Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

Kommer faktisk ikke til å savne Hleb i det hele tatt. Han skuffet meg veldig forrige sesong, og viste mange av sine svakheter. Han stopper veldig mange overganger ved å gå seg fast eller spille støttepasninger. I tillegg scorer han alt for lite mål til å være en av våre viktigste angrepsvåpen.

 

Lykke til i småbyen Barcelona, Hleb!

Arrester meg hvis jeg tar feil, men såvidt jeg klarer å huske så har du Helmik'en vært en meget stor fan av Hleb fra første dag. Det at du nå bruker hans siste sesong mot han synes jeg blir utrolig merkelig, da dette totalt sett var den sesongen hvor han faktisk bidro på en positiv måte. Det at han sist sesong viste mange av sine svakheter er jeg heller ikke helt enig i. Han hadde en kjempesesong frem til , skaden?!, han fikk på vinteren. Etter dette fungerte verken Hleb eller laget. De 2 første sesongene til Hleb synes jeg derimot han var i grenseland av en flopp, i hvertfall i forhold til prisen. Da valgte han konsekvent gale løsninger.

 

Ja, jeg var fan av ham fra dag en.

 

Og jo, jeg synes han var skuffende forrige sesong hvis man ser på forventningene. Han herjet i pre-season mot blandt annet Inter, og de fleste tenkte at han skulle være en av de beste i sesongen som kom. Men nei, jeg synes ikke han var så dominerende som ihvertfall jeg forventet. Ja, han viste slepen teknikk og fint driv, men det stopper egentlig det. Derfor har jeg blitt mer og mer oppgitt over Hleb den siste tiden.

 

Hleb er god, men han er kun god når laget fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Problemet nå er at Eboue kommer til å få mye spilletid ettersom at Rosicky er skadet støtt og at Nasri sikkert trenger tilvenning...

 

Er redd for dette jeg også. Håper Wenger lar Vela spille ving i starten(som walcott) og heller la han vente å spille spiss.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor mye vi får for ham og hvor mye vi betalte?

 

Vi betalte noe mellom £10m-£11m og solgte han for £15m

Fikk nok ikke så mye for han dessverre. Prisen han gikk for var på omtrent £11,9mill.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtm.../ufnhleb216.xml

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=194186

 

Fikk da en ørliten fortjeneste på han, men skulle ønske han hadde blitt solgt litt dyrere. Får bare håpe at han gjør en god sesong i Barcelonatrøya så vi får de ekstra £1,5mill som visstnok er med i avtalen dersom han spiller bra neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Håper pengene som kommer inn går på en DM i verdensklassen !

Hos meg er Hleb Glemt , 1 man som gjelder på høyresiden SAMIR SASRI :P

 

Enig med deg, håper Wenger får inn en skikkelig defensiv klassespiller på midtbanen.

 

Når det gjelder Hleb så var jeg lenge skeptisk for at hviterusseren skulle dra, men etter å ha gått gjennom sesongen så har jeg sett at han faktisk ikke var så viktig i avslutningsfasen som f.eks. Fabregas o.l. i og med at han hadde veldig få målgivende og mål, men han var veldig god til å være tredjesist på ballen og til å starte angrepene våre.

 

Med Nasri så tror jeg vi får veldig mye av det samme, bare med flere mål og assist. Vi mister en spiller som er veldig underholdene og se på, men vi får en spiller som tilfører en mer direkte spillestil og flere mål. Samtidig som han også er mye yngre enn Hleb og derav kan også Wenger lære han et par ting. Eneste negative er vel at han kanskje må bruke en viss tid til å tilvenne seg Premier League.

 

Men vi får se til høsten, Wenger knows.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Største problemet er kanskje ikke å erstatte spilleren Hleb, men det kan bli et problem mht kontinuitet med både Flamini og Hleb, og kanskje Adebayor og Gilberto borte.

 

Hleb uttaler at han allerede elsker klubben Barcelona. At det går an, sier nå jeg....

 

Jeg er helt sikker på at Nasri kan erstatte Hleb, kanskje allerede kommende sesong. Det jeg har sett av Nasri har vært meget bra og potensialet er det ingen tvil om. Ser man på antall assist og mål på Hleb så er ikke dette all verden!!!

Få Rosicky igang igjen også, så er vingene dekker greit!!!

 

Det viktige nå blir å hente en defensiv midtbanespiller og kanskje en forsvarsspiller. I så måte hadde det vært konge med Barry. Kan spille i de fleste posisjoner, er en ledertype og ikke minst engelsk:)

 

Jeg er ganske sikker på at "Wenger knows" fortsatt gjelder....:P

Link to comment
Share on other sites

I løpet av sommeren har Arsenal som vi alle vet byttet ut Flamini og Hleb med 17 år gamle Ramsey og 21 år gamle Nasri. Etter min mening har dette gjort midtbanen vår svakere; i alle fall på papiret. Hardt å innse det, men jeg tror at vi er avhengig av en kvalitetssignering på midten for å kunne kjempe om gull neste sesong...

 

Når det gjelder Hleb ønsker jeg han selvfølgelig lykke til i Barcelona, ettersom at han tross alt har bidratt med mye positivt for klubben!

Link to comment
Share on other sites

I motsetning til Flamini, så fikk vi iallfall penger for ham. Det burde være snakk om en hel del. Det gjør meg vondt at Hleb drar, men uansett hvordan vi vrir og vrenger på det, så er det ingen krise. Han var vært svært ustabil, men fy så god på sitt beste.. Vi får håpe at Nasri tar rollen hans, for Nasri får garantert sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Slik som dette utviklet seg, så var dette ingen overraskelse.

 

Vi fikk en god slant med penger for Hleb. En fantastisk spiller på sitt beste, men også direkte dårlig når når ting ikke fungerte. Tror ikke dette får så mye å si. Alternativer finnes allerede i klubben. Når det er sagt så synes jeg det bør hentes inn et nytt fjes. Og da vil jeg ha et kjent navn.

 

Ellers oppsummerer vel Wenger dette hele: We are comfortable with our decision to let him go.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk Hleb for at du stikker etter 2 mildt sagt dårlige sesonger, der fansen og ikke minst Wenger har "alltid" trodd på deg og gitt deg tillitt. Koselig å høre at du velger å stikke etter EN bra(meget bra) sesong.

Største tullesnakket jeg har hørt at London er masete, der du bodde kommer det så vidt en buss innom gata.

Nå håper jeg bare AdeMissItAll også stikker til Barcelona så er trekløveret samlet i byen full av lommetyver og masete Catalanere, der tenker jeg det er veldig stille og fredelig. Spesielt i privatlivet. Nei, hvor er lojaliteten til spillerne blitt av?

Vi får se hvor mye du kommer til å "elske" Barcelona når du putter 11 mål på 3 sesonger og fansen begynner å bli utålmodige.

Her sliter jeg hver eneste dag til å betale husleien, og må jobbe overtid i lang tid bare så jeg kan se arsenal spille på emirates. Men alt for litt mer penger i kassa til Hleb.

 

Nei vi snakkes Rottefjes

 

cheese.jpg

 

 

EDIT: Henry forlot Arsenal av sportslige grunner så ikke noe vondt om han.

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Hleb is gone, but we move on..

 

Jeg mente dette var et veldig riktig kjøp for 3-4 år siden etter at han imponerte stort i Stuttgart.

Hadde håpet han kunne slått til enda litt mer i Arsenal, men han har likevel fått vist en del av sitt register i Premier League.

Vi får ca. samme sum som vil betalte for han. Kanskje vi burde fått litt mer, men greit nok.

 

Så da gjenstår det vel bare å si si takk for innsatsen, Alex...og lykke til i Barca :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...