen...

 

Og tilbake til Hleb. Ja, HAN gjorde en feil, men jeg er ikke sikker på om Hleb egentlig var noe stort tap for Arsenal. At han på tross av sin eminente teknikk er en ineffektiv spiller er hevet over enhver tvil. I mange henseende bremset han Arsenals spill. Og apropos det å spille mot og åpne opp etablerte forsvar. Ja, Hleb kunne NESTEN tråkle seg gjennom tette forsvar, men det endte som regel ut i ingenting. Dribleraid er sjelden den beste strategien for å åpne opp lag som ligger med alle spillerne inne i boksen...

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvorvidt vi er harde med Hleb kan jo diskuteres. Naturligvis kan man fortstå at Hleb blir fristet når andre klubber er interessert, nær sagt uansett hvilken annen storklubb som kommer. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at mange fotballspillere ser ut til å mangle tilstrekkelig med selvinnsikt til å vurdere slike situasjoner på riktig måte. Er det ikke slik at alle fotballspillere overvurderer sin egne ferdigheter? Og HVIS Barca er så mye mer attraktive enn Arsenal, burde ikke da Hleb tenke på at det også er MYE større risiko for å ende opp som benkesliter? Jeg sier ikke med dette at fotballspillere skal senke ambisjonsnivået, bli HELT passive, og aldri ta sjanser for å komme videre i karrieren. Jeg sier bare at de kanskje bør bli LITT mer realistiske. Tar de virkelig denne helhetsvurderingen? Dette er ihvertfall ikke opplagt sett utenfra når man ser hvor mange dumme valg som blir gjort. Og med en slik kunnskap i bagasjen, kan de ihvertfall ikke klage eller andre, dersom de likevel tar sjansen. De bør altså i større grad innse at de faktisk tar en sjanse, og stå for denne når valget er gjort. Hleb skal ihvertfall ha cred for at han i etterpåklokskapens navn har innsett sine feil. Men han burde ha innsett dette i forkant...

 

Fotballspillere lever av sine prestasjoner. Prestasjonene kommer pga ferdigheter, talent, medspillere og selvtillit. Jeg satte den ene setningen din i kursiv for å fremheve sistnevnte "egenskap". Hvor hadde Zlatan vært uten sin væremåte? Eller hadde Zidane kunne prestere på samme måte hvis han ikke hadde denne utrolige utstrålingen av uovervinnlighet rundt seg? Alt disse spillerene leverer er gjennom deres personlighet og selvtillit. De blir dyrket når alt går fremover, de blir slaktet i motgang. Krever mye ryggrad for å tåle dette. Så jeg tror at hadde de hatt et snev av samme granskende blikk på seg selv som fansen har, eller selvinnsikt som du skriver, hadde kun et fåtall av toppspillerene vært der de er i dag. De må til enhver tid tro og oppriktig mene at de er bedre enn andre for å prestere. Tørre å prøve der andre ikke ville ha prøvd. Nøler de noen tiendedeler eller begynner å trekke seg har de tapt. Det er faktisk ørsmå marginger som skiller de beste fra de nest beste.

 

Selvtilliten er en stor del av forklaringen på at de er kommet dit de er. For noen trengs det da ytterligere stimuli for å heve seg enda mer. Hleb uttalte at han hadde oppnådd det han kunne i Arsenal og var redd at han ikke ville klare å prestere like godt videre. Det er en meget ærlig bekjennelse og for han var det nok viktig å hente inspirasjon gjennom nye treningsmetoder, nye lagkamerater og en ny liga. Disse gutta er rastløse sjeler som ofte har flyttet flere ganger og gjerne til en nytt land allerede i ung alder. For Hleb, og for alle andre i hans posisjon, ligger det mye prestisje og ære i å ha spillt for flere av de store klubbene. Å bevise at du kan ta ditt spill videre, at du kan prestere på samme nivå med andre medspillere, med en annen stil og i et nytt land uten din vanlige sosiale trygghet sier mye om deg som spiller. Dette er ikke veldig ulikt fra hvordan andre mennesker bytter jobb og skaffer seg en karriere. Forskjellen er stort sett bare at vi ikke får samme lønn og at det ikke er utallige fanatikere som bedømmer hvordan du presterer i din nye jobb fra dag én. Hadde en vanlig lønnsmottaker fått tilsvarende kritikk som disse gutta får hadde køene hos NAV sett betydelig styggere ut.

 

Dette ble noe lengre enn planlagt. Målet med svaret mitt var egentlig å fremheve deres vidunderlige mangel på selvinnsikt som kanskje den viktigste egenskapen endel av disse gutta har. De er spesielle og de må dyrke frem det spesielle i seg. Utfordringene må tas for å komme videre, hvis ikke stagnerer de. De svake kan knekke ryggen på en slik delvis mislykket overgang, de sterkeste reiser seg igjen og finner tilbake til sitt nivå i en klubb som passer dem bedre. Hleb innså at han ikke ville passe inn. Han fikk tilbud om en overgang til Inter, men denne gangen var han smart og satset på trygghet for å finne tilbake til sitt gamle jeg. Det vitner om en reflektert mann som utfordret seg selv, forsto at han gapte for høyt og nå er innstilt på å kjempe seg tilbake. All respekt til Hleb for den beslutningen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...