Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

Nøkkelordet er "var". Han var en god fotballspiller. Hvis en PL-klubb henter han blir det et desperat bunnlag. Etter den miserable sesongen han hadde i Birmingham kommer neppe noen engelske klubber til å hente han.

 

Erke lenge før vi er der. Personlig så skulle jeg gjerne sett Hleb tilbake i Arsenal. Kunne i det minste vært en påpusher for å få konkurrentene om plassen til å prestere.

Link to comment
Share on other sites

En av de mest undervurderte spillerene vi har hatt det siste tiåret. Skapte utallige muligheter for lagkamerater, jobbet hardt og var ufattelig god med ballen i beina. Scoret lite mål, men burde hatt langt flere målgivende enn det han endte opp med. Ble også snytt for tonnevis med straffer.

 

Er dog langt unna det nivået han en gang holdt, men med den kvaliteten spillerene våre viser for tida så hadde han sikkert ikke vært et så dårlig alternativ allikevel.

Link to comment
Share on other sites

En av de mest undervurderte spillerene vi har hatt det siste tiåret. Skapte utallige muligheter for lagkamerater, jobbet hardt og var ufattelig god med ballen i beina. Scoret lite mål, men burde hatt langt flere målgivende enn det han endte opp med. Ble også snytt for tonnevis med straffer.

 

Er dog langt unna det nivået han en gang holdt, men med den kvaliteten spillerene våre viser for tida så hadde han sikkert ikke vært et så dårlig alternativ allikevel.

Han skapte mye som endte med bom, bommet selv og surret bort utallige overganger. Slik jeg kommer til å huske Hleb. Alt for ofte ble det 2-3 piruetter for mye og da var motstander tilbake i posisjon. Hleb står for meg som selve symbolet på den inneffektive fotballen vi spilte i 06/07 sesongen.

 

Jo han hadde vært et dårlig alternativ i dag, selv med hvordan våre spillere presterer. Har du helt glemt hvor katastrofal han var i Birmingham?Har et håp om at du kan gi deg med den forferdelige glorifiseringen av alle andre spillere enn Arsenal-spillere.

Link to comment
Share on other sites

Han skapte mye som endte med bom, bommet selv og surret bort utallige overganger. Slik jeg kommer til å huske Hleb. Alt for ofte ble det 2-3 piruetter for mye og da var motstander tilbake i posisjon. Hleb står for meg som selve symbolet på den inneffektive fotballen vi spilte i 06/07 sesongen.

 

Jo han hadde vært et dårlig alternativ i dag, selv med hvordan våre spillere presterer. Har du helt glemt hvor katastrofal han var i Birmingham?Har et håp om at du kan gi deg med den forferdelige glorifiseringen av alle andre spillere enn Arsenal-spillere.

 

Du er virkelig dårlig på å lese mellom linjene. Prøver å vitse om at laget er så dårlig for tiden at til og med Hleb (som jeg selv sier er milevis unna det han en gang var) kanskje til og med ville klart å gitt oss mer enn det dagens spillere er i stand til.

 

Ellers var 07/08 sesongen Hleb sin beste sesong og den sesongen hvor vi var nærmest å vinne noe på lenge. Da var han briljant under mesteparten av sesongen og var som oftest vår beste spiller mot lag som Liverpool, Manchester United, Chelsea og i Champions League mot Milan og Liverpool.

 

At Hleb var ineffektiv foran mål er temmelig veletablert og hans aller svakeste punkt, men måten han holdt spillet vårt flytende med gode pasninger, ballkontroll, arbeidsinnsats og meget intelligent spill var ufattelig godt. Som sagt: En av våre aller mest undervurderte spillere i nyere tid som sammen med 07/08 laget fortjente langt mer enn hva de fikk.

Link to comment
Share on other sites

 

Du er virkelig dårlig på å lese mellom linjene. Prøver å vitse om at laget er så dårlig for tiden at til og med Hleb (som jeg selv sier er milevis unna det han en gang var) kanskje til og med ville klart å gitt oss mer enn det dagens spillere er i stand til.

 

Ellers var 07/08 sesongen Hleb sin beste sesong og den sesongen hvor vi var nærmest å vinne noe på lenge. Da var han briljant under mesteparten av sesongen og var som oftest vår beste spiller mot lag som Liverpool, Manchester United, Chelsea og i Champions League mot Milan og Liverpool.

 

At Hleb var ineffektiv foran mål er temmelig veletablert og hans aller svakeste punkt, men måten han holdt spillet vårt flytende med gode pasninger, ballkontroll, arbeidsinnsats og meget intelligent spill var ufattelig godt. Som sagt: En av våre aller mest undervurderte spillere i nyere tid som sammen med 07/08 laget fortjente langt mer enn hva de fikk.

Dette var heller et helhets inntrykk enn et engangstilfelle. Det er ikke første gangen...

 

Holdt han alltid spiller vårt flytende? Kun tidvis vil jeg si. Ja han var god på klikk-klakk fotballen vi en gang stod for, men alt for ofte syns jeg dribleriene hans bremset gode overganger. Men ballkontrollen og innsatsen var upåklagelig. Offensive spillere blir derimot målt på assist og mål, noe Hleb hadde for lite av. Tidvis god i oppbyggende faser av spillet, men syns han manglet killer innstinktet på den siste tredjedelen av banen. Jeg syns ikke han var så veldig undervurdert. Gilberto derimot, han var undervurdert! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette var heller et helhets inntrykk enn et engangstilfelle. Det er ikke første gangen...

 

Holdt han alltid spiller vårt flytende? Kun tidvis vil jeg si. Ja han var god på klikk-klakk fotballen vi en gang stod for, men alt for ofte syns jeg dribleriene hans bremset gode overganger. Men ballkontrollen og innsatsen var upåklagelig. Offensive spillere blir derimot målt på assist og mål, noe Hleb hadde for lite av. Tidvis god i oppbyggende faser av spillet, men syns han manglet killer innstinktet på den siste tredjedelen av banen. Jeg syns ikke han var så veldig undervurdert. Gilberto derimot, han var undervurdert! :)

 

Syntes det hadde vært artig å se om han kunne hevet seg i Arsenal, men nei jeg har absolutt ikke lyst på Hleb såfremt han er så dårlig som det jeg tror han er nå.

 

Vel det kan godt hende det er "malen", men da ville en spiller som Iniesta ikke kommet særlig langt. Vi får være enige om å være uenige angående Hleb, men jeg står fortsatt på at han var veldig undervurdert og fortsatt aldri har fått de applausene han virkelig fortjente.

 

Gilberto var veldig undervurdert, men etter en god stund (særlig etter Vieira forsvant) så var det mange som sperret opp øynene for brasilianeren. Ufattelig god spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Gilberto var veldig undervurdert, men etter en god stund (særlig etter Vieira forsvant) så var det mange som sperret opp øynene for brasilianeren. Ufattelig god spiller.

 

Gilberto var en spiller som jeg virkelig hadde sansen for. Husker at var mange som var skeptiske til han mot slutten. Hadde litt problemer med den tolkningen.

Selvsagt en del av The Invincibles.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ratet aldri Hleb så høyt som alle andre virker å ha gjort, han hadde få balltap, men nesten ingen assist eller mål, det med at han var tredjesist på mye kan være noe jeg har vært for ung til å legge merke til på den tiden, men å gi ballen til Cesc trengte ikke nødvendigvis være så vanskelig det heller..

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen hadde satt et navigasjonssystem på Hleb hadde han vært en fantastisk spiller, men han gikk rundt seg selv og alle andre - stort sett til ballen var vekk. Balløvelsene var for så vidt imponerende nok, men veldig effektivt for laget var det dog ikke.

Link to comment
Share on other sites

Svært svært få i Premier League var like god å drible som Hleb. Var en grunn til at han ble sparket ned i hver eneste kamp. Skulle selvsagt aldri forlatt Arsenal, noe han jo har angret veldig på etter han dro.

Link to comment
Share on other sites

Følte at han i perioder stoppet opp kontringene våre ved å ta en vending hjemover istedenfor å sette fart fremover. Han var dog en meget god spiller som jeg hadde sansen for. Han er vel ikke alene om å gå fra Arsenal og så få en nedgående kurve formmessig.

Link to comment
Share on other sites

Følte at han i perioder stoppet opp kontringene våre ved å ta en vending hjemover istedenfor å sette fart fremover.

This. Etter Hleb ankom har vi egentlig ikke vært det samme kontringslaget igjen, vi har våre øyeblikk, men det er INGENTING mot det vi hadde i Wengers ti første år som manager.

Link to comment
Share on other sites

En av de mest undervurderte spillerene vi har hatt i klubben de siste 10 årene spør du meg. Dreit seg ut noe vanvittig når han forlot Arsenal.

Enig. Sammen med Wiltord og Gilberto den spilleren som bidro enormt uten at publikum skjønte det. Ekstremt god til å finne rom, ekstremt god til sette forsvar i ubalanse og ekstremt god til å trekke med seg spillere slik at andre fikk plass. Ikke uten grunn at både Wiltord og Hleb hadde mye av ansvaret for å føre ballen i kontringsfasen. Hleb hadde evne til å slippe ballen akkurat da det skulle gjøres og det ga mange 2. assists.

 

Tror det var Savage som engang sa at å spille mot Hleb var det verste man kunne gjøre. Du ante ikke hvor han var og når du endelig skjønte det så var han forbi deg. Ikke ordrett gjenfortalt, men det var noe i den duren.

 

Hleb har angret bittert på at han forlot oss tiltross for seier i CL og La Liga. Karrieren stoppet brått opp for ham og han ble aldri mer enn en parantes i historien til Barca. Han vil nok egentlig bli husket som arsenalspiller av de fleste supportere i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg skjønner sammenlikningen fortjener han ikke nevnes i samme setning som Gilberto og Wiltord, ene var vår usynlige vegg på midten og den andre gav oss ligagull på Old Trafford.

Tre ting:

1) Gilberto var aldri usynlig; det var publikum som stort sett var blinde

2) Hleb kan nevnes på lik linje med hvem som helst som har bidratt for klubben

3) Undervurderte spillere og huggestabber vil vi alltid finne i enhver klubb. Disse tre er gode eksempler fra nyere tid i vår egne rekker

Link to comment
Share on other sites

Tre ting:

1) Gilberto var aldri usynlig; det var publikum som stort sett var blinde

2) Hleb kan nevnes på lik linje med hvem som helst som har bidratt for klubben

3) Undervurderte spillere og huggestabber vil vi alltid finne i enhver klubb. Disse tre er gode eksempler fra nyere tid i vår egne rekker

 

1. Enig

2. Uenig

3. Så kan du legge til Parlour som i sin tid fikk mye pes fordi han ikke var så full av triks som Bergkamp, Overmars, Henry og Pires.

Link to comment
Share on other sites

 

 

1. Enig

2. Uenig

3. Så kan du legge til Parlour som i sin tid fikk mye pes fordi han ikke var så full av triks som Bergkamp, Overmars, Henry og Pires.

2) Uenig i din uenighet:-)

3) Romsford Pele hadde ikke arvet alle triksene nei, men at han til tider ble brukt som hoggestabbe er ubegripelig. Gjorde jobben han ble satt til hver gang, full av innsats og scoret relativt mange mål fra sin posisjon. Husker med glede europacupkampen mot Werder Bremen hvor han avgjorde alt selv med praktscoringen på bortebane.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...